Zeker een verslavend spel. Maar dat ligt ook aan het genre en, geloof het of niet, ook het sociale aspect. Het feit dat je echt samen met of tegen duizenden anderen speelt geeft het een andere dimensie dan singleplayer spellen. Met het genre komt ook het feit dat er geen vast einde aan het spel is, dat kun je tot op redelijk hoogte zelf bepalen. Mensen die sowieso een aanleg voor verslaving hebben zullen zich hierin snel verliezen. Maar het is niet alleen WoW, er wordt alleen maar zoveel over gesproken omdat het de meest populaire MMO is. Waarschijnlijk de laagdrempeligste, en misschien daarom ook wel zo populair.
Ik heb het spel bijna 2 jaar lang gespeeld nu, en heb enorm veel lol gehad en een aantal zeer interessante mensen ontmoet via het spel. Ik noem mezelf niet echt verslaafd, aangezien het vrij weinig invloed heeft gehad op de rest van mijn leven. Nou ja, ik heb er een paar vrienden bijgekregen, dat is alles. Eerst een jaar met vrienden gespeeld, daarna begonnen met raiden. Inmiddels alle bosses in het spel gedood (behalve de oude level 60 raids, ben pas begonnen met TBC). Het gaat er vooral om wat voor guild je vindt. Wij raidden 3 dagen per week, 3 uur per raid. Dat was voldoende om alles te kunnen doen. Let wel, we namen het raiden vrij serieus

. Inmiddels ben ik gestopt omdat het raiden voor mij geen voldoening meer geeft en aangezien de andere aspecten van het spel (levellen, pvp, achievements etc) mij niet (meer) interesseren is het gewoon tijd om te stoppen. Het spel mis ik niet, eigenlijk alleen interactie met de guild. Meeste heb ik nog op msn, maar het is toch anders.
Dus 2 jaar gespeeld, totaal geen spijt van

.
Edit: Natuurlijk is raiden niet het enige wat het spel te bieden heeft, sinds TBC is het spel vooral verschoven in de richting van meer PvP. Daarmee kun je in een paar uur per week zeer snel goede items verkrijgen. Tegenwoordig ook het geval met raiden, dat is ook een van de redenen dat ik gestopt. Het spel is op dit moment aan het verschuiven in de richting van mensen die niet elke dag spelen, en als ze dat wel doen hoogstens een uur of 2. Dat is tenminste de gedachte erachter, wat er eigenlijk gebeurt is dat mensen die wel veel spelen maar gewoon slecht zijn toch hun items kunnen krijgen, maar dat terzijde

.
Kut wat een lange post, gaat iemand dit ooit lezen
?[ Bericht 15% gewijzigd door Fir3fly op 05-02-2009 21:19:15 ]