abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65749182
Volgens de media schijnt dit spel behoorlijk verslavend te zijn, en ken zelf ook enkele jongens die nogal graag dit spel spelen. Maar uit principe speel, en ken ik dit spel niet.
Voor de kenners, is dit spel nou echt zo verslavend, of is het allemaal lulkoek, en is het spel helemaal niet verslavend?
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:34:17 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_65749227
tvp, ook benieuwd naar
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_65749297
Het is natuurlijk per persoon verschillend, net zoals dat bij andere verslavende middelen het geval is. Ik heb echter wel het gevoel dat het erg wordt aangedikt, en uit mijn omgeving zie ik ook niet echt de verslavende werking zoals 'legale' middelen hebben.
pi_65749367
Voor mensen zonder vrienden is het verslavend.
kaasboer
pi_65749404
mja beeldvorming in de media is een beetje overdreven natuurlijk. Het probleem bij wow is dat er gewoon veel tijd in gaat zitten wil je op een normaal tempo shit verzamelen enzo. Maar je moet niet denken dat zodra je eraan begint gelijk begint weg te rotten als een meth junk dat is wat de media je wil doen geloven. Maar van die miljoenen wow spelers is misschien nog geen 10% problematisch verslaafd.
Ik heb zelf trouwens geen wow gespeeld maar heb veel mensen om me heen die t spelen. Sommige zijn er in doorgeslagen andere spelen gewoon af en toe voor de fun maar kunnen t weer zo wegleggen.

Conclusie: als je een labiele mongool bent is wow zeer verslavend ja.
0023
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:40:32 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65749479
Vind het een leuk spel, totdat je min of meer verplicht word om te groeperen met anderen om verder te komen. Dan ga je afspreken om bepaalde instances te doen en wordt je lid van een guild.
Toen ben ik afgehaakt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:43:57 #7
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_65749624
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:40 schreef Hukkie het volgende:
Vind het een leuk spel, totdat je min of meer verplicht word om te groeperen met anderen om verder te komen. Dan ga je afspreken om bepaalde instances te doen en wordt je lid van een guild.
Toen ben ik afgehaakt.
Precies het zelfde hier, af en toe met 5 man er op uit trekken is best leuk, maar met 25 man 5 keer per week raiden is niet te doen.
ff wachten nog
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:45:50 #8
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_65749693
Het lijkt me dat als je geen vrienden en geen hobby's hebt het verleidelijk is om het dag in dag uit te spelen, maar als je een beetje een leven hebt je er niet genoeg tijd aan kan besteden om het serieus te spelen?
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:47:43 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65749768
Net zo verslavend als fok

[ Bericht 15% gewijzigd door Rosbief op 04-02-2009 23:03:13 ]
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:49:02 #10
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65749831
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:45 schreef Sanderrrr het volgende:
Het lijkt me dat als je geen vrienden en geen hobby's hebt het verleidelijk is om het dag in dag uit te spelen, maar als je een beetje een leven hebt je er niet genoeg tijd aan kan besteden om het serieus te spelen?
M'n buurjongen is toch niet het type dat nooit het zonlicht ziet en speelt dit ook en naar eigen zeggen zit ie 'hoog' qua niveau of whatever.
Zit op voetbal, in het weekend gewoon stappen, studie, 3 dagen in de week werkend en een vriendin ... het zou dus toch moeten kunnen lijkt me mét een leven.

Maar ik krijg er ook meer het idee bij van levenloze nerds die geen vrienden hebben, niets met forums hebben en de wereld buiten de deur maar vreemd en vervelend vinden.
M'n broertje is er ook zo eentje en die speelt het dan ook continu en vind het vast verslavend, anders flipt ie niet als KPN er even een paar minuten uit ligt of wanneer de hond naar buiten moet.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:50:16 #11
137831 RPD
'Forget about it'
pi_65749884
wil je leuk wow doen, kost het je veel tijd, steek je er veel tijd in word je beloond, steek je er meer tijd in word je meer beloond; verslaafd... tis maar net hoe je met dingen omspringt, en waar je waarde aan hecht.. ik speel WoW best veel, maar zodra een maat belt of aan de deur staat is het alt F4 en afgelopen.

edit daarbij heb ik met een clubje irl vrienden ook een arrangement om met elkaar groups te doen, dus dat probleem heb je dan niet/wel.
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_65750661
Het is idd per persoon verschillend. Mijn vriend speelde het al toen ik hem leerde kennen.. en ik speel het inmiddels ook. maar ik ben in staat om prioriteiten te stellen.. heb ik het te druk met school, dan speel ik gewoon niet! Mijn vriend daarentegen kan dat niet en daarom is ie ook gezakt voor zijn opleiding! . Riep altijd dat hij het heel druk had met afstuderen, maar als ik dan een weekendje daar was zat ie de hele dag te gamen..

Maar niet het spel zelf is denk ik "verslavend", maar met ventrilo erbij geeft het toch al een hele andere dimensie aan het spel!? Vind het kleppen met anderen vaak leuker dan het spel zelf..:)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery. But today is a gift, that is why they call it 'the present'."
pi_65750742
Ik moet zeggen dat ik het wel een tijdje heb gespeeld, maar zodra je alleen maar aan het farmen bent is de lol er snel vanaf in mijn ogen.
Ik kan me ook voorstellen dat mensen graag het maximale willen halen, respect voor die mensen, want dat duurt mij te lang.
pi_65750780
Als klasgenoten al een paar weken niet op school zijn geweest omdat ze van 7 tot 7 dit spel spelen, lijkt het me redelijk verslavend ja .
pi_65750815
Ik heb het gespeeld totdat ik een paard kreeg want dat wilde ik heel graag en toen werd het saai
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:42:44 #16
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_65777512
tot level 18 gespeelt. en toen was ik er klaar mee,
het oude MMoRPG Dark age of Camelot is/was verslavender.. RVR / PVP ftw <3
pi_65777728
Ik ken een vriend die speelt het volgens mij dag en nacht en vergeet wel eens naar school te gaan .Ik vind het niet echt verslavend,je kan het verslavend maken maar levelen is zo saai vermoord die vijand haal dat item op
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_65777802
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:11 schreef Kissmo het volgende:
Het is idd per persoon verschillend. Mijn vriend speelde het al toen ik hem leerde kennen.. en ik speel het inmiddels ook. maar ik ben in staat om prioriteiten te stellen.. heb ik het te druk met school, dan speel ik gewoon niet! Mijn vriend daarentegen kan dat niet en daarom is ie ook gezakt voor zijn opleiding! . Riep altijd dat hij het heel druk had met afstuderen, maar als ik dan een weekendje daar was zat ie de hele dag te gamen..

Maar niet het spel zelf is denk ik "verslavend", maar met ventrilo erbij geeft het toch al een hele andere dimensie aan het spel!? Vind het kleppen met anderen vaak leuker dan het spel zelf..:)
Gezellig!
Geef mij maar Amsterdam
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:03:16 #19
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_65778234
Heb het eens gespeeld, was er snel op uitgekeken.
Maat van me speelt het en is er wel verslingerd aan.

Het verschilt echt per persoon.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_65778359
Heb wow ooit eens een uurtje gespeeld, vond er niet veel aan.
Het is maar een matige mmo.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_65778548
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:07 schreef Jegorex het volgende:
Heb wow ooit eens een uurtje gespeeld, vond er niet veel aan.
Het is maar een matige mmo.
ja want na een uurtje kun je ook echt beoordelen of het een goeie mmo is.
noob
0023
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:14:52 #22
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65778589
Ik kan wel zeggen dat ik veel ervaring heb (3000+ uur gespeeld)

IMO is het wel verslavend, als je er gevoelig voor bent, en de situatie ernaar is. Geen vriendin (hoeft niet altijd reden te zijn), vrienden met weinig tijd, veel vrije tijd etc.

Ik heb het na 3 jaar cold turkey weggedaan..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65779430
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:13 schreef ikJur het volgende:

[..]

ja want na een uurtje kun je ook echt beoordelen of het een goeie mmo is.
noob
Ik heb al meerdere andere mmo's gespeeld voordat ik wow probeerde.
de graphics en hoe je moet lopen stonden me niet aan, maar dat is een persoonlijke mening.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:56:11 #24
188728 Lyzio
why do we fall
pi_65780128
Volgens mij heel erg verslavend. Dat is ook meteen de reden waarom ik het niet ga spelen. Ik zou me er compleet in verliezen. Begrijp me niet verkeerd, gamen is mijn favoriete hobby. Echter heb ik daarbuiten ook nog een sociaal leven dat ik graag wil onderhouden. Ik merk het aan vrienden die het wel spelen en gewoon een avond stappen afzeggen omdat ze moeten 'raiden'. Dat vind ik gewoon te kansloos voor woorden. Gamer of niet.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:10:48 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_65780696
Zeker een verslavend spel. Maar dat ligt ook aan het genre en, geloof het of niet, ook het sociale aspect. Het feit dat je echt samen met of tegen duizenden anderen speelt geeft het een andere dimensie dan singleplayer spellen. Met het genre komt ook het feit dat er geen vast einde aan het spel is, dat kun je tot op redelijk hoogte zelf bepalen. Mensen die sowieso een aanleg voor verslaving hebben zullen zich hierin snel verliezen. Maar het is niet alleen WoW, er wordt alleen maar zoveel over gesproken omdat het de meest populaire MMO is. Waarschijnlijk de laagdrempeligste, en misschien daarom ook wel zo populair.

Ik heb het spel bijna 2 jaar lang gespeeld nu, en heb enorm veel lol gehad en een aantal zeer interessante mensen ontmoet via het spel. Ik noem mezelf niet echt verslaafd, aangezien het vrij weinig invloed heeft gehad op de rest van mijn leven. Nou ja, ik heb er een paar vrienden bijgekregen, dat is alles. Eerst een jaar met vrienden gespeeld, daarna begonnen met raiden. Inmiddels alle bosses in het spel gedood (behalve de oude level 60 raids, ben pas begonnen met TBC). Het gaat er vooral om wat voor guild je vindt. Wij raidden 3 dagen per week, 3 uur per raid. Dat was voldoende om alles te kunnen doen. Let wel, we namen het raiden vrij serieus . Inmiddels ben ik gestopt omdat het raiden voor mij geen voldoening meer geeft en aangezien de andere aspecten van het spel (levellen, pvp, achievements etc) mij niet (meer) interesseren is het gewoon tijd om te stoppen. Het spel mis ik niet, eigenlijk alleen interactie met de guild. Meeste heb ik nog op msn, maar het is toch anders.

Dus 2 jaar gespeeld, totaal geen spijt van .

Edit: Natuurlijk is raiden niet het enige wat het spel te bieden heeft, sinds TBC is het spel vooral verschoven in de richting van meer PvP. Daarmee kun je in een paar uur per week zeer snel goede items verkrijgen. Tegenwoordig ook het geval met raiden, dat is ook een van de redenen dat ik gestopt. Het spel is op dit moment aan het verschuiven in de richting van mensen die niet elke dag spelen, en als ze dat wel doen hoogstens een uur of 2. Dat is tenminste de gedachte erachter, wat er eigenlijk gebeurt is dat mensen die wel veel spelen maar gewoon slecht zijn toch hun items kunnen krijgen, maar dat terzijde .

Kut wat een lange post, gaat iemand dit ooit lezen ?

[ Bericht 15% gewijzigd door Fir3fly op 05-02-2009 21:19:15 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')