Yup. Dat klopt. Het was dan ook op vakantie en dat was het enige wat me echt tegenviel van die vakantie. Sterker nog, ik heb dat gevoel met ongeveer bijna alle foto's van die vakantiequote:Op woensdag 4 februari 2009 21:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Zonder tegen heilige huisjes te willen schoppen zijn een aantal foto's een beetje "standaard vakantiekiekjes" naar mijn mening.
De foto's komen hier op kantoor ook erg donker over. Ik denk dat ik binnenkort mijn scherm thuis maar weer eens ga kalibreren en misschien wat donkerder afstellen of zo. Het zag er thuis beter uit iig.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:48 schreef pea4fun het volgende:
Ik denk dat jij tegen hetzelfde aanliep als ik bij mijn vakantiefoto's.
Aan de ene kant wil je een soort van reportage maken, laten zien waar je geweest bent en dat zo goed mogelijk vastleggen, aan de andere kant wil je foto's proberen te maken voor aan de muur.
Het 1 gaat bijna nooit samen met het ander (ik zeg bijna, voor de mensen die meteen weer gaan gillen dat dat natuuuuuurlijk wel kan) Als je kijkt naar foto's die je aan de muur zou hangen, zijn dat vaak detailfoto's, en daarmee maak je meestal niet echt een reportage.
Als ik met dit in het achterhoofd naar je foto's kijk dan denk ik dat je erg goed geslaagd bent in het maken van die reportage. Je krijgt het gevoel dat je echt wat ziet van wat jij hebt gezien. Het komt over, dus het is goed
Ik heb het idee dat een aantal plaatjes wat donker zijn, maar ik zal op mijn eigen scherm vanavond nog eens kijken.
Het lijnenspel van foto 4 vind ik erg mooi (dit is dus geen reportagefoto en kijk, veel mensen vinden die erg mooi)
Foto 9 vind ik een sterk staaltje straatfotografie, leuk standpunt en dat koppie boven dat muurtje uit in dezelfde houding als dat beeld
De rest vind ik gewoon erg leuk als reportage, alleen het scootertje snap ik niet zo goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |