abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65745597
Nou...zoals beloofd aan pea hierbij een showcaseje van mijn vakantiefoto's. Supervakantie. Superomgeving. Bratislava is zeker de moeite waard als je eens een keertje wat oostblokkerigs wil zien.

#1 - Onderweg in Duitsland

#2 - Onderweg in Oostenrijk (geloof ik )

#3 - Wenen

#4 - Ondergrondse

#5 - Scootertje

#6 - Tram

#7 - Brug over de Donau

#8 - Bratislava

#9 - Bratislava

#10 - Bratislava
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 februari 2009 @ 21:30:01 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65746491
ok, ga mn best doen

#1vind m niet aantrekkelijk, foto is grauw, en ik zoek naar een scherpte, onderstuk lonkt niet doordat het erg zwart is

#2 aardig plaatje, schepen en water lijkt erg uitgebeten. pluspuntje het huisje rechtsboven, uber cute

#3 erg donker, mooie paardjes, zou de foto graag iets meer licht zien

#4 lijnenspel is lekker, kijkt fijn

#5 mooie scooter, maar waarom in het midden?

#6 weinig commentaar, vind m leuk

#7 heerlijk, mooi, rust, lekker lijnenspel

#8 kweet niet, niet mijn voorkeur

#9 hijs leuk!

#10 netjes geregistreerd.

Voor mij is 7 t toppertje!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Forum Admin woensdag 4 februari 2009 @ 21:44:00 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_65747054
Zonder tegen heilige huisjes te willen schoppen zijn een aantal foto's een beetje "standaard vakantiekiekjes" naar mijn mening. Daar bedoel ik 2 3 5 6 en 8 mee.

1 Heeft wel iets duisters zo met die mist.
4 Is wel apart
7 Erg mooi zo in zwart wit , mooie compositie ook. De leukste van de set voor mij.
9 Is wel tof.
10 Ook mooi. Leuke compositie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 21:53:05 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65747406
1. Iets te zwart aan de onderkant. Je ziet wel iets van een boomtop ivm wat mist, maar net wat te veel zwart.
2. Mooie foto al heb ik het idee dat het water iets te overgecompenseerd is.
3. Leuke stadsfoto, alleen iets te donker, vallen denk ik interessante details weg.
4. Dat schuine heeft wel iets.
5. Leuk gezien maar eerlijk gezegt kan deze foto ook in A'dam gemaakt zijn.
6. Mooie compositie, maar het asfalt bij de auto's is te wit vind ik. Misschien is dit nog iets bij te trekken?
7. Het lijnenspel staat mooi in het midden waardoor de foto evenwichtig is.
8. Typische stad foto. Is deze gecropt? Dit omdat er net een stukje van de bovenleidinggeleider mist.
9. Leuk gezien. Waar zou die aan denken of naar aan het loeren zijn??
10. Mooie foto van een mooi gebouw. Zon valt er mooi op, dus een leuk lijnenspel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin woensdag 4 februari 2009 @ 21:55:44 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_65747530
Showcases zijn tof overigens!
Mooie plaatjes kijken, keep 'm coming!
pi_65756132
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Zonder tegen heilige huisjes te willen schoppen zijn een aantal foto's een beetje "standaard vakantiekiekjes" naar mijn mening.
Yup. Dat klopt. Het was dan ook op vakantie en dat was het enige wat me echt tegenviel van die vakantie. Sterker nog, ik heb dat gevoel met ongeveer bijna alle foto's van die vakantie Volgende keer skip ik de steden weer en ga ik op jacht naar lekkere landschapjes
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 5 februari 2009 @ 07:14:08 #7
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_65756153
Die trams ...... waren bijna thrillrides een behoorlijk aantal jaar geleden.
Bratislava sure brings some memories
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:48:51 #8
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_65763248
Ik denk dat jij tegen hetzelfde aanliep als ik bij mijn vakantiefoto's.
Aan de ene kant wil je een soort van reportage maken, laten zien waar je geweest bent en dat zo goed mogelijk vastleggen, aan de andere kant wil je foto's proberen te maken voor aan de muur.
Het 1 gaat bijna nooit samen met het ander (ik zeg bijna, voor de mensen die meteen weer gaan gillen dat dat natuuuuuurlijk wel kan) Als je kijkt naar foto's die je aan de muur zou hangen, zijn dat vaak detailfoto's, en daarmee maak je meestal niet echt een reportage.

Als ik met dit in het achterhoofd naar je foto's kijk dan denk ik dat je erg goed geslaagd bent in het maken van die reportage. Je krijgt het gevoel dat je echt wat ziet van wat jij hebt gezien. Het komt over, dus het is goed

Ik heb het idee dat een aantal plaatjes wat donker zijn, maar ik zal op mijn eigen scherm vanavond nog eens kijken.
Het lijnenspel van foto 4 vind ik erg mooi (dit is dus geen reportagefoto en kijk, veel mensen vinden die erg mooi)
Foto 9 vind ik een sterk staaltje straatfotografie, leuk standpunt en dat koppie boven dat muurtje uit in dezelfde houding als dat beeld

De rest vind ik gewoon erg leuk als reportage, alleen het scootertje snap ik niet zo goed.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_65764085
Thanks voor de comments allemaal
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:48 schreef pea4fun het volgende:
Ik denk dat jij tegen hetzelfde aanliep als ik bij mijn vakantiefoto's.
Aan de ene kant wil je een soort van reportage maken, laten zien waar je geweest bent en dat zo goed mogelijk vastleggen, aan de andere kant wil je foto's proberen te maken voor aan de muur.
Het 1 gaat bijna nooit samen met het ander (ik zeg bijna, voor de mensen die meteen weer gaan gillen dat dat natuuuuuurlijk wel kan) Als je kijkt naar foto's die je aan de muur zou hangen, zijn dat vaak detailfoto's, en daarmee maak je meestal niet echt een reportage.

Als ik met dit in het achterhoofd naar je foto's kijk dan denk ik dat je erg goed geslaagd bent in het maken van die reportage. Je krijgt het gevoel dat je echt wat ziet van wat jij hebt gezien. Het komt over, dus het is goed

Ik heb het idee dat een aantal plaatjes wat donker zijn, maar ik zal op mijn eigen scherm vanavond nog eens kijken.
Het lijnenspel van foto 4 vind ik erg mooi (dit is dus geen reportagefoto en kijk, veel mensen vinden die erg mooi)
Foto 9 vind ik een sterk staaltje straatfotografie, leuk standpunt en dat koppie boven dat muurtje uit in dezelfde houding als dat beeld

De rest vind ik gewoon erg leuk als reportage, alleen het scootertje snap ik niet zo goed.
De foto's komen hier op kantoor ook erg donker over. Ik denk dat ik binnenkort mijn scherm thuis maar weer eens ga kalibreren en misschien wat donkerder afstellen of zo. Het zag er thuis beter uit iig.

En verder over het reportage-verhaal: ik had echt het plan om er een toffe straatfotografie-achtige reportage van te maken (al voor ik richting Wenen vertrok) maar dat is er niet uitgekomen helaas. Mijn vakantiepartner had andere interesses dan fotografie. Ik heb inmiddels wel door dat het heel veel uitmaakt of je met fotografen op vakantie gaat (zie mijn showcaseje van vorig jaar en van Londen uit 2006 met Shark samen) of dat je met iemand op vakantie gaat die cultuur wil proeven. Beiden is leuk, maar op de een of andere manier kom je toch met andere plaatjes thuis plus dat mensen niet altijd bereid zijn om een tijd op één plek rond te hangen en dat heb je eigenlijk wel nodig.

Al met al dus voldoende leerpunten Oa. voorbereiding en dat je een groothoek ook heel goed kunt gebruiken in de stad Verder heeft Wenen een errug lekkere chocoladetaart-bakker maar goed...das offtopic hier

P.S. @pea: dat scootertje staat mooi geparkeerd tussen twee best dure auto's Dat was een beetje de grap.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 februari 2009 @ 22:31:03 #10
148247 taxibabe
pi_65816817
Technisch gezien heb ik er nog niet zo heel veel verstand van, maar ga toch wat proberen.

1. Mooi sfeertje, maar misschien was ie met iets meer kleur mooier geweest en misschien iets meer croppen dat het gebouw iets meer in beeld komt.
2. Zoals meerdere al zeggen, het water is wat uitgebeten, verder wel leuk met die bootjes.
3. Ook een beetje donker, maar zo te zien zat het weer ook niet echt mee. En wenen he, dus paarden, leuk!
4. Lekker abstract!
5. Superfoto met het scootertje. Leuk gezien.
6. Die heb ik al eens gezien in z/w, vond ik persoonlijk mooier dan in kleur.
7. Van die ben ik dan wel weer benieuwd hoe die in kleur zou zijn, of lage verzadiging (bijna z/w)
8. Leuke straatfoto.
9. Goed gezien! Leuk standpunt, misschien jammer dat het beetje lucht wat te zien is uitgebeten is.
10. Beetje saaie foto, maar wel mooi gebouw, weet eigenlijk wat ik anders zou doen.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:18:45 #11
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65842796
Die foto van de scooter springt zeer positief uit de serie, ik vind hem geweldig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')