abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53396773
Dit jaar voor het eerst op vakantie geweest naar Normandie. Errug mooi gebied. Helaas bijna alleen maar regen of bewolking en maar weinig zon gehad Het mocht eigenlijk de pret niet drukken en ik heb toch wel een leuke serie foto's kunnen schieten, waarvan hier deel 1 dus

#1 - Arromanches (met uitzicht op delen van Mulberry )

#2 - Onderdeel van Mulberry

#3 - Longues Sur Mer

#4 - Longues Sur Mer (met uitzicht op delen van Mulberry )

#5 - Goury (een dorpje met 10 huizen, een haventje, een reddingsstation en een restaurantje direct tegen de atlantische kust aan).

#6 - Verlaten huisje ergens op het Normandische platteland

#7 - Etretat

#8 - Zwitsers Normandie

#9 - Pont de Normandie

#10 - Zonsondergangetje vanuit Isigny-Sur-Mer
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53397146
Heey, ik ben daar ook geweest afgelopen vakantie, voor de 2e keer

Van wanneer tot wanneer was je geweest, en waar heb je overnacht?

Ik ben van 11 tot 18 augustus geweest en ik heb overnacht bij Pierre Et Vacances, bij de Omaha Beach Golf Baan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 september 2007 @ 07:28:16 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53399341
wat een enorme platen P

ze stralen heel veel sfeer uit. en de wolkenpartijen vind ik totaal niet storen.

#8 is de enige foto waar ik zoiets bij heb van je wolken vallen zometeen uit beeld.

1,6,7 zouden zo op ansichtkaarten de winkel inkunnnen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53399367
Ik vind 3 echt super.

Sowieso zijn ze allemaal wel mooi hoor .
pi_53399463
P, mooie foto's hoor! De mooiste vind ik nummer 6, op de een of andere manier straalt die voor mij de beste Franse sfeer uit en dat hekje komt heel mooi uit.

De wolken op 3 vind ik het mooiste uitkomen. Nummer 8 vind ik wat minder, omdat het middenstuk rechts zo donker is, dat zou ik misschien wat lichter hebben gemaakt.

Maar echt supermooie foto's verder!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2007 @ 09:00:29 #6
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53399544
De eerste 3 vind ik heel erg sterk!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 23 september 2007 @ 09:39:32 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_53399746
Ok ik ga ook eens een poging tot commentaar leveren doen

De eerste drie zijn Anders kan ik het niet formuleren. Prachtige wolkenluchten, heerlijk sfeertje!

Foto 4 is een mooie foto, maar meer dan dat is het niet voor mij. Ik mis iets dat hem dat beetje extra geeft, zoals die wolkenlucht in je andere foto's bv. Mja moeilijk uit te leggen.

5: mooie compositie, de lijn waarin de bootjes liggen en de huizen op de achtergrond. Het is net niet allemaal precies in het midden dat maakt het erg mooi. Ze mogen die boten overigens wel weer eens schilderen

6: Dat is nou precies zoals ik je Frankrijk altijd voorstel Ik vind de kleuren hier alleen wat vlakjes en zou zelf de donkere wolken nog wat versterken maar ik weet dat jij niet zo bent voor PS

7: Vind ik de minste in de serie. Hij doet me meer denken aan een reclamefolder voor het prachtige Normandië, vol romantiek en.... blabla Als het bankje leeg was geweest had de foto meteen een heel andere uitstraling gehad.

8. Zelfde als 4 eigenlijk.

9: Mja, kweetniet. Ergens vind ik de stand van de brug mooi, zo perfect van een kant. En ergens had ik toch graag meer van die brug gezien en zie ik teveel 'gewoon' landschap. Ik zou ook hier de kleuren en wolken wat versterken, misschien zou het landschap dan meer tot zijn recht komen.

10: Valt in de categorie foto's. Daar heb ik niets op aan te merken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_53400041
quote:
Op zondag 23 september 2007 01:56 schreef jslavenburg het volgende:
Heey, ik ben daar ook geweest afgelopen vakantie, voor de 2e keer

Van wanneer tot wanneer was je geweest, en waar heb je overnacht?

Ik ben van 11 tot 18 augustus geweest en ik heb overnacht bij Pierre Et Vacances, bij de Omaha Beach Golf Baan
Ik heb daar gezeten van 23-30 juni in Isigny-sur-mer Schuin boven Carentan.

Enneh... @ de rest: thnx. Ik ga nog ff fotosoepen Zitten wat zinnige commentaren bij waar ik gisteravond niet meer over na heb gedacht
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53400097
quote:
Op zondag 23 september 2007 01:33 schreef PdeHoog het volgende:
Dit jaar voor het eerst op vakantie geweest naar Normandie. Errug mooi gebied. Helaas bijna alleen maar regen of bewolking en maar weinig zon gehad
Gelukkig maar, blauwe luchten gaan zo vervelen

1) Mooie wolken, maar ik vid de foto toch iets te donker, waardoor je veel detail kwijtraakt in dat bunkerding.

2) lekker. Punt.

3) Smulplaat, Lekker veel diepte, fijne kleuren. Jammie.

4) Hier had je de zon wel even aan moeten zetten. Het is een mooi beeld, maar een tikkie donker voorin en wat grauw achterin.

5) mmm, doet me niet zo veel. Het camerastandpunt is me wat te hoog. Ik zou mn schoenen aan gedaan hebben om bij de bootjes te komen denk ik.

6) Lekker beeld, maar dat dak is weer zo donker dat ik moet turen naar details. Beetje doordrukken ms?

7) Schattig beeld, mooi gebruik van de DOF. Me like. @Chanty: nee, voor een pensioenfonds

8) Vind ik ook weer erg donker. Wel lekker veel diepte erin.

9) IJ-zer-sterke compo, mooi de leegte in het landschap gebruikt. Toppie

10) Lekkere kleurtjes. De reflectie van dat gebouw(?) was ws mooier geweest bij rimpelloos water. Volgende keer de wind even uitzetten dus. Of de foto in portraitstand maken natuurlijk.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53400437
OK...de aanpassingen dus:

pi_53400463
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:26 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Gelukkig maar, blauwe luchten gaan zo vervelen

1) Mooie wolken, maar ik vid de foto toch iets te donker, waardoor je veel detail kwijtraakt in dat bunkerding.

2) lekker. Punt.

3) Smulplaat, Lekker veel diepte, fijne kleuren. Jammie.

4) Hier had je de zon wel even aan moeten zetten. Het is een mooi beeld, maar een tikkie donker voorin en wat grauw achterin.

5) mmm, doet me niet zo veel. Het camerastandpunt is me wat te hoog. Ik zou mn schoenen aan gedaan hebben om bij de bootjes te komen denk ik.

6) Lekker beeld, maar dat dak is weer zo donker dat ik moet turen naar details. Beetje doordrukken ms?

7) Schattig beeld, mooi gebruik van de DOF. Me like. @Chanty: nee, voor een pensioenfonds

8) Vind ik ook weer erg donker. Wel lekker veel diepte erin.

9) IJ-zer-sterke compo, mooi de leegte in het landschap gebruikt. Toppie

10) Lekkere kleurtjes. De reflectie van dat gebouw(?) was ws mooier geweest bij rimpelloos water. Volgende keer de wind even uitzetten dus. Of de foto in portraitstand maken natuurlijk.
Ik ben net klaar met het bewerken van #6 Maareh....ik kijk zo nog wel een keertje Thnx Enneh bij #10 is het het roer van een schip Het was het haventje van Isigny-sur-mer wat dus twee keer per dag bijna droog staat

Iemand trouwens behoefte aan meer? Ik heb nog wel een setje denk ik
pi_53401555
Meer, ja graag
stupidity has become as common as common sense was before
pi_53402247
#11 - Het strand bij Arromanches

#12 - Goury

#13 - Geen flauw idee meer

#14 - Deauville

#15 - Deauville

#16 - Honfleur

En het iets minder vrolijke stukje Normandie:
#17 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach

#18 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach

#19 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach

#20 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach
pi_53402715
Mooie foto's P

Alleen vind ik (let op, persoonlijk smaak), sommige wat te donker. En ja, dat lag waarschijnlijk aan het weer. #16 had voor mij helemaal niet gehoeven.

#6, 10 en 14
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 23 september 2007 @ 13:01:15 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_53402885
Die twee nabewerkte vind ik nu toffer, die met die brug is nu veel sterker En die eerste geeft al een surrealistisch effect met die lucht, dat mag ik wel

11: die lucht
12: die scherpte diepte

Die graffoto's vind ik niet zo in de serie passen, maar is ook niet echt mijn ding. Arg... en nu ga ik weer leren, blijf bezig zo
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_53403065
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:53 schreef marcb1974 het volgende:
Alleen vind ik (let op, persoonlijk smaak), sommige wat te donker. En ja, dat lag waarschijnlijk aan het weer.
Ik heb het meer gehoord dat mijn foto's te donker zijn Ik zal ze nog eens kritisch nalopen en kijken of er niet nog wat opgelicht kan worden.
pi_53403100
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:01 schreef Chanty het volgende:
Die graffoto's vind ik niet zo in de serie passen, maar is ook niet echt mijn ding. Arg... en nu ga ik weer leren, blijf bezig zo
Mee eens, maar het is wel een stukje Normandie en een van de dingen waarvoor ik daarnaartoe ging. In die zin past het wel in de serie
pi_53404394
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:54 schreef PdeHoog het volgende:
OK...de aanpassingen dus:

[afbeelding]
[afbeelding]
WOW P mooi

lekker dramatisch een veel contrast. Me like

De platen zien er uit alsof je echt de tijd hebt genomen de foto's te maken. Momentje voor jezelf met de natuur! Echt super. Nummer 14 vind ik ook geniaal. Ik weet niet wat het is, hij is heel rustig maar de kleurstelling en diepte houden em spannend! Blijf vooral spannend doorschieten P
pi_53404587
Thnx Maar helemaal natuurgetrouw is het niet meer En ja, we (want ik was daar met nog twee fotografen ) hebben de tijd genomen voor de foto's Ik heb bij het merendeel van de landschapsfoto's hier ook ND-graduele filters gebruikt en dat was een uitkomst. Brakke luchten

#14 is overigens een of ander strandprieeltje op het strand van Deauville (beroemd om dit maar verder gedurende de periode dat wij er waren helemaal uitgestorven ). Niets spannends dus
  zondag 23 september 2007 @ 20:08:54 #20
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_53413881
Wat een hele mooie serie P
pi_53416438
Ik ben geen 'fan' (raar woord in deze context) van de oorlog of zijn overblijfselen. Foto 3 en 7 spreken me uit de serie het meest aan, foto 3 vanwege de prachtige wolkenlucht (heb je een polarisatiefilter gebruikt? Nog andere dingen gebruikt/nabewerkt?) en foto 7 vanwege de sfeer. Gewoon een mooie foto van een mooi moment. Het prieeltje van # 14 (is het wel een prieeltje?) vind ik ook aanspreken, maar de 'ballon' die eruit komt stoort wat, ook al zit die er op die manier aan.
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_53417174
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:42 schreef _Kaatje_ het volgende:
foto 3 vanwege de prachtige wolkenlucht (heb je een polarisatiefilter gebruikt? Nog andere dingen gebruikt/nabewerkt?)
Ik heb daar een of twee Cokin graduele ND-filters gebruikt om de overbelichting van de lucht tov de voorgrond wat te dempen en verder qua nabewerking niet meer dan levels en curves
quote:
Het prieeltje van # 14 (is het wel een prieeltje?) vind ik ook aanspreken, maar de 'ballon' die eruit komt stoort wat, ook al zit die er op die manier aan.
Geen idee hoe je zo'n ding noemt eigenlijk Die ballon stoort idd wat en volgens mij is het een lantaarnpaal
pi_53417442

Mooi .
pi_53552314
Foto's 1, 2 en : Prachtige foto's!!!
Who dares wins
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:43:15 #25
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53555368
ik had foto 7 nu juist andersom genomen. het bankje onscherp en de rotsen scherp...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')