abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45422738
Hoi Dit is een samenraapsel van twee bezoekjes aan Londen (waarbij een van die bezoekjes al resulteerde in [Weet-ik-wat-voor-case] Ex-mod does London ):

#1 - oorlogsmonument van de britten

#2 - Westminster Abbey

#3 - Horse Guard (zonder paard zoals te zien is )

#4 - Iets dat ze de Beehive noemen geloof ik

#5 - Een brug

#6 - Geen bezoekje aan Londen is compleet zonder een leuke zonsondergang

#7 - British Museum

#8 - St. Pauls Cathedral

#9 - The Old Royal Naval College

#10 - idem dito als #9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:56:37 #2
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_45422849
#2 heeft rare plekjes links van de linkertoren... Alsof je door n smerige bril kijkt...
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_45422879
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:56 schreef WurM het volgende:
#2 heeft rare plekjes links van de linkertoren... Alsof je door n smerige bril kijkt...
Ik ga je wat verklappen dat heet..... wolkjes maar niet verder vertellen hoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:59:06 #4
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_45422945
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:57 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ga je wat verklappen dat heet..... wolkjes maar niet verder vertellen hoor

Maak je geen zorgen, ik hou me stil...

Verder overigens leuke foto's... Anders dan de standaard toeristen-kiekjes!
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_45426120
Algemene indruk: hele mooie foto's!

Specifiek:

#1: Deze heeft inderdaad een tekst nodig om hem in context te plaatsen. Vooral de lege ruimte onderin vindt ik lekker!

#2: Mooie lichtinval! Crop vind ik minder, hoe hij rechts is afgesneden en boven te veel donkerblauw.

#3: Het onderwerp lijkt wel dat ouder echtpaar... Ik vind de horse guard veel te donker en links daarvan veel te licht.

#4: Mooie crop! Alleen vind ik het storend dat hij links donkerder is dan rechts.

#5: Mooie foto, goed moment ook, mooie kleuren. Ook hier is hij links weer iets donkerder lijkt wel, dat stoort toch een klein beetje.

#6: Doet me niets, ik heb mooiere zonsondergangen van je gezien volgens mij.

#7: Mijn favoriet uit de serie, in 1 woord: geweldig! Ik ben wel benieuwd hoe hij er met net wat meer contrast en een wittere lucht uit zou hebben gezien.

#8: Een interessante foto waar je even wat langer naar kijkt door die heerlijke voorgrond. Jammer dat die koepel zo donker is en rechtsonder zit ook een donker plekje.

#9 en #10: Deze had je in mijn ogen weg mogen laten, doen me allebei weinig...

2, 4, 5, 7 en 8, dat zou een sterkere serie geweest zijn
dus
pi_45427981
5 en 7 zijn mijn favoriet! De rest vind ik het allemaal net niet! als je begrijpt wat ik bedoel! Maar dat is mijn mening.
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:38:49 #7
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_45429140
Ik vind hier de overzichtjes mooier als de close-ups, met uitzondering van 7, die is erg mooi. 5 is echt een superplaatje met dat zonlicht precies op de goede plaats
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:50:53 #8
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_45440267
Poeh, als beginnend fotograaf kan ik hier toch wel weer iets van leren. Vooral nummero 7 vind ik prachtig. Ben zelf ook in Londen geweest in 2004, maar heb andere foto's gemaakt
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_45440673
Dank voor de commentaren

@pirke: ik heb geprobeerd een gevarieerde serie neer te zetten Kan het niet iedereen naar de zin maken en ieder heeft natuurlijk zo zijn eigen smaak
@ikvind: Ik begrijp je niet helemaal. Misschien dat je wat specifieker kan zijn?
@pea: mist er wat in de compo's, zijn het kleurproblemen of iets anders waardoor je de close-ups niet kan waarderen
@cydex: ik was dit jaar voor de 2e en 3e keer in Londen en had van te voren een redelijk idee wat ik wilde fotograferen en vooral HOE ik het wilde fotograferen. Daarnaast is het overigens wel interessant om te zien wat voor foto's jij gemaakt hebt Misschien eens een eigen topicje openen? Of een centraal topic vullen? Ben benieuwd

Overigens nog een klein updateje Ik heb daarnaast vanavond nog een paar foto's

[ Bericht 2% gewijzigd door PdeHoog op 18-01-2007 04:42:59 ]
pi_45445662
Prima serie. Nr. 9 is toch wel de fraaiste plaat qua compo.
Dat bruggetje is ook wel leuk
pi_45446080
Thnx Het bruggetje staat op de nominatie om 50x75 te worden afgedrukt voor thuis En mijn collega's vonden hem ook wel leuk voor op kantoor geloof ik
pi_45446909
Heerlijke foto's, zo wil ik ook wel eens naar Londen..

Het 'juiste' commentaar is volgens mij al gegeven. 3 wat donker, 6 niet zo heel mooi (vooral door die boom, want de gebouwens staan wel leuk op de achtergrond) en 10 had wat mij betreft weggelaten mogen worden: voegt niets toe na foto 9, maar nog mooier is die laatste foto die je hierboven hebt toegevoegd!

De Showcase steekt ver boven de gemiddelde case op fok uit.

[ Bericht 9% gewijzigd door killko op 17-01-2007 19:15:37 ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:49:17 #13
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_45448386
Mooie plaaten P.
Ik vind nr 3 niet te donker. Juist fijn dat silhouette. nr 7 is echt de beste vind ik. Erg strak.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:47:02 #14
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_45450440
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:44 schreef PdeHoog het volgende:
Thnx Het bruggetje staat op de nominatie om 50x75 te worden afgedrukt voor thuis En mijn collega's vonden hem ook wel leuk voor op kantoor geloof ik
Mooie serie
Als je dat bruggetje in RAW geschoten hebt zou ik wel eens willen zien hoe het eruit ziet na een HDR bewerking.
Volgens mij lenen die wolken zich er prima voor
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_45452144
Mooie serie hoor

#1 is mooi, maar vooral door de betekenis en door hoe het er uit ziet. Fotografisch heb je 'm er gewoon goed op gezet, maar het is toch een kunstwerk van een kunstwerk, als je begrijpt wat ik bedoel
#2 vind ik te donker... De kathedraal krijgt daar wel een mooie kleur door, maar toch vind ik de lucht te donker. Ook de wolkjes storen een beetje, omdat het er maar zo weinig zijn.
#3 ook erg donker; ik kan me voorstellen dat het een compromis was tussen of een witte achtergrond, of een donkere voorgrond.. Misschien had je beter een andere hoek kunnen kiezen zodat je niet met dat contrast zat .
#4 wel mooi, ik denk dat er nog iets meer contrast in mag en links wordt de foto ook weer erg donker..
#5 maar nog 1 klein zeurpuntje: waarom zo veel water en niet nog wat meer van die prachtige wolkenlucht?
#6 een fijne zonsondergang misschien nog iets meer kleur er in brengen, en ik heb het idee dat de horizon net een tikkie scheef staat nog.
#7 dat is 'm
#8 ook erg mooi, zwart-wit goed gekozen hier.
#9 ook goed, ik vind alleen de kleur een beetje grauw. Wellicht kun je nog iets met saturation en/of contrast doen.
#10 doet het niet helemaal voor mij... #9 laat dat ook al zien, en is imho een stuk beter
#11/toevoering: ook mooi, fijne blauwe lucht.

Heb je een gradient filter gebruikt op de foto's met blauwe luchten?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_45452653
Mooie foto's P!

1: hmmm ja, wat elefes al zei, tis mooi als je er wat mee hebt..
2: lekkere compo, beetje onderbelicht, maar echt storen doet het niet
3: lastig plaatje. nee ik vind hem toch niet, de belichting geeft een grijse waas op "te guard" vind ik jammer
4: te weinig te zien vind ik...kan nie keizen tussen de koepel en de lucht
5: no comments
6: een zondsondergang...
7: de mooiste fijne vlakvulling, gewoon goed!
8: netjes..maar ziet er wat smoggy uit. Was dat ook zo?
9 en 10. mooi uitzicht, wel meer vakantiefoto's

Al met al leuke foto's, maar 5 en 7 zijn toch de meeste uitschieters voor me
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:27:13 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_45457052
Ik ga ze niet stuk voor stuk becommentariseren want daar heb ik toch geen verstand van, dus pretendeer ik dat ook niet. Ze zijn práchtig!!

Maar de brug............ WAUW!!

Wauw!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_45461009
Goed....over plaatje #3 dus Het is was mijn bedoeling daar in zwartwit de silhouet neer te zetten van meneer de horseguard. Het is'em niet helemaal geworden geloof ik uit jullie reactie te halen

Iig dank voor je commentaar

@Elefes: bij #4 zie je het effect van een pola-filter op een ultra-wide-angle. Je krijgt dan de lucht nooit helemaal egaal mooi blauw helaas. Bij de brug zie je hetzelfde effect. Ik heb verder geen ND's gebruikt. Probleem met de Cokin-houder voor UWA's is nl. dat er maar een filter inpast

@An: Londen IS smog En #9 en #10 zijn mijn ding zeg maar #11 trouwens nog wat meer Ruimte, landschap etc dus ik ben goed in vakantiekiekjes

@ER: Thnx
pi_45461011
En een tripje naar Londen zou niet compleet zijn zonder de lokale bevolking vast te leggen:

pi_45461130
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:47 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Als je dat bruggetje in RAW geschoten hebt zou ik wel eens willen zien hoe het eruit ziet na een HDR bewerking. Volgens mij lenen die wolken zich er prima voor
Been there, done that. Niet spectaculair
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:56:22 #21
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_45464313
Ik vind ze erg mooi alleen 9 en 10 brengt het niveau iets naar beneden.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:26:11 #22
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_45469164
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:01 schreef PdeHoog het volgende:
@cydex: ik was dit jaar voor de 2e en 3e keer in Londen en had van te voren een redelijk idee wat ik wilde fotograferen en vooral HOE ik het wilde fotograferen. Daarnaast is het overigens wel interessant om te zien wat voor foto's jij gemaakt hebt Misschien eens een eigen topicje openen? Of een centraal topic vullen? Ben benieuwd
Dan moet ik eens kijken of er iets tussen zit. De foto's zijn in oktober 2004 gemaakt met een Coolpix3100. Ben eigenlijk pas een paar maanden meer interesse aan het tonen voor fotografie: compostie, kleurgebruik, etc. Als ik iets moois vind, zal ik het zeker even posten.

Offtopic: wat een wereldstad is het toch. Ben blij als de kinderen groter zijn zodat we er weer eens naar toe kunnen gaan
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_45470866
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 04:41 schreef PdeHoog het volgende:
En een tripje naar Londen zou niet compleet zijn zonder de lokale bevolking vast te leggen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook een leuke serie met goede composities en kleuren.. Ook lekker scherp!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:34:14 #24
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_45503084
Mijn duitje in het overbekende zakje:

#3: ik weet het niet, ik vind het idee leuk, maar de foto niet showcase waardig; de mensen op de achtergrond vind ik storend, de houding van het silhouet, de donkere muur (?) erachter. en de crop is imo niet goed.

#10 Canary wharf, die ene toren heeft wel erg weinig ruimte boven het dak, dat vind ik een klein minpntje.

De andere foto's vind ik stuk voor stuk er lekker uitzien, mooie platen, maar dat wist je zelf ook al anders had je ze hier niet geplaatst

2,4,5,7 zijn wdb mijn favoriet - niks op aan te merken.

De nummers 11 t/m 15 zijn ook mooi. Mooie snaps van de eekhoorntjes
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_45504986
#14 erg leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')