Mooie serie hoor
![]()
#1 is mooi, maar vooral door de betekenis en door hoe het er uit ziet. Fotografisch heb je 'm er gewoon goed op gezet, maar het is toch een kunstwerk van een kunstwerk, als je begrijpt wat ik bedoel
![]()
#2 vind ik te donker... De kathedraal krijgt daar wel een mooie kleur door, maar toch vind ik de lucht te donker. Ook de wolkjes storen een beetje, omdat het er maar zo weinig zijn.
#3 ook erg donker; ik kan me voorstellen dat het een compromis was tussen of een witte achtergrond, of een donkere voorgrond.. Misschien had je beter een andere hoek kunnen kiezen zodat je niet met dat contrast zat
![]()
.
#4 wel mooi, ik denk dat er nog iets meer contrast in mag
![]()
en links wordt de foto ook weer erg donker..
![]()
maar nog 1 klein zeurpuntje: waarom zo veel water en niet nog wat meer van die prachtige wolkenlucht?
#6 een fijne zonsondergang
![]()
misschien nog iets meer kleur er in brengen, en ik heb het idee dat de horizon net een tikkie scheef staat nog.
![]()
dat is 'm
![]()
#8 ook erg mooi, zwart-wit goed gekozen hier.
#9 ook goed, ik vind alleen de kleur een beetje grauw. Wellicht kun je nog iets met saturation en/of contrast doen.
#10 doet het niet helemaal voor mij... #9 laat dat ook al zien, en is imho een stuk beter
![]()
#11/toevoering: ook mooi, fijne blauwe lucht.
Heb je een gradient filter gebruikt op de foto's met blauwe luchten?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.