Nou die hebben niet bepaald goeie technische kennis, is mijn ervaring...quote:
die houden doorgaans geen rekening met de eisen van de gevorderde gebruiken en ze hebben last van het klok-klepel-syndroom.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:00 schreef Aneurism het volgende:
Ik heb destijds mijn TV gekozen op basis van Tweakers.net reviews & dat hij door de consumentenbond tv van het jaar verkozen was. Vervolgens heb ik overal gekeken waar ik pixelgarantie kreeg + goedkoop. Uiteindelijk bleek de Mediamarkt de eerste keer dat ze 19% korting gaven stunt + pixelgarantie.
BBC inderdaadquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:13 schreef Schut85 het volgende:
BCC! daar valt te onderhandelen. Die hebben de juiste know how!
42 inch in de woonkamer en een 32 inch aan het plafond in de slaapkamerquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:55 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik denk dat een 22" net iets te klein is voor de slaapkamer. Ik zou een 26" nemen...
Gouda is Caiway.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:18 schreef Bart het volgende:
Digitale tv zonder externe ontvanger gaat je niet lukken in UPC-gebied. Maar ik weet niet of Gouda UPC-gebied is... Wat ik voor mijn tv heb gedaan is: veel recensies lezen (niet alleen Nederlandse, maar van overal), vergelijken bij de Mediamarkt, veel inlezen over de exacte betekenis van de verschillende specificaties, prijzen vergelijken op kieskeurig.nl.
Hmm, daarvan zou ik zo niet weten of het kan. Maar aan de andere kant is het aantal modellen dat DVB-C ondersteunt zoals je zelf ook al zegt, beperkt. Dus hoe belangrijk is dat voor je? Een goedkope tv met goede beeldkwaliteit, of toch liever een duurdere tv met minder goed beeld, maar met DVB-C?quote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:52 schreef LaTiNo het volgende:
- ipv een tvtje voor boven die toch te klein zal zijn alstie te ver staat van je bed neem je een 17" LAPTOP. Deze laptop kun je gebruiken om alle gedownloade content af te spelen (die in veel betere kwaliteit te krijgen is dan die digi-tv crap) en om gewone DVD's of zelfs Blu-Ray af te spelen.
Deze laptop kun je aansluiten op je tv in de woonkamer en die kun je ook gewoon meenemen naar boven voor in de slaapkamer.
- Koop dan zo'n IKEA plank-ding-op-wieltjes die je over je voeteneinde rolt. Daarop zet je je laptop en die zit dan zo dichtbij dat het scherm ongeveer zo groot is als een 40" LCD een meter of 2 verderop (echt waar).
Klein budget? Neem de 42" LG, een mediatank (Popcorn hour bijv) en een klein tvtje voor boven voor op de plank.
Geen ervaring met streamen, dus dat kunnen anderen beter beantwoorden. Maar ik zou in ieder geval geen TV met ingebouwde DVD speler kopen. En 22 inch is zelfs voor de slaapkamer aan de kleine kant.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:48 schreef Cothen het volgende:
Volgende maand krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement. Om mezelf te verwennen wil ik er ook gelijk nieuwe tv's in hangen (ik heb nu alleen een drietal "toeter"-tv's) die naast vierkkant beeld ook een boel ruimte vreten. Dat moet dus anders.
Wat ik wil is een grote (minimaal 40") LCD in de woonkamer. In de slaapkamer en werkkamer een 22".
voor de slaapkamer wil ik een ingebouwde DVD-speler (heb geen zin om ook nog zo'n ding aan de muur te hangen), maar nu zie ik her en der ook tv's met een netwerkaansluiting met de mogelijkheid om te streamen vanaf een server. Werkt dit een beetje?
Ja, de wat recentere Sony Bravia's werken prima met Caiway. Sterker nog, je hebt zelfs geen Alphacrypt module nodig voor de zenders die in het kosteloze basispakket zitten. Kijk bijv. eens naar een KDL-40W4000.quote:Daarnaast wil ik uiteraard digitale tv hebben (en dan het liefst zonder extra ontvanger natuurlijk). Nu zijn er wel mondjesmaat tv's te vinden met een DVB-C ontvanger, maar werkt dat ook met CAIW / Caiway?
Correct in Rotterdam misschien een goed idee?quote:Waar zit een goede toko waar ik eens een kijkje kan nemen en waar ze ook fatsoenlijk advies kunnen geven?
fijn, zet je 26" scherm 2 meter verderop en je hebt een nog kleiner scherm dan je 17". Als je laptopscherm dichtbij genoeg is is het oppervlak dat je ziet GROTER dan een 32". Trust me, ik had een 40" 2 meter verderop tegen de muur en kan dat beamen. En kijkhoek kun je beinvloeden door het scherm te bewegen pino.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:09 schreef 100% Tukker het volgende:
Ja, een 2.35:1 film kijken op een 17" craptop schermpje is fijn. Not. Over de beperkte kijkhoek van een craptopscherm maar niet te praten.
TS moet gewoon een 26" of groter scherm kopen. VGA input voor de craptop/mediacenter et voila!
Uhh.. THX aanbevolen kijkafstand voor een 50" scherm is 1.7 meter. Op 4 meter afstand is de grootte die je nodig hebt voor de THX aanbevolen kijkhoek van 36 graden 113 inch.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:52 schreef LaTiNo het volgende:
Hmmm, doe anders het volgende:
- Je koopt een LG 50PG6000 Plasma (geen crappy LCD) voor 1000 euro. 40" is in eerste instantie groot, maar binnen de korste keren heb je toch het idee dat je een iets grotere had gewild. Uiteraard moet je woonkamer er wel groot genoeg voor zijn (4 meter kijkafstand).
correct, rotterdamquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:52 schreef Cothen het volgende:
[..]
En waar moet ik heen voor het advies?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |