Onder welke steen leef jij?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:59 schreef raptorix het volgende:
Ze hadden Fortuna gewoon lekker kapot moeten laten gaan, komt toch geen hond.
FF shoppen aan het einde van de seizoen dus:quote:
Misschien omdat het nu ff belangrijk was? Neem de opening van het seizoen: toeschouwers 2494quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:02 schreef Evertje het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij?
Afgelopen vrijdag nog 7.000 toeschouwers. Lijkt me toch redelijk verdienstelijk na alle ellende die de afgelopen zeven jaar is gebeurd.
Dat de gemeente nu opeens zou opstaan om garant te staan is echt belachelijk. Daar ga ik ook eens wat onderzoek voor verrichten, want die beslissing is nog niet genomen lijkt mij.
Het gemiddelde van dit seizoen (zonder de 7000) is ongeveer 2400, maar als dat als arrgument gebruikt wordt zijn er nog 8 clubs die kunnen wieberen (mogen ze van mij ook wel overigens)...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien omdat het nu ff belangrijk was? Neem de opening van het seizoen: toeschouwers 2494
Lijkt me iets objectiever
Je houdt niet veel Jupiler League-ploegen over als je dat als vereiste stelt....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:12 schreef raptorix het volgende:
Ik heb de bezoekersaantallen even opgezocht voor je:
2494
3247
2647
2314
2808
2494
2125
1980
1853
1419
3142
6741
Kom je op gemiddeld: 2772, zeg nou eerlijk daar kan een profclub toch niet op teren?
Maar dan zie je wel welke potentie de club heeft, mochten de supporters weer wat meer vertrouwen krijgen in de club. De resultaten en het beleid. Die supporters zijn de afgelopen zeven jaar zwaar beledigd en ik kon ze niet eens meer kwalijk nemen dat sommigen nog wegbleven.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien omdat het nu ff belangrijk was? Neem de opening van het seizoen: toeschouwers 2494
Lijkt me iets objectiever
En dat is dus het hele manko, er zijn teveel ploegen, kortom het zou voor iedereen beter zijn als er dus teams samen gaan, zeker in Limburg zitten erg veel ploegen op een klein gebied, fuseren is heel normaal in de voetbalwereld, kortom ik zie niet in waarom fortuna en roda niet samen zouden kunnen gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:14 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Je houdt niet veel Jupiler League-ploegen over als je dat als vereiste stelt....
Misschien hebben die clubs de financiën wat beter op orde. Dat is een erg belangrijke factor geweest, vroeg of laat was die fusie er toch wel gekomen. Fortuna was financieel niet meer levensvatbaar volgens velen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:15 schreef Evertje het volgende:
[..]
Maar dan zie je wel welke potentie de club heeft, mochten de supporters weer wat meer vertrouwen krijgen in de club. De resultaten en het beleid. Die supporters zijn de afgelopen zeven jaar zwaar beledigd en ik kon ze niet eens meer kwalijk nemen dat sommigen nog wegbleven.
En sowieso, met die toeschouwersaantal van 2494 staan er nog altijd een heleboel clubs onder Fortuna, hebben die dan ook geen recht te bestaan?
Twente staat er nu 2e mee.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:26 schreef raptorix het volgende:
Lijstje van fusieclubs: AZ,Roda,Utrecht, Den Bosch, Dordrecht,Fortuna Sittard,Telstar, kortom wat is er mis mee?
Laten we alles samengooien idd, goed voor de competitie. Hebben we binnenkort nog 8 BVO's in Nederland.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:26 schreef raptorix het volgende:
Lijstje van fusieclubs: AZ,Roda,Utrecht, Den Bosch, Dordrecht,Fortuna Sittard,Telstar, kortom wat is er mis mee?
En die waren een paar jaar terug toch niet echt positief in het nieuws rondom haar financiële situatie.quote:
Het merendeel van die clubs weet zich op dit moment financieel nog aardig te redden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Laten we alles samengooien idd, goed voor de competitie. Hebben we binnenkort nog 8 BVO's in Nederland.
Gezien het feit dat de Nederlandse clubs Europees niet bijzonder veel laten zien moeten we mogelijk ook eens gaan denken aan een FC Randstad, een stadion van 120.000 en we bestormen de Europese top met een budgetjevan 45.000...
Met de degradatie uit de eerste divisie zijn er ook weer problemen die optreden bij amateurclubs die de slag naar het professionele voetbal niet kunnen maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef iehlaak het volgende:
Als de eerste divisie open van onderen was geweest, dan hadden we dit probleem helemaal niet gehad. De KNVB creëert haar eigen problemen.
Als redelijk fanatiek supporter van AZ had ik begin jaren 90 graag gezien dat telstar, haarlem en AZ hadden gefuseerd.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Laten we alles samengooien idd, goed voor de competitie. Hebben we binnenkort nog 8 BVO's in Nederland.
Gezien het feit dat de Nederlandse clubs Europees niet bijzonder veel laten zien moeten we mogelijk ook eens gaan denken aan een FC Randstad, een stadion van 120.000 en we bestormen de Europese top met een budgetjevan 45.000...
Je eerste en tweede deel hebben duidelijk met elkaar te maken. Fortuna en Roda moeten fuseren, omdat de Nederlandse profvoetbalstructuur ziek is. De Eerste Divisie is de onaantrekkelijkste competitie ter wereld, door het gebrek aan degradatiemogelijkheden. Sinds Heracles gepromoveerd is kijk af en toe wie de bovenste vijf zijn en dat is het dan. De periode's compenseren iets, maar het blijft behelpen. Een club die strijd tegen degradatie zal meer toeschouwers en aandacht krijgen van een club die onderin staat en in december al weer bezig is met het nieuwe seizoen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat is dus het hele manko, er zijn teveel ploegen, kortom het zou voor iedereen beter zijn als er dus teams samen gaan, zeker in Limburg zitten erg veel ploegen op een klein gebied, fuseren is heel normaal in de voetbalwereld, kortom ik zie niet in waarom fortuna en roda niet samen zouden kunnen gaan.
Dat dus. Daarom zou ik het helemaal niet vreemd vinden dat de KNVB Fortuna even aan het infuus houdt tot de Eerste Divisie gezond gemaakt is.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef iehlaak het volgende:
Als de eerste divisie open van onderen was geweest, dan hadden we dit probleem helemaal niet gehad. De KNVB creëert haar eigen problemen.
MVV wil dat – terecht – niet. Fusies moeten vanuit de clubs komen, niet van bovenaf opgelegd worden...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:32 schreef raptorix het volgende:
Overigens vind ik de fusie tussen Roda en Fortuna maar merkwaardig, men had beter kunnen kijken naar de fusie tussen een MVV en Fortuna.
Eensch, maar clubs moeten ook niet in leven worden gehouden door er geld van belastingbetalers in te steken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
MVV wil dat – terecht – niet. Fusies moeten vanuit de clubs komen, niet van bovenaf opgelegd worden...
Helemaal eens. Maar zoals eerder gezegd is dat de schuld van de KNVB. Om een proflicentie te krijgen moet je je scheef betalen, als je 'm dan eenmaal hebt geef je 'm ook niet zomaar weg. Ik weet zeker dat als er gewoon een degradatieregeling voor de Eerste Divisie bestond, Fortuna vanwege financieel wanbeleid één of twee divisies omlaag was gezet om daar de boel weer op orde te krijgen. Als je als club nu de broek even niet op kunt houden ben je meteen voor altijd uit het voetbal, dat kan een gemeente ook niet zomaar laten gebeuren..quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eensch, maar clubs moeten ook niet in leven worden gehouden door er geld van belastingbetalers in te steken.
Dat is wel de manier waarop FC Limburg gaat leven.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eensch, maar clubs moeten ook niet in leven worden gehouden door er geld van belastingbetalers in te steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |