Zoveel dommigheidquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:06 schreef jimmyrodgers het volgende:
FC Limburg is de enige overlevingskans voor die nep Hollanders.
Het is natuurlijk onbestaanbaar dat de naam van Fortuna voor die van Roda komt.quote:
Roda FC, in het PLS en het geel/zwart is mijn hoogste bod.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onbestaanbaar dat de naam van Fortuna voor die van Roda komt.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:27 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Roda JC, in het PLS en het geel/zwart is mijn hoogste bod.
Van Sittard waarschijnlijk geen ene hond... Beetje naar Kerkrade rijden om in het roda stadion naar een fusie club te kijkenquote:Op woensdag 4 februari 2009 14:12 schreef venomsnake het volgende:
Ben beniewd hoeveel volk er nog komt kijken na deze fusie.
Die naam stelde ik in het bedenk een naam topic ook al voor. Lijkt me de best mogelijke combinatie, die het meest recht doet aan de grootste club van de twee.quote:
quote:Condoleancesite voor Roda en Fortuna
KERKRADE - Fans van Roda JC en Fortuna Sittard hebben een condoleanceregister geopend voor hun club. Dinsdag werd bekend dat volgens de Stuurgroep Topvoetbal Limburg het samengaan van de twee formaties noodzakelijk is om te kunnen overleven.
De besturen van Roda JC en Fortuna Sittard omarmden de aanstaande fusie. Bij de aanhang leidde dit tot heftige reacties.
Op de website van condoleanceregister hebben al honderden mensen een reactie geplaatst op het bericht dat de twee clubs zijn ’overleden’. ,,Mijn eerste liefde, dood, verkwanseld door een directeur die geen enkele poging gedaan heeft om ons zelfstandig te laten leven. Maar één missie: zakken vullen en een mooie functie krijgen binnen nieuw Roda. Bedankt,’’ schrijft een boze fan van Fortuna.
Ook een aanhanger van Roda JC uit zijn woede: ,,Roda JC, bedankt voor 35 jaar mooie herinneringen, helaas moet ik afscheid van je nemen, ik word er toe gedwongen door een bestuur dat je van achter heeft vermoord, heb er geen woorden voor, hoe durven ze nog naar ons Roda-logo te kijken als ze de oprijlaan naar het geweldig Roda Parkstad Stadion oprijden. Ik zal voor altijd met trots aan je blijven denken.’’
(ANP)
Alleen zijn beide clubs gelijkwaardig in de onderhandelingen. Hoe absurd kan het zijn...quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Die naam stelde ik in het bedenk een naam topic ook al voor. Lijkt me de best mogelijke combinatie, die het meest recht doet aan de grootste club van de twee.
Nee hoor. Reken maar dat Fortuna er nauwelijks iets aan overhoudt. Paar jaar een stadion voor de jeugd en dan verkopen ze die rommel. Misschien nog een F'je in de naam. Dat is ook echt max.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Alleen zijn beide clubs gelijkwaardig in de onderhandelingen. Hoe absurd kan het zijn...
quote:Stichting Roda JC stemt in met fusie
KERKRADE - Ook de Stichting Roda JC is voorstander van de oprichting van een FC Limburg. Binnen het zes leden tellende gezelschap zijn alleen voorzitter Hubert Vankan en lid Larry Gulpen tegen een samengaan met Fortuna Sittard. Dit melden bronnen rond de stichting.
Het standpunt van de stichting is van eminent belang, omdat zij de licentie van Roda JC om profvoetbal te spelen in beheer heeft. Ondernemer Vankan en ING Kerkrade-directeur Gulpen zullen zich bij een fusie neer moeten leggen, omdat zij binnen hun college een minderheid vormen. Alleen als één van de andere leden, Huub Arets, Henk van Wersch, Jos Muller of Ben Hendriks, zijn mening herziet kan de stichting een fusie tegenhouden. Dan geeft namelijk de stem van preses Vankan de doorslag. Arets en Van Wersch hebben een verleden als Roda JC-bestuurder. Zij waren jaren geleden lid van het bestuur.
Begin deze week openbaarde de Stuurgroep Topvoetbal Limburg, een college waarin Kuijer tot zijn aftreden ook zitting had, dat een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard noodzakelijk is om het eredivisievoetbal in de regio levend te houden. De directies en de raden van commissarissen van beide clubs conformeerden zich al direct aan de conclusies van de stuurgroep.
Bron: Telegraaf
Met een budget dat nauwelijks groter is dan het huidige Roda-budget moet deze geweldige nieuwe fusieclub de top gaan bestormenquote:'Begroting FC Limburg middenmoot Eredivisie'
De begroting van de nakende fusieclub FC Limburg zal zo'n vijftien miljoen euro bedragen in het eerste jaar. Daarmee nestelt de club zich qua budget in de middenmoot van de Eredivisie.
Volgens L1 brengt Roda JC pakweg 10,5 miljoen euro in en is Fortuna Sittard goed voor anderhalf miljoen euro. De overige drie miljoen worden in het debuutjaar ingebracht door het bedrijfsleven en de overheid. Daarna moet de begroting groeien naar twintig miljoen.
De Limburgse gouverneur Frissen sprak eerder de wens uit het 'Heerenveen van het Zuiden' te willen worden. Dat streven is nog ver weg met de beoogde begroting, waarmee FC Limburg zich in de middenmooit van de Eredivisie zal bevinden.
Dat weet ik wel bijna zeker, maar dat betekent helaas niet dat het niet doorgaat...quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:19 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij gaat het niks worden dat FC Limburg.
dat zei ik in eht vorige topic al, je kan gewoonweg niet goed fuseren in een paar maanden. Een beetje contract onderhandeling met de hoofdsponsor kan al met gemak een half jaar in beslag nemen. Laat staan dingen als de administratie en dergelijke in elkaar schuiven. En leuk meer omzet maar ze moeten ook ineens 2 stadions onderhouden? Je verkoopt nu ook niet ff je trainingscomplex enzo. Wie draait er op voor de afvloeieingskosten van de mensen die eruit moeten? Hoe worden de schulden herschikt? Daarbij zijn beide begrotingen nu al niet sluitend en dan moet de som der delen een grote begroting gaan draaienquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:31 schreef MaxPower het volgende:
Eerst fuseren, en dan pas nadenken hoe we het gaan rondbreien. Dát is de juiste volgorde!![]()
Kaalheide is van de gemeente Kerkrade, Roda is huurder (geen hoofdhuurder meer, dat is de atletiekvereniging tegenwoordig).quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Je verkoopt nu ook niet ff je trainingscomplex enzo. Wie draait er op voor de afvloeieingskosten van de mensen die eruit moeten?
Voor Frissen is dat simpel: Belastinggeld...quote:Hoe worden de schulden herschikt?
Roda's begroting kon sluitend zijn voor dit seizoen, maar dat kwam Kuijer niet zo goed is. Wat is het toch ook maar een arme kloot die Serve, iedereen die terecht op hem afgeeft...quote:Daarbij zijn beide begrotingen nu al niet sluitend en dan moet de som der delen een grote begroting gaan draaien
dan zijn er nog 2 nog lang niet afgeschreven stadions waar op volgens beide een schuld rust....quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:23 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Kaalheide is van de gemeente Kerkrade, Roda is huurder (geen hoofdhuurder meer, dat is de atletiekvereniging tegenwoordig).
[..]
Gelderse tafrelenquote:Voor Frissen is dat simpel: Belastinggeld...
[..]
quote:Roda's begroting kon sluitend zijn voor dit seizoen, maar dat kwam Kuijer niet zo goed is. Wat is het toch ook maar een arme kloot die Serve, iedereen die terecht op hem afgeeft...
En een prijsloze club maar als grote voorbeeld houdenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef iehlaak het volgende:
Vijftien miljoen, wat een farce.
quote:Fusieclub is schuldenvrij
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, vrijdag
De gemeentes Kerkrade en Sittard en de provincie Limburg hebben de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg laten weten financieel garant te willen staan voor de sanering van beide clubs als het inderdaad tot een fusie komt. Zodoende zou de nieuwe fusieclub schuldenvrij en gezond van start kunnen gaan aan het seizoen 2009-2010. Er moet worden gesaneerd omdat zowel Roda JC als Fortuna Sittard op een ernstig financieel tekort afstevent dit seizoen.
De bedoeling van alle betrokken partijen is dat het nieuwe FC Limburg volgend seizoen start met een begroting van 15 miljoen euro. Nu komen beide clubs bij elkaar opgeteld tot een begroting van 12,1 miljoen euro. Het is onduidelijk of de overheidsorganen (gemeenten en provincie) ook garant zullen staan voor de eerste begroting van 15 miljoen euro als mocht blijken dat de fusieclub dit bedrag niet zelfstandig op kan brengen.
Na de start wil de nieuwe fusieclub de begroting in vijf jaar tijd opkrikken tot twintig miljoen euro per jaar. Volgens de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg een reële doelstelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |