abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65725245
Het vorige deel: Het grote kleine babietjes topic deel 174

Babietjes:

25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
6 april 2008: Stella, dochter van Guuzewuus
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastian, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: "nemo', zoon van iamredleader en Tinuviel

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
[/quote]
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:56 schreef Fuente het volgende:
Ibuprofen lijkt mij ook vrij heftig? Of is dat ook in baby variant?

Dakota, Elin heeft ook al truukjes dus Wat leuk om te lezen hehehe

Ja, een zetpil (paracetamol) kan echt geen enkel kwaad, dus ik snap ook niet waarom men dat niet zou geven.

We zijn terug van het CB! Merel weegt nu 5700 gram (spekkies ) en is 55,7 cm lang. Ze doet het super, is heel sterk in haar nekje. De verpleegkundige voelde inderdaad nog wel spanning bij Merel, vooral in haar nek. Bepaalde houdingen vindt ze nog steeds niet fijn, door die spanning. Eigenlijk juichde ze de osteopaat toe en ze adviseerde om nog een keer te gaan voor Merel haar spanning, verkramping.

En de prikjes Wat zielig, Sara was altijd een onwijze bikkel, maar Mereltje moest zo hard huilen, met traantjes, helemaal verdrietig. Nou ja, we hebben het in ieder geval weer gehad.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:04 schreef freecell het volgende:

[..]

Elin is toch heel simpel uit te spreken?

Leander zuignapt heel enthousiast, laat na 5 minuten los en gaat op zijn rug liggend tevreden gorgelgeluidjes maken en lachen en hapt dan weer aan.
Bij de tweede borst blijft hij lol trappen. Soms ook heel vervelend. Maar echt spartelen doet hij alleen bij de eerste aanhap.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:43 schreef pinquit het volgende:

ibuprofen???? daar moet je misschien maar mee stoppen.

Er is ook ibuprofen voor kinderen

[ Bericht 19% gewijzigd door Lois op 08-02-2009 19:38:44 ]
pi_65725559
Dan nog zou ik Ibuprofen niet zo snel doen trouwens. Paracetamol is echt een zwaar onderschatte pijnstiller die meestal uitstekend werkt En itt Ibuprofen heeft het bijna geen bijwerkingen
pi_65725750
ik ken ibuprofen eigenlijk alleen als middel tegen gewrichtspijntjes..wist niet dat ze ook voor kleintjes bestonden
Saartje
pi_65726563
ha! Elin doet dus hetzelfde als Leander.:D

EN! Ik had net haar eerste reeks echte lachjes toen ik tegen haar praatte !
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_65726742
Wat heerlijk Dakota
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65727272
Ik had Piq ook al een pmmetje gestuurd. Ik heb inderdaad ibuprofen voor kinderen. Ik heb zowel paracetamol en ibuprofen in siroop vorm. Met een soort pipet zuigt je een hoeveelheid siroop op tot het aantal kilo van je kindje. De siroop is mierzoet (erg lekker) en het gaat er altijd wel goed in. Een zetpil is een strijd, een thermometer ook.

De ibuprofen is door een huisarts voorgeschreven toen Jen een paar dagen koorts had en dat wilde niet zakken. Ik mag het gewoon geven bij koorts. Ook als de koorts langer aanhoudt (dus een paar dagen) dan geven wij elke 3 uur om en om paracetamol en ibuprofen. Zo is de werkzame stof niet uitgewerkt als de andere stof gegeven wordt en komt dus ook de koorts niet terug. Zo overbrug je ook makkelijk 24 uur. Met alleen paracetamol haal je de 24 uur niet met de dosis die je mag geven.

Dus niets engs aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65727500
Dat je met paracetamol de 24 uur niet zou halen is onzin. De dosis op een zodanige manier dat het opbouwt in het lichaam. Je kan wel zeggen dat ibu sneller werkt, dat is ook zo denk ik, maar met paracetamol kun je prima 24 uur redden, als je je maar aan de dosis houdt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 4 februari 2009 @ 12:36:07 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65727613
Vloeibare ibuprofen staat gewoon naast de sinaspril in het schap bij het Kruidvat (volgens mij van Daro)
Al is er bij mij, vanwege de troep die ibu is, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat aan een klein kind te geven.

Ik neem trouwens bijna nooit temperatuur op, als een kind niet lekker is krijgt het paracetamol. Als er koorts is en kind speelt gewoon dan niks.. kind niet lekker maar geen koorts, dan wel paracetamol. Waarom koorts onderdrukken als je er geen last van hebt en als ik zelf niet lekker ben neem ik ook een paracetamol zodat ik me een klein beetje mens voel, dus m'n kind mag zich dan ook wel wat beter voelen als dat mogelijk is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65728120
Van Elodie maken ze ook al Ellodie, Dakato...
pi_65728375
Thomas had gisteren duidelijk pijn. Op het CB werd gezegd dat ik hem rustig een zetpil kon geven als hij koorts en/of pijn had. Mijn kind had beide; dus heeft hij 1 zetpil gehad van 60 mg.

Ik noem dat geen strooien met zetpillen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:01:38 #11
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65728494
Wat Reinhilde zegt, Maarten had precies hetzelfde... en het is de eerste keer in zijn 11 weken oude leventje dat hij een zetpilletje krijgt en ik zal het echt niet snel geven, maar als hij koorts heeft en pijn aangeeft/onrustig is waarom niet?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65729121
nogmaals sorrie voor mn reactie tico!
maar idd zou ik denk alsnog geen ibu geven. paracetamol is de meest veilige pijnstiller eigenlijk is morfine dat . ik neem zelf niet eens ibuprofen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65729200
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:36 schreef E.T. het volgende:
Vloeibare ibuprofen staat gewoon naast de sinaspril in het schap bij het Kruidvat (volgens mij van Daro)
Al is er bij mij, vanwege de troep die ibu is, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat aan een klein kind te geven.

Ik neem trouwens bijna nooit temperatuur op, als een kind niet lekker is krijgt het paracetamol. Als er koorts is en kind speelt gewoon dan niks.. kind niet lekker maar geen koorts, dan wel paracetamol. Waarom koorts onderdrukken als je er geen last van hebt en als ik zelf niet lekker ben neem ik ook een paracetamol zodat ik me een klein beetje mens voel, dus m'n kind mag zich dan ook wel wat beter voelen als dat mogelijk is.
precies!
ik had een keer de HAP gebeld, vanwege verdenking op oorontsteking. dus ik zeg: hij heeft hoge koorts blabla. vraagt die trien: hoe hoog is de koorts? ik: hij wordt overstuur als ik m wil meten, dus dat heb ik niet gedaan. trien: hoe weet je dan dat ie koorts heeft? u heeft zeker geen kinderen mevrouw?
pi_65729705
Ik doe hetzelfde als ET dus, koorts zegt lang niet alles, pijn zegt meer.

Overigens ligt Merel nu lekker te slapen, dus zonder zetpil, maar als ze vanmiddag niet lekker is kijgt ze er zeker 1.

Pinquit, je kind kan zelfs oorontsteking hebben zonder koorts! Heeft Sara meerdere malen gehad (en ik maar denken dat er niets was, omdat het kind geen koorts had, bleek ze een dubbele middenoorontsteking te hebben )
Sara
Merel
Ukje
pi_65729748
ohh wat lastig is dat dan zeg maar ze had wel pijn dus?
pi_65730082
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:37 schreef pinquit het volgende:
ohh wat lastig is dat dan zeg maar ze had wel pijn dus?
Ja. Wij dachten dat ze een slaapprobleem had 'sNachts sliep ze niet en overdag was er niks aan de hand. Na een week besloten we heel streng te zijn met 5 minuten regel enzo, 3 nachten later (en een hysterische Sara verder) besloten we voor de zekerheid om haar te laten checken bij de HA en bleek ze dus een dubbele middenooronsteking te hebben. Ik heb me nog nooit zo lullig gevoeld.
Sara
Merel
Ukje
pi_65730154
Och arme Saar. Fuente, ik kan me voorstellen dat je je lullig voelde! Maar hoe had je het kunnen weten?
Je hebt er van geleerd; dat is belangrijk toch?
pi_65730587
Och Fuente, dan zou ik me ook lullig voelen, maar inderdaad, je kon het niet weten! Dus een beetje onzinnig om je dan lullig te voelen

Als Leander koorts heeft check ik altijd wel even voor de zekerheid, maar hij moet ook altijd heel hard lachen om de thermometer, dus dat kan ook vrij simpel
pi_65731035
Is ook zo hoor, gelukkig herken ik het nu wat beter
Maar het is wel een typisch voorbeeld van dat geen koorts niet hoeft te betekenen dat er niets is (dat heb ik er in ieder geval echt wel van geleerd),
Sara
Merel
Ukje
pi_65731661
Wat een ochtend... het bezoek aan de huisarts met Seb resulteerde in een bezoek aan de kinderarts wat weer resulteerde in een nachtje blijven ter observatie om te kijken waar het vele spugen vandaan komt en of hij ' zuur' is en mama blijft natuurlijk ook. Dus zo dadelijk weer terug naar het ziekenhuis om te voeden. Maar wat verschrikkelijk om zonder dat mannetje weer naar huis te gaan maar goed wel fijn dat ze het serieus nemen.
Waarschijnlijk is hij morgen weer gewoon lekker thuis. Ik ga hem zo dadelijk in het ziekenhuis lekker helemaal plat knuffelen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65731708
bah estrys, wat naar! is er al wat uitgekomen? (niet uit seb, maar uit de observatie he)

ik lees weer niet goed. succes vannacht
pi_65731993
Oeh Estrys, niet lekker! Kan me voorstellen dat het heel raar voelt!

Wel goed dat ze het nu goed uitzoeken
pi_65732195
Estrys, wat vervelend voor jullie! Hopelijk is hij snel weer thuis
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:52:23 #24
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65732692
Ow Estrys, dat is niet leuk HOpelijk mag Seb morgen weer lekker mee naar huis!!

Nog even een Lennonspam:

Make love, not war ☮
pi_65734095
Estrys, fijn dat het serieus genomen wordt, maar ik me voorstellen dat het heel naar is om je babietje te moeten missen! Knuffel hem idd maar helemaal plat!

Thomas is nog niet helemaal de oude, ook vandaag huilt hij vaak. Maar niet meer zo als gister. Hij slaapt nu gelukkig, ik hoop dat 'ie een beetje opknapt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')