Nou, ik post dit topic omdat sommige mensen het misschien leuk vinden om te volgen.

Eens per week ga ik op bezoek bij mijn ouders om voor ze te koken, dat was vandaag ook weer het geval. Ter informatie, ik ben inmiddels al 3 jaren niet meer bij mijn ouders ingeschreven. Bij aankomst attendeerde mijn vader mij er op dat er nog post voor mij was gekomen. Dat vond ik vreemd, want toen ik ben verhuisd heb ik overal meteen mijn adreswijziging doorgegeven. Het was een brief van 'XL Internet Services' met daarin een factuur van 'ActiveDomain webhosting', waarin ik verzocht word een bedrag van 37,44 over te maken. Een toelichting of duidelijke omschrijving van dit bedrag ontbreekt uiteraard. Daar ik me dit bedrijf overigens helemaal niet kan herinneren en mijn webhosting altijd door 2 andere bedrijven is verzorgd, was het mij al snel duidelijk dat dit een spookfactuur betrof. Afijn, dat geld ga ik uiteraard dus mooi niet overmaken.
Omdat ik echter wel een pesthekel aan het soort lui heb dat achter deze praktijken zit, voelde ik me genoodzaakt om toch even een e-mail te sturen naar het e-mail adres dat op de factuur vermeld stond:
quote:
Geachte heer, mevrouw,
Tot mijn grote verbazing trof ik vandaag, dinsdag 3 februari 2009, tijdens een bezoek aan mijn ouderlijke huis een aan mij geadresseerde brief van ‘XL Internet Services’ aan, met daarin een factuur van uw bedrijf, ActiveDomain webhosting. Het betreft een bedrag van 37,44 onder vermelding van factuurnummer 200807228, met respectievelijk de omschrijving ‘200807228 – PLGACTD002’. Deze factuur is tevens omschreven als een herinnering.
Daar ik mij niet voor de geest kan halen ooit zaken te hebben gedaan met ActiveDomain c.q. gebruik te hebben gemaakt van diens producten en/of diensten, en de op deze factuur gebruikte adresgegevens inmiddels al meerdere jaren niet meer van toepassing zijn, wekt deze factuur nogal argwaan bij mij op. Derhalve ontvang ik gaarne een toelichting op deze factuur, en dan met name waar het vermeende bedrag op gebaseerd is.
Met vriendelijke groet,
Ook ben ik uiteraard even op onderzoek uit geweest. Wat eenvoudige zoekopdrachten leren mij dat er meer mensen ineens een vreemde factuur van 'ActiveDomain' hebben gekregen. Tevens kom ik op een hele hoop verschillende bedrijfsnamen, KVK nummers en websites uit.
Ten slotte vond ik ook nog geheel toevallig dit interessante linkje op webhostingtalk.nl, waar een gebruiker genaamd 'ActiveDomain' vraagt of het niet mogelijk is om rente door te rekenen aan klanten:
http://www.webhostingtalk(...)e-rente-rekenen.htmlWordt vervolgd...

(?)