abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65712886
Nou, ik post dit topic omdat sommige mensen het misschien leuk vinden om te volgen.

Eens per week ga ik op bezoek bij mijn ouders om voor ze te koken, dat was vandaag ook weer het geval. Ter informatie, ik ben inmiddels al 3 jaren niet meer bij mijn ouders ingeschreven. Bij aankomst attendeerde mijn vader mij er op dat er nog post voor mij was gekomen. Dat vond ik vreemd, want toen ik ben verhuisd heb ik overal meteen mijn adreswijziging doorgegeven. Het was een brief van 'XL Internet Services' met daarin een factuur van 'ActiveDomain webhosting', waarin ik verzocht word een bedrag van 37,44 over te maken. Een toelichting of duidelijke omschrijving van dit bedrag ontbreekt uiteraard. Daar ik me dit bedrijf overigens helemaal niet kan herinneren en mijn webhosting altijd door 2 andere bedrijven is verzorgd, was het mij al snel duidelijk dat dit een spookfactuur betrof. Afijn, dat geld ga ik uiteraard dus mooi niet overmaken.

Omdat ik echter wel een pesthekel aan het soort lui heb dat achter deze praktijken zit, voelde ik me genoodzaakt om toch even een e-mail te sturen naar het e-mail adres dat op de factuur vermeld stond:
quote:
Geachte heer, mevrouw,

Tot mijn grote verbazing trof ik vandaag, dinsdag 3 februari 2009, tijdens een bezoek aan mijn ouderlijke huis een aan mij geadresseerde brief van ‘XL Internet Services’ aan, met daarin een factuur van uw bedrijf, ActiveDomain webhosting. Het betreft een bedrag van 37,44 onder vermelding van factuurnummer 200807228, met respectievelijk de omschrijving ‘200807228 – PLGACTD002’. Deze factuur is tevens omschreven als een herinnering.

Daar ik mij niet voor de geest kan halen ooit zaken te hebben gedaan met ActiveDomain c.q. gebruik te hebben gemaakt van diens producten en/of diensten, en de op deze factuur gebruikte adresgegevens inmiddels al meerdere jaren niet meer van toepassing zijn, wekt deze factuur nogal argwaan bij mij op. Derhalve ontvang ik gaarne een toelichting op deze factuur, en dan met name waar het vermeende bedrag op gebaseerd is.

Met vriendelijke groet,

Ook ben ik uiteraard even op onderzoek uit geweest. Wat eenvoudige zoekopdrachten leren mij dat er meer mensen ineens een vreemde factuur van 'ActiveDomain' hebben gekregen. Tevens kom ik op een hele hoop verschillende bedrijfsnamen, KVK nummers en websites uit.

Ten slotte vond ik ook nog geheel toevallig dit interessante linkje op webhostingtalk.nl, waar een gebruiker genaamd 'ActiveDomain' vraagt of het niet mogelijk is om rente door te rekenen aan klanten:
http://www.webhostingtalk(...)e-rente-rekenen.html

Wordt vervolgd... (?)
pi_65713310
Leuk voor je!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_65713461
lekker boeiend
pi_65713490
boe!
pi_65713533
Ja, boeiend! TVP voor het vervolg .

Al denk ik dat ze niet reageren, tenminste, als het daadwerkelijk om een spookfactuur gaat.
pi_65713557
dan maar even volgen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65713597
LEUK!!!!
kaasboer
pi_65715259
Noem het alsjeblieft geen spookfactuur, dat klinkt zo..

Dat klinkt gewoon niet.

Het klinkt zo ontkennend.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:23:24 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65715498
TVP! En dat ik een TVP plaats betekent dat je gehouden bent aan het plaatsen van reguliere updates, daar anders boemannen je komen vermoorden in je slaap. GRoetjes!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_65718552
bel ze op en dreig met een knokploeg
pi_65718567
lullig
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 4 februari 2009 @ 01:08:31 #12
238900 Koekz
Der Meister
pi_65718601
w00t leuk

tvp
  woensdag 4 februari 2009 @ 01:15:37 #13
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_65718717
Alberto Stegeman!

Jij hier?
pi_65718751
Er was een tijdje geleden een spookfactuur in omloop van de KvK, als in Kantoor voor Klanten. Die was leuk
Site is inmiddels uit de lucht. ( www.kvkregister.nl )
pi_65719250
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:15 schreef Wupppie het volgende:
Alberto Stegeman!

Jij hier?
Hmm worst
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_65720798
Het is een gewoon bonafide bedrijf. Van een spookfactuur is dus geen sprake, hooguit van een vergissing. Bel ze gewoon eens.
pi_65720834
Bellen heeft geen zin meestal, een aangetekende brief helpt beter om in je recht te staan.
pi_65720875
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:19 schreef Alicey het volgende:
Het is een gewoon bonafide bedrijf. Van een spookfactuur is dus geen sprake,
Het is om te beginnen een factuur waar niet eens op staat waar de kosten op gebaseerd zijn, ten tweede heb ik nooit iets gekocht/laten doen van/via ActiveDomain en was die naam mij tot gisteren derhalve ook onbekend. Deze factuur kan dus gewoon niet 'echt' zijn.
quote:
Bel ze gewoon eens.
Daar dacht ik dus ook meteen aan, maar uiteraard staat er alleen maar een 0900 nummer onder.
pi_65720901
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:22 schreef sig000 het volgende:
Bellen heeft geen zin meestal, een aangetekende brief helpt beter om in je recht te staan.
Het gaat hier niet om "in je recht te staan", maar om opheldering waar een factuur vandaan komt. Een beller is daarbij sneller (en goedkoper). Als blijkt dat het een misverstand is dan kan dat snel worden rechtgezet. Is er iets waar TS daadwerkelijk voor moet betalen, dan weet TS dat ook.
pi_65720922
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:24 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Het is om te beginnen een factuur waar niet eens op staat waar de kosten op gebaseerd zijn, ten tweede heb ik nooit iets gekocht/laten doen van/via ActiveDomain en was die naam mij tot gisteren derhalve ook onbekend. Deze factuur kan dus gewoon niet 'echt' zijn.
[..]

Daar dacht ik dus ook meteen aan, maar uiteraard staat er alleen maar een 0900 nummer onder.
Da's wel matig dan ja.. Is het niet gewoon een 0900 nummer tegen lokaal tarief?
pi_65720959
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om "in je recht te staan", maar om opheldering waar een factuur vandaan komt. Een beller is daarbij sneller (en goedkoper). Als blijkt dat het een misverstand is dan kan dat snel worden rechtgezet. Is er iets waar TS daadwerkelijk voor moet betalen, dan weet TS dat ook.
Voordat je met bellen de goede persoon te pakken hebt gaat ook wat kosten, daarbij heeft dat geen enkele waarde en is 't beter om gelijk mooie brief aangetekent terug te zenden.
pi_65721024
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Voordat je met bellen de goede persoon te pakken hebt gaat ook wat kosten, daarbij heeft dat geen enkele waarde en is 't beter om gelijk mooie brief aangetekent terug te zenden.
Doe het dan gewoon terug sturen in plaats van aangetekend.
pi_65728612
Heb je ergens een domeinnaam geregistreerd, TS? Misschien is je provider reseller via ActiveDomain. Het zou kunnen dat ActiveDomain per ongeluk jou direct heeft aangeschreven. Check even de WHOIS-gegevens van je domein. Als het een .nl is kan je dat via www.sidn.nl doen. Anders even Googlen.
pi_65728813
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:05 schreef Kontiki het volgende:
Heb je ergens een domeinnaam geregistreerd, TS? Misschien is je provider reseller via ActiveDomain. Het zou kunnen dat ActiveDomain per ongeluk jou direct heeft aangeschreven. Check even de WHOIS-gegevens van je domein. Als het een .nl is kan je dat via www.sidn.nl doen. Anders even Googlen.
Nop, al mijn domeinen staan bij een andere hostingprovider geregistreerd.

Nog geen reactie terug trouwens.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 februari 2009 @ 03:03:22 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65822467
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:11 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Nop, al mijn domeinen staan bij een andere hostingprovider geregistreerd.

Nog geen reactie terug trouwens.
ben benieuwd, waarschijnlijk hoor je er niets meer van.

Mocht er trouwens nog zo'n brief bij je ouders komen, terug sturen met melding. geadresseerde is verhuisd.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')