* ReMcOrE zit in 307quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:18 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ey Robinhoo ik zit tegen Marseille trouwens ook in 306
quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ja Heracles had gewoon moeten winnen JA!
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:18 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ben benieuwd morgen. Kan er zelf helaas niet bij zijn.
Ey Robinhoo ik zit tegen Marseille trouwens ook in 306
Nac heeft een aantal blessures, ik vind dat we thuis er gewoon van moeten en kunnen winnen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:14 schreef Mrakz0r het volgende:
[..]so true!
Jongens.. Twente gaat vanavond toch wel winnen he? NAC is niet de kleinste.
beker of competitie?quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:38 schreef kastanova het volgende:
Hmmmz, zit er aan te denken om naar de Graafschap te gaan.
Beker... Althans, is er uberhaupt aan die kaartjes te kómen?quote:
die verkoop is nog niet begonnen, maar denk dat er wel genoeg kaartjes ter beschikking komenquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:52 schreef kastanova het volgende:
[..]
Beker... Althans, is er uberhaupt aan die kaartjes te kómen?
Denk dat dat wel mee valtquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:48 schreef Damzkieee het volgende:
Vanavond stiekem effe gluren bij jullie
Niet doorvertellen he, dan word ik gelynched in de trein
Mwoah, dat denk ik niet. In Borne moet je niet het Twentecafe binnenkomen met Heracles outfit. Denk dat het in de trein ook niet echt zal worden gewaardeerd. Maar aangezien Borne klein is ga ik incognitoquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:12 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Denk dat dat wel mee valt
Je kunt gerust met een complete Heracles outfit bij ons op de tribune gaan zitten. Je wordt vast een aantal keren vreemd aangekeken. Maar daar zal het wel mee op houden.
Wat is dit danquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:25 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Mwoah, dat denk ik niet. In Borne moet je niet het Twentecafe binnenkomen met Heracles outfit. Denk dat het in de trein ook niet echt zal worden gewaardeerd. Maar aangezien Borne klein is ga ik incognito
hehehequote:
Zal die naar az gaan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:27 schreef Rikketik het volgende:
Boschker siert deze week de cover van de VI.
Met bijbehorend artikel natuurlijk.
en terechtquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:27 schreef Rikketik het volgende:
Boschker siert deze week de cover van de VI.
Met bijbehorend artikel natuurlijk.
Qua bedpartners is hem dat niet geluktquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:34 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
en terechtalleen jammer dat vanmorgen de Tubantia een rijtje plaatste van voetballers met de meeste wedstrijden in de Eredivisie; daar staat Boschker nu 11e. maar boven hem (wat ik zo nog weet) alleen maar lui die voor meerdere clubs gespeeld hebben, terwijl Sander 500x Eredivisie voor FCT heeft! lijkt me dat hij in een ander rijtje (mensen met veel wedstrijden voor 1 club) toch wat hoger komt
quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Qua bedpartners is hem dat niet gelukt
Toptien meeste duels voor één Eredivisieclubquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:20 schreef ReMcOrE het volgende:
ben wel benieuwd hoeveel voetballers > 500 wedstrijden voor 1 club in de Eredivisie gespeeld hebben!!
Dat moet niet nodig zijn. Twente moet gewoon met goed voetbal winnen met 2/3-0quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:58 schreef Neleos het volgende:
Hup Twente. Hopen dat ze winnen vanavond, maakt niet uit hoe, desnoods 1-0 via een onterecht gegeven strafschop.
dus nog 1 seizoen doorgaan en hij staat op 1quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:30 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Toptien meeste duels voor één Eredivisieclub
Willy van der Kuijlen PSV 522
Sander Boschker FC Twente 499
Pim Doesburg Sparta 471
Sjaak Swart Ajax 463
Aad Mansveld ADO/FC Den Haag 459
Coen Moulijn Feyenoord 456
Leo van Veen DOS/FC Utrecht 444
Eugène Hanssen Roda JC 442
Epi Drost FC Twente 423
Willy van de Kerkhof PSV 418
Eric van de Luer Roda JC 418
nicequote:Op woensdag 4 februari 2009 13:02 schreef Lamzak_ het volgende:
Kaarten voor de graafschap uit binnen. Toch nog vrije verkoop
Ook nog kaarten gehaald... dat wordt zondag naar de Vijverbergquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:02 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Dat moet niet nodig zijn. Twente moet gewoon met goed voetbal winnen met 2/3-0
Rij 5, stoel 8quote:
Zal nu wel te laat zijn onnie?quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:02 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Ajax moet ook gewoon met 5-0 winnen van Heracles. Zo werkt het niet meer tegenwoordig.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:02 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
nee AZquote:
quote:Boschker wil graag nog twee extra jaren bijschrijven
Sander Boschker bereikt woensdagavond in de wedstrijd tegen NAC Breda een mijlpaal. Het zal namelijk zijn vijfhonderdste wedstrijd in competitieverband zijn. Niet veel spelers wisten hem daarin voor te gaan, maar de 38-jarige FC Twente-doelman is nog zeker niet van plan binnenkort al te gaan stoppen.
"Ik ben 38 jaar en noem mezelf wel een ouwe lul, maar zo voel ik me niet", laat hij tegenover Voetbal International weten. "Ik heb me altijd goed verzorgd, heb weinig zware blessures gehad en sta nog elke dag soepel op. Mijn contract bij FC Twente loopt na dit seizoen af en zoals ik me nu voel, wil ik nog zeker twee jaar doorgaan."
Vorig weekend kwam in de media naar buiten dat Boschker een aanbieding van AZ binnen zou hebben gekregen. Hij zou daar tweede doelman achter Sergio Romero worden, maar vooralsnog hoopt de sluitpost er met zijn huidige werkgever uit te komen over een nieuw contract.
Zou mooi zijn, alle steun is welkom natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:25 schreef ReMcOrE het volgende:
dacht dat het uitverkocht was
http://www.vakp.nl/uitwedstrijden/uitwedstrijd.html
Beter mee verlegen dan onverlegen!quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:34 schreef ReMcOrE het volgende:
precies, denk dat AZ geen bedreiging hoeft te zien in Twente...
quote:Simpele zege Twente op NAC
ENSCHEDE - FC Twente mag zich de belangrijkste uitdager van koploper AZ noemen. De club uit Enschede klom naar de tweede positie op de ranglijst door een eenvoudige zege op een teleurstellend NAC (4-1). FC Twente heeft negen punten minder dan de lijstaanvoerder, die woensdag tegen Roda JC zijn tiende zege op rij binnenhaalde (1-0).
FC Twente, dat twee punten meer dan nummer drie Ajax heeft, is niet helemaal onbekend met de status van nummer twee van Nederland. De Tukkers beëindigden vorig seizoen de reguliere competitie welsiwaar als vierde.
Ze mochten zich op basis van overwinningen op NAC en Ajax in de play-offs wel vice-landskampioen noemen. Als beloning voor deze prestatie voetbalde de rode brigade twee keer in de voorronde van de Champions League tegen Arsenal.
Overklassen
FC Twente overklaste NAC op alle fronten. Het overwicht van de thuisclub was zo groot dat doelman Sander Boschker in zijn vijfhonderdste competitiewedstrijd voor de club uit Enschede slechts twee keer op de proef werd gesteld. Hij voorkwam vlak na rust een treffer van Nourdin Boukhari, maar was bij een voorsprong van 3-0 kansloos op een inzet van Faoud Idabdelhay.
Als excuus voor de ondermaatse prestatie kon NAC een overvolle ziekenboeg opvoeren. Trainer Robert Maaskant miste in de bijna uitverkochte Grolsch Veste Rob Penders, Anthony Lurling, Matthew Amoah, Tom van der Leegte, Kurt Elshot, Edwin de Graaf en Tim Gilissen.
Herkenbaar
FC Twente speelde na het teleurstellende gelijkspel van zondag tegen FC Utrecht (0-0) weer het herkenbare voetbal waarmee het de eigen supporters doorgaans vermaakt.
Eljero Elia en Marko Arnautovic schitterden regelmatig op de flanken en Kenneth Perez onderstreepte als aanvallende middenvelder weer eens dat hij best nog wel van waarde voor Ajax had kunnen zijn. Gelukkig voor NAC had Blaise N’Kufo niet zijn beste avond. Anders was de schade nog veel groter uitgevallen.
Wisgerhof
Arnautovic kopte de thuisclub in de 23e minuut op aangeven van Ronnie Stam op voorsprong. Peter Wisgerhof zorgde acht minuten later voor 2-0. De vervanger van de naar Ajax vertrokken Rob Wielaert scoorde na een goed genoemen hoekschop van Theo Janssen, die weer de voorkeur boven Cheick Tioté kreeg.
Elia maakte na een uur 3-0, waarna Idabdelhay een zeldzame aanval van NAC met een treffer bekroonde. Invaller Romano Denneboom bepaalde de eindstand in de 89e minuut op 4-1.
Nouja De Graafschap moeten we kunnen hebben zondagquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:06 schreef vitessezuid113 het volgende:
2deknap en ik zou het niet gek vinden als het na dit weekend nog zo is
Waar zat je?quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:52 schreef Damzkieee het volgende:
Leuke overwinning, ik was er ook bij. Jammer dat NAC zo weinig tegenstand bood. Hebben jullie natuurlijk lak aan maar goed
Dat oale wief, hoa'l em stief ofzo is trouwens wel erg euh
Speaker bij doelpunt: Dankjewel!quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:52 schreef Damzkieee het volgende:
Dat oale wief, hoa'l em stief ofzo is trouwens wel erg euh
vind het sowiezo al sneuquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:03 schreef tukkeronline het volgende:
Wel jammer van dat "helemaal niet in Amsterdam". Staan nu 2 punten boven Ajax, er moeten nog 13 wedstrijden gespeeld worden. Erg voorbarig allemaal, ik wacht liever tot we weer met z'n allen op de Markt staan te vieren dat weer de (voorronde) van de CL is bereikt![]()
Werd dat echt gezongen?quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:23 schreef 9christensen het volgende:
[..]
vind het sowiezo al sneumoedig je eigen club dan aan
Werd redelijk massaal gezongen inderdaad.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:25 schreef Blawh het volgende:
[..]
Werd dat echt gezongen?
Tijd dat het Calimero Almelo dan eens in de prullenbak wordt gestopt, jullie zijn t.o.v. Ajax net zo.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:27 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Werd redelijk massaal gezongen inderdaad.
Een keer tijdens de wedstrijd en na de wedstrijd
vanwege zijn open sollicitatie naar een verbeterd contract? Die gaat naar AZ als het aan hem ligt volgens mij.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:52 schreef kastanova het volgende:
Is er geen sfeeractie voor Sander geweest?
Zal me niets verbazen inderdaad.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:00 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
vanwege zijn open sollicitatie naar een verbeterd contract? Die gaat naar AZ als het aan hem ligt volgens mij.
Nah, dat zou in mijn ogen geen reet uit moeten maken... Al schijt hij midden op de middenstip, met die 500 wedstrijden heeft hij het meer dan verdiend.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:00 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
vanwege zijn open sollicitatie naar een verbeterd contract? Die gaat naar AZ als het aan hem ligt volgens mij.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:15 schreef Damzkieee het volgende:
Dat overtikken in de laatste 30 seconden was wel grappig trouwens
Plaats 5 t/m 8 spelen een play off om een uefa cup ticket. Plaatsen 2 t/m 4 hebben dus niets met de Play-offs te maken, plaats 2 gaat naar voorronde CL en 3 en 4 naar de Uefa Cup.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:15 schreef Tharalom het volgende:
Even een vraag van een twentefan maar die niet zoveel verstand van voetbal heeft... Plaatst de nummer 2 zich nou rechtstreeks voor de voorronde CL? Of moeten de nummer 2 tm 5 weer zo'n soort poultje spelen?
Een kinderhand is snel gevuld.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:03 schreef tukkeronline het volgende:
ik wacht liever tot we weer met z'n allen op de Markt staan te vieren dat weer de (voorronde) van de CL is bereikt![]()
Het was vorig jaar inderdaad anders, toen werd er tussen plaatsen 2 t/m 5 gestreden om voorronde CL. Dat leidde tot de idiote situatie dat een club die vierde werd de voorronde CL inging. Misschien lukt het FC Twente dit jaar zonder hulp van de play-offs.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:23 schreef Tharalom het volgende:
Dankjewel voor je uitleg! Vorig aar of dat jaar ervoor was het toch anders of niet? Ik wist dat ze het weer gingen vernaderen maar niet per wanneer. Dankjewel!
En die club heette FC TWentequote:Op donderdag 5 februari 2009 12:35 schreef thewishmaster het volgende:
Dat leidde tot de idiote situatie dat een club die vierde werd de voorronde CL inging.
Nu was de tegenstander ook Arsenal, dus wat dat betreft weinig verandering (voor Twente dan). Geldt dat voor Ajax en PSV ook? Zij staan veel hoger op de UEFA-ranglijst, en zijn vast wle geplaatst, als ze nog 2e worden dit seizoen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:10 schreef Damzkieee het volgende:
Plus dat je nu 2 voorrondes moet spelen en de laatste voorronde tegen een nummer 4 van een van de grote landen kan zijn....
12,50 lange zijde, tja het is ook op tv en sinds mijn reistijd op een doordeweekse dag >2 uur is, denk ik toch dat ik tv kijkquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:01 schreef ReMcOrE het volgende:
kaartjes voor bekerwedstrijd tegen De Graafschap kosten maar ¤ 10![]()
http://www.fctwente.nl/nieuws/index.php?item=8143
Gaan ze ook nooit uitverkopen dunkt mequote:Op donderdag 5 februari 2009 16:01 schreef ReMcOrE het volgende:
kaartjes voor bekerwedstrijd tegen De Graafschap kosten maar ¤ 10![]()
http://www.fctwente.nl/nieuws/index.php?item=8143
Halve finale was 20.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:18 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Gaan ze ook nooit uitverkopen dunkt me
Niet duur trouwenswij moesten vorig jaar 15 aftikken.
Dat was halve finale
8e idd. Kwart was uit.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:58 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ohw, dan was de kwartfinale 15.
ik ookquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:12 schreef ReMcOrE het volgende:
kameraad gaat wel mee naar Graafschap, dat is sowieso 1
Geweldig voor Braafheidquote:Braafheid in Oranje
ZEIST - Bondscoach Bert van Marwijk heeft Edson Braafheid van FC Twente definitief opgenomen voor de oefeninterland van het Nederlands elftal tegen Tunesië. Het is voor de 25-jarige verdediger de eerste keer dat hij bij de A-selectie zit. Braafheid speelde al wel een interland voor Nederland B. In totaal heeft Van Marwijk 21 spelers geselecteerd.
juist!quote:
inderdaadquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:21 schreef Solstice het volgende:
Het was volgens mij geen toeval dat met de inbreng van Janssen, Elia ook weer begon te draaien.
Ik hoop niet op eenzelfde wedstrijd als vorig jaar. Als Twente snel scoort komt het wel goed.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:15 schreef Solstice het volgende:
Post-aantal opkrikken ?Geef dan meteen even een voorspelling voor de wedstrijd tegen de Graafschap. Ik zeg zelf 0-3, Twente erg scherp voor de rust, en na de rust wat andere jongens een kans geven.
't is geen oefenwedstrijd he. Maar als ze net zo spelen als tegen NAC moet het wel goedkomen. Ik ga voor 1-2.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:15 schreef Solstice het volgende:
Post-aantal opkrikken ?Geef dan meteen even een voorspelling voor de wedstrijd tegen de Graafschap. Ik zeg zelf 0-3, Twente erg scherp voor de rust, en na de rust wat andere jongens een kans geven.
Zo bedoel ik het ook niet. Ik verwacht aardig wat tegenstand van de Graafschap. Maar als Twente voetbalt als tegen NAC moet het idd goedkomen. Met die wissels ga je er ook weinig op achteruit, en bv. Douglas kan wel wat speeltijd gebruiken met het oog op Marseille.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:27 schreef Neleos het volgende:
[..]
't is geen oefenwedstrijd he. Maar als ze net zo spelen als tegen NAC moet het wel goedkomen. Ik ga voor 1-2.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:53 schreef Erosjuhhh het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto komt van Tctubantia.nl,
Supermooi!
inderdaad heerlijke foto!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:53 schreef Erosjuhhh het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto komt van Tctubantia.nl,
Supermooi!
ik had ook geen puntverlies verwacht. gewoon winnen morgen. az krijgt nog wel een lastig programmaquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Getver, Na een 0-1 staat AZ nu 2-1 voor
Het zijn 2 motivaties voor 1 doel, wedstrijden winnen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Laten we eerst maar proberen Ajax, Heerenveen en PSV achter ons te houden. Da's al moeilijk genoeg. Daarna maar eens kijken naar AZ.
Veel te slap begonnen. De Graafschap was ook gewoon goed trouwens.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Jammer Twente, hoe kon dit gebeuren?
de cijfers op twente.net laat dat ook zienquote:Op zondag 8 februari 2009 19:03 schreef Mark-Hgl het volgende:
Tweede helft was dramatisch van Twente kant. Met name Elia heeft geen bal goed geraakt
omdat hij genoeg verdient dankzij ons land, dan mag je je ook wel aanpassen aan dat landquote:Op zondag 8 februari 2009 19:40 schreef Rikketik het volgende:
Waarom zou hij Nederland moeten leren?
Ik zie niet in waarom. Hij woont in Duitsland en zijn Nederlands is dermate goed dat hij zich verstaanbaar kan maken op het veld.quote:Op zondag 8 februari 2009 19:41 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
omdat hij genoeg verdient dankzij ons land, dan mag je je ook wel aanpassen aan dat land
Preciesquote:Op zondag 8 februari 2009 20:19 schreef Merson het volgende:
Nkufo kan toch gewoon 'goed' Nederlands, maar omdat hij vindt dat je in interviews snel verkeerd begrepen wordt, geeft hij interviews in het engels of duits, omdat hij zich daarin beter kan verwoorden dan in het Nederlands?
Voor mij vielen er een paar achterover bij het juichen, waardoor ik zelf ook tussen twee rijen stoeltjes terecht kwam... niks aan overgehouden gelukkigquote:Op zondag 8 februari 2009 20:00 schreef Sieps het volgende:
Volgens mij heb ik bij de 2-2 een spier verrekt bij het juichen, godver wat doet dat zeer
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:38 schreef starla het volgende:
Twente heeft de traditie hoog te houden dat ze verliezen van degradatiekandidaten, dus ik moet het nog zien allemaal....
Geen enkele vorm van aandacht gevenquote:Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ach, daar hebben we die sukkel van een Boys1985 ook weer
Jup!quote:Op zondag 8 februari 2009 21:40 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Voor mij vielen er een paar achterover bij het juichen, waardoor ik zelf ook tussen twee rijen stoeltjes terecht kwam... niks aan overgehouden gelukkig
Supporteren is gevaarlijk dus... was het niet Lamzak die een tijd geleden zijn schouder uit de kom had tijdens het juichen?
Ja, gingen daar nou een paar plastic kuipstoeltjes in de hens?quote:Op zondag 8 februari 2009 23:29 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Jup!
Zelf niets overgehouden aan vanmiddag behalve zwartgeblakerde longen
quote:FC Twente legt basisspeler Brama vast tot medio 2012
09/02/2009 20:38
Wout Brama heeft zijn handtekening gezet onder een contract dat hem tot medio 2012 aan FC Twente bindt. De 22-jarige middenvelder is dit seizoen een vaste waarde in het elftal van trainer Steve McClaren.
Brama begon in de huidige jaargang 21 van de 22 competitieduels in de basis bij FC Twente. Eerder was de middenvelder basisspeler tijdens het seizoen 2005/06, in de twee daaropvolgende jaren zweefde hij tussen bank en basis.
Jeugdinternational Brama hoopt binnenkort zijn honderdste duel in de Eredivisie te spelen. Zijn teller staat na de afgelopen speelronde op 95. Scoren deed de middenvelder nog niet.
Supernieuws natuurlijk, de nieuwe Cocu van oranje.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:15 schreef Mark-Hgl het volgende:
Oladie olada Woutje Bramaaaaa, jalalalala![]()
Toch wel zonder clausule hopelijk?
Laat hem eerst nog maar eens een stap zetten richting het niveau van een speler als Schaars, de Zeeuw. Een speler die in mijn ogen tussen de top en subtop inhangt in Nederland. Speelt erg goed als het team goed draait. Voert z'n taak ook in slechte wedstrijden uit. Maar moet op dat moment dominanter worden, simpeler spelen, niet alleen voor de snelle combinatie gaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef need2009 het volgende:
[..]
Supernieuws natuurlijk, de nieuwe Cocu van oranje.
en hij mag ook wel 's een keer gaan scorenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:43 schreef Solstice het volgende:
[..]
Laat hem eerst nog maar eens een stap zetten richting het niveau van een speler als Schaars, de Zeeuw. Een speler die in mijn ogen tussen de top en subtop inhangt in Nederland. Speelt erg goed als het team goed draait. Voert z'n taak ook in slechte wedstrijden uit. Maar moet op dat moment dominanter worden, simpeler spelen, niet alleen voor de snelle combinatie gaan.
Weet ik nog niet... hoop van welquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:50 schreef poehej het volgende:
Nog mensen die volgende week naar Sparta gaan?
quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:35 schreef ReMcOrE het volgende:
hopelijk doet Braafheid het vanavond goed(als hij minuten krijgt...)
quote:'Braafheid maakt zijn debuut in de basisopstelling'
10/02/2009 21:21
Bert van Marwijk laat Edson Braafheid woensdag in het oefenduel met Tunesië waarschijnlijk debuteren in Oranje. De bondscoach stelt de verdediger op als linksback, bleek dinsdag uit de afsluitende training van Oranje.
De 25-jarige verdediger van FC Twente profiteert van de blessures van Giovanni van Bronckhorst en Tim de Cler. Beide Feyenoorders maken geen deel uit van de selectie die naar Tunesië is afgereisd.
Rafael van der Vaart en Klaas-Jan Huntelaar behoren niet tot de vermoedelijke opstelling. De spelers van Real Madrid hebben in Spanje geen basisplaats en worden daarom ook door Van Marwijk aan de kant gehouden.
Daarnaast schijnt FC Twente achter Van Wolfswinkel aan te zitten als mogelijke opvolger voor Arnautovic?quote:Braafheid gaat nog niet in op aanbod FC Twente
11/02/2009 10:05
EXCLUSIEF - Edson Braafheid neemt een afwachtende houding aan in de onderhandelingen met FC Twente over een nieuw contract. De 25-jarige linksback kan in Enschede tot medio 2012 bijtekenen.
'Wij hebben Edson een goede aanbieding gedaan, maar hij heeft ons laten weten geen haast te hebben', aldus voorzitter Joop Munsterman. Zijn contract bij Twente loopt medio volgend jaar af.
Als Braafheid weigert te verlengen is de club genoodzaakt hem komende zomer te verkopen om nog iets van een transfersom veilig te stellen. De linksback maakt deze week voor het eerst deel uit van de selectie van het Nederlands elftal dat woensdag aantreedt in en tegen Tunesië.
Braafheid is in Enschede bezig aan zijn derde seizoen. De verdediger is afkomstig uit de jeugdopleiding van FC Utrecht, waar hij ook debuteerde in het eerste elftal.
van Wolfswinkel llijkt me inderdaad ook een goeie opvolger. Maar het lijkt me eerder een opvolger voor Kufo dan voor Arnautovic.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Daarnaast schijnt FC Twente achter Van Wolfswinkel aan te zitten als mogelijke opvolger voor Arnautovic?
Lijkt hij mij persoonlijk ook meer het type voor.. Niettemin meldt VIquote:Op woensdag 11 februari 2009 10:33 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
van Wolfswinkel llijkt me inderdaad ook een goeie opvolger. Maar het lijkt me eerder een opvolger voor Kufo dan voor Arnautovic.
quote:Van Wolfswinkel wil minimaal dit seizoen afmaken bij Vitesse omdat hij in Arnhem verzekerd is van een basisplaats terwijl hij in Alkmaar en Enschede met het oog op de lange termijn gehaald zou worden. Daar wordt rekening gehouden met het vertrek van Mounir El Hamdaoui en Marko Arnautovic.
Ik vind van Wolfswinkel een echte spits. Het lijkt me echt geen rechtsbuiten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:39 schreef thewishmaster het volgende:
Als N'Kufo blijft heeft het voor hem geen zin om naar FC Twente te gaan of hij moet ook rechtsbuiten kunnen spelen.
Bovendien heb ik het idee dat N'Kufo eigenlijk nooit geblesseerd of geschorst is, dus dan zou hij wel erg weinig speelminuten maken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:41 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
Ik vind van Wolfswinkel een echte spits. Het lijkt me echt geen rechtsbuiten.
Ben het dus met je eens dat als Kufo blijft, van Wolfswinkel weinig kans maakt op een basisplek.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:43 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Bovendien heb ik het idee dat N'Kufo eigenlijk nooit geblesseerd of geschorst is, dus dan zou hij wel erg weinig speelminuten maken.
inderdaad nooit geblesseerd/geschorst.quote:2003/04 FC Twente Nederland Eredivisie 28 14
2004/05 FC Twente Nederland Eredivisie 32 16
2005/06 FC Twente Nederland Eredivisie 32 12
2006/07 FC Twente Nederland Eredivisie 34 22
2007/08 FC Twente Nederland Eredivisie 34 22
2008/09 FC Twente Nederland Eredivisie 22 12
vorig jaar Twente - Getafequote:Op woensdag 11 februari 2009 10:46 schreef Rikketik het volgende:
In zijn eerste jaren kreeg hij nog wel eens een rode kaart, maar dat doet hij nu ook niet meer.
dat is toch welquote:Op woensdag 11 februari 2009 10:44 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
[..]
inderdaad nooit geblesseerd/geschorst.
vooral de afgelopen 2 jaar zeg. Alles gespeeld.
Zie je niet vaak van een spits moet ik zeggen.
Volledig begrijpelijk dat Braafheid zijn contract niet wil openbreken, jammer, maar begrijpelijk,quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Daarnaast schijnt FC Twente achter Van Wolfswinkel aan te zitten als mogelijke opvolger voor Arnautovic?
Na al die stunts die Munsterman uithaalde met spelers die naar een grotere club wilden heel begrijpelijk jaquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:47 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Volledig begrijpelijk dat Braafheid zijn contract niet wil openbreken, jammer, maar begrijpelijk,
Of hij wil gewoon hogerop.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Na al die stunts die Munsterman uithaalde met spelers die naar een grotere club wilden heel begrijpelijk ja.
Als hij definitief aanhaakt bij Oranje zie ik dat ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:43 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
en denkt dan waarschijnlijk die stap ook te kunnen maken komende zomer...
gewoon spelen zoals hij ook bij Twente doet, dan verovert hij wel een plekjequote:Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als hij definitief aanhaakt bij Oranje zie ik dat ook wel gebeuren.
Hij heeft dan nu ook weinig concurrentie.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:56 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
gewoon spelen zoals hij ook bij Twente doet, dan verovert hij wel een plekje
dus Oranje = zekerheidje?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij heeft dan nu ook weinig concurrentie.
Van Bronckhorst, die al flink op leeftijd is in 2010.
De Cler die echt geen pepernoot raakt.
Mooi, mooiquote:Voor het eerst in de geschiedenis zal het Nederlands elftal een interland spelen in Enschede. De Grolsch Veste zal op 5 september van dit jaar als speelplaats dienen voor de oefeninterland tussen Nederland en Japan, aldus De Telegraaf.
De ploeg van Bert van Marwijk zal op deze zaterdag vanwege het tijdsverschil met Japan al vroeg in de middag in actie komen om het mogelijk te maken de wedstrijd in de avond in Japan uit te kunnen zenden. Vier dagen later speelt Oranje de laatste WK-kwalificatiewedstrijd in Groep 9 in Glasgow tegen Schotland.
De KNVB wil in oktober van dit jaar, als er van 6 tot en met 14 oktober geen interlands op het programma staan, een reis maken met Oranje naar het Oosten. Er zijn gesprekken om één of twee interlands te spelen in Dubai, Oman, India en/of Iran. Later dit jaar zal daarover een beslissing vallen. De bedoeling is om in november het interlandjaar af te sluiten met een vriendschappelijke interland op eigen bodem.
Fantastisch inderdaadquote:Op donderdag 12 februari 2009 08:27 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Mooi, mooiEindelijk een keer Oranje dicht bij huis kunnen bekijken. Wel zo eerlijk dacht ik.
Zie maar eens kaarten te krijgen.... Volgens mij is het bij andere wedstrijden nooit uitverkocht. Maar in een stadion met 24.000 plekken gaat dat allemaal wat makkelijker.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:27 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Mooi, mooiEindelijk een keer Oranje dicht bij huis kunnen bekijken. Wel zo eerlijk dacht ik.
de voorronde cl is altijd begin augustus. En Twente zal er maar aan moeten wennen aan bovengemiddeld gebruik van de grasmat, nu ook met al die europese duelsquote:Op donderdag 12 februari 2009 13:34 schreef tukkeronline het volgende:
Leuk voor de Veste en voor Enschede, maar meer ook niet.
Bovendien gaan de meeste kaarten toch naar de bobo's en sponsoren. Dat klapvee zit de hele wedstrijd, dus de stoeltjes zullen weer mooi schoon zijn na die pot. Alleen 5 september, is dat niet in de buurt van bv. voorronde CL die Twente misschien gaat halen, waardoor het veld in die periode bovengemiddeld gebruikt gaat worden, en dit de kwaliteit gaat aan tasten?
Ja, daarvoor zijn die lampen aangeschaft.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:31 schreef Damzkieee het volgende:
Dat veld is ubertriest, dat moet ik wel zeggen. Kwam ook door de uitbouw toch, dat er daardoor minder zonlicht op het veld kwam?
een tonquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:12 schreef Solstice het volgende:
Vraag me wel af wat dat financiëel nou oplevert voor de club trouwens.
quote:SANDER BOSCHKER VERLENGT CONTRACT
12-02-2009
FC Twente en Sander Boschker hebben overeenstemming bereikt over een nieuw contract. De verbintenis met 38-jarige doelman liep komende zomer af, maar is nu verlengd tot medio 2011. Boschker debuteerde in het seizoen 1989/1990 voor FC Twente en speelde tot dusver 501 competitiewedstrijden voor de Enschedese club.
Met uitzondering van het seizoen 2003/2004 speelde Sander Boschker in zijn carrière onafgebroken voor FC Twente. Boschker, die op zestienjarige leeftijd overkwam van Longa ´30 uit Lichtenvoorde, is bezig aan zijn negentiende seizoen bij de Tukkers.
Bron: Fctwente.nl
15 jaarquote:FC Twente haalt Hongaars talent naar Nederland
FC Twente heeft opnieuw een toptalent van vreemde bodem binnengehaald. De club uit Enschede voegt de vijftienjarige Máté Szolga uit Hongarije aan de jeugdopleiding toe. Dat meldt AD/Sportwereld donderdagavond. Szolga geldt als één van de grootste talenten van zijn generatie en werd de afgelopen maanden uitvoerig gescout door de Twentenaren. De jeugdige Hongaar komt over van Akademie Szombathely, alwaar hij de positie van rechteraanvaller bezette.
FC Twente is de laatste tijd bijzonder actief in het versterken van haar jeugdopleiding. De Fin Petteri Pennanen (18), de Tsjech Martin Sus (18) en de Noor Flamur Kastrati (17) werden de afgelopen weken toegevoegd aan de beloftenselectie van trainer Cees Lok.
Ik zou sowieso 1 van beide halen als ik Twente was voordat een andere club er mee weggaat.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:54 schreef Dos37 het volgende:
Niks aan de hand dus met Sander, zoals ik al verwachte. Blij dat ie blijft maar hoop wel dat Twente zo leep is om een Vorm/Velthuizen wel te volgen.
Ze hebben met Wielaert toch de nodige miljoenen binnen gehaald en veel minder voor Wisgerhof neer moeten leggen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:02 schreef Solstice het volgende:
Is nu ook al vrij duur neem ik aan. Als Elia daadwerkelijk vertrekt zal er genoeg te investeren zijn. Misschien dat er dan snel wat gebeurd. Maar ik neem aan dat Twente op dit moment niet even een paar miljoen klaar heeft liggen om wat te doen.
Ik neem toch aan dat Ajax thuis wel van Feyenoord weet te winnen.. Tenminste, ik hoop voor die Amsterdammers dat ze niet zo ver afgezakt zijn dat dat ook niet meer lukt. Hoewel, het blijft een wedstrijd op zich, een 'Klassieker' tussen 2 top/bclubs. Dat jullie thuis van Volendam gaan winnen, lijkt me wel redelijk zeker daarentegenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:42 schreef Neleos het volgende:
Na dit weekend wat steviger op de tweede plaats zou mooi zijn.
19.45quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
Hoelaat is de wedstrijd eigenlijk? Eredivisie site werkt niet mee hier
tja wat het voor heracles betekent boeit me niks.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:25 schreef Elwood1802 het volgende:
Zou wat zijn als twente heracles erbij naait door 5 punten te verspelen tegen de nr 17 en 18
Hehe, geen probleemquote:
Ik kneep hem ook al na die 0-1.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zeg zeg, penalty tegen in de 6e minuut en we zijn nog maar een half uur onderweg hoor
Als Heracles d'r in wil blijven moeten ze gewoon punten pakken. Niet de hele tijd naar Twente kijken.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:12 schreef Elwood1802 het volgende:
Anders verneuk je het weer tegen een laagvlieger
Twente helpt Heracles de eredivisie uit
Was je erbij? Het was namelijk écht niet om aan te zien in de 2e helft; fout werd op fout gestapeld, continu een ronduit beroerde passing en het leek geheel aan inzet te ontbreken; werd echt geen méter extra gelopen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:17 schreef Neleos het volgende:
Inderdaad 3 punten zijn 3 punten. Al die debielen die Twente vandaag uitfloten mogen van mij een stadionverbod krijgen.
Ja? Ik heb ook net als de overige supporters in de kutkou gestaan, en ik ben m'n stem compleet kwijt. Desondanks kan ik me het gedrag van de spelers hartstikke goed voorstellen. Het was de 2de kutwedstrijd op rij, ok. Maar nog steeds sta je als provinciaaltje "gewoon" op de 2de plek. Die fluiters mogen ze dan ook wat mij betreft de tong druit rukken. Met een slechte nasmaak van deze wedstrijd weggegaan, puur om dat gedrag. Ik kan me nog herinneren dat we 16de stonden, en er nog als een man achter stonden.....quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:11 schreef poehej het volgende:
Ik heb ze de hele wedstrijd niet uitgefloten maar op het moment dat ze niet even een rondje gingen lopen schoot het mij wel in het verkeerde keelgat..
Als er simpelweg niet meer inzit, soit, dan ga ik zelfs nog op de banken staan als iemand zijn veters goed strikt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:18 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ja? Ik heb ook net als de overige supporters in de kutkou gestaan, en ik ben m'n stem compleet kwijt. Desondanks kan ik me het gedrag van de spelers hartstikke goed voorstellen. Het was de 2de kutwedstrijd op rij, ok. Maar nog steeds sta je als provinciaaltje "gewoon" op de 2de plek. Die fluiters mogen ze dan ook wat mij betreft de tong druit rukken. Met een slechte nasmaak van deze wedstrijd weggegaan, puur om dat gedrag. Ik kan me nog herinneren dat we 16de stonden, en er nog als een man achter stonden.....
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:17 schreef Neleos het volgende:
Inderdaad 3 punten zijn 3 punten. Al die debielen die Twente vandaag uitfloten mogen van mij een stadionverbod krijgen.
Vind je ja? Ik vind dat je god(ben niet gelovig, maar alla) elke dag op je blote knietjes mag danken dat je 2de staat met deze selectie. Als ze dan een keer wat energie willen overhouden omdat er 2 moeilijke europese duels op het programma staan, moeten ze dat helemaal zelf weten. Wat mij betreft is het goed als ze winnen, of als ze inzet tonen. Die twee dingen hoeven niet per se samen te gaan. Omdat ik ook graag heb dat ze krachten sparen waar het kan.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:30 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als er simpelweg niet meer inzit, soit, dan ga ik zelfs nog op de banken staan als iemand zijn veters goed strikt.
Dit was echter pure onwil, laksheid en luiheid; een stuk of 8 mislukte hakballetjes, ook terwijl ze nog achterstonden. Ballen die niet exact in de voet kwamen en dan maar gewoon laten gaan zonder ook maar een klein sprintje te tikken, het 5 minuten lang de bal achterin blijven rondspelen.
Werd ook gewoon toegegeven tijdens Studio Sport net, dat ze hem op 50% inzet wel even dachten te winnen.
Maar om het dan zelfs te vertikken even het publiek te bedanken omdat zij kritiek durven te vertonen wat betreft die gebrekkige inzet? Het begint bijna richting diva-gedrag te neigen.
Tuurlijk, maar zolang de supporters nog steeds 100% in plaats van 50% voor de kaartjes moeten betalen, zou je het dan toch op zijn minst op kunnen brengen om ze na de wedstrijd even te bedenken voor de 89 minuten dat je wel volop door ze gesteund bent ondanks het ronduit beschamende spel.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:49 schreef Solstice het volgende:
Als ze dan een keer wat energie willen overhouden omdat er 2 moeilijke europese duels op het programma staan, moeten ze dat helemaal zelf weten.
Heb rondom me gedurende de tweede helft geregeld gefluit gehoord. Ik vind dat je daar best een signaal over mag afgeven. Misschien dat ik dan wat raar in mekaar steek. Maar ik kom uit de tijd dat je gewoon achter je team stond, of ze moesten echt reden hebben gegeven om dat niet te verdienen. Maar zolang je 2de staat, nog in Europa en in de beker speelt, is daar wat mij betreft geen enkele sprake van.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:53 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar zolang de supporters nog steeds 100% in plaats van 50% voor de kaartjes moeten betalen, zou je het dan toch op zijn minst op kunnen brengen om ze na de wedstrijd even te bedenken voor de 89 minuten dat je wel volop door ze gesteund bent ondanks het ronduit beschamende spel.
Als ze dusdanig hondsberoerd spelen en ze zélf toegeven dat het door een gebrek aan inzit komt, dan lijkt het me toch niet heel onredelijk dat daar kritiek op komt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:57 schreef Solstice het volgende:
Heb rondom me gedurende de tweede helft geregeld gefluit gehoord. Ik vind dat je daar best een signaal over mag afgeven. Misschien dat ik dan wat raar in mekaar steek. Maar ik kom uit de tijd dat je gewoon achter je team stond, of ze moesten echt reden hebben gegeven om dat niet te verdienen. Maar zolang je 2de staat, nog in Europa en in de beker speelt, is daar wat mij betreft geen enkele sprake van.
En dat vind ik dus niet. Ik vond dat vandaag de enige taak was de 2de plek te behouden. Als je daarbij nog wat energie kunt sparen voor de aankomende uefacup-wedstrijd is dat prachtig. Ik vind het echt geweldig wat er op dit moment aan de gang is, met een Twente dat 2de staat. En daar kan geen slechte wedstrijd wat aan af doen voor mij. Na een dieptepunt te hebben meegemaakt met het faillissement is alles wat ze daarboven presteren voor mij meegenomen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:59 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als ze dusdanig hondsberoerd spelen en ze zélf toegeven dat het door een gebrek aan inzit komt, dan lijkt het me toch niet heel onredelijk dat daar kritiek op komt.
Precies, je fluit je eigen spelers NOOIT uit je mag godverdomme blij zijn dat je op plek 2 staat daarmee hebben ze toch Godver wat krediet mee opgebouwd. Natuurlijk is het kut als ze 2-1 tegen 10 man van Volendam spelen vooral de manier waarop, ik zie ze ook liever zoals tegen Heerenveen en Sparta.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:17 schreef Neleos het volgende:
precies wat ik wilde zeggen!quote:Op zondag 15 februari 2009 18:16 schreef BolleSmurf het volgende:
Draak van een wedstrijd, maar gelukkig de 3 puntenEn zo moet het ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |