abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65828710
Idd
Noot noot.
  Donald Duck held zaterdag 7 februari 2009 @ 14:54:13 #53
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65828794
Een - op het eerste oog wellicht wat vreemde - tip voor iedereen: kijk eens South Park. Aflevering 4, seizoen 9. "Best Friends Forever". Hier te kijken (legaal!) http://www.southparkstudios.com/
Die aflevering kwam uit op het hoogtepunt van de Schiavozaak, waar dit allemaal natuurlijk zeer sterk op lijkt. Op een briljante manier zoals enkel Southpark dat kan (deze aflevering heeft een Emmy gewonnen) wordt een blik op deze zaak geworpen vanaf beide kanten en met een briljante conclusie eraan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65828972
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
Het meest weerzinwekkende aan dit verhaal vind ik dat de comapatiënte tegen haar uitdrukkelijke wil een soort speelbal is geworden van gelovigen met principes. Gelovigen die zich op een weerzinwekkende wijze en met historisch idiote uitspraken op een zeer ongewenste en storende manier mengen in iemands privéleven en daarmee ook de integriteit van de patiënte ernstig aantasten. Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om idioten als Berlusconi en de Paus strafrechtelijk te vervolgen voor de schade die ze het gezin toebrengen.
idd, vind het ook vrij absurd dat gelovigen zich met anderen bemoeien.
kijk ik vind het achterlijk dat mensen geloven, zich niet inenten, geen sex voor huwelijk, geen euthenasie...

maar ze hebben de vrijheid om dat te geloven en na te streven en zolang het persoon meerderjarig is moet het kunnen (kinderen niet inenten vind ik een behoorlijk grijs gebied).
geloof in god, die je ding, val mij er niet mee lastig en dan zal ik ook geen dingen willen verbieden.

waarom kunnen gelovigen niet dezelfde tolerantie en vrijheid ons gunnen...

en daarnaast, als je die comapatiente van alle medische apparatuur en dergelijke af trekt dan gaat ze alsnog (op een verschrikkelijke manier) dood. dus in principe heeft god al besloten dat ze helaas moest sterven vanuit de optiek van een gelovige.
waarom zou god haar nodeloos willen laten lijden....
behandel een ander zoals u zelf wil worden behandeld.

nou, als ik zo lang in coma lig met de kans dat mijn geest gevangen is in mijn lichaam trek aub de stekker eruit....!
pi_65876239
De 'soap' gaat vrolijk verder:
quote:
Politie wil beslag leggen op 'euthanasiekamer'
De Italiaanse politie wil beslag laten leggen op de kamer waar de ouders van de 38-jarige Eluana Englaro hun dochter willen laten sterven die al meer dan zeventien jaar in coma ligt. Dit heeft de krant la Repubblica maandag gemeld.

De sanitaire afdeling van de militaire politie had het verpleeghuis in Udine afgelopen weekeinde op last van het kabinet-Berlusconi geïnspecteerd. De inspecteurs hekelden dat de directie van het verpleeghuis het effectieve beheer van Eluana's kamer heeft uitbesteed aan een vereniging die is opgericht om Eluana waardig te laten sterven. Daardoor zou de vergunning van het verpleeghuis niet gelden voor Eluana's kamer. Dat zou dan weer betekenen dat niet is voldaan aan de voorwaarde van de rechter dat euthanasie op Eluana alleen op een 'passende' locatie mag.

Het Openbaar Ministerie heeft het verzoek van de politie nog in beraad. Italië is diep verdeeld over de kwestie-Eluana. Het parlement begint later maandag met de behandeling van een spoedwet die de euthanasie moet voorkomen.
Bron: http://www.depers.nl/buit(...)euthanasiekamer.html

De regering grijpt echt alles aan om de euthanasie te dwarsbomen.
  maandag 9 februari 2009 @ 15:27:54 #56
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65882479
Kunnen ze geen Euthanasie boot die kant op sturen!?!

Maar wat walgelijk! Die mensen die om de ambulance heen stonden ook... Ik krijg daar gewoon echt de rillingen van over mijn rug!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_65883707
Ik las een interessante reactie op een website. De persoon in kwestie stelde dat de Europese Unie verschillende eisen aan lidstaten stelt, waaronder de scheiding van kerk en staat. Op grond daarvan zou je Italië nu uit de EU kunnen stoten, of op z'n minst de wacht aanzeggen.

Ik hoop echt dat deze vrouw sterft voordat de volkomen geschifte Berlusconi erin slaagt om de voeding te laten hervatten.
pi_65884074
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
Ik las een interessante reactie op een website. De persoon in kwestie stelde dat de Europese Unie verschillende eisen aan lidstaten stelt, waaronder de scheiding van kerk en staat. Op grond daarvan zou je Italië nu uit de EU kunnen stoten, of op z'n minst de wacht aanzeggen.

Ik hoop echt dat deze vrouw sterft voordat de volkomen geschifte Berlusconi erin slaagt om de voeding te laten hervatten.
Zou dat maar kunnen, even italie er uit stoten...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_65884094
quote:
Ik ben benieuwd of daar iets mee gedaan word dan. Ik mag het hopen in ieder geval.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  maandag 9 februari 2009 @ 16:20:38 #60
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65884181
Hoe zie je hier precies een overtreding van de scheiding tussen kerk en staat? Natuurlijk is dit religieus geïnspireerde wetgeving, maar die geldt voor veel landen nog steeds inzake b.v. abortus, in Duitsland heeft de Katholieke kerk nog macht m.b.t. de benoemingen van sommige leerstoelen, is er een Kerkbelasting, in Denemarken is er een staatskerk, in Nederland zijn er speciale vrijstellingen voor gelovigen m.b.t. verplichte ziektenkostenverzekeringen.

Maar nergens heeft een geestelijke directe wereldlijke macht.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 9 februari 2009 @ 17:05:41 #61
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65885834
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:20 schreef Iblis het volgende:
Hoe zie je hier precies een overtreding van de scheiding tussen kerk en staat? Natuurlijk is dit religieus geïnspireerde wetgeving, maar die geldt voor veel landen nog steeds inzake b.v. abortus, in Duitsland heeft de Katholieke kerk nog macht m.b.t. de benoemingen van sommige leerstoelen, is er een Kerkbelasting, in Denemarken is er een staatskerk, in Nederland zijn er speciale vrijstellingen voor gelovigen m.b.t. verplichte ziektenkostenverzekeringen.

Maar nergens heeft een geestelijke directe wereldlijke macht.
En in het Verenigd Koninkrijk is het staatshoofd tegelijk ook hoofd van de kerk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 9 februari 2009 @ 19:35:36 #62
203688 Drijfzand
account closed
pi_65890159
quote:

nadat we al de andere onfrisse zaakjes van Berlusconi getolereerd hebben? Zou ook hypocriet zijn.
too much to do in the real world.
  maandag 9 februari 2009 @ 19:42:05 #63
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65890418
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

En in het Verenigd Koninkrijk is het staatshoofd tegelijk ook hoofd van de kerk.
Ja, er valt nog een heel lange lijst op te maken… Griekenland niet in het minst ook, dus tja.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:52:35 #64
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65893077
Uiteindelijk hebben alle plannetjes toch niet gebaat:
quote:
Italiaanse comapatiënte overleden

ROME - Eluana Englaro, de 38-jarige comapatiënte van wie de euthanasie-procedure leidde tot een politieke rel in Italië, is overleden.

Dat meldde het Italiaanse persbureau ANSA maandagavond.
nu.nl
  maandag 9 februari 2009 @ 20:58:13 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65893321
Ik vind het hele optreden van Berlusconi ronduit beschamend. Eerst zijn eigen 'foetus' van 6 maanden laten aborteren bij zijn vrouw, en nu ineens pro-life zijn, voor iemand die nota bene heeft aangegeven niet te willen leven in deze situatie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:02:22 #66
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65893449
De vrouw is overleden, thank God.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 februari 2009 @ 21:02:55 #67
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65893473
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:52 schreef Iblis het volgende:
[..]

nu.nl
Ik las het op FP. Ben er eerlijk gezegd erg blij mee
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65894588
quote:
[..]

nu.nl
Fijn.
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:58 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind het hele optreden van Berlusconi ronduit beschamend. Eerst zijn eigen 'foetus' van 6 maanden laten aborteren bij zijn vrouw, en nu ineens pro-life zijn, voor iemand die nota bene heeft aangegeven niet te willen leven in deze situatie.
wtf echt?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65894622
quote:
[..]

nu.nl
klinkt misschien erg dit, maar
gelukkig voor die vrouw is het getouwtrek voorbij
pi_65894836
Mensen die zeggen dat euthanasie onethisch is moet je de tanden uit de bek slaan.
Helemaal verkankerd (letterlijk) op een ziekenhuisbed wachten tot je eindelijk wegrot is ethisch zeker.
Italie is op dat gebied niet de enige die naar de wetten moet kijken. Wij ook.
Als de patiënt hier niet meer helder van geest is is euthanasie uitgesloten. Ook al is de levenskwaliteit beneden het vriespunt.
pi_65894882
Gelukkig maar
Noot noot.
pi_65895026
Mooi zo dat ze niet nog langer politiek speelbal wordt. Eindelijk rust voor haar én haar familie!
quote:
'God vergeeft verantwoordelijken euthanasie'
ROME (ANP) - God vergeeft diegenen die verantwoordelijk zijn voor de euthanasie van de Italiaanse comapatiente Eluana Englaro. Dat stelde het Vaticaan maandag in een reactie op het overlijden van de vrouw.
idioten...
pi_65895156
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:36 schreef Jojoortje het volgende:
Gelukkig maar
Reageer je nou op mijn reactie of die erboven?
pi_65895168
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Fijn.
[..]

wtf echt?
Ook nieuw voor mij.
quote:
Wij staan aan de kant van het leven”, aldus Berlusconi die in de jaren tachtig met zijn vrouw tot abortus besloot van een foetus van zes maanden, omdat deze ernstig gehandicapt bleek.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)ro_inzet_machtstrijd

6 maanden is het maximum wat in Nederland mag.
pi_65895182
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:
Mooi zo dat ze niet nog langer politiek speelbal wordt. Eindelijk rust voor haar én haar familie!
[..]

idioten...
God vergeeft Anders moet god even een lichamelijk uitgezaaide kanker krijgen en dan kijken of hij het nog allemaal ziet zitten aan het eind van de tunnel.
Kijken hoe onethisch het dan allemaal wel niet is.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:48:43 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65895386
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]

idioten...
Ik ben toch benieuwd welk nummer God nu heeft, want ik krijg altijd dat toontje van 'nummer bestaat niet meer'. . . .
pi_65895395
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ook nieuw voor mij.
[..]

Een ernstig gehandicapte foetus, dan is het een ander verhaal. Mensen die dat afkeuren zijn net zo ziek als mensen die anderen euthanasie willen ontzeggen.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:50:05 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65895449
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ook nieuw voor mij.
[..]

Ja, dat is allemaal prima, maar het is wel erg inconsistent door eerst zo laat een abortus te doen, en dan ineens pro-life te zijn.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 februari 2009 @ 21:51:41 #79
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65895518
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, dat is allemaal prima, maar het is wel erg inconsistent door eerst zo laat een abortus te doen, en dan ineens pro-life te zijn.
en vooral de opmerking... ze wordt wakker en dan kan ze een gezin stichten... etc

alsof ze ooit nog een normaal leven zou kunnen lijden na zoveel jaar coma.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65895522
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Een ernstig gehandicapte foetus, dan is het een ander verhaal. Mensen die dat afkeuren zijn net zo ziek als mensen die anderen euthanasie willen ontzeggen.
Het is natuurlijk wel een beetje raar dat je iemand anders 17 jaar laat creperen, maar zelf binnen 6 maanden de stekker eruit trekt.
Zo anders vind ik het verhaal niet.
pi_65895596
Stiekem heel mooi nieuws voor haar familie.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:53:43 #82
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65895628
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom, waarin verschilt een ernstig gehandicapte foetus met een vrouw die langdurig in coma ligt. Beiden zonder uitzicht op een fatsoenlijk leven. Life is life.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65895646
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Welnee. Een abortus zo laat in de zwangerschap doen ze alleen als een foetus toch al niet levensvatbaar is of zo ernstig gehandicapt is dat je het nauwelijks een leven kunt noemen. Dat heeft helemaal niets te maken met pro-life of pro-choice zijn. (Idiote termen overigens.)
pi_65896395
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Welnee. Een abortus zo laat in de zwangerschap doen ze alleen als een foetus toch al niet levensvatbaar is of zo ernstig gehandicapt is dat je het nauwelijks een leven kunt noemen. Dat heeft helemaal niets te maken met pro-life of pro-choice zijn. (Idiote termen overigens.)
17 jaar in coma kun je wel een leven noemen?

Sorry hoor, maar Berlusconius echt uitermate hypocriet.
  Donald Duck held maandag 9 februari 2009 @ 22:16:37 #85
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65896593
Het is nog erg snel gegaan trouwens. Die Schiavo bleef nog veel langer in leven nadat de voeding stopgezet was.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65896840
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wie zegt dat het niet had kunnen leven? Hoe weten we dat als het toch niet geboren is... hypocriet dus
pi_65897718
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:22 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Wie zegt dat het niet had kunnen leven? Hoe weten we dat als het toch niet geboren is... hypocriet dus
Wie zegt dat een mens niet op het oppervlak van de zon kan leven? Hebben we het al geprobeerd? Hypocriet dus.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_65897759
Wat een hypocriete reacties daar zeg...

Wat een totaal gebrek van respect voor haar, haar familie, leven én dood.
Fijn voor haar en haar familie dat nu toch na 17 jaar haar laatste wens in vervulling is gegaan.
know'm sayin?
word? word.
pi_65897902
Kerkelijke peptalk voor de voorstanders met gewetensnood.
pi_65899013
quote:
Overigens beloofde het Vaticaan dat God diegenen vergeeft die verantwoordelijk zijn voor de euthanasie van de Italiaanse.

Paus heeft telefoonverbinding met God?

Soms vraag ik maf of de Paus wel in God gelooft.
pi_65899039
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wie zegt dat een mens niet op het oppervlak van de zon kan leven? Hebben we het al geprobeerd? Hypocriet dus.
Appels en peren
  maandag 9 februari 2009 @ 23:18:19 #92
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65899073
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

Paus heeft telefoonverbinding met God?

Soms vraag ik maf of de Paus wel in God gelooft.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Paus dat zo gezegd heeft, ik vermoed dat hij iets gezegd heeft dat hij God heeft gevraagd (nog pretentieus), om degenen die verantwoordelijk zijn voor de euthanasie te vergeven.
pi_65899229
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:17 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Appels en peren
Nee hoor. Alleen ander onderwerp. De stijl van redeneren komt op hetzelfde neer.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_65899372
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:53 schreef Paaskonijn het volgende:
Stiekem heel mooi nieuws voor haar familie.
Het is volgens mij het beste nieuws wat ze in jaren hebben ontvangen. Ik ben blij dat het nu zo snel gelopen is. Al zou je er verschillende theorieen op los kunnen laten, nu wordt de discussie niet gevoerd en verliest niemand zijn gezicht. Handje geholpen?
Maar goed, de uitslag is positief en na 17 jaar durf ik het niet eens een menselijk einde te noemen.
pi_65899724
Thank God. Het is voorbij. Ik was echt bang dat ze het op de een of andere manier tegen zouden houden, Bercusconi en het Vaticaan zetten erg hoog in. Vreschrikkelijk dat het nog zo lang geduurd heeft, maar in elk geval is het getouwtrek en geclaim eindelijk voorbij.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  maandag 9 februari 2009 @ 23:42:49 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65899766
Ik ben zo blij voor haar en haar familie dat dit eindelijk voorbij is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65899963
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:40 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Thank God. Het is voorbij. Ik was echt bang dat ze het op de een of andere manier tegen zouden houden, Bercusconi en het Vaticaan zetten erg hoog in. Vreschrikkelijk dat het nog zo lang geduurd heeft, maar in elk geval is het getouwtrek en geclaim eindelijk voorbij.
Nee hoor, de ellende gaat nu juist beginnen.
  maandag 9 februari 2009 @ 23:55:10 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65900109
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:49 schreef Picchia het volgende:

Nee hoor, de ellende gaat nu juist beginnen.
Niet meer voor Eluana Englaro en haar familie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65900216
quote:
[..]

nu.nl
Gelukkig. Een overlijden is nooit leuk, maar ik denk dat dit de familie een hoop rust brengt. Helemaal nu het er de laatste dagen op ging lijken dat de overheid haar de kans op een waardige dood zou ontnemen.
pi_65900311
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Paus dat zo gezegd heeft, ik vermoed dat hij iets gezegd heeft dat hij God heeft gevraagd (nog pretentieus), om degenen die verantwoordelijk zijn voor de euthanasie te vergeven.
Het stond op spitsnieuws, dus de kan is 90% dat het verkeerd vertaald is of gewoon opzettelijk niet klopt.

Wat een baggerwebsite trouwens.
pi_65900473
Ik ben niet gelovig, maar deze uitkomst verdient met recht de woorden: god-zij-dank.
Eindelijk is er een einde gekomen aan het juridische getouwtrek. Eindelijk is de wens van de vrouw gerespecteerd. Eindelijk kan de familie beginnen met het rouwproces; je eigen kind overleven moet voor die ouders al erg genoeg zijn. Geweldig dat die nare religieuze ratten Berlusconi en de Paus te laat komen met hun moralistische preken en bemoeizucht.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:08:01 #102
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_65903887
Wat een waanzinnige domheid in het parlement daar door te spreken over moord. Echt niet te geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')