O mijn God, die uitspraak dat ze kinderen zou kunnen krijgen is wel echt de domste uitspraak van Berlusconi tot nu toe, en dat wil heel wat zeggen.
Verder is de spoedwet er volgens mij voor om de grondwet zodanig te veranderen dat de president (Napolitano) gepasseerd kan worden bij het aannemen van decreten. Dit is regelrecht terug naar de fascistische staat! De scheiding van de machten was in Italië nou juist zo geregeld na 1945 dat niemand ooit meer de volledige macht zou kunnen grijpen. Juist daarom is er een president met weinig actieve maar veel passieve macht.
Volgens mij is Napolitano dan wel verplicht die spoedwet te tekenen, maar aan de andere kant kan hij daarmee misschien net zolang wachten totdat de vrouw dood is. Een andere mogelijkheid is wellicht dat Napolitano de regering ontbindt, iets wat helemaal niet te ver zou gaan in deze gevaarlijke, ondemocratische situatie.
Vanmiddag is er een sit-in voor het regeringsgebouw hier in Rome (waar ik woon), ik ga uiteraard meedoen want dit soort fascistische praktijken kunnen niet door de beugel en iedereen moet de vrijheid hebben om te leven maar ook om te sterven.
[ Bericht 7% gewijzigd door JohnDDD op 07-02-2009 09:53:59 ]
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.