bronquote:ROME - In Italië dreigt een constitutionele crisis te ontstaan om Eluana Englaro, de vrouw die na een ongeluk al zeventien jaar in een onomkeerbaar coma ligt.
Haar vader heeft na een lang juridisch gevecht van de rechter toestemming gekregen om de kunstmatige voeding van zijn dochter te beëindigen.
Het kabinet-Berlusconi wil de euthanasie met een spoeddecreet tegenhouden. De linkse president Giorgio Napolitano zou 'perplex' zijn over dat plan en niet bereid zijn het decreet te tekenen, zo meldt de krant la Repubblica donderdag.
Advocaten
Ook de advocaten van de vader van de vrouw, die in de Italiaanse media al jaren bekendstaat onder haar voornaam Eluana, zijn verontwaardigd over het plan.
Zij vinden het ongehoord dat de regering met een decreet dat betrekking heeft op een persoon probeert een rechterlijke uitspraak in een specifiek geval ongedaan te maken.
Volgens de juristen is er sprake van een ''conflict zonder precedent tussen de rechterlijke macht en de uitvoerende macht''.
Als ik die vader was, was ik allang een keer met mijn dochter op vakantie gegaan naar een land waar euthanasie gewoon mogelijk is.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:48 schreef Iblis het volgende:
Het laatste woord is nog niet gezegd!
[..]
bron
En dan terugkomen... Ja oeps... Ze ging zo maar dood...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik die vader was, was ik allang een keer met mijn dochter op vakantie gegaan naar een land waar euthanasie gewoon mogelijk is.
Ook al ligt ze in coma, dan kan ze nog wel vervoerd worden.
Ja, even de hele trias politica het raam uit vanwege zo'n persoon. Dit is toch té belachelijk? Je hebt al een gerechtelijke uitspraak, die niet aangevochten kan worden, en dan hop, gooi je er even een spoedwetje tegenaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:45 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
Was hier al een nieuw topic over?
Zo niet, mag de TT worden aangepast
Vage zooi daar man
Berlusconiquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:06 schreef Specularium het volgende:
Gebeurt wel vaker in Italie he? Als een wet niet uitkomt wordt ie binnen no-time veranderd.
wat een uitspraak, de man is een malloot.quote:"I will do everything I can to save her life," Prime Minister Silvio Berlusconi said at a news conference after the Council of Ministers adopted the decree. "Eluana is alive, and she could have children."
Het is 1 van de dingen waarop ik trots ben als ik in het buitenland ben.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:18 schreef SCH het volgende:
Ik ben blij dat er in Nederland wel van alles geregeld is op dit gebied.
En imo een schending van de rechten van de mens.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is Schiavo in de herhaling zeg.
Het is echt een zeer ernstige schending van de scheiding der machten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |