abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 14:59:19 #101
236264 crew  capricia
pi_65693014
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Een deskundige zei op Radio 1 vanochtend hetzelfde.

Ik vind het aan de ene kant bezopen dat Wilders voor de rechter moet verschijnen, maar aan de andere kant denk ik: laat de rechter nu maar eens een duidelijke uitspraak doen. De politiek geeft al jaren niet thuis, door discussies over dit soort thema's te vermijden (zie vorige week ook Balkenende in antwoord op Rutte).
+1
Ik zou graag de zaak inhoudelijker beoordeeld willen zien. Tot hoever gaat de vrijheid van meningsuiting? Heeft Wilders zich inderdaad schuldig gemaakt aan haatzaaien e.d.? En waar ligt die grens?
Daar zou ik een uitspraak over willen hebben.

Dit wat er nu gebeurt geeft mij het gevoel dat Wilders die hele rechtzaak met een zwaar gevoel aan ziet komen...hij is er kennelijk niet gerust op dat hij vrij gesproken wordt...
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_65693050
Onzinactie dit, nul procent kans van slagen, weet Bram ook wel, dus waarom?
pi_65693105
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:22 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Nee. Het gaat hier om het feit dat het hof reeds gevonnist heeft ZONDER dat er een proces is geweest. Dat is een hele grote hakbijl aan de wortels van onze rechtstaat. Dat staat los van het feit of er behoefte is aan een proces om denkbeelden.

Als het hof enkel had gezegd, OM onderzoeken en een zaak van maken zodat de rechter zich erover kan buigen, dan had ik er geen problemen mee gehad. Het zonder proces vonissen. DAAR hen ik moeite mee en daarom moet dit van tafel.
Je reinste onzin dit. Je moet niet zoveel Afshin Ellian lezen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:03:29 #104
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_65693167
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zicht iets over de inzicht in de zaak. Het zicht iets over de wetenschap van het recht zonder enige verdraaiing. Tuurlijk zal Moskowitz zeggen dat het hem lukt, dat is immers zijn doel. En dat geldt niet voor een neutrale hoogleraar of andere deskundige in deze.
"zicht"? Ik heb Moskowitz nergens horen zeggen "het gaat me lukken". Hij heeft gewoon een eerste stap gezet in deze zaak, ik denk niet dat het zo boeiend is of dat kansloos is.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_65693206
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:03 schreef pisnicht het volgende:

[..]

"zicht"? Ik heb Moskowitz nergens horen zeggen "het gaat me lukken". Hij heeft gewoon een eerste stap gezet in deze zaak, ik denk niet dat het zo boeiend is of dat kansloos is.
Dus hij wil centjes innen, immers het zijn uurtjes die hij ervoor maakt. Inderdaad daar heb je gelijk in. Arme Wilders, ter plekke opgelicht.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:04:55 #106
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65693208
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:59 schreef capricia het volgende:

Dit wat er nu gebeurt geeft mij het gevoel dat Wilders die hele rechtzaak met een zwaar gevoel aan ziet komen...hij is er kennelijk niet gerust op dat hij vrij gesproken wordt...
Of hij ziet gewoon in wat voor goudmijntje dit is en probeert er maximale exposure uit te halen.

De gemiddelde Nederlander heeft helemaal geen kaas gegeten van het juridische proces. De kans zit er dik in dat die denken dat Wilders al veroordeeld is door de rechter tijdens de vorige uitspraak. Dan komt dit cassatie-beroep er nog overheen, dan nog eens een keer de daadwerkelijke rechtzaak, gevolgd door een hoger beroep, eventueel gevolgd door een andere cassatie. Dat zijn in totaal 5 verschillende momenten waarin Wilders met een rechter in aanraking komt.

Wat is dan het beeld dat blijft hangen? Wilders die een heroische strijd aan het voeren is tegen de gevestigde orde, die hem constant voor de rechter blijven slepen.
pi_65693211
quote:
Ik denk niet zozeer dat Wilders zich echt ongerust maakt. Zijn punt is denk ik meer dat hij de vervolging sowieso onterecht vindt en zich daar tegen verzet. Het lijkt me trouwens ook stug dat Wilders daadwerkelijk wordt veroordeeld; het hek zou dan namelijk van de dam zijn. De rechter die in deze zaak een uitspraak doet, moet heel goed nadenken over de gevolgen daarvan. Of iedereen mag van alles zeggen en roepen, of er komt een tsunami aan rechtszaken op gang.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 15:05:33 #108
230491 Zith
pls tip
pi_65693235
Ah Bram, de man die eerder al iemand vervolgde die hem een maffia-vriendje had genoemd (mislukt overigens), ontpopt zich nu als vrijheid voor meningsuiting vechter?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65693241
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk niet zozeer dat Wilders zich echt ongerust maakt. Zijn punt is denk ik meer dat hij de vervolging sowieso onterecht vindt en zich daar tegen verzet. Het lijkt me trouwens ook stug dat Wilders daadwerkelijk wordt veroordeeld; het hek zou dan namelijk van de dam zijn. De rechter die in deze zaak een uitspraak doet, moet heel goed nadenken over de gevolgen daarvan. Of iedereen mag van alles zeggen en roepen, of er komt een tsunami aan rechtszaken op gang.
Rechters kunnen doorgaans zich heel genuanceerd uitspreken, dus zo'n vaart zal dat zeker niet lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2009 15:07:10 ]
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 15:07:13 #110
236264 crew  capricia
pi_65693298
Op basis waarvan wil Wilders nu eigenlijk cassatie afdwingen?
Ik vraag me namelijk af of je het wel kunt aanvechten...
- Goethe, “Faust”
pi_65693326
Brammetje heeft het op cassatie in het belang der wet gegooid.
pi_65693332
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:00 schreef SCH het volgende:
Onzinactie dit, nul procent kans van slagen, weet Bram ook wel, dus waarom?
Omdat een goede/uitmuntend strafpleiter niet altijd een doorgewinterde geslepen jurist hoeft te zijn. Maar Moszkowicz weet waarschijnlijk ook wel dat het weinig kans van slagen heeft.
pi_65693334
quote:

[..]

Je mag geen haatzaaien, simpel zat. Dat hebben we gezien in de jaren 30, toen iedereen echt ging geloven dat Joden de wereldheerschappij wilden, ratten waren en op je geld uit waren. Dat laten we gewoon niet weer gebeuren, we laten niet weer mensen haat zaaien tegen een bevolkingsgroep. Niet tegen moslims, niet tegen homo's, joden, vrouwen whatever.

Het hek is helemaal niet van de dam als hij wordt veroordeeld. Het hek gaat juist op slot. Ik denk ook niet dat je veel voorbeelden vindt van mensen die zo stelselmatig in de publieke ruimte haatzaaien als Wilders en waar je dus een zaak tegen kan beginnen. Ik zou het niet weten maar ik sta open voor voorbeeldn.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 15:08:16 #114
236264 crew  capricia
pi_65693341
quote:

[..]

En dat laatste is nou net waar de uiteindelijke rechtzaak over gaat.
Goed idee toch, dat dat weer eens duidelijk gemaakt wordt, waar de grenzel liggen...
- Goethe, “Faust”
pi_65693385
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat een goede/uitmuntend strafpleiter niet altijd een doorgewinterde geslepen jurist hoeft te zijn. Maar Moszkowicz weet waarschijnlijk ook wel dat het weinig kans van slagen heeft.
De kans is ongeveer 0.001 procent, dus eigenlijk nul. Dus er zullen andere motieven zijn. Jammer dat de PVV zo'n onzinnig beroep doet op de drukke en dure tijd van justitie.
pi_65693391
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat is dan het beeld dat blijft hangen? Wilders die een heroische strijd aan het voeren is tegen de gevestigde orde, die hem constant voor de rechter blijven slepen.
En dan zijn er mensen die Wilders dom of achterlijk durven te noemen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:10:16 #117
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65693422
quote:
[b]Op dinsdag 3 februari 2009 15:08 schreef SCH het Ik denk ook niet dat je veel voorbeelden vindt van mensen die zo stelselmatig in de publieke ruimte haatzaaien als Wilders en waar je dus een zaak tegen kan beginnen. Ik zou het niet weten maar ik sta open voor voorbeeldn.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_65693429
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:09 schreef SCH het volgende:

[..]

De kans is ongeveer 0.001 procent, dus eigenlijk nul. Dus er zullen andere motieven zijn. Jammer dat de PVV zo'n onzinnig beroep doet op de drukke en dure tijd van justitie.
Je kan het niet in een percentage uitdrukken. Maar klein is de kans zeker. Maar goed, rechtspraak kan erg willekeurig zijn. En zeker de Hoge Raad.
pi_65693488
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:10 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Stelselmatig haatzaaien tegen een bevolkingsgroep? Voorbeelden graag.
pi_65693626
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is echt een van je meest stupide uitsparken ooit, SCH.
pi_65693663
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:15 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dit is echt een van je meest stupide uitsparken ooit, SCH.
Vind ik ook, maar ik leende hem even van wat Wilders/Verdonk aanhangers zouden zeggen als een links iemand dit zou doen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:16:36 #122
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65693682
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Stelselmatig haatzaaien tegen een bevolkingsgroep? Voorbeelden graag.
Je gaat er al vanuit dat Wilders veroordeeld wordt, zie ik. En het is je ook ontgaan dat Rabbae betrokken is bij de walgelijke samenscholingen die bekend staan als pro-Palestinademonstraties.
pi_65693720
quote:

[..]

+1
Ik zou graag de zaak inhoudelijker beoordeeld willen zien. Tot hoever gaat de vrijheid van meningsuiting? Heeft Wilders zich inderdaad schuldig gemaakt aan haatzaaien e.d.? En waar ligt die grens?
Daar zou ik een uitspraak over willen hebben.

Dit is wel een heel simplistische invulling, een die werkelijk nergens op slaat.
pi_65693796
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:16 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Je gaat er al vanuit dat Wilders veroordeeld wordt, zie ik. En het is je ook ontgaan dat Rabbae betrokken is bij de walgelijke samenscholingen die bekend staan als pro-Palestinademonstraties.
Hij wordt aangeklaagd voor haatzaaien, ik heb het niet over een veroordeling. En mij is alles over Rabbae bekend maar niet dat hij stelselmatig haait zaait tegen een bevolkingsgroep, daar wil ik graag bewijzen van zien.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:29:16 #125
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65694161
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:19 schreef SCH het volgende:
En mij is alles over Rabbae bekend maar niet dat hij stelselmatig haait zaait tegen een bevolkingsgroep, daar wil ik graag bewijzen van zien.
''Islamracist'' is even dom als ''fascistische Koran''.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')