abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:53:15 #201
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65745218
Maar hebben jullie het dan wel goed gelezen? Een voedingssonde is een medische handeling die niet iedereen zomaar uit mag voeren. Bedoelen ze niet voeden via de sonde? Vraag het eerst even na voor je je al heel erg druk maakt.
Lekker douchen!
pi_65745286
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:51 schreef ElizabethR het volgende:
Wat fijn zeg dat ie nu goed groeit!! Toch weer een stapje dichterbij! Go Tyler!!

En ik kan me voorstellen dat je je doodschrikt over die sonde inbrengen, maar neem ook aan dat die niet voor elke voeding ingebracht hoeft te worden toch? Hij zal wel blijven zitten neem ik aan? Dan zou ik het ook lekker aan de thuiszorg overlaten om te wisselen als het echt moet. Maar aangezien je het alleen nog maar hebt gelezen, en niet zelf gehoord, zou ik gewoon eerst navraag gaan doen voor je jezelf weer helemaal in de stress laat schieten over iets wat je misschien verkeerd hebt geinterpreteerd. Als er in die map staat: " Sonde dient thuis gewisseld te worden" is dat heel iets anders dan: " De ouders dienen zelf de sonde te leren inbrengen" .

High Five for Tyler!!!!!!!
Nou, dat staat er dus zo in.
Misschien weet ik morgen wel meer.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:56:10 #203
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65745333
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:53 schreef sjak het volgende:
Maar hebben jullie het dan wel goed gelezen? Een voedingssonde is een medische handeling die niet iedereen zomaar uit mag voeren. Bedoelen ze niet voeden via de sonde? Vraag het eerst even na voor je je al heel erg druk maakt.
He, gelukkig leg jij het beter uit
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:56:35 #204
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65745348
Dat vond ik juist van jouw uitleg
Lekker douchen!
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:57:21 #205
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65745375
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nou, dat staat er dus zo in.
Misschien weet ik morgen wel meer.
Hmmmm, vind ik raar eigenlijk, en wel precies om de reden die sjak schrijft. Voorlopig toch maar proberen om er rustig onder te blijven Ingrid!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65746882
Ja, adem in, adem uit. Kalmmmmmmm blijven.

Ik bel morgenochtend of ik een arts kan spreken. En maatschappelijk werk. Ik kan met de bus van 13.00. Dan kan ik rond 13.45 daar zijn. En heb de hele middag dan de tijd. Dus wie weet lukt het.

Nu tv kijken en dan slapen.
Ohja, ik voel me wel wat beter al dan gisteren.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2009 @ 00:54:36 #207
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_65753560
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja precies. Ik vind dat doodeng, straks gaat er iets verkeerd.
Van de thuiszorg, die ook hielpen met spoelen, dat was het medische team. Dus als het goed is, komen dezelfden weer. Ook nog 1x per dag mij helpen met spoelen.
Als je dat niet durft dan kan de verpleegkundige van de wijkzrog het voor je doen, is geen enkel probleem. Kan mij het best voorstellen dat je het zelf niet aandurft omdat je bang bent dat je iets fout doet.

Het valt (na een paar keer onder begeleiding te hebben gedaan) in de praktijk mee hoor Het went niet maar hoort op een gegeven moment bij de *standaard* handelingen.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2009 @ 00:57:23 #208
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_65753613
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef _Ingrid_ het volgende:

Ik wil zeker nog een gesprek verder. Want dit hebben we dus gelezen in zijn map. Niks over gehoord verder. Misschien dat ik dat morgen nog kan regelen.
Ik denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen (door de schrik van wat je las..)
Kijk hier maar.
  donderdag 5 februari 2009 @ 07:01:06 #209
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_65756104
De eerste 3 hits zijn misschien een beetje verwarrend, Loedertje, omdat die juist beschrijven hoe je het zelf moet doen.

Daarna komen wel een paar bruikbare linkjes waarin bevestigd wordt dat je dit mag uitbesteden.
Ik kan geen linkje geven, want het is een pdf, maar hij is te vinden in de link naar de folder van het Rijnstate ziekenhuis.
Hierin staat duidelijk dat het mag, maar niet moet. Ik maak eruit op dat het een optie is, maar dat alle partijen het ermee eens moeten zijn. Dat is hier niet het geval. Dus nogmaals: poot stijf houden!
... ♥ ik mis je ♥
pi_65756171
Wat fijn de reactie van de baas van Djeez. Dat zal een opluchting zijn voor jullie. Kun je makkelijker samen naar Tyler toe.

En is het niet zo dat het vaak niet de praktische moeilijkheid is van die soort handelingen dat het niet mag? Tijdens een vakantie heb ik iemand gecatheteriseerd (??) terwijl dat totaal niet zo mogen als niet-gediplomeerde. Het is een erg simpel iets, maar wel logisch (met alle risico's die erbij komen) dat je er een opleiding voor moet volgen. Ik weet niet veel van sondes (kennissen van ons doen het zelf, maar dat is voor de heel lange termijn), maar ik snap goed dat je dat niet zomaar zelf wil doen. Vooral ook omdat het voor Tyler niet leuk is en die moet gewoon leuk bezig zijn met papa en mama.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 5 februari 2009 @ 08:14:34 #211
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_65756566
Djeez en Ingrid ik leef met jullie mee ! (net beide topics gelezen)

Wat een moeilijke tijd zeg. Heel veel sterkte en houd moed!
pi_65757440
En sonde inbrengen is - net als een catheter inbrengen- een zogenaamde voorbehouden handeling. En dat houdt in dat alleen gekwalificeerde personen deze handeling mogen uitvoeren.

Uitzondering zijn die personen die het doen in een mantelzorgrelatie (dus familie of vrienden die voor iemand zorgen). Als zij goed zijn geïnstrueerd mogen zij dit ook.

Dus, de ouders mogen leren een sonde in te brengen. Maar dat wil niet zeggen dat je dit moet aanleren als je dat niet durft! Voor een baby is het niet een heel vervelende handeling maar ik kan me voorstellen dat jullie het eng vinden. En dan moet je gewoon weigeren het te leren, bij de thuiszorg werken voldoende gekwalificeerde mensen. Maar wie weet, als Tyler de sonde langere tijd nodig blijft hebben en jullie de voedingen en het spoelen onder controle hebben, dat jullie het dan juist prettig vinden om ook dit stukje zelf te doen. Niet meer afhankelijk te zijn van anderen en weer je eigen dagindeling te kunnen bepalen. Dan is het prettig dat er de mogelijkheid is om het zelf te leren.

Ik zou vandaag het gesprek aangaan met de arts en navragen wat precies hun idee is. En als je het daar niet mee eens bent dat zeker ook laten horen.

Sterkte met de kleine man.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:17:13 #213
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65757520
Precies wat ik ook wilde tikken cat22.

Maar ik vind het raar dat ze dit jullie meteen willen laten leren, Ingrid en Djeez, bij ons hadden ze het erover dat ze dat juist liever niet doen vanwege de vervelende associaties die eventueel kunnen ontstaan. Hier deden ze het inbrengen van de sonde ook niet op de babyzaal maar in een aparte kamer om die reden.

Wel fijn dat je baas zo positief meedenkt Djeez en dat jij je weer wat beter voelt Ingrid. Hoe is het verder met Kim?
pi_65760899
Ik heb gebeld en als we het niet willen, hoeven we de sonde niet zelf in te brengen. Gelukkig maar!
Ik moet vanmiddag een demonstratie spoelen geven.
En ergens deze week gaan ze leren met de sonde om te gaan.. Voeding afmeten enzo.

Met Kim gaat het goed. Ze mist haar papa heel erg. En vraagt ook vaak naar Tyler. Ze gaat zaterdag of zondag mee. Ze is nu de hele tijd bij mijn ouders als wij of ik naar Tyler gaan. Ze is geloof ik 2x mee geweest.
Ze is 10 minuten rustig en wil dan spelen. Logisch. Ze mag neit alleen naar de speelkamer, dus moet er 1 van ons mee. Vandaar dat we haar niet vaak meenemen. Gelukkig maar dat ze bij mijn ouders en/of zusje terecht kan!
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:35:47 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65761015
Fijn dat het toch niet zelf hoeft Ingrid!
Lastig allemaal ook hoor, voor Kim, zo klein als ze is snapt ze natuurlijk niet alles.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:40:50 #216
4177 Jojogirl
pi_65762966
Mooi dat jullie het niet zelf hoeven doen Ingrid.

Knap dat Kim het 10 minuten volhoudt, bij Finn was 3 echt wel de max Wat wij dan ook vaak deden was oma ook meenemen, die kon dan ook eerst even bij Isis kijken en dan ging zij met Finn naar de dakspeeltuin. En fijn dat het verder ondanks alles toch goed met d'r gaat.
pi_65764388
Ik zou zo graag wat willen doen voor die kleine man, al is het maar een kaartje naar zijn ouders sturen....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_65768328
Ingrid en Djeez; ik lees nu pas hoeveel tegenslag jullie hebben. Ik vind dat jullie het met zoveel hindernissen en tegenslagen zo goed doen! Heel veel sterkte en vooral een betere tijd toegewenst voor jullie hele gezin en kleine Tyler.
  Redactie Frontpage donderdag 5 februari 2009 @ 16:01:57 #219
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_65769862
Ingrid heeft net gebeld. Op zich goed nieuws, Tyler gaat morgen naar Assen! Hij mag daar een poosje op de kinderafdeling verblijven. Daar zullen ze ons leren hoe met de sondevoeding om te gaan enzo. Morgenvroeg zullen ze hem per ambulance vervoeren naar het Asser ziekenhuis. Gelukkig, hebben we hem iig dichtbij!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 februari 2009 @ 16:02:24 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65769882
Fijn dat jullie manneke dichterbij komt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:09:27 #221
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65770157
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!! Da's goed nieuws!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65770348
Super nieuws!!
pi_65771807
Super!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65771896
Wat fijn dat Tyler dichterbij komt
Scheelt heel wat heen en weer gereis naar Groningen!
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:56:46 #225
4177 Jojogirl
pi_65771949
Wat goed
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:58:49 #226
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65772043
Da's fijn om te horen, weer een stukje stress voor jullie minder.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_65773206
Wat fijn dat hij naar Assen mag
pi_65773558
Hartstikke fijn dat Tyler naar Assen mag
pi_65774170
Wat fijn Ingrid en Djeez!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:53:09 #230
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_65775830
Jeujjjj Supernieuws! Heerlijk zeg!

Laten jullie nog even weten hoe het vandaag met 'm was, misschien wel weer wat aangekomen?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:38:18 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65777388
Wat fijn dat Tyler naar Assen mag . En ook fijn dat jullie wat gerustgesteld zijn mbt de sonde.

En in Assen kan Kim misschien wat vaker mee naar Tyler, want dan kun je wat vaker korter gaan. Fijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:42:37 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65777508
Hey wat goed!
pi_65777620
Wat fijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator donderdag 5 februari 2009 @ 19:46:02 #234
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65777634
Ow wat heerlijk, wat een geweldig nieuws!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65778416
Ah, ik zie dat Djeez het al gepost heeft.
Ik ben nu pas thuis. Pff, moe en hongerig. Dus ga zo eten maken.

Tyler is weer aangekomen! Als ik het goed heb onthouden is hij nu 3345gr.
Ik heb hem bijna de hele tijd op schoot gehad en nog een flesje gegeven.
Ook is de uitslag van de biopsie bekend. Nu al. Hij heeft wel Hirschsprung. Voor nu is het spoelen 3x daags en sondevoeding met een klein beetje in de fles en dan doorgaan met de pepti.
Over 2/3 weken een dikke darm onderzoek, als ik het goed heb onthouden. Dan gaan ze kijken hoe groot het aangedane deel darm is. Is het klein, dan moet/kan het vanzelf over gaan. Is het groot, dan moet er geopereerd worden. Kan al met al dus wel een tijdje duren nog.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:11:47 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65778478
"Fijn" dat er een diagnose is.
nu kunnen de doktoren gerichter handelen, lijkt me, en weten julli eook waar jullie aan toe zijn.

Wel fijn dat hij nu dichterbij is!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65778506
Fijn dattie weer gegroeid is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:19:48 #238
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65781029
Wat fijn dat ze nu weten wat het is. Dan kunnen ze gericht gaan behandelen. En wat HEERLIJK dat hij bij jullie in de buurt gaat komen.
Lekker douchen!
  Redactie Frontpage vrijdag 6 februari 2009 @ 10:38:52 #239
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_65792489
Ingrid belde net, ze willen tyler niet laten gaan. Hij blijft nu in het UMCG. Sterker nog, we moeten van de artsen nu de hele dag bij hem blijven. We moeten bij alle spoelmomenten aanwezig zijn (van 8 tot 22.00 uur dus). Ze zijn nu aan het overleggen of Ingrid en Kim naar het Ronald McDonaldhuis kunnen. Helaas duurt het dus nog een hele tijd voor we hem thuis hebben...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 10:41:57 #240
43556 miss_dynastie
pi_65792569
Huh? Vanwaar ineens die omslag? Gaat het minder goed met hem?
pi_65792571
nah!!
waarom moet hij wel ineens weer blijven?
pi_65792594
Het zit jullie ook niet mee
pi_65792628
Wat een domper zeg!
Hopelijk kunnen Ingrid en Kim naar het Ronald McDonaldhuis toe
Hoezo willen ze nu opeens dat jullie bij alle spoelmomenten aanwezig zijn?
Wel fijn dat er een diagnose is nu
pi_65792960
Wat een omslag opeens. Zou het komen omdat ze nu een diagnose hebben?

Kan Kim weer bij haar opa&oma terecht? Hopelijk wordt het toch snel wat rustiger, zodat jullie allebei de kids genoeg aandacht kunnen geven.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:55:31 #245
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_65792990
wat een tegenslag zeg,

Houd moed.....!

Is het omdat hij achteruit is gegaan?
of omdat jullie het beter aanleren hoe het allemaal moet gaan.
pi_65793040
wat vervelend dat ze zo ineens van gedachten zijn veranderd, weer een hoop onzekerheid voor jullie en vooral een hoop rompslomp * Stout zou graag wat voor jullie doen...

'Fijn' dat er een diagnose is zodat er nu daadwerkelijk naar een oplossing gekeken kan worden.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:02:23 #247
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_65793223
Wat vervelend voor jullie dat ze nu opslag het "plan" wijzigen. Ik neem aan dat ze dit niet zomaar doen en dat er vast een goede verklaring voor is.
Hopelijk kan Ingrid in het RmD huis verblijven zodat ze lekker dicht bij Tyler is en er voor hem zijn.
Natuurlijk, leuk is anders maar zoals ik al zei, er zal een zeer goede reden voor zijn dat ze "eisen" dat jullie zolang er zijn, kan met verstevigen van de band te maken hebben kan ook zijn dat ze in Assen niet de benodigde zorg kunnen geven voor de aandoening van Tyler en dat ze dat pas vanmorgen gehoord hebben.
Veel succes in iedergeval en een knuf voor jullie 4'tjes
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Jubileum moderator vrijdag 6 februari 2009 @ 11:05:16 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65793310
Oe dat is ineens heel ander nieuws zeg.

Diep ademhalen Djeez en Ingrid,en bij het begin beginnen. Waarom niet naar Assen? Wanneer wel? Waarom zou het nog een tijd duren voor hij thuis komt?
De hele dag bij Tyler zijn doe je natuurlijk het liefst maar praktisch gezien met Kim is dat weer helemaal geen oplossing. Daarnaast moet Djeez natuurlijk ook gewoon werken, dus daar moet je oplossingen voor gaan zoeken.
Stapje voor stapje jongens!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:08:32 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65793406
Nou zeg... wat ongelofelijk jammer, ik kwam net hierheen om de TT aan te passen.
Betekent dit dat het toch niet zo goed met hem gaat als ze dachten? Of is het om jullie de beste begeleiding te geven zodat alles thuis meteen goed kan gaan?
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 11:16:49 #250
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_65793642
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:38 schreef Djeez het volgende:
Ingrid belde net, ze willen tyler niet laten gaan. Hij blijft nu in het UMCG. Sterker nog, we moeten van de artsen nu de hele dag bij hem blijven. We moeten bij alle spoelmomenten aanwezig zijn (van 8 tot 22.00 uur dus). Ze zijn nu aan het overleggen of Ingrid en Kim naar het Ronald McDonaldhuis kunnen. Helaas duurt het dus nog een hele tijd voor we hem thuis hebben...
Het positieve aan dat bericht is dat je strax ook alles zlef onder de knie moet hebben en dat je nu de juiste begeleiding krijgt zodat je dat ook 100% kunt. Zie het niet als *moeten* maar als een investering voor je kindje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')