abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:04:08 #126
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67433621
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:59 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Hoe meer de VS oorlogs-taal tegen Noord-Korea uit, hoe meer het de bevolking een duidelijk vijand-beeld heeft. Zelfs veel Noord-Koreanen die niet bijster blij zijn met het huidige regime kiezen nog de kant van hun land als de VS zo staan te brallen.

Gewoon in hun sop gaar laten koken geeft de meeste kans dat het regime van binnenuit instort.
Maar ja, ook de Amerikaanse heeft een vijand-beeld nodig om interne weerstand uit te hollen, dus die gaan vrolijk verder.

't Is een beetje als Engeland tegen Argentinie. 2 intern zeer impopulair regimes werden plotseling op handen gedragen door de bevolking toen ze oorlog gingen voeren (een inschattings-foutje van het Argentijnse regime, dat niet gedacht had dat Engelane echt een volwaardige oorlog aan de andere kant van de aardkloot zou aangaan).
Gevaarlijke aanname dat het zichzelf wel gaat oplossen. Je kan Argentinië van destijds echt niet gaan vergelijken met het Noord-Korea van nu.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:10:19 #127
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_67433864
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:04 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Gevaarlijke aanname dat het zichzelf wel gaat oplossen. Je kan Argentinië van destijds echt niet gaan vergelijken met het Noord-Korea van nu.
De vergelijking is wel degelijk terecht.

Elk regime dat in het nauw zit tegenover de eigen bevolking heeft een fantastische mogelijkheid om zijn populariteit te vergroten door een oorlog, of dreiging daartoe, te scheppen. Zolang NK aan de eigen bevolking duidelijk kan maken dat ze voortdurend bedreigd worden door de VS, zal de interne kritiek op het regime weinig kans krijgen. Kijk eens hoe populair GW werd toen de VS binnenvielen in Irak. Zonder "grote vijand" zal een veel groter deel van de bevolking naar het eigen land en het eigen regime kijken.

Je ziet ook de neo-Stalin Chavez hetzelfde doen : alle tegenstanders worden afgeschilderd als CIA-infiltranten, en hij roept voortdurend dat de VS van plan is binnen te vallen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_67434360
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:04 schreef mighty_myte het volgende:
Beetje oorlog zou noord-korea misschien wel goed doen.
Misschien geeft het burgers een kans weg te gaan, in opstand te komen of de opvolger van kim jong il het leven zuur te maken.
Gek land, noord korea. Boeiend ook.
Inderdaad, als de geindoctrineerde opeens merken dat er van een heel ander land straaljagers en supertanks dit en dat tevoorschijn komen, ziet het er toch niet echt naar uit dat Noord-Korea het meest welvarendste land zou zijn (zoals werd geopperd volgens de propagandaise indoctrinatie aldaar (heb ik gelezen))
pi_67437122
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ze drijven het wel weer op de spits he
willen ze nog een keer een fiasco
ze hebben maar iets van 10 kernkoppen en dan gaan ze er nog 1 verkwanselen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67437151
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja want dat overleg is er nu wel natuurlijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_67437237
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:53 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nu kan dat nog, zodra Noord Korea een kernmacht is gaan we helemaal niets meer doen en zal het regime blijven bestaan zoals het nu is.
Ik ben er banger voor dat japan en ZK hun kernwapenprogramma ook meer weer eens gaan afstoffen en die landen hebben geen jaren nodig om een kernwapen te maken
pi_67437676
Ja waarschijnlijk binnen paar dagen (bij wijze van spreke)

wel zijn die zo goed als verwesterd en ik zie ZK bv echt niet zo ff NK bombarderen...aangezien heel wat kanten van families van ZK's mensen in NK verblijven
pi_67441033
Tsja, de Noord-Koreaanse regering is, hm, een beetje gek. Toch is er geen andere mogelijkheid dan praten. En als dat mislukt, weer praten...
pi_67444890
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:02 schreef -skippybal- het volgende:
Maar waarmee is Japan eigenlijk van plan dat ding te poppen

Big guns gathering in Sasebo

Maritime Self-Defense Force destroyers Kongo, left foreground, and Chokai, behind it, sit at a pier at Sasebo Port in Nagasaki Prefecture on Wednesday ahead of North Korea's planned launch early next month of a satellite, an act which is widely believed to be a cover for a ballistic missile test. In the background at center top is the U.S. Navy destroyer USS Chafee, which arrived from Hawaii on Monday. Two other U.S. destroyers, the USS John S. McCain and the USS Curtis Wilbur, based at Yokosuka Naval Base in Kanagawa Prefecture, were also spotted at the port Wednesday. All Aegis destroyers are equipped with SM-3 systems that can shoot down ballistic missiles.

bron: The Asahi Shimbun

[ Bericht 0% gewijzigd door JoeThePlumber op 26-03-2009 21:51:48 ]
pi_67447382
pi_67447791
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:40 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Big guns gathering in Sasebo

Maritime Self-Defense Force destroyers Kongo, left foreground, and Chokai, behind it, sit at a pier at Sasebo Port in Nagasaki Prefecture on Wednesday ahead of North Korea's planned launch early next month of a satellite, an act which is widely believed to be a cover for a ballistic missile test. In the background at center top is the U.S. Navy destroyer USS Chafee, which arrived from Hawaii on Monday. Two other U.S. destroyers, the USS John S. McCain and the USS Curtis Wilbur, based at Yokosuka Naval Base in Kanagawa Prefecture, were also spotted at the port Wednesday. All Aegis destroyers are equipped with SM-3 systems that can shoot down ballistic missiles.

bron: The Asahi Shimbun
ligt het aan mij of is dat rechts een vliegdekschip ?
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:15:46 #137
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67448506
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ligt het aan mij of is dat rechts een vliegdekschip ?
Klopt. De enige verklaring die ik nu kan bedenken is dat het een museumschip is oid. Ik kan er niks over vinden.

Sasebo is wel een zeer belangrijke haven voor de 7th Fleet, dus misschien is het de USS John C. Stennis die daar sowieso al op bezoek is. De amerikaanse Marine reist van haven tot haven en helpt de gemeenschap op de plaats van bestemming (of een plek waar ze langs varen) altijd van de nodige assistentie.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_67448718
waarom zou NK japan aanvallen... in heb altijd begrepen dat NK's ambities een herenigd korea waren, onder de leiding van de Eeuwige Leider natuurlijk. het Juche idee is niet expansionistisch
pi_67448926
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:22 schreef Yorrit het volgende:
waarom zou NK japan aanvallen... in heb altijd begrepen dat NK's ambities een herenigd korea waren, onder de leiding van de Eeuwige Leider natuurlijk. het Juche idee is niet expansionistisch

Wat leesvoer..

http://japanologie.arts.k(...)Japan_en_Noord-Korea
pi_67449101
ff kijke
vind dat hele noord korea zeer interessant
pi_67449146
Japan heeft zelf geen vliegdekschepen meer die in gebruik zijn. Dus tis of een museumstuk (wat ik nog betwijfel vanwege deze wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_carriers_by_country ) of van USA (of zelfs ander land)
pi_67450212
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:29 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Wat leesvoer..

http://japanologie.arts.k(...)Japan_en_Noord-Korea
hm dat van die ontvoeringen wist ik wel maar ik snap nu waarom japan zich niet al te veilig voeld bij de gedachte aan een DPRK met raketten
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:40:16 #143
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_67450682
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:15 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

vinden.

Sasebo is wel een zeer belangrijke haven voor de 7th Fleet, dus misschien is het de USS John C. Stennis die daar sowieso al op bezoek is. De amerikaanse Marine reist van haven tot haven en helpt de gemeenschap op de plaats van bestemming (of een plek waar ze langs varen) altijd van de nodige assistentie.
De gemeenschap !
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_67465754
pi_67466436
Wat moeten we precies opmerken behalve dat het niet echt levendig uitziet en weinig groen?
pi_67468431
Het lijkt me sterk dat Noord-Korea oorlog gaat voeren met Zuid-Korea, daar Rusland en China niet bepaald zitten te wachten op een dergelijke oorlog.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:30:07 #147
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_67468739
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:03 schreef F04 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat witte ding rechts in het midden het lanceerplatform ofzo?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_67469044
links in het midden? er staat wel iets hoogs op
pi_67469191
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:30 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Is dat witte ding rechts in het midden het lanceerplatform ofzo?
Als het goed is wel (denk ik).
pi_67469447
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:36 schreef koffiegast het volgende:
Japan heeft zelf geen vliegdekschepen meer die in gebruik zijn. Dus tis of een museumstuk (wat ik nog betwijfel vanwege deze wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_carriers_by_country ) of van USA (of zelfs ander land)
Het ziet er naar uit dat het een Osumi-klasse LST is. Het is iig geen 'echt' vliegdekschip, er zit geen hoekdek op.

Japan mag van de grondwet geen vliegdekschepen bezitten, en wilden wel een stel kleine vliegdekschepen hebben omdat het kosteneffectiever is om met helikopters vanaf een vliegdekschip te werken dan vanaf een fregat of destroyer.

Dus hebben ze de specs omgegooid naar een LST.

http://en.wikipedia.org/wiki/Osumi_class_LST

(alhoewel, als ik wat langer naar de voorkant kijk zou het ook een Wasp-klasse Amphibious assault ship kunnen zijn)

http://en.wikipedia.org/wiki/Wasp_class_amphibious_assault_ship
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')