Gevaarlijke aanname dat het zichzelf wel gaat oplossen. Je kan Argentinië van destijds echt niet gaan vergelijken met het Noord-Korea van nu.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:59 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Hoe meer de VS oorlogs-taal tegen Noord-Korea uit, hoe meer het de bevolking een duidelijk vijand-beeld heeft. Zelfs veel Noord-Koreanen die niet bijster blij zijn met het huidige regime kiezen nog de kant van hun land als de VS zo staan te brallen.
Gewoon in hun sop gaar laten koken geeft de meeste kans dat het regime van binnenuit instort.
Maar ja, ook de Amerikaanse heeft een vijand-beeld nodig om interne weerstand uit te hollen, dus die gaan vrolijk verder.
't Is een beetje als Engeland tegen Argentinie. 2 intern zeer impopulair regimes werden plotseling op handen gedragen door de bevolking toen ze oorlog gingen voeren (een inschattings-foutje van het Argentijnse regime, dat niet gedacht had dat Engelane echt een volwaardige oorlog aan de andere kant van de aardkloot zou aangaan).
De vergelijking is wel degelijk terecht.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:04 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Gevaarlijke aanname dat het zichzelf wel gaat oplossen. Je kan Argentinië van destijds echt niet gaan vergelijken met het Noord-Korea van nu.
Inderdaad, als de geindoctrineerde opeens merken dat er van een heel ander land straaljagers en supertanks dit en dat tevoorschijn komen, ziet het er toch niet echt naar uit dat Noord-Korea het meest welvarendste land zou zijn (zoals werd geopperd volgens de propagandaise indoctrinatie aldaar (heb ik gelezen))quote:Op maandag 2 februari 2009 11:04 schreef mighty_myte het volgende:
Beetje oorlog zou noord-korea misschien wel goed doen.
Misschien geeft het burgers een kans weg te gaan, in opstand te komen of de opvolger van kim jong il het leven zuur te maken.
Gek land, noord korea. Boeiend ook.
willen ze nog een keer een fiascoquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze drijven het wel weer op de spits he
Ja want dat overleg is er nu wel natuurlijkquote:
Ik ben er banger voor dat japan en ZK hun kernwapenprogramma ook meer weer eens gaan afstoffen en die landen hebben geen jaren nodig om een kernwapen te makenquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:53 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nu kan dat nog, zodra Noord Korea een kernmacht is gaan we helemaal niets meer doen en zal het regime blijven bestaan zoals het nu is.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:02 schreef -skippybal- het volgende:
Maar waarmee is Japan eigenlijk van plan dat ding te poppen
ligt het aan mij of is dat rechts een vliegdekschip ?quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:40 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Big guns gathering in Sasebo
Maritime Self-Defense Force destroyers Kongo, left foreground, and Chokai, behind it, sit at a pier at Sasebo Port in Nagasaki Prefecture on Wednesday ahead of North Korea's planned launch early next month of a satellite, an act which is widely believed to be a cover for a ballistic missile test. In the background at center top is the U.S. Navy destroyer USS Chafee, which arrived from Hawaii on Monday. Two other U.S. destroyers, the USS John S. McCain and the USS Curtis Wilbur, based at Yokosuka Naval Base in Kanagawa Prefecture, were also spotted at the port Wednesday. All Aegis destroyers are equipped with SM-3 systems that can shoot down ballistic missiles.
bron: The Asahi Shimbun
Klopt. De enige verklaring die ik nu kan bedenken is dat het een museumschip is oid. Ik kan er niks over vinden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ligt het aan mij of is dat rechts een vliegdekschip ?
quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:22 schreef Yorrit het volgende:
waarom zou NK japan aanvallen... in heb altijd begrepen dat NK's ambities een herenigd korea waren, onder de leiding van de Eeuwige Leider natuurlijk. het Juche idee is niet expansionistisch
hm dat van die ontvoeringen wist ik wel maar ik snap nu waarom japan zich niet al te veilig voeld bij de gedachte aan een DPRK met rakettenquote:Op donderdag 26 maart 2009 23:29 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Wat leesvoer..
http://japanologie.arts.k(...)Japan_en_Noord-Korea
De gemeenschapquote:Op donderdag 26 maart 2009 23:15 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
vinden.
Sasebo is wel een zeer belangrijke haven voor de 7th Fleet, dus misschien is het de USS John C. Stennis die daar sowieso al op bezoek is. De amerikaanse Marine reist van haven tot haven en helpt de gemeenschap op de plaats van bestemming (of een plek waar ze langs varen) altijd van de nodige assistentie.
Is dat witte ding rechts in het midden het lanceerplatform ofzo?quote:
Als het goed is wel (denk ik).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:30 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Is dat witte ding rechts in het midden het lanceerplatform ofzo?
Het ziet er naar uit dat het een Osumi-klasse LST is. Het is iig geen 'echt' vliegdekschip, er zit geen hoekdek op.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:36 schreef koffiegast het volgende:
Japan heeft zelf geen vliegdekschepen meer die in gebruik zijn. Dus tis of een museumstuk (wat ik nog betwijfel vanwege deze wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_carriers_by_country ) of van USA (of zelfs ander land)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |