abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67002155
Kunnen de Japanners het? Zonder hulp van Amerika?
Ja, ik generaliseer.
pi_67002294
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:21 schreef Northside het volgende:
Voor verdediging wel, ja! Is niet de eerste keer, tweede keer over Japans grondgebied kan serieus zijn...

Ik probeer een artikel te zoeken hierover, maar helaas is dat pase op dit moment...ben druk bezig

Had hier dus een paar dagen geleden een bericht gelezen, maar kan het niet terugvinden...

[ Bericht 7% gewijzigd door JoeThePlumber op 13-03-2009 11:45:02 ]
pi_67002817
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:21 schreef Northside het volgende:
vraag ik mij ook bijna al die anti raket technologie zit in de VS of israel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 11:46:22 #104
8781 crew  Frutsel
pi_67003069
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:25 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Voor verdediging wel, ja! Is niet de eerste keer, tweede keer over Japans grondgebied kan serieus zijn...

Ik probeer een artikel te zoeken hierover, maar helaas is dat pase op dit moment...ben druk bezig
Wat bedoel je, waarover gaat het artikel?
Noord Korea lanceert 3 raketten - eindigen in de Japanse Zee (1998)
Noord Korea vuurt opnieuw op Japanse Zee (2003)
Noord Korea vuurt opnieuw (2006)
Japan dreigt raket neer te halen (2009)
pi_67003245
quote:
Het gaat over dreigen van neerschieten satelliet, tijdje geleden gelezen hierover

Wou dat ook hier plaatsen, maar helaas door werk/drukte kon ik dat niet plaatsen...

Maar nu kan ik dat niet terugvinden..
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 14:00:59 #106
8781 crew  Frutsel
pi_67007506
quote:
Japan dreigt raket Noord-Korea neer te halen

AMSTERDAM - Japan heeft vrijdag gedreigd de raket, die Noord-Korea volgende maand wil lanceren, neer te halen. Volgens Japan zou de lancering een schending betekenen van een VN-resolutie uit 2006.

Volgens gegevens die Noord-Korea aan scheep- en luchtvaartorganisaties van de Verenigde Naties heeft verstrekt moet de raket over Japan heen vliegen.

De eerste trap van deze raket kan op minder dan 120 kilometer ten noordwesten van Japan in zee vallen. Een andere gevarenzone ligt verder weg in de Stille Oceaan, ergens tussen Japan en Hawaï in.

Schending resolutie

De Japanse kabinetssecretaris Takeo Kawamura en minister van defensie Yasukazu Hamada waarschuwden dat Japan het recht heeft de raket neer te halen om zichzelf te beschermen.

Premier Taro Aso zei dat de lancering een schending zou betekenen van een resolutie van de VN-Veiligheidsraad uit 2006. Deze resolutie verbiedt Noord-Korea activiteiten op het gebied van ballistische raketten te ontplooien.

Langeafstandsraket

VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon zei donderdag dat een Noord-Koreaanse lancering de vrede en stabiliteit in de regio in gevaar zou brengen.

Japan, Zuid-Korea en de Verenigde Staten vermoeden dat Noord-Korea met de lancering een langeafstandsraket wil beproeven die Alaska zou kunnen treffen. Zelf zegt Noord-Korea alleen een satelliet in de ruimte te willen brengen.

Waarnemers menen dat Noord-Korea de lancering wil uitvoeren om de VS tot grotere concessies te dwingen in onderhandelingen over de ontmanteling van hun nucleaire programma.
pi_67011601
Hoe wil Japan dat doen dan? Hebben die geavanceerde anti-raket techniek? Ik heb er in dat geval nog nooit van gehoord...
Ja, ik generaliseer.
pi_67038051
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:54 schreef Northside het volgende:
Hoe wil Japan dat doen dan? Hebben die geavanceerde anti-raket techniek? Ik heb er in dat geval nog nooit van gehoord...
Vraag het eens bij 'defensie' topic...
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:08:21 #109
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_67038257
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:54 schreef Northside het volgende:
Ze vragen Optimus Prime om ter hulp te schieten!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_67062815
Ik heb weinig zicht op de situatie. Wat is eigenlijk het standpunt van de regeringen in beide "landen" over de "hereniging"?
Blijkbaar is er in juni 2000 een soort gezamenlijke verklaring richting eenmaking opgesteld.. maar de Noord-Koreaanse regering lijkt toch een federatie te verkiezen. Lijkt me wel logisch, ik vraag me af hoeveel er van hen zou overblijven in één democratische staat.
Aan de andere kant lijkt het me dat veel Zuid-Koreaanse lelijk hun vingers hieraan zouden kunnen branden. Misschien krijg je dan wel iets zoals in Duitsland, met veel geld dat blijft stromen richting het armere gebied, terwijl omgekeerd misschien wel miljoenen naar het rijkere deel emigreren?
pi_67064670
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:07 schreef zuiderbuur het volgende:
Aan de andere kant lijkt het me dat veel Zuid-Koreaanse lelijk hun vingers hieraan zouden kunnen branden. Misschien krijg je dan wel iets zoals in Duitsland, met veel geld dat blijft stromen richting het armere gebied, terwijl omgekeerd misschien wel miljoenen naar het rijkere deel emigreren?
Dat zit er dik in ja. Het welvaartsverschil is gigantisch.

Maar ik zie een hereniging echt niet gebeuren. Meerdere generaties in NK zijn opgegroeid met de propaganda die we allemaal wel gezien hebben. Dat haal je er niet 'ff' uit.

Het land dat moet veranderen is NK. Als Kim Jong Il het wil kan hij het land prima op gang brengen. Maar dat zou betekenen dat hij macht en geld moet inleveren. Een beetje hetzelfde verhaal als in Zimbabwe, de dictator die verslaafd is aan macht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 12:09:02 #112
8781 crew  Frutsel
pi_67165794
quote:
Hulporganisaties VS moeten Noord-Korea uit

De regering van Noord-Korea heeft Amerikaanse non-gouvernementele organisaties de deur gewezen. Dat heeft een woordvoerster van de organisatie Mercy Corps gisteravond (lokale tijd) gezegd. Volgens de zegsvrouw gaf de regering geen uitleg.

Een team van zestien mensen van vijf organisaties moet het land eind maart hebben verlaten. Naast Mercy Corps gaat het onder meer om World Vision en Global Resource Service. De organisaties zorgen voor voedseldistributie in het straatarme land.

Noord-Korea besloot een dag eerder geen voedselhulp meer aan te nemen van de Verenigde Staten. De Amerikanen wilden tot mei 330.000 ton voedsel naar het communistische land sturen.

De verhouding tussen de VS en Noord-Korea is gespannen. Pyongyang zegt binnenkort een satelliet te gaan testen. De Amerikanen vrezen echter dat het om een raket voor de lange afstand gaat
Ah, wat Sudan kan, kan NK ook
pi_67174865
Niet zo vreemd. NK kan moeilijk kritiek leveren op USA inmenging en wel de hand ophouden. Zal in NK-kranten wel verkondigd worden dat die hulporganisaties verdacht werden van spionage ofzo. Dat er ondertussen mensen verhongeren, daar ligt de regering niet van wakker.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 09:01:58 #114
8781 crew  Frutsel
pi_67196538
quote:
Noord Korea pakt Amerikaanse journalisten op

Pyonyang, 19 maart. De autoriteiten in Noord-Korea hebben twee Amerikaanse tv-journalisten opgepakt. Dat meldden media in Zuid-Korea vandaag.De verslaggevers zouden opnames hebben gemaakt bij de rivier de Tumen, op de grens van Noord-Korea en China. Ondanks herhaalde waarschuwingen van Noord-Koreaanse grenswachten zouden de journalisten zijn blijven filmen.

Volgens de Zuid-Koreaanse televisiezender YTN werden de twee vrouwen op Chinees grondgebied gearresteerd, maar het nationale persbureau Yonhap meldt dat ze per ongeluk de grens met Noord-Korea waren overgestoken. Beide media beriepen zich op bronnen binnen de Zuid-Koreaanse overheid.

De vrouwen zouden werken voor Current TV, de televisiezender van de Amerikaanse klimaatactivist en ex-vicepresident Al Gore. Ze maakten een reportage over Noord-Koreaanse vluchtelingen in China
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 18:31:30 #115
8781 crew  Frutsel
pi_67401935
quote:
Noord Korea zet raket klaar

Noord-Korea heeft zijn Taepodong-2-raket geplaatst op de lanceerinrichting in Musudanri. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo woensdag op gezag van bronnen ,,nauw betrokken bij de Japans-Amerikaanse relatie''.

Het regime in Pyongyang meldde eerder een communicatiesatelliet in de ruimte te zullen brengen tussen 4 en 8 april. Maar Zuid-Korea, Japan en de Verenigde Staten vermoeden dat Noord-Korea onder het mom van het lanceren van een satelliet een ballistische langeafstandsraket wil testen. Dat laatste is in strijd met VN-sancties die het land verbieden om dat soort projectielen te testen.

Door het Noord-Koreaanse voornemen lopen de spanningen in de regio hoog op. Japan heeft al laten weten de raket te zullen neerhalen als die dreigt neer te komen op zijn grondgebied. Noord-Korea liet daarop weten een dergelijke ingreep als een oorlogsdaad te beschouwen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:15:39 #116
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_67410946
Van mij mogen die Japanners dat ding neerhalen. Noord-Korea met langeafstandsraketten zou een ramp zijn. Daarnaast moet er zo snél mogelijk iets aan dat regime gedaan worden, de humanitaire ramp daar is ongekend en we kunnen beter nu dan later die dictator daar koud maken.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:02:01 #117
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_67413195
Maar waarmee is Japan eigenlijk van plan dat ding te poppen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 08:46:21 #118
8781 crew  Frutsel
pi_67419490
quote:
VS waarschuwen Noord-Korea om raket

Mexico-Stad, 26 maart. De Verenigde Staten hebben Noord-Korea gewaarschuwd dat er stappen worden ondernomen bij de VN indien het commmunistische regime besluit een langeafstandsraket te lancere. Dit zei de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, vandaag.Clinton uitte de waarschuwing tijdens haar bezoek aan Mexico. Ze bestempelde een lancering als een provocatie.

Volgens functionarissen in Washington treft het communistische regime in Pyongyang voorbereidingen voor een test met een langeafstandsraket, die in theorie Amerikaans grondgebied zou kunnen bereiken in Alaska.

Noord-Korea schoot in 1998 een raket over Japan heen. De regering in Tokio heeft de strijdkrachten gevraagd voorbereidingen te treffen voor een eventuele Noord-Koreaanse raketlancering.

Noord-Korea testte in 2006 een atoombom. Westerse analisten vrezen dat het regime in Pyongyang probeert langeafstandsraketten die kernkoppen kunnen dragen te perfectioneren. Noord-Korea onderhandeld met de VS, China, Rusland, Japan en Zuid-Korea over nucleaire ontwapening, maar die gesprekken zitten momenteel in het slop.
pi_67419556
Gelukkig, tijd weer voor oorlog! Het werd alweer saai, kredietcrisis is zo 2008
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 12:29:53 #120
8781 crew  Frutsel
pi_67425603
quote:
North Korea may conduct a second nuke test in case of U.N. sanctions, a pro-Pyongyang paper reports

SEOUL, March 26 (Yonhap) — North Korea may resort to a second nuclear test should the United Nations sanction it over its rocket launch, a pro-Pyongyang newspaper hinted Thursday.

North Korea warned early this week that the six-party nuclear talks will break down if the U.N. Security Council opts for sanctions against its satellite launch in early April.

The Choson Sinbo, a Tokyo-based newspaper that conveys Pyongyang’s position, compared the current situation to the run-up to North Korea’s first nuclear test in 2006. Pyongyang detonated its atomic bomb in October that year as a response to the U.N. Security Council’s Resolution 1695, adopted after its missile test in July of that year. Pyongyang viewed the resolution as a “de-facto declaration of war,” the paper said.

“If the fuss over sanctions repeats in historical amnesia, it may trigger North Korea’s ultra-hardline response again,” it said.

U.N. Resolution 1695 blocks the shipment of missile parts to North Korea and demands that the country halt its missile development. In October of the same year, the U.N. adopted a separate resolution, 1718, responding to the North’s nuclear test and banning its ballistic missile and nuclear activities.
Ze drijven het wel weer op de spits he
pi_67426592
Die raket gaat toch wel de lucht in, Noord Korea zit er te diep in om nog terug te kunnen. En als Japan dat ding uit de lucht haalt (volgens een topic in DEF kunnen ze dat) krijg je nog mooi vuurwerk denk ik.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:03:43 #122
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67431490
quote:
Oorlogsschepen VS omgeven Noord-Korea

Op recente satellietfoto's is te zien dat Noord-Korea nu twee van de drie fases voltooid heeft voor het lanceren van de langeafstandsraket Taepodong-2. Experts zeggen dat de raket binnen vier dagen gelanceerd kan worden. Noord-Korea meent enkel een communicatiesatelliet te willen lanceren, maar de VS vrezen voor een militaire test. De Verenigde Staten hebben daarom twee torpedojagers op de Japanse zee gepositioneerd die de raket kunnen onderscheppen.

Japan heeft inmiddels ook voorzorgsmaatregelen genomen en zegt de raket te zullen neerhalen wanneer deze over Japans grondgebied vliegt. Noord-Korea heeft hierop geantwoord dat het als een oorlogsdaad zal worden beschouwd wanneer de raket wordt vernietigd.

Een succesvolle satellietlancering zou een tegenslag voor Zuid-Korea betekenen, die pas eind dit jaar zijn eigen satelliet wil lanceren. “Een succesvolle lancering, samen met de internationale erkenning dat Noord-Korea nucleaire wapens bezit of kan maken, zal ervoor zorgen dat het regime veel meer kans op overleven heeft”, aldus Koh Yu-hwan, professor van de Noord-Koreaanse leer op de Dongguk Universiteit te Seoul.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 15:41:01 #123
8781 crew  Frutsel
pi_67432750
quote:
Noord Korea dreigt met einde overleg
Noord-Korea zal het internationale overleg over het Noord-Koreaanse kernwapenprogramma opblazen als de Verenigde Naties het wagen om ook maar met één woord te spreken over een aanstaande raketlancering. Dit zal worden opgevat als ,,een vijandige actie'', helemaal als de Veiligheidsraad van de VN kritiek uit.

Dat zei het ministerie van Buitenlandse Zaken van het regime in Pyongyang donderdag tegen het staatspersbureau KCNA. Noord-Korea dreigt ook te stoppen met de ontmanteling van het nucleaire complex Yongbyon.

Noord-Korea wil begin april een raket lanceren. Volgens het regime gaat het om een onschuldige communicatiesatelliet, maar inlichtingendiensten van de VS, Zuid-Korea en Japan vrezen dat het noorden een langeafstandsraket wil testen
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:53:43 #124
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67433245
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:15 schreef Machiavelli. het volgende:
Van mij mogen die Japanners dat ding neerhalen. Noord-Korea met langeafstandsraketten zou een ramp zijn. Daarnaast moet er zo snél mogelijk iets aan dat regime gedaan worden, de humanitaire ramp daar is ongekend en we kunnen beter nu dan later die dictator daar koud maken.
Nu kan dat nog, zodra Noord Korea een kernmacht is gaan we helemaal niets meer doen en zal het regime blijven bestaan zoals het nu is.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:59:40 #125
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_67433451
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:53 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nu kan dat nog, zodra Noord Korea een kernmacht is gaan we helemaal niets meer doen en zal het regime blijven bestaan zoals het nu is.
Hoe meer de VS oorlogs-taal tegen Noord-Korea uit, hoe meer het de bevolking een duidelijk vijand-beeld heeft. Zelfs veel Noord-Koreanen die niet bijster blij zijn met het huidige regime kiezen nog de kant van hun land als de VS zo staan te brallen.

Gewoon in hun sop gaar laten koken geeft de meeste kans dat het regime van binnenuit instort.
Maar ja, ook de Amerikaanse heeft een vijand-beeld nodig om interne weerstand uit te hollen, dus die gaan vrolijk verder.

't Is een beetje als Engeland tegen Argentinie. 2 intern zeer impopulair regimes werden plotseling op handen gedragen door de bevolking toen ze oorlog gingen voeren (een inschattings-foutje van het Argentijnse regime, dat niet gedacht had dat Engelane echt een volwaardige oorlog aan de andere kant van de aardkloot zou aangaan).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')