abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 mei 2009 @ 09:49:10 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_68864653
Wat fijn dat het zo goed gaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 mei 2009 @ 10:59:05 #53
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_68865658
Wat een mooi topic, respect hoor Beestjuh

tevens tvp
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 10 mei 2009 @ 16:38:38 #54
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68875970
beestjuh

Mens, wat ben je toch lekker bezig!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 14 mei 2009 @ 17:44:21 #55
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_69023166
Zo content is Saartje met alle positieve gedachten en haar vrouwtje natuurlijk ook

Gister was de dierenarts hier, hij heeft haar verdoofd, zodat ik eindelijk die rottige halsband af kon doen. Het wordt steeds warmer en ik kon niet wachten tot het begon te broeien onder het riempje en ze er verwond door zou raken, misschien was dat zelfs al het geval. Gelukkig was er niks aan de hand, behalve dat het best een worsteling was haar te verdoven en ze twee leren riemen van de dierenarts met één vakkundige beet doormidden heeft gescheurd. *stiekem trots op haar kleine vechtertje* Heb haar ontvlooid en in laten enten, als we dan toch bezig zijn hé.

Natuurlijk heb ik uitgebreid van de gelegenheid gebruik genomen haar ein-de-lijk eens fatsoenlijk aan te kunnen raken... Haar oortjes zijn zo zacht als ze eruit zien, ik heb haar eens goed geborsteld, en lekker in haar nek gekroeld. Toen ze wakker werd schrok ze zich een hoedje maar ik merk vandaag al dat ze weer toeschietelijker is.

Oh, Twiet heeft het helaas niet overleefd. De eerste dag zat er nog behoorlijk wat leven in, de tweede dag laat in de middag was het ineens snel voorbij. 's Ochtends had ze nog wat pieren op dus ik had gehoopt dat ze nog een kans had, zij het met een gebroken vleugel, maar blijkbaar was ze inwendig ook te zwaar verwond. Was de poging toch meer dan waard.

Het was ook een beetje Herman zijn missie.
power to the people
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:17:19 #56
33954 ElisaB
pi_69026026
Wow!!

donderdag 14 mei 2009 @ 20:39:18 #57
92409 Twinky
Little star.
pi_69029383
fijn dat je d'r kon aaien
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:51:45 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69033473
Wat jammer van twiet

Gelukkkig gaat het met Saar wel beter !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:34:10 #59
33954 ElisaB
pi_69036483
Ik met mn Wow

Jammer dat Twiet het niet gehaald heeft Maar je hebt je best gedaan
pi_69040606
Wat gaat het al goed joh!
Ik herken wel echt heel veel van dit verhaal, het is net of ik Anoeks geschiedenis lees. Al die verschillende stadia van vertrouwen winnen, eerst niet bij je in de buurt willen komen, nu niet meer bij je weg te slaan, het slopen ( ) etc. etc. Bij Anoek is dat op een gegeven moment ook nog wel gestabiliseerd overigens, die loopt ons nu niet meer continue achterna maar is een relatief normale hond geworden. Al moeten we nog wel de vuilnisbak wegzetten als we weggaan want anders ligt de troep door het hele huis.

Ik was zo trots op haar afgelopen week! We liepen in het bos en ineens kwam daar om de hoek het prototype man waar zij normaal bang voor is; middelbare leeftijd, bolle buik, norse kop, pet, donkere zonnebril op, het hele pakket. Dus wij bereidden ons al voor dat ze het wellicht op een lopen zou zetten omdat de situatie zo onverwacht voor haar was maar in plaats daarvan liep ze naar die man toe en begon aan zijn been te snuffelen. En toen hij chagrijnig hallo tegen ons bromde schrok ze niet eens maar bleef kwispelend snuffelen. Zomaar totaal vol vertrouwen en zonder enig spoortje van spanning! !
Vorig jaar waren we nog blij dat ze in dergelijke gevallen er doorgaans niet meer vandoor ging maar gewoon met een grote boog om die mensen heen liep of bij ons veiligheid zocht. We gingen er eigenlijk al vanuit dat dit op haar leeftijd ook niet meer beter zou worden maar we vonden dat ook wel acceptabel. En nu ineens dit.

Hoe reageert Saartje nu op bezoek en op mannen in het algemeen? Zie je daar al enige verbetering in? Vraag dat ook eens aan je bezoek want die vallen soms andere dingen op dan jou. Zelfs nu nog wijzen vrienden ons er soms op dat Anoek ineens iets bij hen probeert nu dat ze eerder nooit durfde en daar zitten best dingen bij die ons nog niet eens opgevallen waren. En soms ligt het er heel dik bovenop, zoals twee weken geleden toen ze ineens bij een vriend van ons op schoot sprong. Nu is dat ook de vriend waar ze al vrij snel toenadering toe zocht en zich ook het meest bij op haar gemak voelt maar het was alsnog een flinke stap voor haar. Ze wordt volgende week negen en wij hebben haar nu alweer vijf jaar en er zit gewoon nog steeds vooruitgang in. Hoe wel het nu nog maar heel langzaam gaat is dat toch veel meer dan we verwacht hadden op haar leeftijd.

Een nadeel is wel dat we inmiddels beginnen te merken dat de tropenjaren bij die broodfokker wel hun tol geëist hebben. Ze begint wat dementig te worden waardoor ze soms weer terugvalt in haar angstige gedrag. Dan durft ze ineens het gras niet meer op, schrikt ze zich weer kapot van de TV of snapt ze commando's die ze normaal zonder problemen kan ineens niet meer en raakt ze in paniek omdat ze weet dat je iets van haar wil maar ze snapt niet wat. Als je haar dan lief aanhaalt zoekt ze nog wel bescherming bij ons en ze voelt zich over het algemeen gelukkig nog steeds wel veilig bij ons maar in die vergeetachtige periodes heeft ze dus flinke terugvallen. Gelukkig duren die periodes niet zo lang, soms is het een enkel momentje op een dag en soms duurt het wat langer en als je haar op die momenten/dagen een beetje met rust laat en haar eigen gang laat gaan valt het qua stress nog reuze mee. Bovendien is die angst ook totaal weer verdwenen als ze weer helder is maar ik houd mijn hart vast als die dementie doorzet. Ze heeft nu een paar fijne jaren achter de rug en ik hoop dat het nog heel lang zo blijft maar we hebben inmiddels wel afspraken gemaakt dat als zij weer zo angstig wordt als eerst dat we haar in laten slapen. Na hoe zij de eerste jaren van haar leven heeft moeten doorbrengen verdient ze het om die rust te krijgen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar weer in die angst te laten leven.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:40:46 #61
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96372278
Ik neem aan dat Saar zich ondertussen wel thuis voelt daar?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:24:00 #62
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_98248255
Hara, wat lief dat je aan Saartje dacht.

Dat ze zich nu thuis voelt, daar twijfel ik niet aan, zoals elk dier zich geborgen en geliefd zal voelen op de regenboogbrug.

Helaas, ze is nu al bijna twee jaar niet meer bij ons, en ik mis haar nog elke dag. Vind het dan ook heel moeilijk om dit zwart op wit te zetten. Zal toch één dezer dagen uitgebreider pogen te reageren, want de lieverd heeft haar sporen nagelaten en ik merk nog dagelijks hoe ze me bijstaat nu ik sinds kort weer een angstig hondje in huis heb.
power to the people
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:40:18 #63
33954 ElisaB
pi_98248875
Huh? Wat heb ik gemist :@

Saartje overleden :?

Ik voel me heel erg dom nu, want misschien ben ik het wel gewoon vergeten :@ Wat is er gebeurd?
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:00:36 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98249705
quote:
17s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:24 schreef beestjuh het volgende:
Hara, wat lief dat je aan Saartje dacht.

Dat ze zich nu thuis voelt, daar twijfel ik niet aan, zoals elk dier zich geborgen en geliefd zal voelen op de regenboogbrug.

Helaas, ze is nu al bijna twee jaar niet meer bij ons, en ik mis haar nog elke dag. Vind het dan ook heel moeilijk om dit zwart op wit te zetten. Zal toch één dezer dagen uitgebreider pogen te reageren, want de lieverd heeft haar sporen nagelaten en ik merk nog dagelijks hoe ze me bijstaat nu ik sinds kort weer een angstig hondje in huis heb.
-O- Nou zeg. Ik zag voor me hoe ze daar nu helemaal op haar plek was, een leuk en blij hondje. ;(

Krijgt de nieuwe ook weer een topic? :@ Pretty please!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:40 schreef ElisaB het volgende:
Huh? Wat heb ik gemist :@

Saartje overleden :?

Ik voel me heel erg dom nu, want misschien ben ik het wel gewoon vergeten :@ Wat is er gebeurd?
Ze vertelt het zojuist, we wisten het nog niet. En de uitleg komt een dezer dagen.
pi_98255764
quote:
17s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:24 schreef beestjuh het volgende:
Wauw O+ Jij blijft echt doorgaan heh? O+ ^O^
  vrijdag 17 juni 2011 @ 02:13:43 #66
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_98280289
Hey lieverds, sorry voor de schok. Elisa, mea culpa, zo wilde ik je niet laten voelen natuurlijk, ik heb vaak gedacht aan een update voor jullie, maar denk dat het te confronterend was... Ook nu weet ik niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen, zelfs aan haar denken deed de afgelopen jaren al tranen in mijn ogen prikken, zo heb ik Fok dus ook zoveel mogelijk gemeden, maar goed, here goes.

Het ging eigenlijk heel goed met haar! Haar uiterlijke littekens waren genezen, en zo vervaagden ook haar psychische wonden gestaag. Haar aaien was nog steeds geen optie, maar hoe jammer ik dat ook vond, was ze uiteindelijk een heel lief en prettig dier om mee samen te leven. Ze sliep naast mijn bed en als ze merkte dat ik wakker was kwam ze hoi zeggen, móest ik even zachtjes haar neus aaien, dan samen de trap af. De laatste tijd waren er geen ongelukjes meer binnen, eenmaal beneden dus meteen de deur openzetten zodat ze in de tuin haar ding kon doen, beloond met een lekker koekje. Zoals ze de eerste maanden ook deed, bleef ze elke beweging die ik maakte volgen met haar ogen, maar de uitdrukking in haar ogen was zo veranderd, van pure angst, naar rust en trouw. Duidelijk dat ze eindelijk begreep dat ze van mij geen kwaad hoefde te verwachten... Ze voelde zich ook echt thuis, getuige dat ze waaks werd in plaats van weg te kruipen, en dat ook visite (mits ze haar met gepaste voorzichtigheid benaderden) haar niet meer in angst deed vluchten. Ze luisterde ook al heel goed naar haar naam en zonder veel aanrakingen deed ze dus precies wat er van een braaf huisdier verwacht werd, en was ook duidelijk content als ze mij daar blij mee maakte! Waar ze voorheen liever op zichzelf was, vond ze het nu niet leuk meer als ik van huis ging, en zat ze echt eventjes te janken als ze merkte dat ik weg was, en werd ik hartelijk springend en kwispelend begroet bij thuiskomst...

Haar lievelingsplekje bleef in de hal, lekker overzichtelijk, maar ze kwam vaak even in de woonkamer rondwandelen, met haar pootjes op de vensterbank als er iemand langs het raam liep, of gewoon even aan mij, Herman of Nina snuffelen. Spelen met de kleine Nina deed ze ook steeds vaker, een prachtig gezicht. Nina is een heel gevoelig hondje en ze voelde precies aan hoe ze het schuwe diertje moest benaderen, eerst heel voorzichtig, later steeds ontstuimiger, dan vergaten ze beide even alles wat er om ze heen gebeurde. Zo waren we dus eigenlijk heel blij met zijn viertjes.

hier wordt het misschien wat grafisch voor tere zieltjes, maar ik moet het nu toch echt even opschrijven, ben ik het ook eens kwijt
Tot een dag in juli, ik kan me niet eens exact herinneren welke dag. Ze was even buiten geweest, ze lag daar zo graag in het zonnetje, maar kwam plots binnenlopen, op mij af, wankelend en met dezelfde angst in haar ogen als die eerste dagen dat ze bij me was. Dat was eigenlijk de laatste keer dat ik haar écht zag... Ze braakte voor mijn voeten en vluchtte naar de keuken, daar kroop ze in haar bench, die er de laatste weken eigenlijk enkel nog voor de vorm stond, en kreeg een soort epileptische aanval, zo heftig dat de bench er bijna van kantelde, ze verkrampte zo erg dat ze de hele kooi door vloog. Ik was even verstijfd van afgrijzen, het soort waarbij een seconde minstens een half uur lijkt te duren, vervolgens natuurlijk meteen de dierenarts gebeld. Dikke pech, de dichtstbijzijnde had een volle wachtkamer en niet de mogelijkheid (of geen zin in het gedoe) van een huisbezoek, al is het hemelsbreed geen kilometer. De tweede dierenarts, mijn eigen dierenarts, ook al spreekuur, maar had wel langs willen komen, mits zijn auto niet stuk was geweest. Zelf heb ik geen auto dus mijn ouders gebeld en die zijn ons meteen komen halen. Haar stuipen werden niet minder, ik heb geprobeerd haar zoveel mogelijk stil te houden maar er zat behoorlijk wat kracht achter haar krampen en mijn kalmerende woorden kwamen ook niet bij haar aan. Snel de bench in de auto gezet en naar de dokter (voor mijn vader op een behóórlijk tempo), de arts had de behandelkamer al vrijgehouden voor Saar. Ik hoorde een kindje in de wachtkamer huilen van schrik... Sara kreeg gelijk spierverslappers, het stuipen en trekken hield daarmee gelukkig snel op, maar na wat nader onderzoek bleek ze meer dan 43 graden koorts te hebben. Koelen dus, voor zover dat nog wat uithaalde, de tuinslang erop gezet. Zo heb ik een half uur met haar bij de DA in de achtertuin gezeten. Door een injectie en het koude water zakte de koorts wel iets, maar ze lag daar maar, met een matte uitdrukking in haar ogen. De dierenarts vond het al een klein wonder dat ze nog leefde, ze was ook zo sterk, zeker met alles wat ze al had meegemaakt in ogenschouw... Ik mocht haar mee naar huis nemen, de komende dag zou uitwijzen of ze er nog bovenop zou komen.

Die nacht en daaropvolgende dag ben ik bij haar gebleven, haar gestreeld, tegen haar gepraat, wat gevoederd, maar de doffe blik in haar ogen trok niet bij, ze reageerde nauwelijks op mijn aanrakingen en nam slechts heel af en toe een klein hapje en dan was kauwen al haast te moeizaam. Ze kwam niet meer overeind terwijl de spierverslappers al lang uitgewerkt waren, de aanval had iets in haar kapot gemaakt en dat zou niet meer goed komen. Haar vechtlust was er nog wel degelijk, ze probeerde het wel, maar haar lichaam wilde niet meer. Die middag heb ik haar in laten slapen.

Daarna heb ik weken als in een roes rondgelopen. Maanden niet naar de lucht kunnen kijken zonder te huilen, want zij was daar ergens, weer ontheemd, terwijl ik ervan overtuigd was dat ze nog lang niet genoeg van het leven had kunnen genieten. Ik denk ook niet dat ik het nummer Child in Time ooit nog kan luisteren zonder rillingen te krijgen, dat deed me altijd al zo aan haar denken, nu nog veel meer. Ze bleef me zo dus achtervolgen, hoezeer ik ook probeerde het een plaatsje te geven. Toen ik op een dag in de bus zat, iets meer dan een jaar geleden, en de chauffeur had de radio aanstaan waarop háár liedje voorbij kwam, werd ik door mijn tranen heen bijna boos en vroeg me af; "Wat wil je me nou in hemelsnaam duidelijk maken?!" Een flinterdun streepje zon brak door het dikke wolkendek, in mijn gezicht, en ik voelde het haar gewoon denken... "Ík ben goed terecht gekomen hoor, en ik wacht hier op je, wanneer ga jíj nou weer je ding doen?" O+

Zodoende. Niet lang hierna kwam Bowie bij me wonen. Hij was door zijn gezin niet meer te handhaven, omdat de eigenaresse hem voor de kinderen had gekocht en zij zelf niet zoveel zin had in de verantwoordelijkheid, en de kinderen het ook niet zo leuk meer vonden. Bowie is dan ook erg onbesuisd en luisterde nergens naar, geen wonder als niemand hem op wil voeden. Nu is hij nog steeds een idiote wildebras, maar dan wel een heel lieve idioot. O+ Niet geheel verwonderlijk, lijkt hij qua uiterlijk érg op Saartje, zeker zijn snoet, en zo had hij mijn hart al gestolen voor ik hem überhaupt had ontmoet.

Kort hierna heb ik Keetje geadopteerd, een dame uit een kennel. De eigenaresse van de kennel wilde minder gaan fokken, dus Keet moest als eerste het veld ruimen omdat ze toch niet zindelijk was en vieze dingen deed met haar poepjes. Heb nog nooit zo'n vriendelijk en koddig dier meegemaakt. Hobbies: Slapen, dromen en lieve geluidjes uitstoten. Is alweer bijna zindelijk en voelt zich hier enorm thuis.

Een maandje geleden kwam ik via-via in contact met een stichting die honden uit Spanje een kans biedt op adoptie, en zij vroegen me of ik tijdelijk op een Border Collie-kruising wilde passen, en zo kwam Sproet mijn leven binnen gekwispeld. Een dróóm van een hondje, iets anders kan ik er niet over zeggen. *; Ze is al definitief geadopteerd, en zondag gaat ze verhuizen, de rest van haar leven doorbrengen met welverdiende liefde en luxe.

Weekje later werd ik gevraagd of er nog ruimte was voor een chihuahua. Het adoptiegezin was afgehaakt toen bleek hoe bang hij werkelijk was... Sja, hoeveel ruimte neemt zo'n prul nou in beslag? Hmm, dat heb ik geweten. George weet, hoe klein hij ook is, heel het huis op stelten te zetten. Mag hij een eigen topic? ;)
power to the people
pi_98280620
Wow, wat een onverwachte wending! :'( Ik schrok echt, vond (en vind) het zo mooi wat je deed. Je hebt inmiddels een hele beestenboel erbij lees ik, ik ben benieuwd naar hun eigen topics!
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 08:10:06 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_98282071
Jeetje Beestjuh, wat een verhaal! Kippevel en feelgood tegelijk. Wat heb je je best gedaan voor Saartje, en wat heeft ze het fijn gehad bij je! Dan weet ik zeker.

En nu dan alle nieuwe zieltjes die bij jou een plekje vinden O+

En het George-topic? Natuurlijk!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:46:10 #69
33954 ElisaB
pi_98283770
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 02:13 schreef beestjuh het volgende:

[knip]
Jee... -O-

Wat ontzettend droevig, maar wat ook eigenlijk weer een mooi een typisch beestjuh-verhaal. Als je begrijpt wat ik bedoel...

quote:
Mag hij een eigen topic? ;)
Hell yeah! :Y
O+
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:19:23 #70
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98304464
Het is ook onmogelijk om een beestjuh-topic te lezen zonder een traan te laten :') ;(
pi_98305058
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:46 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Jee... -O-

Wat ontzettend droevig, maar wat ook eigenlijk weer een mooi een typisch beestjuh-verhaal. Als je begrijpt wat ik bedoel...
Dat inderdaad. Ik lees je topics graag, ook al zijn er niet altijd even leuke berichten te lezen..

:*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')