abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66665688
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:09 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Jouw aanname dat mijn aannames uit de lucht gegrepen zijn is ook kort door de bocht.
Aangezien ik Jack al 23jr ken en hij altijd al moeite heeft met emoties etc. denk ik dat daar het probleem ligt.

Verder vind ik het nogal vreemd om zulke uitspraken te doen over iemand die je niet kent vooral als redelijk duidelijk is waar het 'em in zit..

Verder snap ik Jack redelijk goed omdat ik zelf ook nogal slecht met emoties ben, ik vind het alleen heel erg lastig om mijn moeder zo te zien, omdat ik ook haar ken en weet hoe erg zij zich dit allemaal aantrekt.

dinsdag 3 maart 2009 @ 21:37:59 #77
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_66669019
Waarom ga je er van uit dat Jack moeite heeft met emoties?
Ik stoor mij aan het beeld dat veel mensen hebben over het verwerken van negatieve emoties. Altijd maar praten, praten, praten... Alsof het oprakelen van negativiteit je beter doet voelen. Dat emoties bespreekbaar moeten zijn betekent niet dat het altijd maar herhaald moet worden, zeker niet de negatieve emoties.
Praat eens over de mooie dingen in het leven. Als je moeite hebt met vrolijk zijn, dan heb een probleem.

De manier waarop Jack en wallpaper omgaan met hun emoties liggen mijlenver uiteen, maar dat betekent niet dat de methode 'Jack' fout is. Het is anders.

Het is voor Jack net zo moeilijk de methode 'wallpaper' te begrijpen als het voor wallpaper is om de methode 'Jack' te begrijpen.

Ik ken Jack niet, maar uit wat ik lees kan ik een heel redelijk beeld over zijn karakter vormen, juist omdat ik genoeg mensen ken die op een soortgelijke manier zouden reageren. En ja, ik ken ook mensen die blijven praten over hun gevoelens.

Logician, ik weet dat wallpaper zich dit aantrekt. Wat ik wil zeggen is dat zij juist moeten laten gaan, de situatie accepteert. En vooral ook dat zij accepteert dat Jack hier totaal anders mee om gaat.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:43:26 #78
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_66669248
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:37 schreef bankrupcy het volgende:
Ik stoor mij aan het beeld dat veel mensen hebben over het verwerken van negatieve emoties. Altijd maar praten, praten, praten... Alsof het oprakelen van negativiteit je beter doet voelen. Dat emoties bespreekbaar moeten zijn betekent niet dat het altijd maar herhaald moet worden, zeker niet de negatieve emoties.
Praat eens over de mooie dingen in het leven. Als je moeite hebt met vrolijk zijn, dan heb een probleem.

De manier waarop Jack en wallpaper omgaan met hun emoties liggen mijlenver uiteen, maar dat betekent niet dat de methode 'Jack' fout is. Het is anders.

Het is voor Jack net zo moeilijk de methode 'wallpaper' te begrijpen als het voor wallpaper is om de methode 'Jack' te begrijpen.

Ik ken Jack niet, maar uit wat ik lees kan ik een heel redelijk beeld over zijn karakter vormen, juist omdat ik genoeg mensen ken die op een soortgelijke manier zouden reageren. En ja, ik ken ook mensen die blijven praten over hun gevoelens.

Logician, ik weet dat wallpaper zich dit aantrekt. Wat ik wil zeggen is dat zij juist moeten laten gaan, de situatie accepteert. En vooral ook dat zij accepteert dat Jack hier totaal anders mee om gaat.

Here we go again... weer aannames die niet gegrond zijn en conclusies waar wallpaper en logi misschien niet op zitten te wachten.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_66669510
quote:

Er is nooit gezegd dat het fout is hoe hij met zijn emoties omgaat, of dat mijn moeder fout is of wie dan ook, maar juist dat het lastig is..

Ik krijg ook de indruk dat je er over heen gelezen hebt dat mijn moeder en jack een gesprek hebben gehad waarin hij dit zelf ook toegaf?? Sorrie maar ik heb een beetje het idee dat je nu je eigen gevoelens projecteerd hier?

En accepteren hoe iemand met zijn gevoelens omgaat is 1 ding, maar als zoiets al 7jr op deze manier gaat en er al 7jr niet over emoties gepraat kan worden zonder 'ruzie' (toen begon het nl. allemaal met zijn leukemie) dan kan ik me dus ook wel heel goed indenken dat mijn moeder een keer instort..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2009 21:53:20 ]
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:18:05 #80
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_66706714
Als Jack het lastig vindt om over emoties te praten, waarom wil je dan toch dat hij dat doet?
pi_66720349
als je alleen bent ja ben ik het met je eens,maar als je een partner hebt wordt het een ander verhaal.je moet er samen door heen,hij niet alleen.als je altijd maar wordt weggeduwd,niet erover mag praten samen,en ook nog niet met anderen zoals logi,geloof me dat breekt je op daarkomt bij je kan op die manier 2 kanten op of je verwijderd of je band wordt sterker op.hij heeft geleeft,ik heb voor hem geleeft.dat is me karakter ga nu vaker me eigen ding doen en neem afstand van de situatie. ben een mensenmens en als ik om mensen geef ,is het belangrijk dat ze het naar de zin hebben en zich prettig voelen,jack een eenling.heb een gesprek met de huisarts gehad,ze adviseerde me hem los te laten, de huidige aanpak werkt niet hij gaat er nog meer tegenin,hij praat nergens over,het is gebeurt klaar we gaan weer verder,als ik zegt ;ben je in 7 maand bijna 2x kwijt geweest hoe denk je dat dat is om als partner mee te moeten maken ?zegt hij weet ik niet,maar ik ben er nog.probeer hem los te laten,lukt aardig .nu maar hopen dat ik niet onverschillig wordt en een verwijdering veroorzaak.hij is veranderd na zijn leukemie zegt hij zelf ook,daarvoor was hij ook eigenwijs en deed wat hij in de kop had,ongeacht of ik het leuk vond of niet ,hij ging.
Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:02:37 #82
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_66723388
Ik kom hier nog uitgebreid op terug, maar voorlopig:
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:30 schreef wallpaper het volgende:
...je moet er samen door heen,hij niet alleen...
Ik denk dat Jack er al doorheen is, en jij nog niet.

Bedankt voor de eerlijke antwoorden
pi_66723530
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:02 schreef bankrupcy het volgende:
Ik kom hier nog uitgebreid op terug, maar voorlopig:
[..]

Ik denk dat Jack er al doorheen is, en jij nog niet.

Bedankt voor de eerlijke antwoorden
En ik denk dat wallpaper het al moeilijk genoeg heeft zonder dat jij haar nog onzekerder maakt met ongefundeerde meningen en argumenten.

Jouw idee (wellicht gebaseerd op eigen ervaring?) over hoe om te gaan met een ernstige ziekte lijkt wsch. veel op de wijze waarop Jack het doet, maar dat wil niet zeggen dat Logician en Wallpaper het helemaal fout doen. En daar zit jij wel voortdurend op te wijzen. Bah!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66723930
quote:

Dit vind ik altijd zo'n kulargument.

Wallpaper moet dus accepteren dat Jack anders omgaat met zijn emoties en hem niet proberen te veranderen.
Maar Jack hoeft totaal niet te veranderen, totaal geen begrip op te brengen voor de manier waarop zijn partner ermee omgaat? In jouw redenatie zou Jack ook moeten accepteren dat Wallpaper er anders mee omgaat dan hem en haar niet proberen te veranderen, maar dat aspect zie ik in je betoog totaal niet terug.

Ik heb in mijn omgeving gemerkt dat discussie met mensen die deze theorie aanhangen vrij zinloos is, omdat het allemaal neerkomt op het argument dat 'de ander' hen moet accepteren zoals ze zijn. Waarbij ze voorbij gaan aan het feit dat ook zij dan die 'ander' moeten accepteren zoals hij is. Mét de eigen meningen die de 'ander' heeft, die wellicht niet stroken met hun eigen mening. 'Oh nee, maar dat kan niet, want 'de ander' moet mij en mijn manieren accepteren......'

En zo blijf je bezig in een cirkeltje.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:55:11 #85
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_66725135
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:07 schreef Cat22 het volgende:
...
En ik denk dat wallpaper het al moeilijk genoeg heeft zonder dat jij haar nog onzekerder maakt met ongefundeerde meningen en argumenten.

Jouw idee (wellicht gebaseerd op eigen ervaring?) over hoe om te gaan met een ernstige ziekte lijkt wsch. veel op de wijze waarop Jack het doet, maar dat wil niet zeggen dat Logician en Wallpaper het helemaal fout doen. En daar zit jij wel voortdurend op te wijzen. Bah!
Onzekerder???...
quote:
Poeke schreef onlangs nog: For the sake of arguement ga ik er even vanuit dat jij J. logi en wallpaper niet persoonlijk kent en ik geloof niet in helderzienden dus hoe in hemelsnaam kun jij nou weten hoe hijzij zich voelt?
Nergens zeg ik dat Logician en wallpaper fout zijn. Ook zal ik nooit beweren dat zij onzeker zijn.
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:18 schreef Cat22 het volgende:
...
Wallpaper moet dus accepteren dat Jack anders omgaat met zijn emoties en hem niet proberen te veranderen.
Ja, mensen veranderen niet van karakter door anderen.
quote:
Maar Jack hoeft totaal niet te veranderen, totaal geen begrip op te brengen voor de manier waarop zijn partner ermee omgaat?
Nergens heb ik gelezen dat hij hiervoor geen begrip heeft. Er moet allen niet verwacht worden dat hij op dezelfde manier reageert.
quote:
In jouw redenatie zou Jack ook moeten accepteren dat Wallpaper er anders mee omgaat dan hem en haar niet proberen te veranderen, maar dat aspect zie ik in je betoog totaal niet terug.

Ik heb in mijn omgeving gemerkt dat discussie met mensen die deze theorie aanhangen vrij zinloos is, omdat het allemaal neerkomt op het argument dat 'de ander' hen moet accepteren zoals ze zijn. Waarbij ze voorbij gaan aan het feit dat ook zij dan die 'ander' moeten accepteren zoals hij is. Mét de eigen meningen die de 'ander' heeft, die wellicht niet stroken met hun eigen mening. 'Oh nee, maar dat kan niet, want 'de ander' moet mij en mijn manieren accepteren......'

En zo blijf je bezig in een cirkeltje.
Nergens heb ik gelezen dat Jack wallpaper wil veranderen, en nergens noem ik het omdat het niet nodig is, zelfs onwenselijk is en toch niet lukt.

[ Bericht 1% gewijzigd door bankrupcy op 05-03-2009 13:34:11 ]
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:29:41 #86
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_66726094
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:30 schreef wallpaper het volgende:
...als je altijd maar wordt weggeduwd,niet erover mag praten samen,en ook nog niet met anderen zoals logi,geloof me dat breekt je op
Als jij je verhaal niet bij hem kwijt kan, dan is dat slecht voor je relatie. Maar het is mij niet duidelijk of je van hem meer verwacht dan een luisterend oor.
quote:
daarkomt bij je kan op die manier 2 kanten op of je verwijderd of je band wordt sterker op.hij heeft geleeft,ik heb voor hem geleeft.dat is me karakter ga nu vaker me eigen ding doen en neem afstand van de situatie.
Hopelijk neem je afstand van de gebeurtenissen in het verleden en niet van Jack.
quote:
ben een mensenmens en als ik om mensen geef ,is het belangrijk dat ze het naar de zin hebben en zich prettig voelen,jack een eenling.heb een gesprek met de huisarts gehad,ze adviseerde me hem los te laten, de huidige aanpak werkt niet hij gaat er nog meer tegenin,hij praat nergens over,het is gebeurt klaar we gaan weer verder,als ik zegt ;ben je in 7 maand bijna 2x kwijt geweest hoe denk je dat dat is om als partner mee te moeten maken ?zegt hij weet ik niet,maar ik ben er nog.
Hier vraag je Jack om zich in te leven in jouw emoties. Waarom?
quote:
probeer hem los te laten,lukt aardig .nu maar hopen dat ik niet onverschillig wordt en een verwijdering veroorzaak.hij is veranderd na zijn leukemie zegt hij zelf ook,daarvoor was hij ook eigenwijs en deed wat hij in de kop had,ongeacht of ik het leuk vond of niet ,hij ging.
Er is een groot verschil tussen eigenwijs zijn en onverschillig zijn.
pi_66727060
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:18 schreef Cat22 het volgende:
...
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:29 schreef bankrupcy het volgende:
...
Ja, mensen veranderen niet van karakter door anderen.
Dat argument snap ik niet helemaal bankrupcy want dan kan je hetzelfde over mijn moeder zeggen.. Maar okay, nvm

-
En het enige dat mijn moeder verwacht is een luisterend oor idd, en dat is zelfs al te veel ..
En helaas is dat gewoon niet goed voor de omgang met elkaar, zonder ook maar 1 van beiden aan te wijzen

-
Verder denk ik dat we deze discussie misschien maar eens moeten gaan stoppen omdat ik niet wil dat dit topic wat ook een soort uitlatingsklep is in een extra frustratie punt gaat veranderen, je hebt je punt gemaakt, en het wordt meegenomen samen met de andere adviezen, ieg bedankt voor de energie die je er in gestoken hebt

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2009 14:04:36 ]
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:53:35 #88
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_66728642
Je moeder moet niet veranderen, maar een ander luisterend oor zoeken. Eentje waartegen ze over deze specifieke gebeurtenissen onbeperkt kan praten.
Vertel Jack wel dat het hem vrij staat erover te beginnen, maar dat wallpaper specifiek voor het bepraten van deze gebeurtenissen iemand anders zoekt. Hij moet niet het gevoel krijgen dat dit ten koste gaat van de relatie.

Logician, wallpaper
pi_66737536
niet erover mag praten samen,en ook nog niet met anderen zoals logi, over deze zin heen gelezen?hij wil het binnenshuis houden hij vind het privezaken..misschien een tip om hier eens een topic over te starten
pi_66765562
Met alle respect en sorry voor deze off topic reactie.

Maar Wallpaper kan je misschien wat meer hoofdletters en enters gebruiken in je teksten?
Het is zo echt heel erg vermoeiend om te lezen; soms zelfs onleesbaar.

Verder wens ik jullie allen veel sterkte.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 00:29:06 #91
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_66994394
Nog nieuws?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_67131872
1 1/2 week geleden zijn we bij de chirurg geweest,de pijnklachten zijn verdwenen,de darmen gaan als een jojo.de chirurg kan niets doen op het moment want jack heeft net de infarct gehad.
Over 6 maand moet hij weer op controle komen,waarschijnlijk komt er nog een operatie.
Vrijdag heeft hij een inspanningstest gehad daar waren ze tevreden over.
Heeft een lage bloeddruk maar ze hebben er 1 medicijn vanaf gehaald die dat kan veroorzaken.
De linkerkransslagader werkt voor 60% eigenlijk zou deze ook gedotterd moeten worden maar dat kan weer een infarct veroorzaken dus hopen ze dat de medicatie die hij krijgt ook een gunstige invloed heeft op deze kransslagader.
Hij is weer aan het autorijden en is vaak weg ff eruit.
Hij heeft goede en slechte dagen en slaapt veel door de vermoeidheid.De spanning is er grotendeels vanaf nu alles de goede kant op lijkt te gaan,We hebben pittige gesprekken gehad hij beseft nu dat er best veel met hem is gebeurt.Dat het voor de partner niet niks om je man binnen 7 maand bijna 2x te zijn kwijt geraakt.Heb zelf een gesprek met de huisarts gehad.Dat heeft me goed gedaan,en haar adviezen heb ik goed in me opgenomen. oa.Zoals ik het nu doe is voor hem niet de juiste aanpak,zei ze,dus laat hem voor zich zelf zorgen .Hoe meer je hem verteld hoe de leefregels zijn ,hoe meer hij er zich zal tegen verzetten .Want zo zei ze hij heeft al zo veel MOETEN doen en heeft daar nu hij thuis is geen zin meer in.
Wil jullie nogmaals bedanken voor de steun in de lieve en warme reacties en adviezen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 maart 2009 @ 12:00:45 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67132023
Wallpaper, dat klinkt allemaal alweer een stuk positiever zoals het tussen jullie gaat, fijn!

Hopelijk krabbelt Jack nu lichamelijk ook weer op en kunnen ze de medicijnen goed afstemmen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67169729
ik blijf voor jullie duimen hoor...

pfff wat een verhaal, en ik kom al niet over de ziekte van mijn vader (darmkanker, succesvol geopereerd, maar daarna erg ver weg geweest) heen.
pi_67175129
Fijn dat alles nu iets soepeler lijkt te verlopen.
pi_69693419
Mijn moeder en stiefvader, gaan scheiden

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2009 10:36:25 ]
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:39:42 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69693522
nou ja zeg... maar ja dat hoor je wel vaker na zulke intense ingrepen, wat ik dan weer niet echt snap want voor en tegenspeod enzo, maar goed, zal een weloverwogen beslissing zijn neem ik aan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69693797
Mja ik snap het ook niet, mijn moeder heeft voor zichzelf gekozen..

Ik weet het nu al een poosje en mijn eerste reactie was enorme boosheid jegens mijn moeder.. kan eigenlijk niet uitleggen waarom, maar dat was mijn gevoel, wou ook niet met haar praten.. daarom was ik ook bang het neer te zetten, bang dat ik dingen zeg die haar kwetsen, ik vind het vreselijk moeilijk dit te relativeren.. het lukt me gewoon niet.. Ik neem het haar kwalijk, maar weet niet zo goed waarom en wat ik er mee moet..

Heb nog een gesprek met Jack gehad, hij heeft er vrede mee, hij zegt dat als zij aangeeft niet meer van hem te houden hij het dan goed vind zo, hij zegt alles of niets.. en dat begrijp ik ook wel, maar mijn gevoel blijft schreeuwen dat het niet eerlijk is... wederom iets wat ik niet rationeel kan uitleggen of zelfs onderbouwen waardoor ik het contact met mijn moeder momenteel miniem hou..

Jack heeft een huisje kunnen vinden dichter in de buurt hier, en we houden contact, ik wil hem echt niet kwijt, hij is als een 2e vader voor mij....

Ik weet het nu ong. 3wk en ik kan er nog steeds niet zonder boosheid over praten/schrijven etc..
Ik had denk ik gehoopt dat het uiteindelijk toch nog goed zou komen Maar blijkbaar dus niet..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2009 10:52:16 ]
pi_69694225
Wat jammer nou.
Maar als naaste kun je er weinig aan veranderen natuurlijk, ze maken hun eigen keuzes en je zult dit moeten leren te accepteren, omwille van jezelf maar ook omwille van je relatie met je moeder.

Zit je pijn niet ook in het feit dat je tweede vader nu een plekje 'verder weg' krijgt in de relatieketen? Of bazel ik nu wat stoms? Ook al houd je contact, het zal vast anders zijn dat hij geen paar meer is met je eigen moeder. Maar wel fijn dat jullie het contact aanhouden.
Hoe is het trouwens met zijn gezondheid?

Sterkte Logi, hopelijk kun je het gauw een plekje geven en gaan de scherpe kantjes van je woede en verdriet af.
pi_69694656
Zijn gezondheid gaat redelijk goed de laatste tijd.. En ik denk dat je wel gelijk hebt .. wil het alleen nog niet zo zien ofzo Snap niets van mijn eigen emoties in deze..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')