quote:Logician - dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:19
Kreeg net een telefoontje dat mijn stiefvader op de IC ligt en nog niet stabiel is, het gaat slecht en ik weet me met mijzelf geen raad, het is precies een jr geleden dat mijn opa zo in het ziekenhuis lag en die is toen op 19aug 07 overleden en ik heb de hele tijd flashbacks... kan er ook niet heen zelfs mijn moeder mag er niet bij en hij word kunstmatig in coma gehouden... er is out of the blue iets in zijn buik geknapt spoedoperatie is er geweest kwam allemaal pus uit de buik maar ze konden niet uitvinden waarvan of wat, hij heeft vocht achter de longen zijn lever en nierfuncties zijn niet goed en zijn hart heeft het moeilijk, hij is gvd nog zo jong net in de 50 en heeft net een heel lange strijd gevochten tegen leukemie en het ging net weer een beetje goed met hem, ik voel me zo fucking machteloos ...
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, er heen heeft nu dus helemaal geen zin, en ik vraag me af of iemand een idee heeft wat dat in de buik zou kunnen zijn, ze denken aan een abses ofzo die is geknapt maar kunnen die niet vinden het is allemaal zo onduidelijk
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:57 schreef wallpaper het volgende:
hoi wat een lieve reacties fijn om te lezen dat jullie mijn dochter zo steunen.zeker omdat ze zover bij ons vandaan woont ca 2 uur rijden.
zal proberen wat in het kort op te schrijven.
mijn jack is nogal een stijfkop en heeft maandag de hele nacht lopen klooien zo te zeggen flauw vallen misselijk duizelig en kramperen van de pijn koorst,maar hij wilde perse dat ik geen dokter belde.om 8 uur s'morgens heb ik onze eigen arts gebeld en die stond binnen 5 min voor de deur (we hadden nl al eerder zoiets gehad 2 jaar geleden ook kantje boord lekkende galblaas)ze zag zijn bloeddruk en belde een ambulance
jack verkeerde nl in shcock,met gillende sirenes naar het umcg en daar zijn ze 5 en half uur met hem bezig geweest beademing gegeven later een lijn aangelegd onder het sleutelbeen om de bloeddruk op peil te houden,6 zakken vocht om druk op de bloedvaten te zetten maar ook omdat hij was uitgedroogd,vocht bij de longen, koorts,nierfuncties en leverfuncties niet goed.sinds hij was opgenomen ging het alleen maar slechter.de rest weten julie van de updates van logician.
vandaag zijn we samen geweest en hebben te horen gekregen dat het zeer ernstig is en met alles rekening moeten houden,hij houd veel vocht vast en de kunstmatige beademing is verhoogd,hij blijft in "coma"mijn dochter was zeer van streek want het viel haar vies tegen wat ze zag en was erg geschrokken,we leven nu van dag tot dag tussen hoop en angst,de zwaarste periode voor de family zeiden ze in het umcg.gelukkig kan ik 24 per dag bellen.en bel daarna logi .klasse wat jullie doen om haar te steunen doet me goed.en ja heb mezelf verwijten gemaakt dat ik s;nachts had moeten bellen maar dat had aan de situatie niets veranderd zeiden ze in het ziekenhuis dit kon je niet voor zijn
quote:Logician - zaterdag 17 januari 2009 @ 00:18
Update.. gaat allemaal niet zo lekker weer..
Wallpaper: Update,
jack heeft net 7 dagen plat gelegen ,eerste 2 dagen niet eten en drinken, dus maar weer voor 24 uur aan de sondevoeding,alles deed zeer,koorts,misselijk ect.en slapen alleen maar slapen.maandag is de arts geweest en het blijkt om een heftige griep te gaan,omdat hij last van de sonde had(loopt via de neus naar de maag in de keel) heeft de arts hem verwijderd en is andere voeding aangevraagt.heeft weinig conditie dus dat moet worden opgebouwd voor het herstel na de operatie. vandaag hebben we een gesprek met de anesthesist gehad en info over de operatie gekregen,hij vertelde dat het een heftige ingreep is en verwacht meerdere verklevingen,heeft jack voorbereid op veel pijn na die tijd.op de vraag wanneer hij wordt opgenomen kon hij geen antwoord geven.1 uur later gaat mijn mobiel umcg aan de lijn,jack wordt vrijdag opgenomen en maandag geopereerd,je snapt dat we dat ff moesten laten bezinken.worden dus spannende dagen en nu maar hopen dat het meevalt maandag wat ze vinden tijdens de operatie.hou jullie op de hoogte,knuf mij
Maandag dus tussen 14 en 15u uur darm operatie.. longen zagen er ook niet goed uit.. blegh..
quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:28 schreef wallpaper het volgende:
vanmorgen om half 10 ging de telefoon,jack hij mag naar huis.verbazing hier,want gisteren nog gesprek met de zaalarts gehad en die had gezegt eerst moet de diaree over zijn.gisteren had hij nog veel last kon moeilijk lopen,zitten.een andere arts erbij gehaald en die druktte op de bewuste plek behoorlijk hard,er kwam spul naar buiten bleek er een abcesje te zitten die dus een pijndruk veroorzaakt.vanmorgen dus een andere zaalarts die vond dat jack wel naar huis kan en thuis de ontstaande opening thuis wel 2x per dag kan spoelen en hij krijgt brieven mee met data zodat ze elke week bellen hoe het gaat met de darmen en het wondje.eerlijk gezegt was ik het er niet mee eens en heb dus ook de arts aan de telefoon gehad,heb haar mijn zorg uitgesproken en de hele periode nog eens met haar doorgenomen,voor het eerst was ik behoorlijk aan het huilen. hehe de spanning kwam eruit en de arts begreep mijn zorg.als het over een week nog niet goed gaat met de darmen wordt er weer actie ondernomen.en nu maar hopen dat ze deze keer gelijk hebben.positief blijven dus.de longen zijn niet optimaal dus niet roken in zijn buurt.
Vergeleken met 20 jaar geleden zijn het nu "miracle workers" maar het blijft natuurlijk mensenwerk.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:33 schreef tonja het volgende:
Schandalige gang van zaken vind ik. Mijn vertrouwen in de medische wereld was door ellende in mijn directe omgeving al niet zo hoog, maar is nu ver onder het nulpunt gedaald.
Dat dus. Je kunt niet verwachten dat zo'n diepe wond in een dag dicht is. Dat zou ook niet goed zijn, de rotzooi moet ergens weg kunnen. Maar ik vind het evengoed laks van het ziekehuis dat ze geen thuiszorg hebben geregeld. Zeker gezien Jack zijn conditie.quote:
Het is niet dat je verplicht bent naar een ziekenhuis te gaan als je gewond bent, je mag het ook zelf uit zoeken. Deze mensen doen hun best voor jou en je medemens. Wees blij dat ze er voor je zijn, in vele landen zou je nog een stuk slechter af zijn omdat er dan gewoon niemand is met kennis van zaken. En zoals Buschetta al zei; het blijven gewoon mensen en geen almachtigenquote:Op zondag 1 februari 2009 19:33 schreef tonja het volgende:
Schandalige gang van zaken vind ik. Mijn vertrouwen in de medische wereld was door ellende in mijn directe omgeving al niet zo hoog, maar is nu ver onder het nulpunt gedaald.
Deze mensen doen inderdaad hun best, worden al jaren onderbetaald en draaien teveel extra diensten.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:57 schreef Swine het volgende:
[..]
Het is niet dat je verplicht bent naar een ziekenhuis te gaan als je gewond bent, je mag het ook zelf uit zoeken. Deze mensen doen hun best voor jou en je medemens. Wees blij dat ze er voor je zijn, in vele landen zou je nog een stuk slechter af zijn omdat er dan gewoon niemand is met kennis van zaken. En zoals Buschetta al zei; het blijven gewoon mensen en geen almachtigen
Eindelijk eens iets goeds te melden!quote:Wallpaper: vandaag, 12:41
zo,na bijna 7 maand iets positiefs te melden.
de huisarts is gisteren geweest en heeft de wond bekeken en er zit dus een wondontsteking,ze verwacht dat de wond na 2-3 dagen gesloten zal zijn en het lichaam van binnenuit de ontsteking zal opruimen.zal nog minimaal 10 dagen voor nodig zijn,zo niet dan antibiotica ,de pijn moet dan ook bijna over zijn.moeten het in de gaten houden.darmen gaan dan wel dan niet goed maar heeft zijn tijd nodig.op dit moment mag hij nog niets doen qua tillen alleen zijn koffiekopje en ontbijtbordje opruimen hahaha nee hoor vind ik niet erg ben blij dat er verbetering in zit,jack was gisteren opgelucht dacht, ik ga terug naar umcg.de huisarts vond het abrupte ontslag ook vreemd,maar ze vertelde er was een opnamestop alles was vol.dus bed moest vrij waarschijnlijk voor ergere gevallen.26 feb. naar de chirurg voor controle.maar hebben er vertrouwen in.
nogmaals dikke knuffels voor jullie reacties,kaartjes,en gesprekken op msn.![]()
![]()
Het is gewoon te veel.. heb de neiging iets op te gaan zetten om dr eens een week er tussen uit te halen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:44 schreef Rewimo het volgende:
Nu alweer naar huis?Op zich natuurlijk fijn maar wel een zware belasting voor je moeder. Naast de praktische zorg ook de angst, lijkt me heel moeilijk.
quote:jack is net thuis gekomen,de artsen vonden het verantwoord.hij heeft 7 soorten medicatie mee om alles onder controle te houden.moet 27 feb naar de cardioloog voor testen oa inspanningstest.mag 4 week geen auto rijden.moet met het eten alles mager maar dat deden we al.roken is verboden,elke dag stukje lopen voor de beweging.bij pijn op het borstbeen gelijk bellen met het ziekenhuis.vind het best eng eigenlijk zo vroeg thuis.we weten dat de onderste hartspier beschadigt is hoe groot de schade aan het hart is weten we nog niet,de vernauwing aan de linkerkant moet door de medicijnen ook verbeteren..
Mannen!quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:08 schreef Logician het volgende:
Op zich redelijk goed,.........................
Behalve dat mijn moeder er helemaal doorheen zit omdat hij het verder allemaal niet zo serieus neemt wbt wat hij wel en niet mag..
Zoals je in mijn voorgaande post kunt lezen: herkenbaar.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:58 schreef Logician het volgende:
Denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat hij zijn emoties niet kan tonen..
Mijn moeder wil erover praten
J niet en doet alsof er niets aan de hand is
Mijn moeder gaat door over het onderwerp omdat ze vol zit na alle maanden stress
J maakt er (soms ietwat lompe) grapjes over en wuift het weg
Mijn moeder wordt emotioneel en voelt zich niet serieus genomen
J maakt een lompe opmerking omdat het te dichtbij komt en realiseert zich niet hoe hard dat aankomt
Mijn moeder moet huilen
J slaat dicht en sluit zich af
Einde gesprek, en vollop frustratie..
Dat is een beetje het cyclus momenteel, en ik voel me extreem machteloos ...
Ik wil er zijn, maar weet niet hoe ik dat het beste doe..
Ik zet dit er maar gewoon neer, vooral omdat ik hoop dat mijn moeder ook zelf inziet dat het echt niet
aan haar ligt, dat ze haar best doet, dat ze ook maar mens is en niet alles maar zo even 1,2,3 aan hoeft
te kunnen ... en omdat ik van haar hou en hoop dat ze nu snel eens hulp gaat zoeken/krijgen![]()
![]()
Of dat zij er anders mee omgaat. Maar ik ben geen psycholoog natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:07 schreef Logician het volgende:
Ik denk dat het gewoon de stress is en natuurlijk de onzekerheid over wat de toekomst allemaal nog gaat brengen.. Ik denk dat Jack de emoties nog niet kan/wil/durft toe te laten, moeite heeft met accepteren, terwijl mijn moeder al een stukje verder is in dat proces? Ik weet het ook niet.. ik weet alleen dat het vreselijk is om niets concreets te kunnen betekenen..
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, en ik ben ook geen psycholoog dus het blijft gis werk..quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:10 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Of dat zij er anders mee omgaat. Maar ik ben geen psycholoog natuurlijk.
Hopelijk gaat het bij jullie heel snel zoals bij mij: vader weer gezond, daardoor meer ruimte/minder angst om emoties toe te laten, erover kunnen praten en gewoon weer samen lekker leven.
Ik vind jouw aannames wel erg uit de lucht gegrepen..quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:51 schreef bankrupcy het volgende:
Jack weet heel goed dat hij hartpatient is met beperkingen is. Hij kiest er voor om dat leven niet te leiden. Hij kiest er voor om de Jack te zijn uit begin 2008; die met het eeuwige leven.
Ik denk dat hij ook liever ziet dat wallpaper en Logician genieten van de momenten die er nu zijn, dan in permanente angst leven voor het moment dat hij overlijdt.
Hoe vreemd het ook klinkt: ik vermoed dat Jack er geen emotionele problemen mee heeft als hij dood gaat. Hij niet. Veel mensen vinden het niet erg om zelf dood te gaan. Het zijn de achterblijvers die met hun verdriet blijven zitten.
wallpaper; ik lees lange medische verhalen van jouw hand, maar wanneer heb je voor het laatst om Jack gelachen?
Jouw aanname dat mijn aannames uit de lucht gegrepen zijn is ook kort door de bocht.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:50 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik vind jouw aannames wel erg uit de lucht gegrepen..
Had geen zin om gisteren te motiveren maar bij deze:quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:09 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Jouw aanname dat mijn aannames uit de lucht gegrepen zijn is ook kort door de bocht.
Amen to that.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:30 schreef Poeke het volgende:
Had geen zin om gisteren te motiveren maar bij deze:
For the sake of aguement ga ik er even vanuit dat jij J. logi en wallpaper niet persoonlijk kent en ik geloof niet in helderzienden dus hoe in hemelsnaam kun jij nou weten hoe hij zich voelt? Ik vind het tegenover TS en haar moeder niet echt niet netjes om te zeggen dat hij klaar is om dood te gaan. Voor hetzelfde geld zit hij er enorm mee maar kan dat niet uiten.
Als het je mening is zeg dan: "Ik denk ..." of "Misschien..." ipv zo klakkeloos iets neer te zetten zonder dat je daar een goede onderbouwing voor hebt.
niet zo bitchen over deze post. jullie fietsen allemaal wel erg makkelijk over jack heen. ik kan me best voorstellen dat zijn manier van doen gewoon zijn manier is om met de situatie om te gaan. ik hoor wel vaker dat "denial" toch een fase in verwerking is (naja, de fase die een mens heeft voordat het genezingsproces echt goed begint). natuurlijk is dat erg naar voor ts (en diens moeder), en dit is ts's topic, maar ik vind het een beetje missen, dus ik zeg het nuquote:Op woensdag 25 februari 2009 00:51 schreef bankrupcy het volgende:
Jack weet heel goed dat hij hartpatient is met beperkingen is. Hij kiest er voor om dat leven niet te leiden. Hij kiest er voor om de Jack te zijn uit begin 2008; die met het eeuwige leven.
Ik denk dat hij ook liever ziet dat wallpaper en Logician genieten van de momenten die er nu zijn, dan in permanente angst leven voor het moment dat hij overlijdt.
Hoe vreemd het ook klinkt: ik vermoed dat Jack er geen emotionele problemen mee heeft als hij dood gaat. Hij niet. Veel mensen vinden het niet erg om zelf dood te gaan. Het zijn de achterblijvers die met hun verdriet blijven zitten.
wallpaper; ik lees lange medische verhalen van jouw hand, maar wanneer heb je voor het laatst om Jack gelachen?
Aangezien ik Jack al 23jr ken en hij altijd al moeite heeft met emoties etc. denk ik dat daar het probleem ligt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:09 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Jouw aanname dat mijn aannames uit de lucht gegrepen zijn is ook kort door de bocht.
Here we go again...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:37 schreef bankrupcy het volgende:
Waarom ga je er van uit dat Jack moeite heeft met emoties?
Ik stoor mij aan het beeld dat veel mensen hebben over het verwerken van negatieve emoties. Altijd maar praten, praten, praten... Alsof het oprakelen van negativiteit je beter doet voelen. Dat emoties bespreekbaar moeten zijn betekent niet dat het altijd maar herhaald moet worden, zeker niet de negatieve emoties.
Praat eens over de mooie dingen in het leven. Als je moeite hebt met vrolijk zijn, dan heb een probleem.
De manier waarop Jack en wallpaper omgaan met hun emoties liggen mijlenver uiteen, maar dat betekent niet dat de methode 'Jack' fout is. Het is anders.
Het is voor Jack net zo moeilijk de methode 'wallpaper' te begrijpen als het voor wallpaper is om de methode 'Jack' te begrijpen.
Ik ken Jack niet, maar uit wat ik lees kan ik een heel redelijk beeld over zijn karakter vormen, juist omdat ik genoeg mensen ken die op een soortgelijke manier zouden reageren. En ja, ik ken ook mensen die blijven praten over hun gevoelens.
Logician, ik weet dat wallpaper zich dit aantrekt. Wat ik wil zeggen is dat zij juist moeten laten gaan, de situatie accepteert. En vooral ook dat zij accepteert dat Jack hier totaal anders mee om gaat.
Er is nooit gezegd dat het fout is hoe hij met zijn emoties omgaat, of dat mijn moeder fout is of wie dan ook, maar juist dat het lastig is..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:37 schreef bankrupcy het volgende:
Waarom ga je er van uit dat Jack moeite heeft met emoties?
Ik stoor mij aan het beeld dat veel mensen hebben over het verwerken van negatieve emoties. Altijd maar praten, praten, praten... Alsof het oprakelen van negativiteit je beter doet voelen. Dat emoties bespreekbaar moeten zijn betekent niet dat het altijd maar herhaald moet worden, zeker niet de negatieve emoties.
Praat eens over de mooie dingen in het leven. Als je moeite hebt met vrolijk zijn, dan heb een probleem.
De manier waarop Jack en wallpaper omgaan met hun emoties liggen mijlenver uiteen, maar dat betekent niet dat de methode 'Jack' fout is. Het is anders.
Het is voor Jack net zo moeilijk de methode 'wallpaper' te begrijpen als het voor wallpaper is om de methode 'Jack' te begrijpen.
Ik ken Jack niet, maar uit wat ik lees kan ik een heel redelijk beeld over zijn karakter vormen, juist omdat ik genoeg mensen ken die op een soortgelijke manier zouden reageren. En ja, ik ken ook mensen die blijven praten over hun gevoelens.
Logician, ik weet dat wallpaper zich dit aantrekt. Wat ik wil zeggen is dat zij juist moeten laten gaan, de situatie accepteert. En vooral ook dat zij accepteert dat Jack hier totaal anders mee om gaat.
Ik denk dat Jack er al doorheen is, en jij nog niet.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:30 schreef wallpaper het volgende:
...je moet er samen door heen,hij niet alleen...
En ik denk dat wallpaper het al moeilijk genoeg heeft zonder dat jij haar nog onzekerder maakt met ongefundeerde meningen en argumenten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:02 schreef bankrupcy het volgende:
Ik kom hier nog uitgebreid op terug, maar voorlopig:
[..]
Ik denk dat Jack er al doorheen is, en jij nog niet.
![]()
Bedankt voor de eerlijke antwoorden
Dit vind ik altijd zo'n kulargument.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:37 schreef bankrupcy het volgende:
Onzekerder???...quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:07 schreef Cat22 het volgende:
...
En ik denk dat wallpaper het al moeilijk genoeg heeft zonder dat jij haar nog onzekerder maakt met ongefundeerde meningen en argumenten.
Jouw idee (wellicht gebaseerd op eigen ervaring?) over hoe om te gaan met een ernstige ziekte lijkt wsch. veel op de wijze waarop Jack het doet, maar dat wil niet zeggen dat Logician en Wallpaper het helemaal fout doen. En daar zit jij wel voortdurend op te wijzen. Bah!
Nergens zeg ik dat Logician en wallpaper fout zijn. Ook zal ik nooit beweren dat zij onzeker zijn.quote:Poeke schreef onlangs nog: For the sake of arguement ga ik er even vanuit dat jij J. logi en wallpaper niet persoonlijk kent en ik geloof niet in helderzienden dus hoe in hemelsnaam kun jij nou weten hoe hijzij zich voelt?
Ja, mensen veranderen niet van karakter door anderen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:18 schreef Cat22 het volgende:
...
Wallpaper moet dus accepteren dat Jack anders omgaat met zijn emoties en hem niet proberen te veranderen.
Nergens heb ik gelezen dat hij hiervoor geen begrip heeft. Er moet allen niet verwacht worden dat hij op dezelfde manier reageert.quote:Maar Jack hoeft totaal niet te veranderen, totaal geen begrip op te brengen voor de manier waarop zijn partner ermee omgaat?
Nergens heb ik gelezen dat Jack wallpaper wil veranderen, en nergens noem ik het omdat het niet nodig is, zelfs onwenselijk is en toch niet lukt.quote:In jouw redenatie zou Jack ook moeten accepteren dat Wallpaper er anders mee omgaat dan hem en haar niet proberen te veranderen, maar dat aspect zie ik in je betoog totaal niet terug.
Ik heb in mijn omgeving gemerkt dat discussie met mensen die deze theorie aanhangen vrij zinloos is, omdat het allemaal neerkomt op het argument dat 'de ander' hen moet accepteren zoals ze zijn. Waarbij ze voorbij gaan aan het feit dat ook zij dan die 'ander' moeten accepteren zoals hij is. Mét de eigen meningen die de 'ander' heeft, die wellicht niet stroken met hun eigen mening. 'Oh nee, maar dat kan niet, want 'de ander' moet mij en mijn manieren accepteren......'
En zo blijf je bezig in een cirkeltje.
Als jij je verhaal niet bij hem kwijt kan, dan is dat slecht voor je relatie. Maar het is mij niet duidelijk of je van hem meer verwacht dan een luisterend oor.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:30 schreef wallpaper het volgende:
...als je altijd maar wordt weggeduwd,niet erover mag praten samen,en ook nog niet met anderen zoals logi,geloof me dat breekt je op
Hopelijk neem je afstand van de gebeurtenissen in het verleden en niet van Jack.quote:daarkomt bij je kan op die manier 2 kanten op of je verwijderd of je band wordt sterker op.hij heeft geleeft,ik heb voor hem geleeft.dat is me karakter ga nu vaker me eigen ding doen en neem afstand van de situatie.
Hier vraag je Jack om zich in te leven in jouw emoties. Waarom?quote:ben een mensenmens en als ik om mensen geef ,is het belangrijk dat ze het naar de zin hebben en zich prettig voelen,jack een eenling.heb een gesprek met de huisarts gehad,ze adviseerde me hem los te laten, de huidige aanpak werkt niet hij gaat er nog meer tegenin,hij praat nergens over,het is gebeurt klaar we gaan weer verder,als ik zegt ;ben je in 7 maand bijna 2x kwijt geweest hoe denk je dat dat is om als partner mee te moeten maken ?zegt hij weet ik niet,maar ik ben er nog.
Er is een groot verschil tussen eigenwijs zijn en onverschillig zijn.quote:probeer hem los te laten,lukt aardig .nu maar hopen dat ik niet onverschillig wordt en een verwijdering veroorzaak.hij is veranderd na zijn leukemie zegt hij zelf ook,daarvoor was hij ook eigenwijs en deed wat hij in de kop had,ongeacht of ik het leuk vond of niet ,hij ging.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:18 schreef Cat22 het volgende:
...
Wallpaper moet dus accepteren dat Jack anders omgaat met zijn emoties en hem niet proberen te veranderen.
Dat argument snap ik niet helemaal bankrupcy want dan kan je hetzelfde over mijn moeder zeggen.. Maar okay, nvmquote:Op donderdag 5 maart 2009 13:29 schreef bankrupcy het volgende:
...
Ja, mensen veranderen niet van karakter door anderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |