Aangezien ik Jack al 23jr ken en hij altijd al moeite heeft met emoties etc. denk ik dat daar het probleem ligt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:09 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Jouw aanname dat mijn aannames uit de lucht gegrepen zijn is ook kort door de bocht.
Here we go again...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:37 schreef bankrupcy het volgende:
Waarom ga je er van uit dat Jack moeite heeft met emoties?
Ik stoor mij aan het beeld dat veel mensen hebben over het verwerken van negatieve emoties. Altijd maar praten, praten, praten... Alsof het oprakelen van negativiteit je beter doet voelen. Dat emoties bespreekbaar moeten zijn betekent niet dat het altijd maar herhaald moet worden, zeker niet de negatieve emoties.
Praat eens over de mooie dingen in het leven. Als je moeite hebt met vrolijk zijn, dan heb een probleem.
De manier waarop Jack en wallpaper omgaan met hun emoties liggen mijlenver uiteen, maar dat betekent niet dat de methode 'Jack' fout is. Het is anders.
Het is voor Jack net zo moeilijk de methode 'wallpaper' te begrijpen als het voor wallpaper is om de methode 'Jack' te begrijpen.
Ik ken Jack niet, maar uit wat ik lees kan ik een heel redelijk beeld over zijn karakter vormen, juist omdat ik genoeg mensen ken die op een soortgelijke manier zouden reageren. En ja, ik ken ook mensen die blijven praten over hun gevoelens.
Logician, ik weet dat wallpaper zich dit aantrekt. Wat ik wil zeggen is dat zij juist moeten laten gaan, de situatie accepteert. En vooral ook dat zij accepteert dat Jack hier totaal anders mee om gaat.
Er is nooit gezegd dat het fout is hoe hij met zijn emoties omgaat, of dat mijn moeder fout is of wie dan ook, maar juist dat het lastig is..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:37 schreef bankrupcy het volgende:
Waarom ga je er van uit dat Jack moeite heeft met emoties?
Ik stoor mij aan het beeld dat veel mensen hebben over het verwerken van negatieve emoties. Altijd maar praten, praten, praten... Alsof het oprakelen van negativiteit je beter doet voelen. Dat emoties bespreekbaar moeten zijn betekent niet dat het altijd maar herhaald moet worden, zeker niet de negatieve emoties.
Praat eens over de mooie dingen in het leven. Als je moeite hebt met vrolijk zijn, dan heb een probleem.
De manier waarop Jack en wallpaper omgaan met hun emoties liggen mijlenver uiteen, maar dat betekent niet dat de methode 'Jack' fout is. Het is anders.
Het is voor Jack net zo moeilijk de methode 'wallpaper' te begrijpen als het voor wallpaper is om de methode 'Jack' te begrijpen.
Ik ken Jack niet, maar uit wat ik lees kan ik een heel redelijk beeld over zijn karakter vormen, juist omdat ik genoeg mensen ken die op een soortgelijke manier zouden reageren. En ja, ik ken ook mensen die blijven praten over hun gevoelens.
Logician, ik weet dat wallpaper zich dit aantrekt. Wat ik wil zeggen is dat zij juist moeten laten gaan, de situatie accepteert. En vooral ook dat zij accepteert dat Jack hier totaal anders mee om gaat.
Ik denk dat Jack er al doorheen is, en jij nog niet.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:30 schreef wallpaper het volgende:
...je moet er samen door heen,hij niet alleen...
En ik denk dat wallpaper het al moeilijk genoeg heeft zonder dat jij haar nog onzekerder maakt met ongefundeerde meningen en argumenten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:02 schreef bankrupcy het volgende:
Ik kom hier nog uitgebreid op terug, maar voorlopig:
[..]
Ik denk dat Jack er al doorheen is, en jij nog niet.
![]()
Bedankt voor de eerlijke antwoorden
Dit vind ik altijd zo'n kulargument.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:37 schreef bankrupcy het volgende:
Onzekerder???...quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:07 schreef Cat22 het volgende:
...
En ik denk dat wallpaper het al moeilijk genoeg heeft zonder dat jij haar nog onzekerder maakt met ongefundeerde meningen en argumenten.
Jouw idee (wellicht gebaseerd op eigen ervaring?) over hoe om te gaan met een ernstige ziekte lijkt wsch. veel op de wijze waarop Jack het doet, maar dat wil niet zeggen dat Logician en Wallpaper het helemaal fout doen. En daar zit jij wel voortdurend op te wijzen. Bah!
Nergens zeg ik dat Logician en wallpaper fout zijn. Ook zal ik nooit beweren dat zij onzeker zijn.quote:Poeke schreef onlangs nog: For the sake of arguement ga ik er even vanuit dat jij J. logi en wallpaper niet persoonlijk kent en ik geloof niet in helderzienden dus hoe in hemelsnaam kun jij nou weten hoe hijzij zich voelt?
Ja, mensen veranderen niet van karakter door anderen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:18 schreef Cat22 het volgende:
...
Wallpaper moet dus accepteren dat Jack anders omgaat met zijn emoties en hem niet proberen te veranderen.
Nergens heb ik gelezen dat hij hiervoor geen begrip heeft. Er moet allen niet verwacht worden dat hij op dezelfde manier reageert.quote:Maar Jack hoeft totaal niet te veranderen, totaal geen begrip op te brengen voor de manier waarop zijn partner ermee omgaat?
Nergens heb ik gelezen dat Jack wallpaper wil veranderen, en nergens noem ik het omdat het niet nodig is, zelfs onwenselijk is en toch niet lukt.quote:In jouw redenatie zou Jack ook moeten accepteren dat Wallpaper er anders mee omgaat dan hem en haar niet proberen te veranderen, maar dat aspect zie ik in je betoog totaal niet terug.
Ik heb in mijn omgeving gemerkt dat discussie met mensen die deze theorie aanhangen vrij zinloos is, omdat het allemaal neerkomt op het argument dat 'de ander' hen moet accepteren zoals ze zijn. Waarbij ze voorbij gaan aan het feit dat ook zij dan die 'ander' moeten accepteren zoals hij is. Mét de eigen meningen die de 'ander' heeft, die wellicht niet stroken met hun eigen mening. 'Oh nee, maar dat kan niet, want 'de ander' moet mij en mijn manieren accepteren......'
En zo blijf je bezig in een cirkeltje.
Als jij je verhaal niet bij hem kwijt kan, dan is dat slecht voor je relatie. Maar het is mij niet duidelijk of je van hem meer verwacht dan een luisterend oor.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:30 schreef wallpaper het volgende:
...als je altijd maar wordt weggeduwd,niet erover mag praten samen,en ook nog niet met anderen zoals logi,geloof me dat breekt je op
Hopelijk neem je afstand van de gebeurtenissen in het verleden en niet van Jack.quote:daarkomt bij je kan op die manier 2 kanten op of je verwijderd of je band wordt sterker op.hij heeft geleeft,ik heb voor hem geleeft.dat is me karakter ga nu vaker me eigen ding doen en neem afstand van de situatie.
Hier vraag je Jack om zich in te leven in jouw emoties. Waarom?quote:ben een mensenmens en als ik om mensen geef ,is het belangrijk dat ze het naar de zin hebben en zich prettig voelen,jack een eenling.heb een gesprek met de huisarts gehad,ze adviseerde me hem los te laten, de huidige aanpak werkt niet hij gaat er nog meer tegenin,hij praat nergens over,het is gebeurt klaar we gaan weer verder,als ik zegt ;ben je in 7 maand bijna 2x kwijt geweest hoe denk je dat dat is om als partner mee te moeten maken ?zegt hij weet ik niet,maar ik ben er nog.
Er is een groot verschil tussen eigenwijs zijn en onverschillig zijn.quote:probeer hem los te laten,lukt aardig .nu maar hopen dat ik niet onverschillig wordt en een verwijdering veroorzaak.hij is veranderd na zijn leukemie zegt hij zelf ook,daarvoor was hij ook eigenwijs en deed wat hij in de kop had,ongeacht of ik het leuk vond of niet ,hij ging.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:18 schreef Cat22 het volgende:
...
Wallpaper moet dus accepteren dat Jack anders omgaat met zijn emoties en hem niet proberen te veranderen.
Dat argument snap ik niet helemaal bankrupcy want dan kan je hetzelfde over mijn moeder zeggen.. Maar okay, nvmquote:Op donderdag 5 maart 2009 13:29 schreef bankrupcy het volgende:
...
Ja, mensen veranderen niet van karakter door anderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |