Hedenquote:Manchester City History
Originally formed in 1880 as St. Marks (West Gorton), they then became Ardwick A.F.C. in 1887 before changing their name to Manchester City F.C. in 1894. The club has won the League Championship twice, the FA Cup four times, the League Cup twice and the European Cup Winners Cup once. The club\'s most successful period was during the late 1960s and early 1970s, when they won several major trophies under the management team of Joe Mercer and his assistant Malcolm Allison, and with great players such as Colin Bell and Francis Lee.
However, the club has not won a major honour since 1976. The club\'s decline led to relegation twice in three years in the 1990s, meaning they spent one year in the third tier of English football. However, the club has since regained Premier League status, putting City back in the top flight, the division in which they have spent the majority of their history.
Zoals gezegd volg ik Man City niet echt. Maar ik hoorde (geruchten???) dat ze tijdens de winter het astronomische bedrag van 450 miljoen mochten spenderen?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:26 schreef Blight het volgende:
Viel deze winterperiode wel mee. Nieuwe namen deze winter zijn Wayne Bridge (Chelsea), Nigel de Jong (HSV) en Craig Bellamy (West Ham United). De eerder in de zomer aangetrokken spits Jo stelt erg teleur, dus vandaar de laatstgenoemde. Ik weet niet zeker of het al rond is, maar doelman Shay Given (Newcastle) lijkt nu ook binnen.
Het echte smijten met geld zal in de zomer wel komen.
Given heeft een medische keuring vandaag, dus die is eigenlijk ook wel binnen. Given is net als Bridge en De Jong denk ik wel een goede aankoop, ze hadden met name op linksback en verdedigende middenvelder echt iemand nodig.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:26 schreef Blight het volgende:
Viel deze winterperiode wel mee. Nieuwe namen deze winter zijn Wayne Bridge (Chelsea), Nigel de Jong (HSV) en Craig Bellamy (West Ham United). De eerder in de zomer aangetrokken spits Jo stelt erg teleur, dus vandaar de laatstgenoemde. Ik weet niet zeker of het al rond is, maar doelman Shay Given (Newcastle) lijkt nu ook binnen.
Het echte smijten met geld zal in de zomer wel komen.
Zodra ze de eerste echt goede gekocht hebben komt het wel. ik hoop het niet trouwens, gekochte clubquote:Op zondag 1 februari 2009 15:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Jammer, ik vond City altijd wel een sympathieke club, maar de club wordt nu gewoon om zeep geholpen door wat van die rare oliesjeiks. De prestaties vallen wat dat betreft ook gewoon echt tegen, met geld kom je er gewoon niet.
Al blijft het de de leukste van de twee uit Manchester natuurlijk.
Anybody? Jo, Hughes?quote:Op maandag 2 februari 2009 00:15 schreef DeVinger het volgende:
Hoe kun je nou blij zijn met Bellamy?![]()
De grote namen zijn er zeker nog niet. Ik weetniet of hier echte fans zitten of wannabees, maar hoe zit het met Jo, kan die het niveau niet aan of aanpassingsproblemen of randzaken? Leek mij in CL altijd een toffe spits, zeker ook een met kwaliteiten. Nou is die Hughes zeker geen topcoach volgens mij.
Dat snap ik ook niet, waarom stellen ze niet eerst een succescoach aan en ga je vervolgens smijten met geld?
Hughes heeft het bij Blackburn prima gedaan met beperkte middelen. Had wel meer van hem verwacht bij Man City, ze blijven toch maar een beetje aankloten daar.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:58 schreef mcyodogg het volgende:
Jo heeft volgens mij wel aardig gedebuteerd bij Everton.
En persoonlijk heb ik Hughes wel hoog zitten, alleen als hij geen Europees haalt, flikkeren ze hem gegarandeerd eruit. Als het niet eerder is.
Die staat genoteerd.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:21 schreef Manu82 het volgende:
En als het nu niet gebeurd vreet ik m'n schoen op
Die kerel moet oprotten
quote:De Jong kijkt uit naar derby op Old Trafford
Geschreven op woensdag, 6 mei om 12:06
Nigel de Jong staat komend weekend voor zijn eerste ontmoeting met Manchester United. De middenvelder van Manchester City kijkt verlangend uit naar de confrontatie met de aartsrivaal van The Citizens, zegt hij op de officiële website van de club. “Het zou fijn zijn om het resultaat van vorig jaar te herhalen.”
Sinds zijn komst naar de Premier League speelde De Jong (24) dertien wedstrijden in het shirt van City. Hij startte in de basis op Anfield Road tegen Liverpool en ontmoette Arsenal in het Emirates Stadium, maar weinig confrontaties spreken zo tot de verbeelding als die met buurman Manchester United, weet ook De Jong. “In mijn ogen is dit één van de grootste derby’s ter wereld, daar ben ik me al van kinds af aan van bewust. Nu ben ik er onderdeel van en besef ik hoe belangrijk dit is voor de fans en de bevolking in Manchester. Van wie de meesten Blues zijn, overigens”, aldus de Oranje-international.
“We spelen de laatste tijd goed, maar zullen zondag op Old Trafford een tandje moeten bijschakelen”, blikt de middenvelder vooruit. “We moeten beiden de wedstrijd winnen, om verschillende redenen. Het belooft een geweldig duel te worden. De atmosfeer zal geweldig zijn, dat is wat je als professional graag wilt. Het moet het beste in je naar boven brengen.”
De ploeg van Mark Hughes zette de laatste drie competitieduels om in winst, tegen respectievelijk West Bromwich Albion (4-2), Everton (2-1) en Blackburn Rovers (3-1). De aanhang van de club hoopt vurig dat de ploeg in staat is het huzarenstukje van vorig seizoen te herhalen. In februari 2008 ging United op eigen veld met 2-1 onderuit tegen de aartsrivaal. “Het zou mooi zijn om mijn collega Edwin van der Sar te passeren”, grapt De Jong. “Ik weet zeker dat er over en weer wat geplaagd zal worden in de aanloop naar de wedstrijd."
Goede woorden. Hopen dat ze waar gemaakt worden. Ik geloof er best in. Bij elke grote speler wordt nu opeens genoemt dat Man City daar interesse in zou hebben, maar het gros hier van lijkt uit de lucht gegrepen.quote:City-preses ambieert plaats bij top zes
Geschreven op dinsdag, 19 mei om 10:05
Ondanks grote woorden en de uitgave van ettelijke miljoenen aan nieuwe spelers sluit Manchester City het seizoen af zonder grote prijs. De negende plek is het maximaal haalbare voor The Citizens, maar dat moet volgens voorzitter Khaldoon Al Mubarak volgend seizoen anders. “Een plek bij de eerste zes moet een redelijk en haalbaar doel zijn”, stelt de zakenman uit de Verenigde Arabische Emiraten.
Op de officiële website van de club stelt Al Mubarak dat er ook komende zomer geld zal worden vrijgemaakt voor de aankoop van nieuwe spelers. “De plekken in het team die versterkt moeten worden, zijn duidelijk. We hebben meer diepte nodig en moeten de zwakke plekken opvullen en de plannen daarvoor zijn reeds gemaakt.”
“Ik heb de laatste weken met Garry (Cook, technisch directeur, red.) en Mark (Hughes, manager, red.) gesproken. We weten wat we willen, en we zullen actie ondernemen op de gebieden waarvan Mark heeft aangegeven dat dat nodig is. We gaan niet met geld smijten, want we weten dat die formule niet werkt. Je koopt niet 22 nieuwe spelers, om het jaar erop de Premier League te winnen”, stelt de excentrieke preses.
Al Mubarak benadrukte ook dat de jeugdopleiding van de club uit Manchester een voorname rol speelt in de toekomst. “We vergeten de Academy niet, het is de sleutel van onze plannen. We moeten een balans creëren tussen een sterk kwaliteitsteam dat diepte brengt, maar tegelijkertijd de mogelijkheid behouden om jonge, getalenteerde individuen te brengen.”
Helaas pindakaas.quote:'Ook Messi weigert monsterbod van Citizens'
In navolging van Real Madrid-icoon Raúl heeft ook Lionel Messi te kennen gegeven dat een overstap naar Manchester City niet tot de mogelijkheden behoort. Volgens de Spaanse sportkrant Marca, die ook als eerste het nieuws omtrent Raúl naar buiten bracht, heeft Messi een erg lucratieve aanbieding naast zich neergelegd.
Naar verluidt bood de club van Nigel de Jong de 21-jarige Argentijn een contract van vier seizoenen met een netto jaarsalaris van tien miljoen euro. Dat bedrag werd eerder ook Raúl voorgelegd. De Engelsen zouden ook bereid zijn om aan Barcelona, de club van Messi tot 2014, de voorziene afkoopsom van 150 miljoen euro te betalen.
Volgens Marca heeft Messi de aanbieding echter onmiddellijk geweigerd. De jonge Zuid-Amerikaan is met 37 doelpunten bezig aan zijn beste seizoen tot dusver in zijn nog prille carrière. In de historie van Barcelona maakten alleen Ronaldo in het seizoen 1996/97 en Mariano Martin in de jaargang 1942/43 meer treffers: 47 en 44.
"Ik heb er niet eens over nagedacht, want ik zou hier niet weggaan, zelfs niet in mijn wildste dromen", bevestigde Raúl twee weken geleden de interesse uit de Eastlands. "City heeft een mooi project, maar Raul is een Real Madrid-speler", verklaarde Rauls zaakwaarnemer Ginés Carvajal de afwijzing. Ook Raul deed nog een duit in het zakje. "Mijn plaats is hier en ik denk nog steeds dat ik de club aan titels kan helpen."
Beetje bij beetje de selectie versterken is denk ik inderdaad de beste oplossing. Tenzij je een echt geweldige speler kan halen die ook de juiste mentaliteit heeft. Maar aan meer Robinho's heb je niks. City heeft best een aardige selectie, ik denk eigenlijk dat je met één goede aankoop per linie een heel eind kan komen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:35 schreef Blight het volgende:
Ik word zo moe van al die geruchten rondom City, en dat dat dan elke keer een discussie moet opleveren over hoe City probeert een topelftal bijeen te kopen. Ik geloof echt 70% van die berichten over bedragen van +100 miljoen niet. De beleidsbepalers zien zelf ook wel in dat er langzaamaan aan de weg gewerkt moet worden.
Enfin. Hughes zal gewon blijven, vrees ik. Dat is nou de enige positie waar ik echt heel graag direct een vervanging zie.
Absoluut. Met een aankoop per linie doe je echt wel mee om een plaats bij de eerste zes.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:04 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Beetje bij beetje de selectie versterken is denk ik inderdaad de beste oplossing. Tenzij je een echt geweldige speler kan halen die ook de juiste mentaliteit heeft. Maar aan meer Robinho's heb je niks. City heeft best een aardige selectie, ik denk eigenlijk dat je met één goede aankoop per linie een heel eind kan komen.
Juist, waarom beginnen ze niet met een coach waarmee ze de lange termijn uitstippelen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:35 schreef Blight het volgende:
Ik word zo moe van al die geruchten rondom City, en dat dat dan elke keer een discussie moet opleveren over hoe City probeert een topelftal bijeen te kopen. Ik geloof echt 70% van die berichten over bedragen van +100 miljoen niet. De beleidsbepalers zien zelf ook wel in dat er langzaamaan aan de weg gewerkt moet worden.
Enfin. Hughes zal gewon blijven, vrees ik. Dat is nou de enige positie waar ik echt heel graag direct een vervanging zie.
Goede zaakquote:I never want to leave, says new-deal Stevie 28/05/2009 19:38
STEVIE IRELAND has signed a new five-year contract for the Blues - and insisted there is no reason why he should not spend the rest of his career at the City of Manchester Stadium.
Midfield maestro Ireland, deservedly voted Player of the Year by City fans last week after a tremendous campaign, has set his sights on a title challenge next season ... and a key role in the club's bright future.
After putting pen to paper on his new deal today, witnessed by (left to right) Football Administration Officer Brian Marwood, the player's adviser Paul Masterton, and General Secretary Bernard Halford, he admitted: "It was something that I've been worrying about for a few months but now it's done I can enjoy the summer.
"I never had any doubts about staying. Regardless, I was going to be here, and hopefully for the remainder of my career. I don't see why not. I really want to become a hero here, to hopefully achieve things.
"I'm settled here - I love the club, I love the fans, and I don't see what's going to make me leave this club.
"These are very exciting times. It's going to be interesting just to see what the line-up will be at the start of next season and how far we can push on. Hopefully we can compete for the title and get back into Europe."
Ireland justified his "Superman" nickname this season to earn plaudits from team-mates and manager Mark Hughes after putting himself through a rigorous summer fitness training programme before pre-season.
He added: "I've always trusted my ability, but it's only this season I've come out of my shell. I worked hard last summer to try and reach the targets I set myself. I reached some, the others are something to aim at next season.
"But I never take my place for granted. I don't think I ever would, I don't like to take my foot off the gas."
Commenting on Stephen's new deal, City Manager Mark Hughes told us, “Stephen’s new contract is great news for everyone concerned. He was outstanding all last season and is now one of the best midfielders in the Premier League. He thoroughly deserves all the praise that has gone his way after the hard work that he undertook last summer, and I know that he is already aiming to do even better for us next season and beyond”.
Peter Ferguson
quote:Barry eerste zomeraankoop City
Geschreven op dinsdag, 2 juni om 19:32
Gareth Barry had zijn zinnen gezet op Champions League-voetbal, maar speelt volgend seizoen helemaal geen Europees voetbal. De middenvelder is akkoord gegaan met een overgang naar Manchester City, dat een kleine veertien miljoen euro aan Aston Villa overmaakt. The Citizens bevestigen op de website dat de deal is afgerond.
De 28-jarige Barry meldde zich dinsdagmiddag al in Manchester voor onderhandelingen met City en liet zich hierna direct medisch keuren. Nadat alle formaliteiten waren afgerond konden The Citizens melden dat de Engels international volgend seizoen bij City zal voetballen. Barry zette zijn handtekening onder een vijfjarig contract in Manchester.
De middenvelder speelde sinds 1997 in de hoofdmacht van Villa, waar hij in de afgelopen jaren uitgroeide tot een van de beste middenvelders uit de Engelse Premier League. Liverpool wilde hem vorig jaar zomer graag overnemen, maar omdat Villa vasthield aan een transfersom van ruim twintig miljoen euro kwam het destijds niet van een transfer. Omdat het contract van Barry in Birmingham volgend jaar af zou lopen was al bekend dat de vraagprijs nu veel lager zou zijn.
Deze zomer zouden The Reds een nieuwe poging willen wagen, maar die moeite kunnen zij zich besparen. Barry is rond met City en speelt volgend seizoen samen met Nigel de Jong op het middenveld van City, dat dit seizoen als tiende eindigde en daarom geen Europees voetbal zal spelen in het seizoen 2009/10. Aston Villa, dat Barry 365 competitieduels voor de club zag spelen, gaat de Europa League in.
Barry hoefde naar eigen zeggen niet lang te twijfelen. “Ik ben blij dat ik hier heb kunnen tekenen”, zei de middenvelder op de website van zijn nieuwe club. “Mark Hughes had niet veel tijd nodig om me te overtuigen, want City gaat de richting op die ook graag op wil. Deze club heeft een geweldige toekomst voor zich liggen en er komen vast nog enkele goede spelers bij in de zomer.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |