abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65653796
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:01 schreef M_Frohike het volgende:
Hij heeft ook gezegd dat hij niet weet of dat bij mij anders is of niet, en dat ik dus misschien voor zijn part door een van al die meiden vervangen kan worden. Ik vind het dus niet erg dat hij op een andere manier van mij houdt, maar ik moet wel weten dat ik meer voor hem beteken dan al die andere meiden waar hij verliefd op zegt te zijn. En daar was hij heel eerlijk over, dat weet hij niet.

Dat klinkt alsof hij inderdaad nog een hoop dingen moet uitvogelen. Problemen hebben met vaststellen wat je voor iemand voelt is overigens niet uniek voor iemand met autisme, maar autisme maakt het alleen nog moeilijker. Welk deel van de gevoelens komt van hem (zonder autisme) en welke invloed heeft autisme op wat hij voor jou voelt? Probeer dat maar eens gescheiden te houden. Uiteindelijk willen jullie allebei dat hij zeker weet dat hij meer voelt voor jou dan voor iemand anders en het helpt helemaal niks als dat misschien wel het geval zou zijn als hij geen autisme had, al is dat niet erg waarschijnlijk.
pi_65654036
M_Frohike, ik wens je veel sterkte met de situatie. Je zit met een groot dillemma. Aan de ene kant heb je het idee dat jouw rol als partner nog lang niet is uitgespeeld. Je zou er voor hem willen zijn juist nu hij door zo'n moeilijke periode heen gaat. Aan de andere kant wil hij niet met jou verder en kan je daardoor het beste maar helemaal geen contact meer met hem hebben zodat jullie elkaar los kunnen laten.

Laat hem weten dat hij bij je terecht kan als dat nodig is en laat hem verder zoveel mogelijk met rust.
pi_65655244
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:11 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Geen idee. Black_Tulip heeft eens gepost dat dingen doen je eigenlijk niet zou doen helpt (je krijgt ervaring) (en dat werkt overigens ook), verder zou ik het niet weten. Helaas.
Ik weet het verder ook niet, maar ik weet wel dat ik na verloop van tijd meer zelfvertrouwen heb gekregen.

Voor mij is het een levensfilosofie, denk ik. Het helpt niet of heel weinig om af en toe je angst opzij te zetten. Van jongs af aan heb ik geweigerd te accepteren dat iets er voor mij misschien niet in zou zitten omdat ik autisme heb/anders ben en dat bleek de juiste aanpak. Ik studeer, ik heb een baan, ik heb op mezelf gewoond, ik heb vrienden, enz. enz.

Maar niets zegt dat een ander ook in staat is om te bereiken wat ik bereik. Ten eerste kan dat liggen aan een verschil in potentie. Ik kan een dag lang op de trein staan zonder totaal overbelast te raken, terwijl ik denk dat menig autist na een kwartier misschien al zichzelf naar buiten zou willen werpen. Ik mag niet negeren dat iemand anders misschien veel meer last heeft van autisme dan ik. Tot op zekere hoogte zul je rekening moeten houden met wat jouw talenten en tekortkomingen zijn.

Aan de andere kant is het ook een kwestie van instelling. Ik moet knokken in mijn leven en ik zit voortdurend de grenzen op te zoeken van wat ik aan kan. Het is maar de vraag of je ook zo'n leven wil, of je qua karakter geneigd bent om uitdagingen aan te gaan. Tijnbrein, ik haal uit jouw posts dat dat er bij jou van nature niet echt in zit. Maar dat is niet iets waar je je bij neer hoeft te leggen. Je persoonlijkheid is niet statisch. Als jij vanaf nu wil gaan knokken, dan kan dat en dan is er niets wat je tegen kan houden behalve je eigen zelfbeeld.

Maar ja, dat zelfbeeld was nou net het probleem Het is een wisselwerking. Je beseft dat je iets eigenlijk niet goed aandurfde, je beseft dat je van plan was dingen te doen die je niet zo goed durfde, je doet het (dit is uiteraard de belangrijkste stap) en vervolgens krijg je wat meer zelfvertrouwen omdat je gedaan hebt wat je niet durfde. Na verloop van tijd durf je meer en hoef je er niet zo toe te zetten om dingen te doen. Bovendien heb je meer zelfvertrouwen gekregen om dingen te doen die je nog steeds niet zo goed durft.

Een voorbeeldje van iets wat je zou kunnen doen is iets wat ik ooit zelf heb mee gekregen als tip. Ik heb zelf nooit precies gedaan wat mij aangeraden was, maar ik heb het wel ter harte genomen. Ik vertelde iemand dat ik onzeker was en nooit mensen durfde aan te spreken. Haar tip was om in de pauze op de middelbare school tegen iedere leerling die ik niet kende hallo te zeggen en een praatje te maken. Het hoefde niet uitgebreid te zijn, alleen een "gaat alles goed?" en dergelijke was al goed.

Nog eentje is iets wat ik een tijdje geleden tegenkwam op Fok. Als je in een lift vol met mensen staat, zie je dat iedereen (inclusief niet-autisten) angstvallig een eigen stukje privé-ruimte probeert af te bakenen wat natuurlijk niet lukt omdat het zo druk is. Niemand zegt boe of bah. In zo'n context moet je eens keihard en vrolijk "een goedemorgen iedereen!" zeggen. Het resultaat is kennelijk (ik heb het zelf ook nog nooit gedaan dus ik weet het niet! ) dat plotseling iedereen opgelucht opkijkt en je ook een goedemorgen wenst.

Ik werk zelf niet met zulke kleine projectjes, maar ik kan me indenken dat ze wel werken. Als iets als "eerlijk en open praten met ouders" een veel te grote stap is, zijn juist zulke kleine dingetjes misschien een goed idee. En dan zou je dus je erop voor moeten bereiden om ervoor te zorgen dat je ook echt de stap zet. Je kunt bijvoorbeeld bedenken wanneer je een volgende keer in een volle lift komt te staan. Heb je op woensdag een sollicitatiegesprek? Mooi, dan neem je je het volgende voor: "op woensdagochtend op weg naar het sollicitatiegesprek ga ik in een volle lift iedereen goedemorgen wensen".

Bepaal zelf of je hier iets mee kan of niet
pi_65656182
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:25 schreef Black_Tulip het volgende:
M_Frohike, ik wens je veel sterkte met de situatie. Je zit met een groot dillemma. Aan de ene kant heb je het idee dat jouw rol als partner nog lang niet is uitgespeeld. Je zou er voor hem willen zijn juist nu hij door zo'n moeilijke periode heen gaat. Aan de andere kant wil hij niet met jou verder en kan je daardoor het beste maar helemaal geen contact meer met hem hebben zodat jullie elkaar los kunnen laten.

Laat hem weten dat hij bij je terecht kan als dat nodig is en laat hem verder zoveel mogelijk met rust.
Dank je voor alle tips Black Tulip
Het is nu inderdaad een kwestie van loslaten..
Tyler: Could be worse. A woman could cut off your penis while you're asleep and toss it out the window of a moving car
Jack: There's always that.
pi_65656532
Graag gedaan hoor
pi_65657779
http://www.spitsnieuws.nl(...)n_voor_autisten.html

Ik zou alleen maar niet de reacties lezen, want dat zal wel weer één en al negatief zijn.
pi_65661159
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:14 schreef Green1 het volgende:http://www.spitsnieuws.nl/archives/film/2009/02/voorstellingen_voor_autisten.html
Hm. Interessant initiatief. Ik vraag me af hoe het uit de verf komt. Ik had er niet aan gedacht. Een film is overigens wel een hele ervaring voor me, dus misschien zou ik het wel op prijs stellen als er bij de voorstelling wat meer gelet wordt op het voorkomen van harde geluiden. Of misschien juist ook niet: dat doet de film dan weer geen goed.
quote:
Ik zou alleen maar niet de reacties lezen, want dat zal wel weer één en al negatief zijn.
Dat valt hartstikke mee hoor.
pi_65661349
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:40 schreef Black_Tulip het volgende:

Dat valt hartstikke mee hoor.
Ik bedoelde die site.. die lui proberen overal 'grappige' reacties op te geven..
pi_65663268
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:44 schreef Green1 het volgende:

[..]

Ik bedoelde die site.. die lui proberen overal 'grappige' reacties op te geven..
Ik weet dat je die site bedoelde en ik had die reacties gelezen. Ik vond ze wel meevallen. Wat vind je er dan zo storend aan?
pi_65667034
Ik bedoelde dat ze daar in het algemeen zo nodig 'grappig' moeten zijn bij die reacties. En dat het dus in de lijn der verwachtingen lag dat ze dat bij deze ook zouden doen. Maar dat valt gelukkig mee.

Edit:
ik klikte trouwens op die link (Not everyone likes metal. Fuck them!) en die doet het niet meer
pi_65669982
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:27 schreef Green1 het volgende:
Ik bedoelde dat ze daar in het algemeen zo nodig 'grappig' moeten zijn bij die reacties. En dat het dus in de lijn der verwachtingen lag dat ze dat bij deze ook zouden doen. Maar dat valt gelukkig mee.
Dat snap ik dat je zo denkt (al dacht ik dus zelf niet zo bij dit geval). Maar je moet niet zo doemdenken joh
quote:
ik klikte trouwens op die link (Not everyone likes metal. Fuck them!) en die doet het niet meer
Dank je, nu doet hij het weer wel
  maandag 2 februari 2009 @ 21:47:06 #37
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_65673271
Misschien nu iets meer voor Ouders met kinderen, maar later blijkbaar ook voor andere categorieën:
quote:
Autism Friendly Cinema in Filmtheater De Uitkijk
In de komende maanden gaat Filmtheater De Uitkijk zich in toenemende mate inzetten om bioscoopbezoek autismevriendelijker te maken. De eerste proefvoorstelling zal plaatsvinden op maandag 23 februari om 15.00 uur tijdens De Maanprinses en het geheim van het witte paard. Filmtheater De Uitkijk is in gesprek met de Universiteit van Amsterdam om het project van een wetenschappelijk fundament te voorzien.
http://www.uitkijk.nl/

Geen idee wat ik me er bij voor moet stellen...
[KNE]-Mod
pi_65678578
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:51 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Maar misschien is zijn manier van 'houden van' (aangenomen dat hij van haar houdt) gewoon niet geschikt voor een relatie,
Ik probeer dus nu voor de derde keer duidelijk te maken dat het maar net afhankelijk is van MET WIE die relatie is.
quote:
of in ieder geval niet voor een relatie met haar?
En ik probeer nu ook voor de derde keer duidelijk te maken dat ZIJ de relatie zonodig wil voortzetten, maar alleen als hij zich aanpast aan haar manier van doen. Egoistisch als je het mij vraagt.
quote:
Het is noch haar, noch zijn schuld hoe deze situatie in elkaar zit.
Dat zei ik toch al?
quote:
Verder zei ze toch niets over of het 'in haar straatje past'?
Ze schrijft duidelijk dat ze niet meer bij hem wil zijn omdat hij het op zijn eigen manier doet.
quote:
Bovendien haal ik uit het verhaal dat hij het zelf heeft uitgemaakt en dat zij er niet echt achter kan staan. En nee, mijns inziens kan je haar het ook niet kwalijk nemen dat ze een kortzichtige manier van 'houden van' heeft.
Ik kan een hond niet kwalijk nemen dat hij blaft en niet praat. Een hond heeft niet de goede fysieke eigenschappen en niet genoeg intelligentie om met mensen te praten. Zo zijn er ook mensen die meer moeite hebben met het accepteren van verschillen tussen mensen.
quote:
Mijn vader heeft een wat andere manier van 'houden van'. Dat wil niet zeggen dat ik het dan maar leuk moet vinden als hij alleen maar oog heeft voor zijn eigen hobby's, geen diepgaandere vragen kan stellen dan hoe het op school was en verder alleen maar commentaar kan leveren op hoe ik dingen doe.
Niemand vraagt jou om daar iets van te vinden, maar je kunt het op zijn minst begrijpen en daarmee zijn gedrag een waardeoordeel te geven.
"Och de hond blaft, maar praat niet. Daar kan de hond niks aan doen, hij is immers niet gemaakt om te praten."
quote:
[..]

Waarom kies je de zin "zit niet meer op haar te wachten"? Hoe zou jij dat weten?
Ik meende in haar reactie te lezen dat hij haar afwees/negeerde. Maar ik ben te lam om naar het vorige topic terug te gaan voor een quote.
quote:
Al vind ik het inderdaad niet heel gek dat hij niet meer met haar verder wil, maar ik vermoed dat dat komt doordat hij twijfelt of hij wel geschikt is voor een relatie.
Dat is gissen, we hebben de jongeman niet gesproken.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:01 schreef M_Frohike het volgende:

[..]

Ik vind het dus niet erg dat hij op een andere manier van mij houdt, maar ik moet wel weten dat ik meer voor hem beteken dan al die andere meiden waar hij verliefd op zegt te zijn. En daar was hij heel eerlijk over, dat weet hij niet.
Hij is in elk geval eerlijk tegen je en houdt je niet aan het lijntje terwijl hij het even uittest met andere vrouwen. Waarschijnlijk kan hij je pas antwoord geven op je vraag "Ben ik uniek voor jou?" wanneer hij andere vrouwen heeft gehad.

Maar dan geldt ook weer, daarover kan ik niks zeggen, ik heb hem niet gesproken.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:07 schreef M_Frohike het volgende:

[..]

Deze signalen heeft hij nooit van mij gehad. Sterker nog, ik heb tot het laatst toe geprobeerd om te redden wat er gered kon worden en heb iedere keer als het onderwerp ter sprake kwam enorm zitten janken... wat ik nu ook weer zit te doen. Je kan veel van me zeggen, maar niet dat ik interesse verloor op het moment dat hij de diagnose kreeg. Ik wou dat ik er voor hem kon zijn in deze moeilijke periode, maar hij heeft duidelijk te kennen gegeven dit zelf op te willen lossen.
Ik was in mijn eerste reactie misschien iets te fel en ging weer iets te vlug op de kast zitten. Maar je gaf toch wel aan dat je niet achter de relatie stond omdat hij niet van je hield zoals volgens jou 'houden van' hoort te zijn?
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Maar wat kan je er aan doen omdat te veranderen?
Je moet goed beseffen dat iemand anders meestal net zo onzeker is als jou. Onzekerheid is niet alleen weggelegd voor autisten hoor. Volgens mij is IEDEREEN zo onzeker als de pest. Zo'n constatering/opvatting zou je toch het voordeel moeten geven in zulke situaties. Je wordt er op den duur zo narcistisch van als de neten, maar arrogantie is okay als het gefundeerd is (relativeren is de remedie).

Godsamme wat een lange post...
  maandag 2 februari 2009 @ 23:52:57 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65678788
agree to disagree
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65679375
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:47 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Ik probeer dus nu voor de derde keer duidelijk te maken dat het maar net afhankelijk is van MET WIE die relatie is.
En wat ik probeerde duidelijk te maken is: misschien ook niet. Maar hoe stel je vast waardoor iemands hart sneller gaat bonken als hij/zij zijn partner ziet? Is dat vanwege de persoonlijkheid, vanwege het feit dat hij altijd liefde en aandacht krijgt van haar, omdat zij elke dag zijn boterhammen smeert of misschien vanwege haar mooie blauwe ogen? En zou jij er genoegen mee nemen als iemand zegt van jou te houden omdat je toch zulke schitterende ogen hebt? Zou je dan ook zeggen dat je dat maar moet accepteren omdat het toevallig de manier van die persoon is om van iemand te houden?
quote:
En ik probeer nu ook voor de derde keer duidelijk te maken dat ZIJ de relatie zonodig wil voortzetten, maar alleen als hij zich aanpast aan haar manier van doen. Egoistisch als je het mij vraagt.
Volgens mij zegt ze dat helemaal niet. Ze zegt alleen graag te willen dat hij echt van haar houdt. Dat is technisch gezien egoïstisch, maar ik vind dat je in een relatie het recht hebt om dat van je partner te verlangen. Het doet pijn als je zelf wel echt van iemand houdt, maar je alleen liefde en aandacht terug krijgt om redenen die er niet toe horen te doen. En dan is het helemaal niet gek dat ze zich afvraagt of ze dat een leven lang vol wil houden.
quote:
Dat zei ik toch al?
Nee, dat zei je niet. Je wil haar kwalijk nemen dat ze 'zijn manier van houden van' niet zou accepteren.
quote:
Ik kan een hond niet kwalijk nemen dat hij blaft en niet praat. Een hond heeft niet de goede fysieke eigenschappen en niet genoeg intelligentie om met mensen te praten. Zo zijn er ook mensen die meer moeite hebben met het accepteren van verschillen tussen mensen.
Zou jij een relatie kunnen volhouden met iemand die zegt van je te houden vanwege de kleur van je ogen? Zou jij vinden dat je het maar moet accepteren, omdat die persoon van je moet kunnen houden zoals die is?
quote:
Niemand vraagt jou om daar iets van te vinden, maar je kunt het op zijn minst begrijpen en daarmee zijn gedrag een waardeoordeel te geven.
"Och de hond blaft, maar praat niet. Daar kan de hond niks aan doen, hij is immers niet gemaakt om te praten."
Mijn vader heeft geen diagnose. Ik heb het er voorzichtig met mijn moeder over gehad of hij zich misschien ook zou willen laten onderzoeken. Zij zei dat ik dat zelf met hem moest bespreken, maar dat ze dacht van niet. Dat zou ook verder niet uit moeten maken, want ik zou mijn vader met en zonder diagnose moeten accepteren zoals hij is. Maar om nog even te blijven hangen in jouw hondmetafoor:

"Ja, vervelend dat die hond altijd op de bank pist. Maar ja, daar kan die hond niks aan doen. Hij wil nou eenmaal graag op de bank pissen, zo is hij gemaakt."
quote:
Dat is gissen, we hebben de jongeman niet gesproken.
Toevallig zei ze zelf dat ze dacht dat hij er zo over denkt.
quote:
Godsamme wat een lange post...
Dat is niet erg hoor
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:19:56 #41
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65679702
Dit is interessant, een discussie tussen autisten over liefde!
Maar aan de andere kant, als 'normale' mensen hier niet uitkomen, is het misschien wel iets wat goed geschikt is voor mensen die 'meer dan normaal' zijn
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65679898
@ Black_Tulip:
Je hebt gelijk. Ik heb afgelopen tijd een aantal dingen gedaan die ik niet snel zou doen. Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld ben ik naar het singles feest van Relatieplanet geweest met een paar mensen van Fok!. Ik vond het opzich best wel leuk. Alleen het was erg druk en het geluid stond te veel te hard. Zelfs voor mij werden alle prikkels te veel. Alleen dat merkte ik pas toen ik thuis was. Door alle prikkels en stress kon ik niet slapen.
Geen aanrader voor de meeste mensen hier in dit topic.
Gisteren een goed sollicitatiegesprek gehad. En woensdag nog een sollicitatiegesprek.
Verder ben ik weer aan het werk vanaf gisteren. Dus het gaat de goede kant op.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65679916
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:19 schreef Stupendous76 het volgende:
Dit is interessant, een discussie tussen autisten over liefde!
Maar aan de andere kant, als 'normale' mensen hier niet uitkomen, is het misschien wel iets wat goed geschikt is voor mensen die 'meer dan normaal' zijn
Inderdaad.
Wat M_Frohike's vriend zegt dat herken ik ook wel een beetje.
Ik ben volgens mij ook nooit echt verliefd geweest op mijn ex. Ik vond alleen de aandacht die ik van haar kreeg leuk. Alleen heb ik maar een paar maanden een relatie gehad.
Ik had het er laatst nog over met een vriendin van mij en zij vroeg zich af of wij wel een relatie hadden. Ik zelf vond van wel.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65688648
Dat bij mensen met autisme de prikkelverwerking anders plaatsvindt, is bekend. Nu heb ik een lichte vorm en merk ik hier niet zo bijster veel van. Maar: is het gebruikelijk dat bij een autismespectrumstoornis het moeilijk is om met volledige toewijding naar bijvoorbeeld een film of voorstelling te kijken? Omdat er meestal wel bepaalde gedachten binnenkomen, die vaak gerelateerd zijn aan preoccupaties.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:00:33 #45
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65688937
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:50 schreef sempron2400 het volgende:
Dat bij mensen met autisme de prikkelverwerking anders plaatsvindt, is bekend. Nu heb ik een lichte vorm en merk ik hier niet zo bijster veel van. Maar: is het gebruikelijk dat bij een autismespectrumstoornis het moeilijk is om met volledige toewijding naar bijvoorbeeld een film of voorstelling te kijken? Omdat er meestal wel bepaalde gedachten binnenkomen, die vaak gerelateerd zijn aan preoccupaties.
Ook als je geen autisme zou hebben is dat mogelijk
Het komt vaker voor bij autisten dat ze concentratieproblemen hebben: de een kan zich heel sterk concentreren terwijl anderen dat juist niet kunnen. Het wisselt per persoon en per situatie.

-edit-
Met dat antwoord schiet je eigenlijk niet veel op, maar goed, het is iets...
Wat is 'volledige toewijding'? Of wat is 'geconcentreerd'? Moeite met concentratie komt geregeld bij mij voor, het stoort mij niet, maar is wel hinderlijk als je met iets bezig bent of af wilt maken. Het binnensluipen van gedachten is bij mij niet gebruikelijk, maar standaard.

[ Bericht 16% gewijzigd door Stupendous76 op 03-02-2009 19:28:29 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65702827
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:26 schreef tijnbrein het volgende:
@ Black_Tulip:
Je hebt gelijk. Ik heb afgelopen tijd een aantal dingen gedaan die ik niet snel zou doen. Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld ben ik naar het singles feest van Relatieplanet geweest met een paar mensen van Fok!. Ik vond het opzich best wel leuk. Alleen het was erg druk en het geluid stond te veel te hard. Zelfs voor mij werden alle prikkels te veel. Alleen dat merkte ik pas toen ik thuis was. Door alle prikkels en stress kon ik niet slapen.
Geen aanrader voor de meeste mensen hier in dit topic.
Gisteren een goed sollicitatiegesprek gehad. En woensdag nog een sollicitatiegesprek.
Verder ben ik weer aan het werk vanaf gisteren. Dus het gaat de goede kant op.
Geweldig, ga vooral zo door
pi_65704485
quote:

Wat een rotopmerking...

Ik heb geen problemen met verschillen tussen mensen, dat maak jij ervan. Ik heb problemen met het feit dat ik me volledig aan iemand geef, en dat die iemand dat leuk vindt maar daar van een willekeurig ander persoon ook genoegen mee zou nemen. Ik wil dat ík iets voor hem beteken, niet mijn aandacht voor hem. Waarom ben je zo vastbesloten om mij niet te mogen?
quote:
Hij is in elk geval eerlijk tegen je en houdt je niet aan het lijntje terwijl hij het even uittest met andere vrouwen. Waarschijnlijk kan hij je pas antwoord geven op je vraag "Ben ik uniek voor jou?" wanneer hij andere vrouwen heeft gehad.
Eindelijk iets waar ik het mee eens ben.
Tyler: Could be worse. A woman could cut off your penis while you're asleep and toss it out the window of a moving car
Jack: There's always that.
pi_65704722
Morgen ga ik naar de psychiater voor de test, ben in geen tijden zo nerveus geweest.

Maar wat moet dat moet, ik heb namelijk weer een stage periode en ik merk dat ik het prima kan vinden met de cliënten, ( dementen) maar geen idee heb hoe ik me moet opstellen tegenover mijn collega's.
Bij de vorige stage ben ik weggestuurd wegens vreemd gedrag . Ik zat namelijk te vaak in mijn droomwereld, had het te vaak over onderwerpen waar zij niks mee hadden, en ik deed er alles aan om de pauzes te vermijden.

Want dan zaten ze over van alles en nog wat te kakelen en ik kon gewoon niet meepraten, ik bedoel het 45 minuten hebben over een verhuizing hebben kan ik gewoon niet.
Wat heb je over een verhuizing te vertellen dan: Het nieuwe adres, hoe de buurt is en de inrichting. En dan zou het ook nog eenrichtingsverkeer moeten zijn, maar die mensen kregen het voor elkaar om mee te praten. ( Hoe kun je nou meepraten over de ervaring van de ander, dan luister je toch?) En niet alleen dit onderwerp mijn omgeving doet het met vele andere onderwerpen.

Ik dus niet een hele pauze over ditjes en datjes praten dus vermijd ik het liever, en dat ( en nog andere trekjes) deden me de vorige stage de das om. Dus nu maar naar de psychiater, dan weet ik tenminste hoe het komt dat ik ben zoals ik ben, ook al is het geen autisme dan weten we in ieder geval dat er iets is en dan kom ik vanzelf wel bij de oplossingen van mijn problemen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_65704745
tvp
pi_65711376
Misschien ook wel voor een aantal mensen uit dit topic van belang: Donner wil minder WAJONG-ers

Zou wel bijzonder vervelend zijn als ze dus ook autisten uit de wajong gaan halen . Ik hoop dat het alleen maar gaat om mensen die klaarblijkelijk zo'n uitkering ontvangen terwijl ze eigenlijk niet arbeidsongeschikt zijn..

[ Bericht 62% gewijzigd door Green1 op 03-02-2009 22:32:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')