abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 22:35:34 #276
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66878266
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:37 schreef simmu het volgende:

[..]

wacht ff. je broer werkt bij die lui en heeft koersplan gedoe en je ma de arme simpele doch lieve ziel ook. mag ik vragen, wat doet je broer precies voor werk?
Dat zeg ik niet. Hij werkt op een afdeling die niets te maken heeft met beleggingen en dergelijke.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66878817
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:35 schreef ES57 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Hij werkt op een afdeling die niets te maken heeft met beleggingen en dergelijke.
maar hij werkt er wel? en neemt dan blind dat product af? dat lijkt me niet bijster slim dan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66879070
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:49 schreef simmu het volgende:

maar hij werkt er wel? en neemt dan blind dat product af? dat lijkt me niet bijster slim dan.
Waarschijnlijk gaan ze ervan uit dat ze desnoods wel gecompenseerd gaan worden. "ik heb hem zelf ook" is toch een hele goede verkoopzin toch
En die moet natuurlijk overtuigend gebracht worden, stel dat je aan een polygraaf geknoopt word...
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_66879707
Maar goed, lekkere discussie weer.

Ik ben het zeker met sommige mensen hier eens. Het verhaal over Aegon is gewoon oplichtingen, daar mogen mensen zich echt dood voor schamen, ik word daar heel ziek van.

Neemt echter niet weg dat een groot gedeelte van dit soort "oplichting" gewoon gebaseerd is op hebzuchtige mensen die achteraf klagen als het mis loopt. Kijk, dat de waarde van een belegging daalt is vervelend, maar dat risico moet je begrijpen voordat je eraan begint. Maar, a) sommige fondsen lichten compleet verkeerd voor en b) sommige fondsen rekenen criminele provisies en beheerkosten.

Maar goed, dat maakt de financiele industrie voor mij niet minder leuk om in te werken. Er zijn ook genoeg aannemers die een goed product afleveren, terwijl er net zoveel oplichters tussen lopen. Ik licht absoluut niemand op in mijn werk, mijn hele bedrijf houdt zich er niet mee bezig en ik schaam me dus nergens voor.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66879827
Maar wat ik niet snap aan al die naieve mensen. Als je naar een autodealer gaat verwacht je toch ook niet dat hij zegt 'Nee, ga maar weer naar huis, je hebt geen nieuwe auto nodig'. En in een kledingwinkel mag je ook wel verwachten dat de verkoper vindt dat alles je goed staat. Waarom dan allemaal wel blind vertrouwen om mensen die bij een bank werken en je daar dingen proberen te verkopen.
pi_66880171
Het zijn gewoon verkopers, beide in hun eigen branche. Maar ben wel van mening dat mensen niet zo hard moeten gaan zeuren over de gevolgen terwijl ze zelf met oogkleppen op en dollartekens in hun ogen ja en amen zeiden tegen de mooie praatjes van de bankmedewerkers.

OT: Waar zijn alle knopjes gebleven om te quoten etc? Ik zie ze iig niet meer.
pi_66880746
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:19 schreef berent het volgende:
Het zijn gewoon verkopers, beide in hun eigen branche. Maar ben wel van mening dat mensen niet zo hard moeten gaan zeuren over de gevolgen terwijl ze zelf met oogkleppen op en dollartekens in hun ogen ja en amen zeiden tegen de mooie praatjes van de bankmedewerkers.

OT: Waar zijn alle knopjes gebleven om te quoten etc? Ik zie ze iig niet meer.
Ben ik niet helemaal met je eens, kijk je kan risicovol beleggen en je kan minder risicovol beleggen, dat begrijp ik. Wat ik niet begrijp is dat de verkopende partij moedwillig zijn klanten verkeerde informatie voorschotelt, hoge kosten in rekening brengt voor een waardeloze wanprestatie en als vervolg niet eens een fatsoenlijk weerwoord geeft als je vraagt daar eens inhoudelijk op in te gaan, dat is gewoon een volkomen respectloze houding tegenover je klanten. Laat staan dat ze ooit over zullen gaan tot compensatie als gevolg van hun wanprestaties.

Als een autofabrikant jouw een auto verkoopt waarvan hij weet dat deze onveilig is en jouw als klant versteld dat deze volkomen veilig is en aan de laatste stand van de techniek en nieuwste inzichten voldoet. Dan ben je gewoon misdadig bezig, dat geld net zo hard voor leveranciers van financiele producten. Het afdoen als domheid of hebzucht is vind ik maar een rare stelling, als financiele instellingen goed werk zouden leveren zou je ze niet hoeven wantrouwen. Misschien heeft de bakker wel niet zijn handen gewassen na het plassen en is hij toch lekker het deeg gaan kneden. Dan ben je dom zeg als je dat brood toch eet, dom en naief om te denken dat de bakker zijn handen zou wassen
Er is zoiets als vakmanschap, een beetje vakman (of vrouw) zou trots moeten kunnen zijn op zijn product en daar mee voor de dag kunnen komen. Ik denk dat veel financiele adviseurs niet hardop durven te zeggen tegen hun slachtoffers dat ze trots zijn op de door hun geleverde kunstjes
I'll sing you a lullaby.
pi_66884326
Alles draait om het systeem en hoe mensen daarin hun zaken doen.
Daar zit nu even de klad in, dat merkt iedereen met eigen zaak inmiddels wel.
Nieuwe Auto's verkopen is lastig, Pc's zelfde verhaal. Met moeite wordt er nog een nieuwe goedkope flatscreen TV verkocht.
De markt staat op wacht omdat oude spul dan nog ff langer mee moet gaan nog wel ff voldoet.
***** Kraak.....
pi_66885107
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 02:53 schreef kraaksandaal het volgende:
Alles draait om het systeem en hoe mensen daarin hun zaken doen.
Daar zit nu even de klad in, dat merkt iedereen met eigen zaak inmiddels wel.

Even de klad in

De vrienden van de banken en beleggingsverzekeraars hebben massaal de economie om zeep geholpen. De opgebouwde schuld en kapitaalvernietiging zullen nog heel lang hun effect hebben op de economie
I'll sing you a lullaby.
pi_66885162
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:09 schreef Drive-r het volgende:
Kijk, dat de waarde van een belegging daalt is vervelend, maar dat risico moet je begrijpen voordat je eraan begint. Maar, a) sommige fondsen lichten compleet verkeerd voor en b) sommige fondsen rekenen criminele provisies en beheerkosten.

Sommige fondsen, man de lijst is enorm lang, zo'n beetje elke bank/verzekeraar heeft wel een eigen voorraadje woekerpolissen opgebouwd. Dat beleggen risico's inhoud begrijp ik wel, maar dat deze bedrijven zulke hoge kosten in rekening zouden brengen en deze dan ook nog eens op voornamelijk de eerste premie inleg af zouden houden, is nooit verteld. Het staat niet eens in de voorwaarden, daar word enkel het percentage genoemd dat ze gaan inhouden. Ik was altijd in de veronderstelling dat deze evenredig over tijd zou worden verrekend. Kennelijk zaten deze bedrijven om veel geld verlegen en dachten ze "wie dan leeft wie dan zorgt", dus deze mensen hebben niet alleen hun klanten genaaid maar ook hun toekomstige collega's. Want wie zal er ooit nog zo'n gedrocht kopen?
I'll sing you a lullaby.
pi_66885176
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:38 schreef xenobinol het volgende:

De vrienden van de banken en beleggingsverzekeraars hebben massaal de economie om zeep geholpen. De opgebouwde schuld en kapitaalvernietiging zullen nog heel lang hun effect hebben op de economie
Ok gaan we die de schuld geven, valt er daardoor meer te halen wanneer hun wereld instort?
***** Kraak.....
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:39:43 #287
226255 ES57
pi_66885687
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:38 schreef xenobinol het volgende:

De kapitaalvernietiging is groter dan die van WOI en WOII tezamen. Onbegrijpelijk, niemand heeft nog geopperd om een Neurenberg-achtig tribunaal op te richten om die verwaande bankiers te berechten. Honderden miljoenen mensen op aarde moeten lijden in de vorm van verminderde welvaart. Bejaarden moeten kreperen op hun oude dag omdat enkele roofkapitalisten hun oudedagsvoorziening sluipenderwijs hebben vernietigd, jongeren worden massaal werkloos. En niemand die de leiders van banken en verzekeringsbedrijven aanpakt.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:13:38 #288
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66886396
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:39 schreef ES57 het volgende:
Onbegrijpelijk, niemand heeft nog geopperd om een Neurenberg-achtig tribunaal op te richten om die verwaande bankiers te berechten.
Goed plan, ik zou het als ik jou was eens aankaarten bij Balkenende.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 09:15:03 #289
236264 crew  capricia
pi_66886431
Goedemorgen allemaal!
Valt hier nog wat op te lichten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:06:07 #290
226255 ES57
pi_66887689
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:15 schreef capricia het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Valt hier nog wat op te lichten?
Goedemorgen.

Nee, wij zijn allen berooid en teleurgesteld in het leven.
pi_66889362
doe eens verhuizen naar de slowchat voor dit soort gebabbel heren
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 12:06:29 #292
236264 crew  capricia
pi_66891608
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:05 schreef simmu het volgende:
doe eens verhuizen naar de slowchat voor dit soort gebabbel heren
Okay, get it!
Dan maar weer on topic.
Er is veel vraag naar mensen die willen werken in de fin. dienstverlening.
quote:
Monsterboard: meer vacatures bij financiële dienstverlening
Na een forse afname van het online vacatureaanbod vorige maand vertoont februari nog slechts een minimale daling, dat meldt Monsterboard.

Stijging
Nam het online vacatureaanbod in januari nog in alle sectoren af, in februari lieten in totaal negen sectoren een stijging van het vacatureaanbod zien.

Met 17 punten nam de Monster-index voor de gezondheidszorg het sterkst toe. Ook binnen de financiële dienstverlening (+16) en de juridische sector (+15) nam het online vacatureaanbod aanzienlijk toe, voor beide sectoren de eerste stijging van de Index in vier maanden. Andere stijgers in februari waren ondermeer de publieke sector (+9), onderzoek & ontwikkeling (+9) en landbouw & visserij (+8).

Daling
De sectoren bouw en HR lieten in februari met 15 punten een flinke daling van de Index zien. Het online vacatureaanbod binnen de HR daalt nu al vijf maanden op rij en staat inmiddels 65 procent lager dan in februari 2008. Ook de sectoren management & consultancy (-11), telecommunicatie (-11), marketing, PR & media (-10) en hospitality & toerisme (-10) daalden aanzienlijk.

Vacatureaanbod stijgt in Zeeland en Friesland
Na twee maanden waarin de Index voor alle provincies daalde, liet februari een ander beeld zien. De Index voor Zeeland steeg met 11 punten het meest, aangevoerd door de financiële dienstverlening, de bouw en de administratieve sector. Ook in Friesland (+4), Flevoland (+1) en Noord-Brabant (+1) steeg het vacatureaanbod. Noord-Holland was met 7 punten de grootste daler. Vooral de sectoren bouw en accountancy & belastingen zorgden daar voor de daling. De Index voor de provincie Noord-Holland staat nu 51 procent lager dan een jaar geleden. Ook in Overijssel (-4), Limburg, Utrecht en Zuid-Holland (allen -2) daalde de Index.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:00:23 #293
226255 ES57
pi_66895295
Maar liever dat nog
dan een bord voor zijn kop
van de zakenman
want daar wordt-ie alleen maar slechter van
pi_66895792
Ach, om dan toch maar even 1 van de grote voordelen op te noemen van werken in de financiele sector is dat je niet hoeft te werken tot je 65e.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:37:43 #295
226255 ES57
pi_66896727
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ach, om dan toch maar even 1 van de grote voordelen op te noemen van werken in de financiele sector is dat je niet hoeft te werken tot je 65e.
Er zijn oudjes die door het roofzuchtig financieel geteisem door moeten werken tot hun dood.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:14:29 #296
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66900408
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:37 schreef ES57 het volgende:

[..]

Er zijn oudjes die door het roofzuchtig financieel geteisem door moeten werken tot hun dood.
Er zijn nog meer oudjes die dankzij financiele producten eerder konden stoppen met werken.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:42:50 #297
226255 ES57
pi_66903779
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Er zijn nog meer oudjes die dankzij financiele producten eerder konden stoppen met werken.
Die moeten weer aan het werk, hun pensioenen zullen worden gedecimeerd.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:44:10 #298
226255 ES57
pi_66903822
Aan alle werknemers in de FS: luister goed wat deze oude rockers te zeggen hebben. Toepasselijker kan niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door ES57 op 10-03-2009 17:51:46 ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:13:00 #299
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66904859
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 17:42 schreef ES57 het volgende:

[..]

Die moeten weer aan het werk, hun pensioenen zullen worden gedecimeerd.
Waar zullen we om wedden?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_66907639
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:13 schreef Xtreem het volgende:

Waar zullen we om wedden?
Laat me raden.... jij wilt de jonge generatie de rekening laten betalen? Als dat het plan is voorzie een revolutie waarbij de guillotine uit het vet gehaald word
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')