Zo zie ik het ook.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik merk er ook niet zo veel van, en zie de hele crisis meer als een enorme correctie op het onbeperkte lenen van geld wat er eigenlijk niet is...
Dat is wat het nu is, maar ik vermoed dat het daar niet bij blijft ...quote:Op zondag 1 februari 2009 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik merk er ook niet zo veel van, en zie de hele crisis meer als een enorme correctie op het onbeperkte lenen van geld wat er eigenlijk niet is...
Het geld waarmee bijvoorbeeld al die hypotheken afgesloten zijn is gewoon bedacht geld. Zoveel geld kan er ook helemaal niet zijn, want dan zou iedere Nederlander naast een hypotheek ook nog een spaartegoed van vele tonnen moeten hebben.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:36 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
maar..het is er nog wel!
Alleen opgeslurpt door staten..
Maar vooralsnog heel beperkt. In ieder geval voor de generatiegenoten die ik ken. Een aantal zijn gedwongen naar een andere baan op zoek gegaan. Maar dat zijn dan vooral de types die toch al erg baanhopten.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
De crisis heeft nu wel invloed op tastbare zaken, zoals bijvoorbeeld banen e.d.
Precies, en ik hou mijn hart vast voor wat er nog gaat komen. Ik laat me dus echt niet meer geruststellen door "deskundigen" die bij NOVA, Pauw & Witteman of waar dan ook aanschuiven om te vertellen dat we er nog goed voorstaan. Het zal allemaal best maar jullie zagen de crisis niet aankomen (op een uitzondering na) en ook jullie hebben geen enkel idee waar dit heengaat. En even voor de goede orde, ik ben niet zo iemand die hoopt op grote onrust in de samenleving. Dus ik ben alleen maar blij als straks blijkt dat ik onnodig druk heb lopen maken.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
De crisis heeft nu wel invloed op tastbare zaken, zoals bijvoorbeeld banen e.d.
Van welke generatie ben je? Of zit dat doemdenken in elke generatiequote:Op zondag 1 februari 2009 13:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Precies, en ik hou mijn hart vast voor wat er nog gaat komen. Ik laat me dus echt niet meer geruststellen door "deskundigen" die bij NOVA, Pauw & Witteman of waar dan ook aanschuiven om te vertellen dat we er nog goed voorstaan. Het zal allemaal best maar jullie zagen de crisis niet aankomen (op een uitzondering na) en ook jullie hebben geen enkel idee waar dit heengaat. En even voor de goede orde, ik ben niet zo iemand die hoopt op grote onrust in de samenleving. Dus ik ben alleen maar blij als straks blijkt dat ik onnodig druk heb lopen maken.
geboren in hetzelfde jaar als de titel van een boek van George Orwellquote:Op zondag 1 februari 2009 13:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van welke generatie ben je? Of zit dat doemdenken in elke generatie?
Ik ben van 3 jaar eerder dus voor het gemak dezelfde generatie. En ik heb er vertrouwen in dat die voorspoed voorlopig nog wel aanhoudt. Er is nu sprake van een stevige correctie maar de meeste van mijn, veelal hoog opgeleide, generatiegenoten hoeft dat geen probleem te zijn.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:15 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
geboren in hetzelfde jaar als de titel van een boek van George Orwell
Maar om even op dat doemdenken in te gaan, het is meer door een veranderend wereldbeeld, juist doordat mijn generatie denk ik, zoals superworm ook zegt, in eerste instantie juist in ongekende voorspoed is opgegroeid.
Ghe..... ik ben wazig.quote:
Dit plus dat ik nog niet erge zorgen heb want heb nog 1,5 jaar te gaan met mijn studie en ben er laatst weer stevig op voorruit gegaan laatst net als mijn (hoog) opgeleide vrienden.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:40 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik weet niet eens hoe mijn generatie heet (geboren in 1984) nintendogeneratie, patatgeneratie, achterbankgeneratie heb ik weleens gehoord. Denk dat de meeste van mijn generatiegenoten zorgeloos zijn opgegroeid in voorspoed, ik ben lange tijd ook absoluut niet bang geweest voor de toekomst. Nu wel, op diverse vlakken waaronder deze crisis. Concreet is er nu in mijn leven nog niet zoveel aan de hand mbt de crisis maar dat stelt me echt niet gerust.
mee eens precies mijn ding behalve dat ik werk heb met een contract voor onbepaalde tijdquote:Op zondag 1 februari 2009 16:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik ben van '86. Het duurt nog minimaal anderhalf jaar voor ik afgestudeerd ben, dus de crisis raakt mij voorlopig niet. Ik heb geen eigen huis, geen baan die ik kan verliezen en zolang de inflatie niet de spuigaten uitloopt ook nog wat spaarcentjes waarmee ik kan kopen wat ik nodig heb.
In mijn situatie, waarbij ik heb vanaf de zijlijn kan beschouwen, is het natuurlijk ook waanzinnig interessant om de wereld te zien veranderen. Ik denk dat mijn generatie de wereld in hoog tempo ziet veranderen. Eerst met 9/11, de war on terror, de politieke moorden in Nederland en nu de ineenstorting van de huizenmarkt, de dood van het neo-liberalisme, de dood van het postmodernisme (denk ik). Over dertig, veertig jaar zullen we denk ik terugkijken op dit decennium als een keerpunt in de geschiedenis, maar nu hebben we eigenlijk geen idee wat ons te wachten staat. Maar ik ben niet bang voor grote rampen ofzo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |