abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65657324
Het is overigens niet de schuld van mensen met koffers of vouwfietsen dat de NS te weinig materieel inzet in de spits.
pi_65657368
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tja, pech voor jou dan. Ik heb gewoon het recht om daar te staan, net als mensen met koffers, baby's, boodschappentassen en anders irritante spullen.
En ik ben de gene die als je effe niet oplet je kutfietsje de deur uit sodemietert. Al helemaal als je dat kutding voor een stoeltje neerzet
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_65657389
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:03 schreef Isegrim het volgende:
Het is overigens niet de schuld van mensen met koffers of vouwfietsen dat de NS te weinig materieel inzet in de spits.
Dat is een ander verhaal en minstens even belachelijk als vouwfietsen
pi_65657581
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:04 schreef Triptamine het volgende:

[..]

En ik ben de gene die als je effe niet oplet je kutfietsje de deur uit sodemietert. Al helemaal als je dat kutding voor een stoeltje neerzet
Lekker asociaal figuur ben jij. Heel wat asocialer dan luid bellende mensen imo. Maar gelukkig bevind ik mij te allen tijdje onder of naast mijn kutfietsje, dat scheelt ten overstaand van tuig als jij.
  maandag 2 februari 2009 @ 15:10:50 #180
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_65657626
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:42 schreef Vincenski het volgende:
Snap echt niet al dat geschreeuw van die mensen die zonodig niet stil willen zijn in de stilte coupe. Waarom zouden mensen die willen praten meer rechten hebben om dat te mogen doen dan mensen die in stilte willen werken? De 2e klas bestaat meestal voor 85% ofzo uit coupes waar je herrie kan trappen. Mensen die stil willen werken zullen je daar niet lastig vallen of je stil kan zijn, maar ga die mensen dan ook niet lastig vallen als ze stil willen werken in de stiltecoupe. Al helemaal niet met het argument 'ja de rest van de trein zit vol'. Zeur dan niet zo, je wilt perse zitten en dat geeft je niet het recht om herrie te gaan trappen. Als je herrie wil schoppen ga dan maar staan in de normale coupes of ga in zon tussenstuk zitten

En voor mensen gaan zeuren: Nee ik hoef niet stil te werken in de trein, maar als ik onverhoopt in een stilecoupe zit ga ik geen herrie lopen schoppen...
Minder?

Juist meer, nu kun je helemaal geen kant uit als je het lawaai nog een beetje wil ontwijken..
pi_65657628
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:04 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal en minstens even belachelijk als vouwfietsen
Dat niet alleen, het is de oorzaak van het feit dat vouwfietsen überhaupt een probleem kúnnen vormen.
pi_65657645
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Lekker asociaal figuur ben jij. Heel wat asocialer dan luid bellende mensen imo. Maar gelukkig bevind ik mij te allen tijdje onder of naast mijn kutfietsje, dat scheelt ten overstaand van tuig als jij.
Tijden lang spits reizen en gezeik met vouwfiets bezitters zorg voor zo'n haat ja.
pi_65657717
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:11 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Tijden lang spits reizen en gezeik met vouwfiets bezitters zorg voor zo'n haat ja.
Vrij triest om de gebrekkige service van de NS af te reageren op je medereizigers.
pi_65657782
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vrij triest om de gebrekkige service van de NS af te reageren op je medereizigers.
Het is meer de combi van de NS, de fiets en het type bezitter, niet op jou persoonlijk gericht hoor, maar de hele groep bezitters.
pi_65657991
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:14 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het is meer de combi van de NS, de fiets en het type bezitter, niet op jou persoonlijk gericht hoor, maar de hele groep bezitters.
Wat voor mensen zijn dat dan, kan ik even checken of ik mijzelf tot die bevolkingsgroep reken.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 15:50:04 #186
45833 crew  Fogel
pi_65659322
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

juistem, en als je het er niet mee eens bent en vindt dat de stiltecoupées moeten verdwijnen, dan maak je er werk van door dit de NS proberen wijs te maken, maar tót die tijd (als ze al naar je luisteren ) heb je je maar aan hun vervoersvoorwaarden te houden
Misschien kunnen ze van de helft van de 2e klas stiltecoupes een soort van paupercoupes maken waar mafketels hun boenk-boenk 'muziek' via hun mobiele telefoon ten gehore kunnen brengen zonder daarmee anderen dan hun eigen soort mee lastig te vallen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 2 februari 2009 @ 17:11:00 #187
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_65662270
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:52 schreef rockstah het volgende:

[..]

Ga toch weg man! hoe naïef ben je dan. Je bent nou eenmaal onder de mensen, daar is het vrij normaal dat er gecommuniceerd word op wat voor manier dan ook. Daarbij gaan mensen er niet heen om uit te rusten, maar om van A naar B te gaan. Het is geen bioscoop. Mensen moeten zichzelf zien te vermaken in de trein.
Dat jij zo'n Egoïst bent die vind dat we allemaal als een stel robots stil moeten zitten is prima, maar verwacht niet op een gemiddelde reis een hele coupe vol aan mensen te vinden die het daar ook mee eens zijn.

Dat je er last van hebt zit sowieso allemaal tussen je oren. Een soort aangepraat recht dat je de omgeving naar je hand zou moeten kunnen zetten. Mensen moeten maar rekening houden met jou, want jij bent tenslotte redelijk.

Ik heb geen last van gepraat, geschreeuw muziek of wat dan ook. Ik kan gerust een dutje doen in een lawaaiige coupe als ik dat wil. Ik luister er gewoon niet naar. Je moet gunnen. Als iedereen dat zou doen zou niemand ooit meer last hebben van elkaar.

Dus: afschaffen die autisten coupe.
Heb je je pil al gehad vandaag? Ik zeg ook niet dat mensen doodstil moeten zijn, ik zeg alleen dat ze zich normaal moeten gedragen en dus geen keiharde gesprekken voeren. Op een normale (fluister) toon heb ik er absoluut geen last van.

En zolang die stiltecoupe er is heb je je gewoon aan de regels te houden die daarvoor gelden. Wil je dat niet? Dan ga je maar bij de NS klagen en niet mij beschuldigen van allerlei dingen die nergens op slaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_65663899
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:32 schreef ErikT het volgende:
Dit zijn de mooisten:
[..]

Je idee is fout, dat doe je dan wel.
[..]

Dat is fijn voor je, maar anderen vinden dat wel vervelend.
Het is niet de bedoeling dat je rekening houdt met anderen ALS jij je kan voorstellen dat iets vervelend is.
Het is de bedoeling is dat je rekening houdt met anderen. Zonder premisse.

Voorbeeld: je bent ergens waar niet gerookt mag worden.
Persoon A gaat toch roken.
Persoon B zegt: "Ja, doe eens niet, dat mag hier niet. Want dat vinden mensen, zoals ik, vervelend."
Persoon A: "Ja maar hallo, ik zou het ook niet vervelend vinden als jij rookt, dus ik mag wel roken."
Dat slaat helemaal nergens op, zie je?
Bijdehandje. Als ik zeg 'ik heb niet het idee dat ik iemand ermee lastig val', dan bedoel ik daar niet letterlijk mee dat IK dat persoonlijk niet vervelend zou vinden. Want ikzelf ben niet iemand die me snel aan iets/iemand stoort.
Ik bedoel er mee dat ik het interpreteer als je gedrag nog steeds binnen de regels houden. Omdat een stiltecoupé niet betekend 'letterlijk-je-lippen-op-elkaar'.

Dus niet zo verzuurd, geniet van het leven!
ps: Rockstah
pi_65667378
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef Ringo het volgende:
Onzin. Niemand kan een ander verbieden om in de trein op een normale toon een conversatie te voeren. Hoeveel stiltebordjes er ook mogen hangen. Mensen die aan dit soort reactionaire 'regelgeving' zekere rechten denken te kunnen ontlenen, moeten maar eens overwegen om een auto aan te schaffen, waar ze zo vaak en zo lang als ze willen ongestoord hun mond mogen houden.
Ik ben 17, dus ik kan ook echt met de auto.

Ik zit vaak 3 uur in de trein, en vind het fijn om rustig te kunnen lezen/leren. Als mensen zachtjes fluisteren/praten heb ik er totaal geen moeite mee, maar soms zitten er mensen te lachen en heel hard te praten. Laatst zaten er 2 meisjes van mijn leeftijd uitgebreid hun seksuele voorkeuren te bespreken. Ik citeer:'Hoe krijg jij 16 centimeter in je mond dan?' En als je dan wat van zegt krijg je een grote bek terug. Valt me trouwens ook op dat het van de 50/60ers zijn die met een groepje 'een dagje uit' gaan ofzo.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  maandag 2 februari 2009 @ 19:59:30 #190
152789 karr-1
pi_65668412
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:35 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Ik ben 17, dus ik kan ook echt met de auto.

Ik zit vaak 3 uur in de trein, en vind het fijn om rustig te kunnen lezen/leren. Als mensen zachtjes fluisteren/praten heb ik er totaal geen moeite mee, maar soms zitten er mensen te lachen en heel hard te praten. Laatst zaten er 2 meisjes van mijn leeftijd uitgebreid hun seksuele voorkeuren te bespreken. Ik citeer:'Hoe krijg jij 16 centimeter in je mond dan?' En als je dan wat van zegt krijg je een grote bek terug. Valt me trouwens ook op dat het van de 50/60ers zijn die met een groepje 'een dagje uit' gaan ofzo.
Och ik heb ooit 2 meiden de sexuele prestaties van hun vriendjes horen bespreken en dat was ook ongeveer van dit niveau "En toen deed hij zien piemel in mijn mond en ik wist niet wat ik er mee moest doen" en meer van dat fraais. Ondertussen zat de hele coupe mee te genieten maar dat hadden ze niet in de gaten.
pi_65668582
Mensen die in stiltecoupes willen zitten.
pi_65668674
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Och ik heb ooit 2 meiden de sexuele prestaties van hun vriendjes horen bespreken en dat was ook ongeveer van dit niveau "En toen deed hij zien piemel in mijn mond en ik wist niet wat ik er mee moest doen" en meer van dat fraais. Ondertussen zat de hele coupe mee te genieten maar dat hadden ze niet in de gaten.
Zat je bij mij in de coupe?

Ik vind het wel vermakelijk, wat voor verhalen je allemaal hoort in de trein.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  maandag 2 februari 2009 @ 20:30:15 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65669783
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:05 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Zat je bij mij in de coupe?

Ik vind het wel vermakelijk, wat voor verhalen je allemaal hoort in de trein.
Ik vind zulke dingen niet bepaald vermakelijk. Meer dom, oer dom. En ik erger me aan zulke wijven.

Laatst een kutnegerin met 2 kanker koters in de trein. Eerst in de stilte coupe lopen gillen en fucking rennen, en dat wijf er maar niks van zeggen, en dan godverdomme op het balkon ook nog eens van deur naar deur rennen om te kijken aan welke kant ze moeten uitstappen zodat 1 van die 2 kutkids asap op het knopje kan drukken. En in de tussentijd 40x over mn schoenen baggeren. Ik heb dat zwarte wijf bij het uitstappen toch ff lekker tegen de muur gebeukt toen ze ook nog probeerde mij de pas af te snijden.

Opkankeren met zulke lui in het openbaar vervoer.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 2 februari 2009 @ 20:44:42 #194
152789 karr-1
pi_65670415
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:30 schreef Qwea het volgende:
  maandag 2 februari 2009 @ 20:45:56 #195
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65670475
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 17:47 schreef Biogarde het volgende:
Bestaan die nog ja?
zit ik altijd zit naast de 1e klas, en mensen zijn 1e klas schuw dus vaak lege coupe
  maandag 2 februari 2009 @ 20:46:48 #196
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65670512
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:54 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Misschien even lezen wat ik schrijf?
Als de trein vol zit kan je moeilijk ergens anders gaan zitten he
blijf je toch lekker staan pauper
  maandag 2 februari 2009 @ 21:13:11 #197
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65671796
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:03 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee.

Bellen en praten zijn gewoon toegestaan in stiltecoupés.
let voortaan eens goed op
  maandag 2 februari 2009 @ 21:14:43 #198
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65671868
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
EVRM, je kunt mensen niet verbieden te communiceren (ook niet via een mobiele telefoon) tenzij er levensgevaar met een dergelijke situatie gemoeid zou gaan.

Tenzij Mike Tyson net aan Nijntje is begonnen in de trein naar Harmelen en zich daar goed bij moet concentreren zie ik dat niet snel gebeuren.

En de vervoersplicht he?
je bent ervan op de hoogte van evrm gewoon ingeperkt kan worden?
  maandag 2 februari 2009 @ 21:49:13 #199
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65673354
quote:
# Huisregels in Stiltezone

In de stiltezone zijn de standaard huisregels in de trein van toepassing en staan op de ‘Welkom in de trein-sticker: (Stoor uw mede passagiers niet met luide (telefoon)gesprekken of muziek), kortom in de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch ‘gedwongen’ met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.
pi_65674529
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vind zulke dingen niet bepaald vermakelijk. Meer dom, oer dom. En ik erger me aan zulke wijven.

Laatst een kutnegerin met 2 kanker koters in de trein. Eerst in de stilte coupe lopen gillen en fucking rennen, en dat wijf er maar niks van zeggen, en dan godverdomme op het balkon ook nog eens van deur naar deur rennen om te kijken aan welke kant ze moeten uitstappen zodat 1 van die 2 kutkids asap op het knopje kan drukken. En in de tussentijd 40x over mn schoenen baggeren. Ik heb dat zwarte wijf bij het uitstappen toch ff lekker tegen de muur gebeukt toen ze ook nog probeerde mij de pas af te snijden.

Rustig maar. Ik heb het alleen over mensen die buiten de stiltecoupe op een normale manier gesprekken voeren over zulke onderwerpen. Mensen waar jij het over hebt mogen ze inderdaad gelijk de trein uitzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')