quote:za 31 jan 2009, 05:30
Vorstin viert vandaag verjaardag
Koningshuis heeft steun van iedereen
AMSTERDAM - De speculaties of koningin Beatrix op korte termijn aftreedt ten gunste van haar zoon prins Willem-Alexander nemen dezer dagen weer de vorm aan van een nationaal gezelschapsspel. Hoe dan ook de Koningin kan vandaag op haar 71e verjaardag tevreden het glas heffen met haar oudste zoon, prins Willem-Alexander.
Ruim 80 procent van alle Nederlanders heeft het volste vertrouwen in haar als vorstin. Goed nieuws voor de kroonprins is dat hij voor het eerst hetzelfde vertrouwenspercentage scoort als zijn moeder. Dit blijkt uit een steekproef van het tv-programma EénVandaag onder ruim 26.000 mensen.
De Koningin viert haar verjaardag vandaag in familiekring. Ze heeft een druk jaar achter de rug van werk, streek- en staatsbezoeken en andere officiële plichtplegingen. Meest opvallend was haar kersttoespraak, waarin zij pleitte voor meer respect voor de ouderen in onze samenleving. Onze volop actieve Koningin is zelf een lichtend voorbeeld als het om het veelbesproken doorwerken van ouderen gaat.
Speculaties
Ook veel aandacht trok haar mededeling tijdens haar staatsbezoek aan Estland dat haar "agenda de komende twee jaar nog behoorlijk vol zit". Hiermee ontkrachtte zij speculaties dat zij op korte termijn aftreedt ten gunste van haar zoon, prins Willem-Alexander.
Terechte nieuwsgierigheid of niet, uit de peiling van EénVandaag blijkt verder dat bijna 40 procent van de ondervraagden vindt dat koningin Beatrix voorlopig niet hoeft af treden. Ruim 30 procent vindt dat Willem-Alexander wel binnen twee jaar aan de beurt moet komen. De helft van alle Nederlanders vindt verder dat als Willem-Alexander Koning wordt, Máxima de aanspreektitel 'Koningin' moet krijgen, hetgeen nog steeds niet vaststaat. Ook 50 procent benadrukt dat prinses Máxima haar Argentijnse paspoort moet inleveren als haar man gaat regeren. Ook ingewijden aan het hof melden dat het nog lang niet zover is. In november dit jaar heeft de Koningin een staatsbezoek aan Mexico gepland en het prinselijk paar geniet volop van hun kinderen en werkzaamheden.
Koningin Beatrix is sinds vandaag het op een na oudste staatshoofd dat Nederland ooit heeft gehad. Alleen koning Willem III zat op een hogere leeftijd op de troon. Hij stierf als regerend vorst in 1890 op 73-jarige leeftijd. Ook geen enkele stadhouder was op de leeftijd van Beatrix nog in functie. Koningin Juliana was 70 jaar toen ze in 1980, op de 42e verjaardag van haar dochter en opvolgster Beatrix, bekendmaakte dat ze er ermee ging stoppen omdat 'haar krachten gingen afnemen'. Van afnemende krachten lijkt bij koningin Beatrix geen sprake.
quote:Beatrix voorgoed naar Kasteel Drakensteyn
Whoo. Nog een paar uurtjes en Koningin Beatrix is 71 jaar. Daarmee is ze het op één na oudste staatshoofd dat Nederland ooit heeft gehad. En morgen zal ze in een ingelaste live-uitzending haar troonsafstand bekend maken. Tenminste, dat denkt zo'n beetje iedereen rondom het hof. Alle straalzenders zijn dit weekeinde verhuurd. NOB-technici doen de hele dag al nerveus. Cafés verwachten een significante omzetdip vanavond, morgenvroeg en morgenmiddag want ALLE weekeindverloven van journalistiek Nederland zijn ingetrokken. Zou Frits dan toch gelijk krijgen of doet mevrouw er gewoon nog een tiental jaar bij alsof er niets aan de hand is? We weten best dat prinses Máxima klaar voor de nieuwe job is, de vraag is of Beatrix vindt dat Willem-Alexander ook al zover is...
Wat denken jullie, zal ze vandaag of binnenkort haar aftreden bekend maken en afstand nemen van de troon? Ik zou het wel gaaf vinden, eindelijk weer een koning. En naast hem een koningin of prinses die niet zo lelijk is.quote:Frits Barend: "Beatrix stapt in februari op"
En dan nu GeenStijl royaltynieuws. Terwijl de wereld zich opwindt over ons langzaam kapot gaande kapitalistisch systeen komt niemand minder dan ex-journalist Frits Barend met een keiharde primeur over het koninklijk huis. Uiteindelijk zijn de oranje's de enige familie die sowieso altijd 100% verzekerd zijn van een stabiel inkomen en dus hebben ze nu alle tijd om wat familiefeestjes te plannen. Nou, en een feestje gaat het worden hoor! Neemt u maar alvast vrij allemaal, hou de agenda's leeg want we gaan zuipen, zuipen en nog eens zuipen. Wanneer? In februari volgend jaar. In die maand zal koningin Beatrix namelijk afstand doen van de troon en prins Willem-Alexander onze nieuwe koning worden. Tadaaa! Leve de koning! Hoera, hoera, hoera. Eind januari kan trouwens ook, want Frits' bronnen spreken elkaar een beetje tegen. Zo heeft zijn oude huisvriend Edwin de Roy Zuydewijn het over februari, maar zowel Edwin's advocaten als Willem Oltmans spreken juist weer van januari. Zoals bekend hebben de bronnen van Frits het altijd goed, dus het aftellen kan beginnen: nog 150 daagjes!
Sjezus... kan je een tip geven?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:28 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik weet zelfs wie de opvolger wordt.
Huub Stevensquote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:28 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb van betrouwbare bron dat het gaat gebeuren.
Ik weet zelfs wie de opvolger wordt.
Willem Oltmans?quote:Frits Barend: "Beatrix stapt in februari op"
En dan nu GeenStijl royaltynieuws. Terwijl de wereld zich opwindt over ons langzaam kapot gaande kapitalistisch systeen komt niemand minder dan ex-journalist Frits Barend met een keiharde primeur over het koninklijk huis. Uiteindelijk zijn de oranje's de enige familie die sowieso altijd 100% verzekerd zijn van een stabiel inkomen en dus hebben ze nu alle tijd om wat familiefeestjes te plannen. Nou, en een feestje gaat het worden hoor! Neemt u maar alvast vrij allemaal, hou de agenda's leeg want we gaan zuipen, zuipen en nog eens zuipen. Wanneer? In februari volgend jaar. In die maand zal koningin Beatrix namelijk afstand doen van de troon en prins Willem-Alexander onze nieuwe koning worden. Tadaaa! Leve de koning! Hoera, hoera, hoera. Eind januari kan trouwens ook, want Frits' bronnen spreken elkaar een beetje tegen. Zo heeft zijn oude huisvriend Edwin de Roy Zuydewijn het over februari, maar zowel Edwin's advocaten als Willem Oltmans spreken juist weer van januari. Zoals bekend hebben de bronnen van Frits het altijd goed, dus het aftellen kan beginnen: nog 150 daagjes
Dat hele koningshuis is gewoon een hoax..quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:32 schreef yvonne het volgende:
Que?
[..]
Willem Oltmans?
Die is al sinds 2004 dood...
Kan je wat preciezer uitleggen wat ze goed doet en wat een slechtere koningin anders had gedaan?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat Beatrix het prima doet en nog mooi een paar jaar moet blijven zitten? Ik meen me te herinneren dat ze een paar jaar terug zeiden dat de kinderen van Willem-Alexander normaal moesten kunnen opgroeien. Het zou mij niet verbazen wanneer Beatrix nog wel een jaar of 4-5 wacht voordat ze aftreedt. Ze functioneert uitstekend als koningin; dat mag best eens gezegd worden.
Van mij mag ze blijven, maar bezoekjes brengen aan andere staatshoofden, geen meningen hebben en zwaaien naar het volk kan je ook bijna niet fout doen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat Beatrix het prima doet en nog mooi een paar jaar moet blijven zitten?
Als je niet zoveel doet, kan je ook niet zoveel fout doen natuurlijk!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:48 schreef Sphere het volgende:
Ik heb haar nog nooit op grove fouten kunnen betrappen.
wie niet werkt maakt ook geen fouten is dan de kreet bij mij op het werk...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:48 schreef Sphere het volgende:
Het laten voortbestaan van de monarchie?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:48 schreef Sphere het volgende:
"Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet."quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:01 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
wie niet werkt maakt ook geen fouten is dan de kreet bij mij op het werk...
Jij hebt liever een president die alleen al tijdens de inauguratie miljoenen kost?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:05 schreef S1nn3rz het volgende:
ik hoop dat ze dit stelletje uitvreters maar lekker snel mogen opdoeken.
geen belasting betalen, parkeervergunningen voor artsen op auto's koninklijk huis, miljarden in aandelen, paleizen die snel terug worden gegeven zodat de bevolking dit kan betalen, een boot waar de marine (en dus de bevolking) de rekeningen voor kan betalen, een allochtoon als koningin en een schoonvader die indirect betrokken was bij het uitmoorden van mensen.
nee, we hebben aan fantastisch koninklijk huis!! mer recht iets om trots op te zijn!![]()
Ho ho. Nog 56 minuten te gaan.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:31 schreef Sphere het volgende:
Goed, vandaag, 31 januari, is het dus niet geworden. Denk wel dat het op korte termijn zal gebeuren.
Alle waar naar z'n geld.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:53 schreef Miracle_Drug het volgende:
Jij hebt liever een president die alleen al tijdens de inauguratie miljoenen kost?
Ook sneu..quote:Tenminste, dat denkt zo'n beetje iedereen rondom het hof. Alle straalzenders zijn dit weekeinde verhuurd. NOB-technici doen de hele dag al nerveus. Cafés verwachten een significante omzetdip vanavond, morgenvroeg en morgenmiddag want ALLE weekeindverloven van journalistiek Nederland zijn ingetrokken.
Dan wel teminste een democratisch verkozen president.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:53 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Jij hebt liever een president die alleen al tijdens de inauguratie miljoenen kost?
Klik hierquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:05 schreef S1nn3rz het volgende:
ik hoop dat ze dit stelletje uitvreters maar lekker snel mogen opdoeken.
geen belasting betalen, parkeervergunningen voor artsen op auto's koninklijk huis, miljarden in aandelen, paleizen die snel terug worden gegeven zodat de bevolking dit kan betalen, een boot waar de marine (en dus de bevolking) de rekeningen voor kan betalen, een allochtoon als koningin en een schoonvader die indirect betrokken was bij het uitmoorden van mensen.
nee, we hebben aan fantastisch koninklijk huis!! mer recht iets om trots op te zijn!![]()
Tuurlijk, dan is ze 30 jaar staatshoofd geweest. Een mooi rond getal.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:25 schreef Saphia het volgende:
Geen aftreden dus ,maar dit jaar gaat het wel gebeuren.Bea gaf twee jaar geleden al een hint dat haar agenda TOT 2010 vol is.In 2010 krijgen we een koning.Mark my words
Ja want een president is per definitie beter. Bovendien, Balkenende verdient niet eens zo gek veel en daar is al een hoop gezeik over.quote:Op zondag 1 februari 2009 10:37 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Alle waar naar z'n geld.
Iets wat beter is mag ook meer kosten.
Oltmans is al even dood, om die als bron te noemen...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:25 schreef Sphere het volgende:
Er gaan sterke geruchten dat Beatrix vandaag haar aftreden bekend zal maken.
[..]
[..]
[..]
Wat denken jullie, zal ze vandaag of binnenkort haar aftreden bekend maken en afstand nemen van de troon? Ik zou het wel gaaf vinden, eindelijk weer een koning. En naast hem een koningin of prinses die niet zo lelijk is.
Ik vermoed dat ze haar aftreden inderdaad vanavond bekend maakt.
tja... jammer genoeg hield die man geen toespraken he?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:22 schreef __Saviour__ het volgende:
joh laat d'r nog even genieten. haar vader heeft de nederlandse monarchie tweemaal op de rand van de afgrond gebracht, dus bea wil vast nog even lekker de koningin uithangen
Die kan ik natuurlijk niet prijsgeven. Maar het is een heel betrouwbare bron met directe contacten met het koningshuis.quote:
Eerst zien dan gelovenquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:46 schreef lighted het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het vandaag bekendgemaakt zal worden.
daar is een kamerdebat over Irak opquote:
Ned2, sorry, typfout.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:21 schreef themauster het volgende:
[..]
daar is een kamerdebat over Irak op
Was niks te zien die bronnen van jou zijn zeker de roddelbladendames bij de kapperquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |