Hij is een stukje minder bekend dan Haldane.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:28 schreef Scaurus het volgende:
Haldane?

Je zit aardig in de richting. Het gaat echter niet om Hardy zelf, maar om degene die hem op dit idee bracht.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:55 schreef barthol het volgende:
Je hebt het over het Hardy-Weinberg principe
Ik denk dat je dat je het dan over Godfrey Hardy hebt want hij was geloof ik de jongere van de twee.

met Pinnet was je aardig in de buurt, de naam is net iets anders.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:57 schreef Dunckie het volgende:
Wacht eens...dat vierkant wordt toch gebruikt in de biologie bij het bepalen van genetische overerving enzo? Welke mogelijke combinaties van allelen je kunt krijgen, genotype bepalen enz?
Net als bij Barthol ligt het op het puntje van m'n tong...

Pennett? Punnett?quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
met Pinnet was je aardig in de buurt, de naam is net iets anders.

Hoe bedoel je precies? Het concept, de notatie, etc etc.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:55 schreef Iblis het volgende:
Volgende vraag: Wie introduceerde de decimale breuk (in het Westen)?

Hij is de historicus.quote:

Oh zoquote:Op donderdag 26 maart 2009 00:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hij is de historicus.En Herodotus is toch wel de vader van de historici.

Notatie niet helemaal, de geïntroduceerde notatie was afwijkend van wat we nu gebruiken, de decimale punt is pas later gekomen. Daarvoor werkte men standaard niet met decimale breuken (dus breuken met in de noemer een macht van 10), maar met ‘handige’ breuken, 1/3, een 8/60e, wat natuurlijk met optellen en aftrekken veel ellendiger is omdat je breuken onder een gelijke noemer moet brengen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:12 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Het concept, de notatie, etc etc.

Ja, en hij heeft het in de Thiende opgeschreven.quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:16 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Oh zo
Als het om het 'idee' van de decimale breuk gaat dan ga ik voor een van de meest ondergewaardeerde nederlandstalige denkers uit de geschiedenis, namelijk Simon Stevin.

Ja, maar wil je niet telkens het gras voor m'n voeten wegmaaien als ik nog een reply type op je?quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:20 schreef Dunckie het volgende:
Ik ben net Dijksterhuis aan het lezen, 'De mechanisering van het wereldbeeld', ken je het ?

Ga je gang hoor, laat ik die van mij wel vallen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Mag ik een nieuwe vraag bedenken (voor de verandering)?
Edit: Laat maar.![]()

Nee, ik moet gewoon de spelregels in acht nemen die ik n.b. zelf bedacht heb.quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:37 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ga je gang hoor, laat ik die van mij wel vallen.

Ah, je moet helemaal niets Flexibiiliteit is het toverwoord. Aanpassen aan de omstandigheden, doet het ook goed in de evolutie.quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, ik moet gewoon de spelregels in acht nemen die ik n.b. zelf bedacht heb.

quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:05 schreef Iblis het volgende:
Ik zou zeggen Oresme… ik weet het niet helemaal zeker echter, ik baseer het echter op het feit dat ik weet dat hij al ver voor Descartes met een coördinaten-systeem en grafische weergaven werkte. En verder was het een manusje-van-alles (op wetenschapsgebied).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |