quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:29 schreef Sugar het volgende:
Oh, mag ik nog een tussendoor-culinair-vraagje stellen?
Ik heb een tulbandvorm (siliconending) en daar kan 0,5 liter in (net getest). Maar als ik nu een standaardtulbandrecept doe van internet, zou het dan passen? Of zijn die dingen normaal veel groter? Ikkeniewetenie.![]()
Danku!
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Sugar, dat is dan wel een mini-tubandvormpje.Als je bijvoorbeeld kijkt naar dit klassieke tulbandrecept bij Koopmans, heb je een vorm van 1,75 liter inhoud nodig.
Ik heb daar een superhandig spuitbusje van Dr. Oetker voor! Zo ziet het eruit:quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:23 schreef Sugar het volgende:
Oei, dan gooi ik de rest maar gewoon in een cakevorm...
Maar inderdaad, hoe vet je zo'n siliconentulband nou goed in! Ik ga weer verder stuntelen!
ja dat klopt maar dat siliconenspul word ook warm en vind t verdomd lastig om iets er dan uit te krijgen zonder dat het breekt, maar dat zal dan wel aan mijn gestuntel liggenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:31 schreef Noli. het volgende:
*oud-floeperwaredemo-modus*
Die siliconenvormen zijn ooit juist in het leven geroepen om juist niet meer in te hoeven vetten. En omdat ze juist zo flexibel zijn moet de cake (of iets anders) en juist makkelijker uit willen.
Normaal heb je genoeg aan even aan de handvaten/zijkanten te trekken (komt de boel iets los) en dan storten.
(Tupperware was één van de eersten die met siliconenvormen op de markt kwam)
Nou dat is, wat ingewikkeld. Iets nieuws kopen voor een bestaande kamer, is moeilijker, dan iets nieuws kopen voor een hele nieuwe kamer. Ik heb zegmaar, meer moeite met kleine veranderingen, dan met grote. Het kost ook altijd heel wat wen-tijd voor ik aan nieuwe spullen gewend ben. We doen alles stap voor stap, ik kan alles beter verwerken, als, het nieuwe ding in mijn buurt staat van mijn stoel en ik er aan kan voelen, ruiken, romndom kan lopen of er op kan zitten, om te wennen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:37 schreef Rewimo het volgende:
Leuk Oxy! Nieuwe spullen uitzoeken, vind je dat moeilijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |