abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:45:11 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65794594
tinny: dat kan nog ruim een week volgens een paar posts terug
censuur :O
pi_65800557
TVP
pi_65801252
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:45 schreef RemcoDelft het volgende:
tinny: dat kan nog ruim een week volgens een paar posts terug
oh ja 16 februari en niet 6 februari
pi_65802023
The Economy Bank
Ster Spaarrekening - 4,90% » 4,00%
Ster Deposito (3 maanden) - 5,10% » 4,00%
Ster Deposito (6 maanden) - 5,10% » 4,00%
Ster Deposito (9 maanden) - 5,10% » 4,00%
Ster Deposito (1 jaar) - 5,25% » 4,50%
Ster Deposito (2 jaar) - 5,20% » 4,80%
Ster Deposito (3 jaar) - 5,20% » 4,50%
Ster Deposito (4 jaar) - 5,00% » 4,50%
Ster Deposito (5 jaar) - 5,00% » 4,80%
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_65810051
Nog even en alle banken zitten rond de 4% į 4½%.
pi_65810110
tvp
pi_65812147
De lijsten met rekeningen zonder voorwaarden en deposito's heb ik weer ge-update. Bij de deposito's heb ik nu ook een top5 met een looptijd van 10 jaar toegevoegd. Opvallend is dat daar twee grote banken in staan: ABN Amro en Rabobank.
pi_65830823
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:32 schreef RJD het volgende:
Kreeg net een mailtje van ATB:
[..]

Mooi is dat he, zeggen dat je in de top5 blijft terwijl je in werkelijkheid gewoon op de 5e (gedeelde) plaats terecht komt. Ik heb zelf ook maar gelijk een 6maanden deposito afgesloten voor een deel van mijn spaargeld. Mooi zou zijn geweest als de ATBank op 5% was blijven hangen, nu overweeg ik mijn geld naar Moneyou te gaan brengen.

Moneyou lijkt een soortgelijk systeem met een vaste tegenrekening te hebben, en lijken bijna alles electronisch te regelen, dus geen stapels post thuis. Iemand ervaring met Moneyou en overwegen jullie ook over te stappen met de hoop dat zij wel rond de 5% blijven hangen?
pi_65830962
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:00 schreef Markplaats het volgende:
Moneyou lijkt een soortgelijk systeem met een vaste tegenrekening te hebben, en lijken bijna alles electronisch te regelen, dus geen stapels post thuis. Iemand ervaring met Moneyou en overwegen jullie ook over te stappen met de hoop dat zij wel rond de 5% blijven hangen?
Ik zit bij MoneYou en wat je zegt klopt, alles gaat elektronisch. Verder nooit problemen gehad met MoneYou, maar je moet er niet vanuit gaan dat ze rond de 5% zullen blijven bieden, dat zal niet het geval zijn.
pi_65831320
Nou maakt Moneyou een hoop reclame over hun hoge spaarrente op radio/tv, dus aan de andere kant lijkt het me dat ze niet zomaar de rente omlaag gooien de komende maand(en?). Sowieso zocht ik al een 2e rekening om het risico van faillissement een beetje te spreiden, als mijn huis wordt opgeleverd wil ik minimaal direct over de helft van mijn spaargeld beschikken. Je geld komt wel terug, maar dat kan best een paar maanden duren is gebleken uit het Icesave drama.
Maar omdat het nu zo makkelijk is om kostenloze spaarrekeningen te openen, is het al snel verstandig om rond te shoppen en af en toe je geld te verhuizen naar de bank die op dat moment een hogere rente aanbiedt. Toch?
pi_65833059
Mijn ervaring met MoneYou is dat ze juist een van de eersten zijn die naar beneden gaan.
Zij zijn bijv. al in oktober 2008 begonnen met het geven van een lagere rente op deposito's.
pi_65853609
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:14 schreef dyna18 het volgende:
Mijn ervaring met MoneYou is dat ze juist een van de eersten zijn die naar beneden gaan.
Zij zijn bijv. al in oktober 2008 begonnen met het geven van een lagere rente op deposito's.
Als ze de spaarrente inderdaad ook gaan verlagen, zou dit dan alleen voor nieuwe klanten gelden ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_65854140
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:53 schreef mvc het volgende:

[..]

Als ze de spaarrente inderdaad ook gaan verlagen, zou dit dan alleen voor nieuwe klanten gelden ?
Waarschijnlijk niet. Voor nieuwe klanten zit er meestal een voordeeltje aan vast, niet een nadeel.
pi_65854256
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:35 schreef wibraman het volgende:
Nog even en alle banken zitten rond de 4% į 4½%.
Postbank zit met z'n 1 jaar termijndeposito's tegenwoordig nog maar op 3,7%. Da's nog 'ns armzalig.
Terwijl de 'toprekening' het eerste half jaar nog 4,75% geeft, daarna 4%.

LATEN WE AL ONS GELD EEN JAAR VAST ZETTEN
pi_65875642
Inmiddels een rekening geopend bij Moneyou. Gemengde gevoelens:

+ Alles electronisch
+ Ze zijn telefonisch bereikbaar
+ Je kan tot 5 rekeningen openen en deze allemaal een andere omschrijving geven (bijvoorbeeld 'vakantie', 'hobby', etc.)

- Heel erg eenvoudige interface. Ik mis een hoop optie's. Je kan bijvoorbeeld niet antwoorden op berichten die Moneyou stuurt. De interface komt over alsof deze snel in elkaar is geflanst en niet is getest.
- Ik had een mevrouw van de helpdesk aan de lijn, die me beloofde 'met grote spoed' terug te zullen bellen. Heeft ze niet gedaan.
pi_65876388
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:40 schreef Kontiki het volgende:
Inmiddels een rekening geopend bij Moneyou. Gemengde gevoelens:

+ Alles electronisch
+ Ze zijn telefonisch bereikbaar
+ Je kan tot 5 rekeningen openen en deze allemaal een andere omschrijving geven (bijvoorbeeld 'vakantie', 'hobby', etc.)

- Heel erg eenvoudige interface. Ik mis een hoop optie's. Je kan bijvoorbeeld niet antwoorden op berichten die Moneyou stuurt. De interface komt over alsof deze snel in elkaar is geflanst en niet is getest.
- Ik had een mevrouw van de helpdesk aan de lijn, die me beloofde 'met grote spoed' terug te zullen bellen. Heeft ze niet gedaan.

Ik vind juist de interface snel, eenvoudig en volledig. Tuurlijk is de website niet zo uitgebreid als die van Rabo, Postbank enz. Maar deze website zal vast een stuk goedkoper zijn dan die van de concurrenten, en dat verschil zie je in de spaarrentes.

We hebben het hier wel over een spaarrekening, je kunt erop inloggen en makkelijk zien wat het huidige rente percentage en rente bedrag is, dat vind ik voldoende.
pi_65878824
Ik vind moneyou ook niet zo overzichtelijk als bv de overzichten bij de Amro, maar wat ik wel heel handig vind ik dat je kunt zien hoeveel rente je al opgebouwd hebt
pi_65881716
Lagere garantie spaartegoed dreigt

Door: Suzanne Pronk | zibb.nl | 09 februari 2009

Op 7 oktober 2009 loopt in Nederland de garantie op spaartegoeden tot 100.000 euro per rechtspersoon af. Het is nog onduidelijk of de regeling wordt verlengd.

Als minister Bos ervoor kiest om geen extra maatregelen te treffen, zal het Nederlandse depositogarantiestelsel na 7 oktober 2009 worden gehalveerd tot 50.000 euro, het minimale garantiebedrag voor lidstaten van de EU.

De Europese ministers van Financiėn zijn dat vorig jaar overeen gekomen. Dit is weliswaar een minimumdekking, waar alle lidstaten vrij zijn om van af te wijken, maar toch wil de Consumentenbond duidelijkheid van minister Bos.

Stilzwijgend verlengd
Marcel van Beusekom van de Consumentenbond legt uit dat sommige kortlopende deposito's van drie maanden vast, stilzwijgend worden verlengd.

'Daardoor kan die termijn in oktober ongemerkt wel erg dichtbij komen. Spaarders moeten in hun achterhoofd houden dat het afloopt', aldus Beusekom in Het Financieele Dagblad (inlog verplicht). Hij ziet het als de taak van de minister om zo snel mogelijk opheldering te geven.

Minimum garantieniveau
Het depositogarantiestelsel beschermt particulieren en 'kleine' ondernemingen die hun geld hebben staan bij een bank die onder toezicht staat van De Nederlandsche Bank. Zodra een bank in de problemen komt, garandeert het stelsel een minimumniveau van bescherming.

Tot oktober 2008 was dat 38.000 euro per spaarder. Minister Bos heeft dat bedrag voor Nederlandse spaarders vorig jaar opgehoogd tot 100.000 per rechtspersoon. Het Europese garantiebedrag dat vorig jaar is afgesproken, is 50.000 euro. Binnenkort beslissen de Europese ministers of dit bedrag wordt verhoogd naar 100.000 euro. Naar verwachting zal dat het geval zijn.

Verlenging niet ondenkbaar
De Nederlandse banken maken zich niet zo druk over het aflopen van de regeling op 7 oktober, en doen ook geen moeite om hun cliėnten hiervoor te waarschuwen: 'Het is maar de vraag of de regeling wel afloopt', zegt woordvoerder Klaas Wilting van de DSB. 'Gezien de huidige situatie is het niet ondenkbaar dat die wordt verlengd.'

bron: http://www.zibb.nl/102453(...)lsel-nog-onzeker.htm
pi_65886165
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:02 schreef Brammetje het volgende:
We hebben het hier wel over een spaarrekening, je kunt erop inloggen en makkelijk zien wat het huidige rente percentage en rente bedrag is, dat vind ik voldoende.
Nou ja, ik vind het vooral half af. Je kan berichten versturen en ontvangen, fijn, maar een ontvangen bericht kan je dan weer niet beantwoorden. Dat zijn van die kleine dingetjes wat een programmeur misschien een dag werk kost of zo.

Je kan ook aangeven of je antwoord wilt krijgen via e-mail, telefoon of via de webinterface. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik antwoord per e-mail wil krijgen, maar krijg het altijd via de webinterface. Aan dat soort details kan ik me best storen. Het komt amateuristisch over.
pi_65886274
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:17 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind het vooral half af. Je kan berichten versturen en ontvangen, fijn, maar een ontvangen bericht kan je dan weer niet beantwoorden. Dat zijn van die kleine dingetjes wat een programmeur misschien een dag werk kost of zo.

Je kan ook aangeven of je antwoord wilt krijgen via e-mail, telefoon of via de webinterface. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik antwoord per e-mail wil krijgen, maar krijg het altijd via de webinterface. Aan dat soort details kan ik me best storen. Het komt amateuristisch over.
Tja dat soort dingen heb je bij de meeste bedrijven. Vind persoonlijk niet dat dat iets afdoet aan de rekening. Zoals gezegd, het is een spaarrekening, je kijkt je saldo en hoeveel je rente je hebt opgebouwd en klaar. Bij moneyou is het zelfs nog zo dat je verschillende rekeningen kan openen voor verschillende doeleinde, ideaal lijkt mij.
pi_65886375
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:21 schreef Dennis101 het volgende:
Tja dat soort dingen heb je bij de meeste bedrijven. Vind persoonlijk niet dat dat iets afdoet aan de rekening. Zoals gezegd, het is een spaarrekening, je kijkt je saldo en hoeveel je rente je hebt opgebouwd en klaar.
Allemaal leuk en aardig, totdat je hun hulp echt nodig hebt, zoals ik.
Mijn probleem was bijvoorbeeld dat mijn tegenrekening was gewijzigd. De enige oplossing blijkt vervolgens om de Moneyou-rekening op te heffen, een nieuwe Moneyou-rekening te openen en Moneyou het saldo over te laten zetten. Dan ga je je echt wel ergeren als je geen antwoord krijgt of niet wordt teruggebeld.

Ik krijg weer flashbacks naar Icesave
pi_65908950
Vandaag heeft DHB Bank haar rentes op de spaarrekeningen en de deposito's opnieuw flink verlaagd. Het gaat daar wel erg snel. Vooral de deposito's dalen erg snel.
pi_65910818
Hmm.. maar even snel een deposito afsluiten dan
Die van ATB worden niet stilzwijgend verlengd he?
pi_65923727
kut argenta heeft het naar 4.0% gegooit godver
I'm not the man you think I am!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:23:41 #100
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_65925838
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef DJKoster het volgende:
Hmm.. maar even snel een deposito afsluiten dan
Die van ATB worden niet stilzwijgend verlengd he?
Nee, na afloop krijg je het bedrag op je Internet spaarrekening bijgeschreven.
Er zit een haar in mijn glas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')