abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:45:34 #51
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_65598471
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:39 schreef N.i.c.k het volgende:
50 euro op Viv (staat trouwens in de FHM top 100).
50 euro op Froukje.

Ik vond in aflevering 3 al wel opvallend dat bij de intro de kerkklok 6 keer luidde, terwijl de tijd op de klok 5 voor 1 aangaf. Op het avro forum is daar een theorie op bedacht die het redelijk kloppend maakt. Afl 4. hoor je 5 keer een klok luiden = V. Zet dat achter elkaar en je hebt VIV.
Dat viel mij ook al op

quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:45 schreef ralfseltje het volgende:
Misschien al genoemd, maar ik vond het in de openingsscene raar dat net toen de kerkklok daarachter luidde. En stonden de klokken op verschillende tijden?
Tof dat er misschien toch wat (kloppends) achter zit
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 31 januari 2009 @ 18:26:43 #52
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65601445
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:03 schreef banananasi het volgende:
Ik denk dat je als mol niet zo veel hoeft te doen, iedereen gaat toch wel door elkaar heen schreeuwen. Dat zag je ook bij de tonnenopdracht toen Yvonne mol was, ze zei bijna niets en bleef enorm op de achtergrond. Toch ging er toen meer dan 6000 euro (oid) doorheen.
de mol hoeft in mijn beleving heel weinig te doen...
iedereen wil mollen lijkt het..

maar goed dat vind ik al vanaf afl 1
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65601847
Voor wieisdemol.nl hou ik overigens het overzicht van theorieën/aanwijzingen naar Froukje bij. Dit is wat ik ervan gebakken heb, misschien dat jullie er ook wat aan hebben:

De rode muismat theorie: http://i41.tinypic.com/2vjpq85.png
Tijdens de Secret Society opdracht, stond een rode muismat naast de laptop. Voor de kandidaten gold: rood betekent dat je niet de mol bent, groen betekent dat je wel de Mol bent. De tien kandidaten gingen één voor één naar de laptop, en tijdens dat stukje van iedereen werd die rode muismat in beeld gebracht, behalve tijdens het stukje van Froukje (zie plaatje). Aangezien rood inhield dat je niet de Mol bent, en bij Froukje als enige van de 10 geen rode muismat werd laten zien, kan het erop wijzen dat ze géén rood scherm kreeg (dus groen) en de Mol is.

Great Northern Mall hint: http://i41.tinypic.com/r1hbhv.jpg
Tijdens de bagagebus opdracht, werd Froukje afgezet bij de Great Northern Mall (zie plaatje). Froukje wordt in beeld wordt gebracht met het woord “Mall” boven haar en “Mall” is in het Engels qua uitspraak hetzelfde is als “Mol” in het Nederlands.

Molacties/aanwijzingen
4. Was de enige in de eerste groep die géén geld vond in het gebouw, terwijl het gebouw vol lag met enveloppen en ieder zijn/haar eigen kant op ging. (afl 2, scheepswerf)
5. Klimt op een tafel en springt er vervolgens af, maar als ze om die tafel liep, bespaarde ze tijd/moeite, en zou ze de envelop zien (afl. 2, scheepswerf: http://i43.tinypic.com/11qr3mu.jpg)
6. Ziet de envelop dus niet, maar de cameraman ziet het wel, terwijl de cameraman zijn ogen en camera gericht moet hebben op Froukje. Sowieso had ze voordat ze op de tafel klom, de envelop makkelijk kunnen zien (afl. 2, scheepswerf: http://i43.tinypic.com/2wm1k61.jpg)
7. Kan zich versproken hebben in de cabine met Anniek. Froukje: “Dennis heeft er twee”. Anniek: “Heeft Dennis er twee?”. Froukje: “Denk ik”. Ze weet verdacht precies het aantal tattoo’s van iemand die ze nét heeft ontmoet (afl 2 reuzenrad)
8. Haar molboekje wordt gestolen door Sebastiaan, die zegt dat Froukje niets had opgeschreven en als Mol heeft het geen nut om enthousiast je molboekje bij te houden. Ook valt het als kandidaat direct op als je molboekje weg is, maar de Mol maakt daar geen paniek om, dus omdat Froukje het zo laat door heeft, is dit geen kandidaatgedrag (dus molgedrag). (afl. 3)
9. Kon haar groepje niet bereiken, terwijl Dennis en Viviënne zaten keurig te wachten in de telefooncel. (afl. 3, telefoonopdracht)
10. Het lijkt erop alsof Froukje het verkeerde nummer intoetst. Ze moest 02890232409 intoetsen, maar in de aflevering lijkt het alsof ze “288” intoetst (afl. 3: Bijbehorend filmpje)
11. Tijdens de test van aflevering 3 zegt Froukje dat ze Paula enorm verdenkt. De opdracht ná de test, vult ze Paula in op het groene blaadje en zegt ze dat ze Paula ineens niet verdenkt en alles deed voor geld in de pot (wat natuurlijk achteraf gezegd en erin gemonteerd kan worden). Als kandidaat is dit geen logische gedachte, en als Mol vergeet je nog wel eens wat je hebt gelogen. (afl. 3 & 4, test & touwbrugopdracht: Bijbehorend filmpje)
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:49:53 #54
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_65602144
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:26 schreef Nizno het volgende:

[..]

de mol hoeft in mijn beleving heel weinig te doen...
iedereen wil mollen lijkt het..

maar goed dat vind ik al vanaf afl 1
Dat vind ik al vanaf afl 1 van het eerste seizoen met BN-ers.

Wie is de Mol is en blijft een topprogramma, maar met mensen die eerst voor de pot gaan en daarna de mol gaan zoeken is het nog leuker
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_65602672
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:39 schreef Irving het volgende:
Voor wieisdemol.nl hou ik overigens het overzicht van theorieën/aanwijzingen naar Froukje bij. Dit is wat ik ervan gebakken heb, misschien dat jullie er ook wat aan hebben:

7. Kan zich versproken hebben in de cabine met Anniek. Froukje: “Dennis heeft er twee”. Anniek: “Heeft Dennis er twee?”. Froukje: “Denk ik”. Ze weet verdacht precies het aantal tattoo’s van iemand die ze nét heeft ontmoet (afl 2 reuzenrad)
Ik ben het met het meeste eens, maar Froukje en Dennis kennen elkaar al lang via BNN toch? Lijkt me niet onlogisch dat ze het aantal tattoos weet dan. Maar wel verdacht dat ze daar dan vervolgens weer vaag over doet ("denk ik") :-)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:10:38 #56
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_65602793
Ach ik denk dat je van alle deelnemers wel vage acties op een rijtje kan zetten met eventuele mol-aanwijzingen erin...
Ik vind bijvoorbeeld dat mall=mol verhaal erg vergezocht. Als dat namens het programma een aanwijzing is, dat iemand een mol is, zakt het programma wel naar een bedenkelijk niveau.
pi_65603577
TVP. Anniek is het.
pi_65604314
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Dat vind ik al vanaf afl 1 van het eerste seizoen met BN-ers.

Wie is de Mol is en blijft een topprogramma, maar met mensen die eerst voor de pot gaan en daarna de mol gaan zoeken is het nog leuker
Precies
pi_65604593
Ik weet wel bijna zeker dat Sebastiaan het geld zélf heeft kwijt gemaakt of hij is zo suf dat hij het kwijt is en het zit ergens anders tussen zijn spullen.

Ik vond al vreemd dat niet heel de pot weg was en ook dat het zo'n vreemd bedrag was 5.850,=

Maar dat is helemaal geen vreemd bedrag en waarom niet?? Nou..het beginbedrag van deze aflevering wás 5.850,=

Daarna hebben ze heel veel geld verdiend (7000 euro) en Sebastiaan heeft dat geld niet bij elkaar in een tas of broekzak gedaan denk ik!
Dus toen hij geld moest inleveren bij de veiling viel het niet op dat hij niet heel de pot had waarschijnlijk.

Dan is hij de mol en luist er iedereen in of hij is zo suf dat hij het echt kwijt is. Of de mol heeft dat begin bedrag op een of andere manier gepakt
pi_65604710
Ik ga niet meer meedoen aan de prono, schiet toch niet op en het gaat om de mol. Bij deze, de mol is viv
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65604715
Stel Sebastiaan heeft het geld kwijtgemaakt, dan wil dat toch nog niet zeggen dat hij ook de Mol is? Hij is al 4 afleveringen lang bezig zich verdacht te maken tegenover de rest. Misschien is dit wel een extreme vorm, maar misschien denkt hij wel dat het geld er uiteindelijk toch niet toe doet voor deze BNers, en hij het dus puur voor het spel heeft gedaan
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:13:41 #62
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_65604945
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:06 schreef rene90 het volgende:
Ik ga niet meer meedoen aan de prono, schiet toch niet op en het gaat om de mol. Bij deze, de mol is viv
Nee ik doe volgend jaar ook niet meer mee met de prono! Vind het erg moeilijk dit jaar
pi_65609740
Volgens mij was er niet zo veel te mollen de laatste aflevering.

Bij het flipperen kon de mol eigenlijk alleen invloed uitoefenen door de strobalen verkeerd te leggen. Maar de meesten wilden niet eens de balen leggen, dus dan zou het teveel opvallen als je het fout zou doen.

Bij de kisten zat iedereen op elkaars vingers te kijken, en bij de veiling ging het om de meerderheid van stemmen, en kon je, behalve ompraten of zo, ook niks doen.

Dan kijk ik liever naar zo'n opdracht als het reuzenrad. Het viel me op dat de eerste personen niet de moeite namen om hun huisnummer en lengte op te schrijven. Dat maakt met name Dennis verdacht. Maar later zijn het Dennis en Rick die de opdracht op de rails zetten en er struktuur in brengen. Dat zou een mol toch niet doen?

De vraag "2 personen met 070" schakelde meteen Paula en Vivienne van deelname aan het spel uit: ze moesten bij elkaar zitten en er niet meer uitkomen. Daarom is het onwaarschijnlijk dat Paula en Vivienne de mol zijn, want ze konden niks meer doen.

Froukje kreeg ook geen kans om eruit te komen. Was dat pech, als zij de mol is. Maar zouden ze het spel niet zo inrichten dat de mol meer kans krijgt? Dan kom ik toch weer bij Dennis uit, aangezien hij "2 tattoos" brutaal weg ergens in stapt waarhij als mol zijnde weer uitgehaald moet worden omdat het niet klopt waarna hij een tweede molkans zou krijgen.

Jon was de aangewezen persoon om als laatste op de kade te staan. Als de groep intelligent te werk was gegaan (meteen lengtes en huisnummers opschrijven) dan zou Jon nooit aan de beurt zijn gekomen en pas als laatste zijn uitgestapt. Als mol zijnde had hij dan ook geen enkele invloed kunnen uitoefenen.

Sebastiaan deed natuurlijk de ultieme mollenstreek: een bekend goed koppel uit elkaar halen.

Mijn analyse van dit spel:
- Paula, Vivienne en Jon zijn zéker niet de mol vanwege de opzet van het spel (aangenomen dat de mol een rol moet spelen).
- Rick en Dennis zetten de goede koers in, en lijken daar mee zich zelf volkomen vrij te pleiten
- Dennis had het beste uitgangspunt voor een mol : startpunt én bewust verkeerd instappen zodat hij een tweede uitstap zal krijgen.
- De overige personen waren afhankelijk om een kans te krijgen zich als mol te profileren.
pi_65611878
Leuk die theorie, maar is maar op 1 spel gebasseert, en waarom moeten de programa makers rekeinging houden met de mol? ze geven door, rekening houden hoeft niet tog? mol kan ook rusitg in een cabine zitten, en waarom zou dennis de mol zijn als in aflevering 1 wordt gemeld, dat hij et niet is? het lijkt mij geen sterke actie van hun als hij het toch wel is....
hihi haha :D
  zondag 1 februari 2009 @ 04:03:40 #65
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_65615265
Anniek
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_65619184
Mijn gevoel zegt ook Anniek.

En Dennis ...
pi_65620193
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:41 schreef avonne het volgende:
De vraag "2 personen met 070" schakelde meteen Paula en Vivienne van deelname aan het spel uit: ze moesten bij elkaar zitten en er niet meer uitkomen. Daarom is het onwaarschijnlijk dat Paula en Vivienne de mol zijn, want ze konden niks meer doen.
Die vind ik inderdaad heel erg slim. De redactie zal toch wel een andere opdracht/stad verzonnen hebben als een van hen de mol is? Twee mensen bij elkaar zetten die in dezelfde stad wonen is is namelijk te makkelijk..
pi_65620466
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:00 schreef booo het volgende:

[..]

Die vind ik inderdaad heel erg slim. De redactie zal toch wel een andere opdracht/stad verzonnen hebben als een van hen de mol is? Twee mensen bij elkaar zetten die in dezelfde stad wonen is is namelijk te makkelijk..
Of de redactie heeft dat juist gedaan om verwarring te scheppen en ze zodoende uit te sluiten als mol, wat jullie nu doen haha. Is er niet een overzicht van de rol van alle leden in de afgelopen opdrachten met de winst/verlies van geld. Zodoende is er misschien iets op te merken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 1 februari 2009 @ 13:21:01 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_65620919
tvp!

Momenteel zet ik mijn wedje op Jon.
pi_65622902
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Of de redactie heeft dat juist gedaan om verwarring te scheppen en ze zodoende uit te sluiten als mol, wat jullie nu doen haha. Is er niet een overzicht van de rol van alle leden in de afgelopen opdrachten met de winst/verlies van geld. Zodoende is er misschien iets op te merken.
Hmmmnee, in die theorie geloof ik niet
Nu kan ik weer twee mensen afschrijven, haha.
  zondag 1 februari 2009 @ 14:36:25 #71
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_65624072
Here's one for ya:

http://player.omroep.nl/?aflID=8791121&target=_blanc

op 38:33
quote:
Laura zegt:
kirsten (iemand uit mijn team)
Laura zegt:
bij die avond zitten ze toch die gesprekken
Laura zegt:
en dan zit aniek met vivienne
Laura zegt:
en dan is het wie verdenk jij en dan zegt viev krabbelend aan haar oor Rick (oor krabbelen = klinkt al) Rick klinkt als Ik
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_65625969
wow, die is wel duidelijk ja! een echte mol actie is dat!
hihi haha :D
  zondag 1 februari 2009 @ 18:02:59 #73
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_65630580
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef MrManiak het volgende:
Here's one for ya:

http://player.omroep.nl/?aflID=8791121&target=_blanc

op 38:33
[..]
Ja, mooi hoor. Net als al die andere geheime clues die op Vivienne lijken te slaan.
Maar ze heeft ook, zeker vergeleken met de anderen, zo ontzettend veel geld binnengehaald, dat ze de Mol eigenlijk niet mág zijn. Ik bedoel, met je verdubbelaar-auto de 1000 euro raken...? Natuurlijk moet de mol af en toe geld in de pot brengen om niet teveel op te vallen, maar dit is overdreven.
Nu is het natuurlijk zo dat sinds de BN'er z'n intrede heeft gedaan, iedereen alleen maar loopt te saboteren, maar als het uiteindelijk zo wordt dat de Mol ook nog eens het mééste geld binnenhaalt, dan moeten ze gewoon stoppen met WIDM. Dan is het hele concept echt helemaal verneukt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_65630936
quote:
Op zondag 1 februari 2009 04:03 schreef Bayswater het volgende:
Anniek
Nee.
  zondag 1 februari 2009 @ 18:24:00 #75
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_65631195
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:02 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, mooi hoor. Net als al die andere geheime clues die op Vivienne lijken te slaan.
Maar ze heeft ook, zeker vergeleken met de anderen, zo ontzettend veel geld binnengehaald, dat ze de Mol eigenlijk niet mág zijn. Ik bedoel, met je verdubbelaar-auto de 1000 euro raken...? Natuurlijk moet de mol af en toe geld in de pot brengen om niet teveel op te vallen, maar dit is overdreven.
Nu is het natuurlijk zo dat sinds de BN'er z'n intrede heeft gedaan, iedereen alleen maar loopt te saboteren, maar als het uiteindelijk zo wordt dat de Mol ook nog eens het mééste geld binnenhaalt, dan moeten ze gewoon stoppen met WIDM. Dan is het hele concept echt helemaal verneukt.
Misschien had ze gehoopt dat er bij de mini-veiling enorm veel geld zou verdwijnen...
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')