abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65682015
quote:
Gaza militants fire Grad into Ashkelon for first time since Gaza op

By Haaretz Service

A Grad rocket hit Ashkelon on Tuesday morning, the first such rocket to be fired at the city from Gaza since a cease-fire ended Israel's 22-day offensive in the coastal strip last month.

Three people in Ashkelon were treated for shock after the attack. Damage to property was also reported.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1061150.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_65686509
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Krijgt die burgerbevolking niet anyway constant op haar donder, zelfs al gedragen ze zich netjes onderworpen ?
Ik bedoel maar, er zijn er hier weinigen die weten wat Al Naqba is en wat het betekend voor de Palestijnen.
Dat is op zich niet verbazend, het gebeurd wel vaker dat hetgeen er in het ene werelddeel een onuitwisbare indruk heeft achter gelaten in een ander werelddeel volkomen nietszeggend is .. maar wat hier dus frappant is, is dat de in Israël opgegroeide Jood het niet weet, dat stukje wordt blijkbaar overgeslagen in het onderwijs daar.
En om dan maar een stuk discussie te herhalen : het is niet uit de hemel komen vallen dat de bevolking voor Hamas koos ipv Fatah, zelfs afspraken met de Amerikanen werden niet nagekomen en de grenzen van 67 waren verder weg dan ooit ..
Kijk bvb eens naar de youtube-filmpies gemaakt in Hebron, dat valt dan onder de PA .. behalve die ene wijk, 30.000 inwoners als ik het goed herinner, waarin 600 settlers onder bescherming van de IDF de Palestijnse bewoners weg treiteren .. het is dat Bet S'lem (of hoe ze heten) mobieltjes met camera's heeft uitgedeeld daar, om dat aan de kaak te stellen, het is dat youtube bestaat, anders zouden dit soort dingen in de vergetelheid verdwijnen ..
Kijk eens naar die overvloed van filmpies die je kan vinden op youtube, en zelfs al neem je die allemaal met een gigantische schep zout, dan blijft er nog genoeg frustratie over om dit conflict aan de gang te houden
[..]

Ik denk dat dat sterk afhangt van de mate waarin zo'n bezetter ingrijpt in je dagelijkse routine .. hoe groter de ingreep hoe groter de onrust
Die settlers in Hebron gedragen zich idd niet. Maar vind je het niet vreemd dat een handjevol joden enorme bescherming nodig hebben om in Hebron te kunnen wonen?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_65687289
Hamas heeft net weer een grad raket afgeschoten en is terecht gekomen in Askhelon. Veel schade,,
zo'n grad raket is veel sterker dan een qassam raket
The war is going on.
pi_65687546
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:40 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Die settlers in Hebron gedragen zich idd niet. Maar vind je het niet vreemd dat een handjevol joden enorme bescherming nodig hebben om in Hebron te kunnen wonen?
Zoals dat volk zich gedraagt vind ik dat niet vreemd, nee ..

Maar ja, ik ben dan ook van mening dat het 'laten' bewonen van nederzettingen door dit soort provocerende extremisten geen toevalligheid is maar onderdeel van een langzame veroveringsoorlog .. en als je de kaarten zo bekijkt heb ik gelijk. En tja, de teerling is alweer geworpen, eerst worden de afspraken over stoppen met bouwen en ontruimen van illegale nederzettingen niet na gekomen, nu wordt er alweer gepraat over 'natuurlijke groei' toestaan ..
pleased to meet you
pi_65688393
IDF heeft burgers in Gaza gewaarschuwd voor een nieuwe luchtaanval,,
The war is going on.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:02:10 #166
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65688990
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:40 schreef NewsVan het volgende:
IDF heeft burgers in Gaza gewaarschuwd voor een nieuwe luchtaanval,,
Jammer dat Hamas de Israelische burgers niet waarschuwd..

Zo zie je maar dat Israel niet uit is op burgers en Hamas wel!
Trotse papa van Eden
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:04:26 #167
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65689073
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef Verluste het volgende:

[..]

Israël lokt de Palestijnen uit door bezetting en de blokkades, en nog meer als je de media volgt van de afgelopen 20 jaar?
En daar gaan we weer....
Tuurlijk Verluste.. val daar maar op terug..
Hamas heeft staakt het vuren afgekondigd onder de huidige situatie.. en dan kan je niet doorgaan met reden dat er blokkades zijn.. je weet dan ook dat Israel weer vrolijk verder gaat..
maar dan zal je zeggen dat Israel is begonnen..

Die blokkades zouden pas opgeheven worden zodra het rustig is en de raketten stoppen.. daar was Hamas het mee eens, anders riepen ze geen staakt het vuren af..

Kennelijk willen ze geen vrede..
Trotse papa van Eden
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:05:27 #168
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65689097
Wat heb je eigenlijk aan een waarschuwing, als je nergens heen kan gaan vraag ik mij dan af.
AFC AJAX
pi_65689147
  • 13:36 Hamas official: Rocket fire will stop if Israel opens Gaza crossings (Israel Radio)
  • 13:07 Olmert and Barak instruct IDF to respond to rocket fire on Ashkelon (Haaretz)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 3 februari 2009 @ 13:10:57 #170
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_65689262
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 13:06 schreef venomsnake het volgende:
  • 13:36 Hamas official: Rocket fire will stop if Israel opens Gaza crossings (Israel Radio)
  • 13:07 Olmert and Barak instruct IDF to respond to rocket fire on Ashkelon (Haaretz)

• Goh, zijn we weer terug bij af. Wie had dat gedacht

Als ik eraan denkt krijg ik er al een migraine van:
    Israël die zegt dat ze niet willen staken met hun grondoffensief, omdat het alleen tijdrekken van Hamas is, wat nu (en alle voorgaande keren bij een staakt het vuren) lijkt te kloppen

Hamas die constant loopt te zeiken over blokkades die toch niet weggaan zolang Hamas aan de macht is.

Alsof je twee kinderen hebt die dertig jaren lang wellus-nietus lopen te blèren
    AFC AJAX
      Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:12:04 #171
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65689307
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef Verluste het volgende:

[..]

Ga ik niet op in, is allang besproken in de tig andere topics hierover. Als je ook even normaal doordenkt kom je ook tot de conclusie waarom ze zoiets wellicht zouden kunnen doen. Het heeft alles te maken met wanhoop. Gecreërd door de bezetter.
    ja leuk

ik heb die vraag ook al is gesteld en ik heb in die tig topics nooit een bevredigend antwoord gezien
    waarom blijven ze proberen Israel te raken wetende dat daar op een gegeven moment een reactie op komt?

omdat ze bezet worden, wordt dat meer of minder als ze raketten op Israelische steden afschieten?
    wat is het nut van die acties want als we de vergelijking trekken met het verzet tijdens de tweede wereldoorlog dan werd dat gecoordineerd vanuit Engeland met het oog op een invasie

de Palestijnen hebben geen bondgenoten achter zich staan, sterker ze zijn uberhaupt niet welkom in de regio ... wat proberen ze in godsnaam te bereiken met het afschieten van die raketten?

vrijheid of het vasthouden aan de status quo?
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:12:09 #172
    8781 crew  Frutsel
    pi_65689310
    quote:
    Het Israëlische leger heeft inwoners van Rafah in het zuiden van de Gazastrook dinsdag telefonisch gewaarschuwd onmiddellijk hun huizen te verlaten, omdat er luchtaanvallen op til zijn. Rafah ligt aan de grens met Egypte en er zijn in de afgelopen jaren talrijke tunnels aangelegd waardoorheen wapens en andere goederen de Gazastrook worden binnengesmokkeld.
    Telefonisch? doen die lijnen het nog dan?
      dinsdag 3 februari 2009 @ 13:16:31 #173
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_65689435
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 13:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja leuk

ik heb die vraag ook al is gesteld en ik heb in die tig topics nooit een bevredigend antwoord gezien
    waarom blijven ze proberen Israel te raken wetende dat daar op een gegeven moment een reactie op komt?

omdat ze bezet worden, wordt dat meer of minder als ze raketten op Israelische steden afschieten?
    wat is het nut van die acties want als we de vergelijking trekken met het verzet tijdens de tweede wereldoorlog dan werd dat gecoordineerd vanuit Engeland met het oog op een invasie

de Palestijnen hebben geen bondgenoten achter zich staan, sterker ze zijn uberhaupt niet welkom in de regio ... wat proberen ze in godsnaam te bereiken met het afschieten van die raketten?

vrijheid of het vasthouden aan de status quo?
    Zolang Erdogan aan de macht blijft hebben ze één bondgenoot: Turkije. Maar ik geef je verder groot gelijk, ik snap ook niet waarom ze raketjes gaan lopen afvuren.

Ik begrijp dat ze het moeilijk hebben, en ook in het verleden het moeilijk hebben gehad maar als je nou even meewerkt (lees; normaal gedraagt als een beschaafd mens) dan leef je in ieder geval nog in rust en vrede. En wie weet waar dat toe leidt
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 13:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Telefonisch? doen die lijnen het nog dan?
    Zouden ze echt iedereen in Rafah één voor één hebben gebeld? Wellicht dat het daarom zo makkelijk was, geen enkele lijn doet het meer
    AFC AJAX
      Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:25:17 #174
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65689707
    Turkije is bepaald geen bondgenoot van de Palestijnen!
      dinsdag 3 februari 2009 @ 13:26:01 #175
    10229 SilkTie
    Sceptisch optimist
    pi_65689734
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 01:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Onlangs noemde Silk Tie een plaats, waar joden en arabieren netjes met elkaar omgingen. Ik heb daar geen bal verstand van, dus slikte dat verhaal moeiteloos.
    Jij gaf met bronnen aan, dat er in het verleden nogal trammelant was geweest, in de zin van Arabieren verjagen.
    Ik denk, dat Silk Tie integer is en dus echt niks weet van die verdrijving en dus echt denkt, dat Arabieren en Joden goed met elkaar omgaan.

Dat is dus een fundamenteel probleem: dat mensen tijdens hun opvoeding een selectief beeld van de geschiedenis voorgeschoteld krijgen. En dat ze dus denken dat hun beeld het enige ware is.

Vandaar mijn diepe respect voor dwarsliggers, zoals be'etselem of zo.
    Ik noemde Ramle en Lod zoals ik dat nu dagelijks zie, komt moussie aan met een gebeurtenis in het heetst van de strijd tijdens een oorlog.
    Dat is nogal een verschil ...
    Ik heb nergens gezegd dat het vanaf de Schepping tot nu altijd pais en vree is geweest in Ramle/Lod. Maar ik schets de realiteit nu, niet die van 60 jaar geleden tijdens oorlog.

Voor zover ik weet is moussie hier nog nooit geweest, dus met alle respect, geloof ik liever wat ik met eigen ogen zie dan wat iemand in Nederland aan tweede-/derdehands informatie voorgeschoteld krijgt.
    We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
      dinsdag 3 februari 2009 @ 13:27:01 #176
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_65689774
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 13:25 schreef sp3c het volgende:
    Turkije is bepaald geen bondgenoot van de Palestijnen!
    Zeker wel. Erdogan, de president van Turkije en tevens partijleider van de grootste Partij in dat land, was zelfs van plan om soldaten naar Gaza te sturen maar mede vanwege de MHP en CHP (oppositie) werd daar toch vanaf gezien.
    AFC AJAX
      Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:29:21 #177
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65689859
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 13:27 schreef msnk het volgende:

[..]

Zeker wel. Erdogan, de president van Turkije en tevens partijleider van de grootste Partij in dat land, was zelfs van plan om soldaten naar Gaza te sturen maar mede vanwege de MHP en CHP (oppositie) werd daar toch vanaf gezien.
    de Turkse regering bestaat enkel omdat het leger dat toestaat en die vind Israel wel tof ... ik zou daar niet hard op rekenen
      dinsdag 3 februari 2009 @ 13:31:42 #178
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_65689933
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

de Turkse regering bestaat enkel omdat het leger dat toestaat en die vind Israel wel tof ... ik zou daar niet hard op rekenen
    Uiteraard, ik zeg dan ook niet dat Turkije ooit in oorlog zal gaan met Israel. Het is geen onvoorwaardelijke steun maar zowel de regering als 90% van de bevolking steunen de Palestijnen )alsmede Hamas wat ik uiteraard niet begrijp).
    AFC AJAX
      dinsdag 3 februari 2009 @ 13:39:57 #179
    10229 SilkTie
    Sceptisch optimist
    pi_65690221
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 12:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Zoals dat volk zich gedraagt vind ik dat niet vreemd, nee ..

[..]
    Jij kent 'dat volk' helemaal niet! Het enige dat je ervan denkt te weten is gebaseerd op beelden die je gevoerd krijgt. Waarop niet te zien is dat 'dat volk' eerst flink getreiterd wordt en dat men pas de camera's aanzet wanneer de langverwachte reactie komt. Dit is diverse malen voor rechtbanken bewezen.

Die mensen zijn mijn 'cup of tea' ook niet, ook in mijn ogen zijn ze te fanatiek, maar het zijn geen beesten. Ook zij hebben wat beters te doen dan Palestijntje pesten. Het gaat hen er voornamelijk om, om in de Stad der Voorvaderen te wonen. Over het algemeen hebben de leiders van de Joodse gemeenschap daar een goede relatie met de clanhoofden van de Arabische families daar. De meeste schermutselingen daar worden geprovoceerd door de Westerse en Israelische 'pacifisten' en 'liefdadigheidsstrijders', mensen die door mijn leraar Biologie 'zeewiervreters' genoemd worden ('lopen op geitewollen sokken, vreten de hele dag zeewier, uitermate gezond allemaal, en roken twee pakkie shag per dag "), anarchisten die uit naam van 'medemenselijkheid' de boel opstoken.
    Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik dit niet met eigen ogen aanschouwd heb, maar dit heb ik uit gesprekken met o.a. journalisten (ook diegenen die ter linkerzijde van het spectrum staan, die nu niet drect de kant van de kolonisten kiezen) en politierapporten.
    We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
      Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:42:35 #180
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65690307
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 13:31 schreef msnk het volgende:

[..]

Uiteraard, ik zeg dan ook niet dat Turkije ooit in oorlog zal gaan met Israel. Het is geen onvoorwaardelijke steun maar zowel de regering als 90% van de bevolking steunen de Palestijnen )alsmede Hamas wat ik uiteraard niet begrijp).
    whehehehe

sorry
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')