http://www.haaretz.com/hasen/spages/1061150.htmlquote:Gaza militants fire Grad into Ashkelon for first time since Gaza op
By Haaretz Service
A Grad rocket hit Ashkelon on Tuesday morning, the first such rocket to be fired at the city from Gaza since a cease-fire ended Israel's 22-day offensive in the coastal strip last month.
Three people in Ashkelon were treated for shock after the attack. Damage to property was also reported.
Die settlers in Hebron gedragen zich idd niet. Maar vind je het niet vreemd dat een handjevol joden enorme bescherming nodig hebben om in Hebron te kunnen wonen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Krijgt die burgerbevolking niet anyway constant op haar donder, zelfs al gedragen ze zich netjes onderworpen ?
Ik bedoel maar, er zijn er hier weinigen die weten wat Al Naqba is en wat het betekend voor de Palestijnen.
Dat is op zich niet verbazend, het gebeurd wel vaker dat hetgeen er in het ene werelddeel een onuitwisbare indruk heeft achter gelaten in een ander werelddeel volkomen nietszeggend is .. maar wat hier dus frappant is, is dat de in Israël opgegroeide Jood het niet weet, dat stukje wordt blijkbaar overgeslagen in het onderwijs daar.
En om dan maar een stuk discussie te herhalen : het is niet uit de hemel komen vallen dat de bevolking voor Hamas koos ipv Fatah, zelfs afspraken met de Amerikanen werden niet nagekomen en de grenzen van 67 waren verder weg dan ooit ..
Kijk bvb eens naar de youtube-filmpies gemaakt in Hebron, dat valt dan onder de PA .. behalve die ene wijk, 30.000 inwoners als ik het goed herinner, waarin 600 settlers onder bescherming van de IDF de Palestijnse bewoners weg treiteren .. het is dat Bet S'lem (of hoe ze heten) mobieltjes met camera's heeft uitgedeeld daar, om dat aan de kaak te stellen, het is dat youtube bestaat, anders zouden dit soort dingen in de vergetelheid verdwijnen ..
Kijk eens naar die overvloed van filmpies die je kan vinden op youtube, en zelfs al neem je die allemaal met een gigantische schep zout, dan blijft er nog genoeg frustratie over om dit conflict aan de gang te houden
[..]
Ik denk dat dat sterk afhangt van de mate waarin zo'n bezetter ingrijpt in je dagelijkse routine .. hoe groter de ingreep hoe groter de onrust
Zoals dat volk zich gedraagt vind ik dat niet vreemd, nee ..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Die settlers in Hebron gedragen zich idd niet. Maar vind je het niet vreemd dat een handjevol joden enorme bescherming nodig hebben om in Hebron te kunnen wonen?
Jammer dat Hamas de Israelische burgers niet waarschuwd..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:40 schreef NewsVan het volgende:
IDF heeft burgers in Gaza gewaarschuwd voor een nieuwe luchtaanval,,
Tuurlijk Verluste.. val daar maar op terug..quote:Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef Verluste het volgende:
[..]
![]()
Israël lokt de Palestijnen uit door bezetting en de blokkades, en nog meer als je de media volgt van de afgelopen 20 jaar?
En daar gaan we weer....
Goh, zijn we weer terug bij af. Wie had dat gedachtquote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:06 schreef venomsnake het volgende:13:36 Hamas official: Rocket fire will stop if Israel opens Gaza crossings (Israel Radio) 13:07 Olmert and Barak instruct IDF to respond to rocket fire on Ashkelon (Haaretz)
ja leukquote:Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ga ik niet op in, is allang besproken in de tig andere topics hierover. Als je ook even normaal doordenkt kom je ook tot de conclusie waarom ze zoiets wellicht zouden kunnen doen. Het heeft alles te maken met wanhoop. Gecreërd door de bezetter.
Telefonisch? doen die lijnen het nog dan?quote:Het Israëlische leger heeft inwoners van Rafah in het zuiden van de Gazastrook dinsdag telefonisch gewaarschuwd onmiddellijk hun huizen te verlaten, omdat er luchtaanvallen op til zijn. Rafah ligt aan de grens met Egypte en er zijn in de afgelopen jaren talrijke tunnels aangelegd waardoorheen wapens en andere goederen de Gazastrook worden binnengesmokkeld.
Zolang Erdogan aan de macht blijft hebben ze één bondgenoot: Turkije. Maar ik geef je verder groot gelijk, ik snap ook niet waarom ze raketjes gaan lopen afvuren.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja leuk
ik heb die vraag ook al is gesteld en ik heb in die tig topics nooit een bevredigend antwoord gezien
waarom blijven ze proberen Israel te raken wetende dat daar op een gegeven moment een reactie op komt?
omdat ze bezet worden, wordt dat meer of minder als ze raketten op Israelische steden afschieten?
wat is het nut van die acties want als we de vergelijking trekken met het verzet tijdens de tweede wereldoorlog dan werd dat gecoordineerd vanuit Engeland met het oog op een invasie
de Palestijnen hebben geen bondgenoten achter zich staan, sterker ze zijn uberhaupt niet welkom in de regio ... wat proberen ze in godsnaam te bereiken met het afschieten van die raketten?
vrijheid of het vasthouden aan de status quo?
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Telefonisch? doen die lijnen het nog dan?
Ik noemde Ramle en Lod zoals ik dat nu dagelijks zie, komt moussie aan met een gebeurtenis in het heetst van de strijd tijdens een oorlog.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Onlangs noemde Silk Tie een plaats, waar joden en arabieren netjes met elkaar omgingen. Ik heb daar geen bal verstand van, dus slikte dat verhaal moeiteloos.
Jij gaf met bronnen aan, dat er in het verleden nogal trammelant was geweest, in de zin van Arabieren verjagen.
Ik denk, dat Silk Tie integer is en dus echt niks weet van die verdrijving en dus echt denkt, dat Arabieren en Joden goed met elkaar omgaan.
Dat is dus een fundamenteel probleem: dat mensen tijdens hun opvoeding een selectief beeld van de geschiedenis voorgeschoteld krijgen. En dat ze dus denken dat hun beeld het enige ware is.
Vandaar mijn diepe respect voor dwarsliggers, zoals be'etselem of zo.
Zeker wel. Erdogan, de president van Turkije en tevens partijleider van de grootste Partij in dat land, was zelfs van plan om soldaten naar Gaza te sturen maar mede vanwege de MHP en CHP (oppositie) werd daar toch vanaf gezien.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:25 schreef sp3c het volgende:
Turkije is bepaald geen bondgenoot van de Palestijnen!
de Turkse regering bestaat enkel omdat het leger dat toestaat en die vind Israel wel tof ... ik zou daar niet hard op rekenenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:27 schreef msnk het volgende:
[..]
Zeker wel. Erdogan, de president van Turkije en tevens partijleider van de grootste Partij in dat land, was zelfs van plan om soldaten naar Gaza te sturen maar mede vanwege de MHP en CHP (oppositie) werd daar toch vanaf gezien.
Uiteraard, ik zeg dan ook niet dat Turkije ooit in oorlog zal gaan met Israel. Het is geen onvoorwaardelijke steun maar zowel de regering als 90% van de bevolking steunen de Palestijnen )alsmede Hamas wat ik uiteraard niet begrijp).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Turkse regering bestaat enkel omdat het leger dat toestaat en die vind Israel wel tof ... ik zou daar niet hard op rekenen
Jij kent 'dat volk' helemaal niet! Het enige dat je ervan denkt te weten is gebaseerd op beelden die je gevoerd krijgt. Waarop niet te zien is dat 'dat volk' eerst flink getreiterd wordt en dat men pas de camera's aanzet wanneer de langverwachte reactie komt. Dit is diverse malen voor rechtbanken bewezen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Zoals dat volk zich gedraagt vind ik dat niet vreemd, nee ..
[..]
whehehehequote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:31 schreef msnk het volgende:
[..]
Uiteraard, ik zeg dan ook niet dat Turkije ooit in oorlog zal gaan met Israel. Het is geen onvoorwaardelijke steun maar zowel de regering als 90% van de bevolking steunen de Palestijnen )alsmede Hamas wat ik uiteraard niet begrijp).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |