Je hebt het artikel gelezen, en nu is het, daardoor, omdat het in de media kwam, geen oorlogsmisdaad meer?quote:Op zondag 1 februari 2009 13:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite. ik heb dat filmpje en het artikel gelezen en gezien, want het is niet bepaald een scoop.
Ik heb echt geen enkel idee wat je nu probeert te suggereren, dus stel je suggestie nog eens.quote:[..]
Is jouw suggestie nu dat wanneer raketten geen slachtoffers maken het afvuren daarvan op willekeurige burgerdoelen geen oorlogsmisdaad is? Als je dit veronderstelt is dat onjuist.
What-evah, het is onbegrijpelijk dat een drinkwaterinstallatie niet doorgelaten wordt.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zelfs bouwmateriaal, dat bestemd was voor het onderkomen van Gazaanse burgers, is aangewend geworden als traktatie op onschuldige Israëlische inwoners.
Binnen het kader van zelfverdediging druist het blokkeren van handel, ook al zijn het goederen van derden, niet tegen het oorlogsrecht in.
Een pijnlijke vergissing. Als er bijvoorbeeld door friendly fire dodelijke slachtoffers vallen kun je ook niet spreken van een overtreding, misdaad of iets dergelijks.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je hebt het artikel gelezen, en nu is het, daardoor, omdat het in de media kwam, geen oorlogsmisdaad meer?
quote:Is jouw suggestie nu dat wanneer raketten geen slachtoffers maken het afvuren daarvan op willekeurige burgerdoelen geen oorlogsmisdaad is? Als je dit veronderstelt is dat onjuist.
Wanneer jouw reactie op mijn uitleg what ever is dan is het begrijpelijk dat jij het niet begrijpt.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
What-evah, het is onbegrijpelijk dat een drinkwaterinstallatie niet doorgelaten wordt.
Wat pijnlijke vergissing? Israel zei toch zelf na het bombardement dat de aanval gerechtvaardigd was omdat raketten geraakt zouden zijn?quote:
Dit hele geval toont duidelijk aan dat Israël er keer op keer vanuit gaat dat haar aanvallen tegen de Hamas gericht is. Elke keer denkt Israel in zijn recht te staan, maar veroordeelt het tegelijkertijd de aanvallen met domme, ongerichtte raketten.quote:Als er bijvoorbeeld door friendly fire dodelijke slachtoffers vallen kun je ook niet spreken van een overtreding, misdaad of iets dergelijks.
Dat laat onverlet dat het best goed zou kunnen dat in internationaal oorlogsrechtelijke termen zo'n voorval wel een status kunnen hebben.
[..]
Ja.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer jouw reactie op mijn uitleg what ever is dan is het begrijpelijk dat jij het niet begrijpt.
De Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem denkt daar anders over, maar het is waar dat de IDF bij haar versie blijft.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat pijnlijke vergissing? Israel zei toch zelf na het bombardement dat de aanval gerechtvaardigd was omdat raketten geraakt zouden zijn?
Waarom zou men willekeurige beschietingen op burgerdoelen niet mogen veroordelen?quote:Dit hele geval toont duidelijk aan dat Israël er keer op keer vanuit gaat dat haar aanvallen tegen de Hamas gericht is. Elke keer denkt Israel in zijn recht te staan, maar veroordeelt het tegelijkertijd de aanvallen met domme, ongerichtte raketten.
Jij mist op jouw beurt het punt , dat ik in het bericht waarop jij met de what ever reageerde, uitlegde dat bouwmateriaal voor huizen, dat via Israël de Gaza werd ingevoerd is aangewend als materiaal voor zelfgemaakte raketten die op Israëlische burgers zijn geschoten.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja.
Ik zal even duidelijk uitleggen waarom.
1: ik zeg dat het weigeren van een drinkinstallatie onbegrijpelijk is.
2: jij reageert met bewering als ´het is niet verboden, ze hadden het via Egypte moeten doen´-achtig.
3: ik: whatevah. Je mist totaal het punt, maar ik had geen zin het verder uit te leggen, we waren inmiddels ook in discussie over een ander punt, namelijk dat over die zuurstofflessen.
Net zoals de raketten van Hamas niet accuraat zijn. Hamas zegt echter niet dat de raketten accuraat zijn. Israël zegt dat hun raketten wel accuraat zijn, en het alleen Hamas raakt.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem denkt daar anders over, maar het is waar dat de IDF bij haar versie blijft.
In elk geval toont dit incident alleen aan dat de raketaanvallen van Israël niet altijd accuraat zijn.
Ik stel die in het geheel niet vrij van veroordeling.quote:En de verklaringen van het IDF die worden niet altijd vastgehouden. Bijvoorbeeld bij de beschieting van de V.N.-school in Jabalya hebben zij hun verklaring meerdere malen gewijzigd.
[..]
Waarom zou men willekeurige beschietingen op burgerdoelen niet mogen veroordelen?
Ik mis helemaal niet het punt. Ik zeg nog steeds dat het onbegrijpelijk is dat een drinkwaterinstallatie van Frankrijk geweigerd is.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij mist op jouw beurt het punt , dat ik in het bericht waarop jij met de what ever reageerde, uitlegde dat bouwmateriaal voor huizen, dat via Israël de Gaza werd ingevoerd is aangewend als materiaal voor zelfgemaakte raketten die op Israëlische burgers zijn geschoten.
De grens dichthouden om de handel te blokkeren, dus om de invoer van bepaalde materialen te blokkeren, is geen oorlogsmisdaad.
De doelwitten van Hamas zijn daarentegen accuraat. Ze kiezen willekeurige dorpen en steden uit en maken geen verschil tussen militaire en burgerdoelen.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Net zoals de raketten van Hamas niet accuraat zijn. Hamas zegt echter niet dat de raketten accuraat zijn. Israël zegt dat hun raketten wel accuraat zijn, en het alleen Hamas raakt.
Dat is dus niet waar.
Er is geen sprake van willekeur. Het filmpje laat duidelijk zien dat er sprake was van een precisieaanval, maar het uitgekozen doel blijkt niet Hamas-gerelateerd te zijn.quote:Als Israël echter raketten schiet, zegt het dat het raketten geraakt heeft, en dat de aanval gerechtvaardigd is. Echter, blijkt ook hier weer, zijn de raketten in enige vorm bekeken, willekeurig afgeschoten. Het enige verschil is de illusie.
Israël rechtvaardigt haar aanvallen niet met de pretentie altijd accuraat te zijn, maar met het recht op zelfverdediging.quote:De Hamas heeft niet de illusie een doel met hoge precisie te raken.
Israël heeft wel de illusie een doel met hoge precisie te raken, en -dit is belangrijk- rechtvaardigt daarmee zijn aanval.
In elk gewapend conflict heeft de burgerbevolking iets te bevrezen; namelijk hun leven.quote:Echter, de conclusie
Dát is mijn punt. Raketten van Hamas hebben net zo´n zelfde effect als de raketten van Israël. Het enige verschil is, is dat Israël zegt dat onschuldige burgers niets van Israël te vrezen heeft. Dat is, gezien de illusie van precisie, een leugen.
Het heeft weinig met goedpraten te maken, maar jij wilt je graag in deze termen wilt uiten veronderstel ik?quote:Op zondag 1 februari 2009 13:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik mis helemaal niet het punt. Ik zeg nog steeds dat het onbegrijpelijk is dat een drinkwaterinstallatie van Frankrijk geweigerd is.
Jij probeert die weigering goed te praten door te beweren dat ander bouwmateriaal ook geweigerd wordt, en dat het geen oorlogsmisdaad is. Dat is echter volledig irrelevant. Maar, goed, what-evah. We hadden het over een ander onderwerp.
Hoe zie jij voor je dat een drinkwaterinstallatie gebruikt wordt om een raket van te bouwen? De pijpen eraf rukken, vullen met wat kunstmest, en afschieten op Israëliërs?quote:Op zondag 1 februari 2009 14:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het heeft weinig met goedpraten te maken, maar jij wilt je graag in deze termen wilt uiten veronderstel ik?
Ik zeg dat het begrijpelijk is dat Israël behoudens humanitaire hulp weinig andere zaken de Gazastrook in wil hebben, omdat zaken als bijvoorbeeld metaal, ijzer, aluminium en kunstmest gemakkelijk aangewend kunnen worden (en is geworden) voor zelfgefabriceerde raketten om daarmee Israëlische burgers te bestoken.
Het is mij een raadsel wat precies hieraan irrelevant is.
Zoals ik al eerder vertelde is materiaal dat oorspronkelijk bedoeld was om huizen te bouwen voor de Palestijnse bevolking gebruikt om raketten te fabriceren en daarmee Israël te bestoken.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe zie jij voor je dat een drinkwaterinstallatie gebruikt wordt om een raket van te bouwen? De pijpen eraf rukken, vullen met wat kunstmest, en afschieten op Israëliërs?
Ja, zo, zo kun je alles natuurlijk wel weigeren. Ik vind het nog een wonder -met die logica- dat de Gaza het beton mag houden van Israël.
Je hebt gelijk Israel heeft nooit vrede gewild.quote:Op zondag 1 februari 2009 11:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Echt waar ?
Niet te geloven..
Vrede is wel het laatste wat ze willen
Het artikel dat hier geplaatst is, is niet van Smalhout. Dus van wie wel. De andere bronnen geven ook een heel ander verhaal. Nogmaals een bron of het is een broodje aap.quote:Op zondag 1 februari 2009 10:41 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat staat er wel bij: column van Smalhout in De Telegraaf. Als je op hun website kijkt zie je dat ze de columns niet online hebben staan. Wordt dus een beetje lastig linken.
Disproportioneel reageren is een belangrijk kenmerk van een oorlogsmisdaad. Het is niet voor niets dat de PVDA dat woord weigerde te gebruiken in de discussie over Gaza. Het is niet snugger om officieel te melden dat je 'disproportional' zal reageren, want daarmee maak je het een toekomstig tribunaal erg gemakkelijk.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welke afspraken?
Ik vind wel dat Israel water en voedsel moet doorlaten.
[..]
Nee, in oorlog hoef je echt niet proportioneel te reageren. Zolang je maar niet doelbewust burgers aanvalt. Als Hamas een israeli doodt, en israel doodt honderd Hamas leden dan is dat geen oorlogsmisdaad, maar gewoon oorlog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |