abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:23:12 #221
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65717644
Ok..docu over Hamas gezien.
De verzetsbeweging Hamas is een gevolg van wat Israël allemaal heeft aangericht. Ik vind het niet goed dat Hamas zich aan het ontpoppen is als een totalitaire beweging gebaseerd op de Islam die Gaza steeds meer met een ijzeren vuist aan het regeren is. Dat is heel erg immoreel en daarmee behartig je de belangen totaal niet van de Palestijnen op de Gazastrook.

Beter een corrupte Fatah in de regering die de belangen van de Palestijnen niet voldoende toekomt op de Gazastrook dan een totalitair, isolerend Hamas die wel de directe behoefte van de Gazanen voedt met op het oog op orde en gerechtvaardigd gewapend verzet tegen de bezetter.

Een corrupt Fatah is toch beter op de lange termijn denk ik voor de Gazanen.
Dasvidanja
pi_65718200
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:

[..]

Laat ik er nou voor geleerd hebben

En nee. je hoeft de kogels niet af te rekenen, maar als je veel meer geweld inzet dan nodig voor het beoogde militaire doel kan dat disproportioneel zijn. Israel noemt het zelf zo en dan is het een oorlogsmisdaad. .
Het zou leuk, maar vooral interessant zijn als je hierover wat meer uitweidt.
Volgens mij valt de implicatie van het gezegde namelijk niet precies op te maken en lijkt het me een greep uit de lucht om te spreken over een oorlogsmisdaad. Alsof een toekomstig IDF-actie per direct gelinkt kan worden aan deze uitspraak en derhalve een oorlogsmisdaad is.
'Buitensporig' (dat was hetgeen Olmert letterlijk betoogde) geweld als reactie op de aanhoudende raketbeschietingen vanaf Gaza is volgens de regels van de V.N. geen oorlogsmisdaad.
Dat was ook de truc van de PvdA om hun semantiek ten behoeve van de positionering van de partij aan te passen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65718464
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:34 schreef Verluste het volgende:
19:50 Turkish soccer player plants Palestinia flag on pitch at central Turkey match (Reuters)

Vet

ISTANBUL - De Turkse profvoetballer Ibrahim Dagasan heeft dinsdagmiddag enkele tellen na het bekerduel Sivasspor - Galatasaray midden op het veld een Palestijnse vlag geplant als protest tegen het Israëlische offensief in Gaza.

Het moment van het politieke statement van de Turkse profvoetballer was opmerkelijk, de steun voor de Palestijnen niet. Turkije steunt Palestina massaal.

Dagasan plaatste de vlag op de middenstip kort nadat zijn club Sivasspor in de kwartfinale van het Turkse bekertoernooi na penalty's had gewonnen van Galatasaray. Na zijn daad schreeuwden toeschouwers anti-Israël-leuzen. De voetballer reageerde op zijn beurt weer met een vinger voor zijn mond als gebaar dat iedereen stil moest zijn.

Een ander opmerkelijk feit is ook dat één van Dagasan-teamgenoten de Israëlische spits Pini Balili is.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65718491
quote:
Hamas: Israel offered to let in 75% of Gaza aid in exchange for Shalit

A Hamas official said Tuesday that Israel has offered to allow in 75 percent of the goods it currently bans from entering the Gaza Strip in exchange for the release of abducted Israel Defense Forces soldier Gilad Shalit, according to the Palestinian Ma'an News Agency.

The remaining 25 percent are goods Israel says could be used to make weapons.

Salah al-Bardawil, a leading Hamas member in the Palestinian parliament, told the Palestinian Ma'an News Agency that his movement would be ready for a prisoner exchange with Israel starting Thursday.

He added that Hamas would, as part of a cease-fire, agree to stop firing projectiles into Israel, and said Hamas had asked for Egypt's help in convincing other factions to show restraint.

"We have no objection to a cease-fire in exchange for lifting the siege and opening crossing points," Ma'an quoted Bardawil as saying. "We don't oppose addressing the Shalit case in tandem with cease-fire negotiations, but we asked for explanations about the nature of the material Israel won't let in."
quote:
UN backtracks on claim that deadly IDF strike hit Gaza school

The United Nations has reversed its stance on one of the most contentious and bloody incidents of the recent Israel Defense Forces operation in Gaza, saying that an IDF mortar strike that killed 43 people on January 6 did not hit one of the United Nations Relief and Works Agency schools after all.

It seems that the UN has been under pressure to put the record straight after doubts arose that the school had actually been targeted. Maxwell Gaylord, the UN humanitarian coordinator in Jerusalem, said Monday that the IDF mortar shells fell in the street near the compound, and not on the compound itself.

Gaylord said that the UN "would like to clarify that the shelling and all of the fatalities took place outside and not inside the school."

UNRWA, an agency whose sole purpose is to work with Palestinian refugees, said in response Tuesday that it had maintained from the day of attack that the wounded were outside of the school compound. UNRWA said that the source of the mistake in recent weeks had originated with a separate branch of the United Nations.
De V.N. en vooral de UNRWA hebben voor mij nog meer geloofwaardigheid verloren.
pi_65718557
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

Waarom enkel omdat ze de waarheid en de Palestijnen ondersteunen.
de VN en UNRWA die zijn getuigen wat er allemaal afspeelt in Gaza. erken dat eerst maar
en ik snap dat je hun niet gelooft want dat kwetst enkel Israel want die doen nooit iets fout.
pi_65718570

Palestijnen : Een volk zonder steun. een volk waarin de tweede maal fout wordt gemaakt.
pi_65718759
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom
Omdat de V.N. en vooral de UNRWA de suggestie hebben gewekt, of in elk geval het beeld levendig gehouden, dat een V.N. school zou zijn gebombardeerd waarbij 40 personen omkwamen.
Dat beeld voedde de virulente haat tegen Joden en andere antisemitische gevoelens over de hele wereld.
Ik neem hun dat kwalijk.
pi_65718785
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]

Palestijnen : Een volk zonder steun. een volk waarin de tweede maal fout wordt gemaakt.
Dringt het nou echt niet tot je botte kop door dat die 2 dingen NIET te vergelijken zijn?
Dubbelgeneukte gristus nog aan toe.
pi_65719034
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Omdat de V.N. en vooral de UNRWA de suggestie hebben gewekt, of in elk geval het beeld levendig gehouden, dat een V.N. school zou zijn gebombardeerd waarbij 40 personen omkwamen.
Dat beeld voedde de virulente haat tegen Joden en andere antisemitische gevoelens over de hele wereld.
Ik neem hun dat kwalijk.
de enige die je dat kwalijk moet nemen is Israel niet instanties als VN en UNWRA.
die doen hun werk.
pi_65719051
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dringt het nou echt niet tot je botte kop door dat die 2 dingen NIET te vergelijken zijn?
Dubbelgeneukte gristus nog aan toe.
De methoden zijn wel vergelijkbaar, absoluut wel.
pi_65719082
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:39 schreef Meki het volgende:

[..]

De methoden zijn wel vergelijkbaar, absoluut wel.
Absoluut niet.
pi_65719100
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Absoluut niet.
Waarom niet, overtuig me maar.
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 02:02:16 #233
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65719299
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor.

Omdat Israels barbarij in Gaza, ondanks het bannen van journalisten, zo zichtbaar was dat ontkennen onmogelijk is, houdt pro-Israel zich bezig met muggenziften. Letterneuken over of er op die en die datum de slachtoffers nu naast of in dat en dat gebouw vielen en dat soort details die niet of nauwelijks van belang zijn voor het geheel.

Die indruk maak je tenminste. Net zoals het schreeuwen van Peres door Erdogan als indicatie beoordeeld werd is dit imo ook een indicatie, nml. eentje van een zwakke zaak. Een afleidingsmanoeuvre.

Terwijl de beelden van fosforbommen dagelijk te zien waren en het internet overspoeld is geworden door foto's van de vernietiging en de slachtoffers is het desperaat zoeken naar iets om anderen van te beschuldigen.

Zoals:
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik neem hun dat kwalijk.
Zelfs de versleten oude antisemitisme wordt er weer bij gesleept. Alles om maar te kunnen beschuldigen.
pi_65719394
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 02:02 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja hoor.
Ja.
Alle krantenkoppen waren gevuld met het nieuws dat een VN-school was gebombardeerd waarin vluchtelingen dekking zochten. Ik zie het nog heel helder voor de geest; '40 doden na aanval op VN-school'.
Zulke krantenkoppen laten weinig aan de verbeelding over. Daarbij komt ook nog eens dat Chris Gunness heel stellig sprak over dat het 99% zeker was dat Hamas niet in de school zat.
Ik vind het heel vreemd dat in plaats van de verklaring van het IDF aanvallen de UNRWA niet meteen het beeld corrigeerde dat de school niet was geraakt door het Israëlische leger en dat er binnen de school ook geen slachtoffers waren gevallen.
quote:
Zelfs de versleten oude antisemitisme wordt er weer bij gesleept. Alles om maar te kunnen beschuldigen.
Ik haal er niets bij, maar dat kon simpelweg worden waargenomen bij de diverse pro-Hamas betogingen, zelfs in Amsterdam. Dat ging geenszins enkel over steun voor de Palestijnen, maar daar konden de usual suspects hun virulente haat weer voor even uit het systeem gooien.
  woensdag 4 februari 2009 @ 06:47:20 #235
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65720139
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:01 schreef Meki het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ISTANBUL - De Turkse profvoetballer Ibrahim Dagasan heeft dinsdagmiddag enkele tellen na het bekerduel Sivasspor - Galatasaray midden op het veld een Palestijnse vlag geplant als protest tegen het Israëlische offensief in Gaza.

Het moment van het politieke statement van de Turkse profvoetballer was opmerkelijk, de steun voor de Palestijnen niet. Turkije steunt Palestina massaal.

Dagasan plaatste de vlag op de middenstip kort nadat zijn club Sivasspor in de kwartfinale van het Turkse bekertoernooi na penalty's had gewonnen van Galatasaray. Na zijn daad schreeuwden toeschouwers anti-Israël-leuzen. De voetballer reageerde op zijn beurt weer met een vinger voor zijn mond als gebaar dat iedereen stil moest zijn.

Een ander opmerkelijk feit is ook dat één van Dagasan-teamgenoten de Israëlische spits Pini Balili is.
Nog een reden om de doodschop terug in te voeren in het voetbal.
  woensdag 4 februari 2009 @ 06:48:39 #236
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65720148
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]

Het verschil ?!

Die mensen op de foto's rechts zullen 99% zeker over een jaar nog in leven zijn zonder afname van die zekerheid.
Die mensen links op de foto zijn vernietigd door lieden met een zelfde moreel niveau als de plaatser van de oorspronkelijke post.
  woensdag 4 februari 2009 @ 06:49:36 #237
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65720154
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 02:02 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja hoor.

Omdat Israels barbarij in Gaza, ondanks het bannen van journalisten, zo zichtbaar was dat ontkennen onmogelijk is, houdt pro-Israel zich bezig met muggenziften. Letterneuken over of er op die en die datum de slachtoffers nu naast of in dat en dat gebouw vielen en dat soort details die niet of nauwelijks van belang zijn voor het geheel.

Die indruk maak je tenminste. Net zoals het schreeuwen van Peres door Erdogan als indicatie beoordeeld werd is dit imo ook een indicatie, nml. eentje van een zwakke zaak. Een afleidingsmanoeuvre.

Terwijl de beelden van fosforbommen dagelijk te zien waren en het internet overspoeld is geworden door foto's van de vernietiging en de slachtoffers is het desperaat zoeken naar iets om anderen van te beschuldigen.

Zoals:
[..]

kansloos ...
pi_65725350
Joods centrum Amstelveen beschoten
quote:
Het Joods Sinai Centrum in Amstelveen is beschoten. De twee kogelinslagen werden ontdekt door een onderhoudsmonteur.

De reden van de beschieting en de daders zijn nog onbekend. Het centrum is een joodse instelling voor geestelijke gezondheidszorg waar mensen met een verstandelijke handicap worden begeleid. De kogels zijn in het veiligheidsglas blijven steken, meldt De Telegraaf.
pi_65726690
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:23 schreef Meki het volgende:
Joods centrum Amstelveen beschoten
[..]
Mooi he Meki, die haat? Zo'n actie zal je ongetwijfeld wel weer begrijpelijk vinden!
pi_65727001
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:02 schreef DtchDopey het volgende:

[..]

Mooi he Meki, die haat? Zo'n actie zal je ongetwijfeld wel weer begrijpelijk vinden!
Ik woon er vlakbij. Door dit soort acties kan ik mij iig beter inleven bij de mensen in Sderot en Ashkelon.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')