abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66768642
Ze willen minimaal weten:
Je boekingsnummer
Je vertrek- en aankomstluchthaven
Paspoortnummers/vervaldata van alle reizigers
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66768723
en je creditcardnr waarmee je geboekt hebt
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_66769564
Neehoor je kunt ook gewoon inchecken zonder. Er zijn 3 mogelijkheden om bij je boeking te komen, alleen voor de eerste heb je je CC nummer nodig.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66770391
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:30 schreef Thetallguy het volgende:
Ze willen minimaal weten:
Je boekingsnummer
Je vertrek- en aankomstluchthaven
Paspoortnummers/vervaldata van alle reizigers
+ Geboortedatum reizigers.

En of je je bagage zelf hebt ingepakt, er niemand aan is geweest en je geen verboden spullen meeneemt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66773690
ja dat vond ik ook zo mooi "ik weet zeker dat er niemand aan mijn bagage is geweest"
hoe kan ik nú bevestigen dat er niemand aan de bagage is geweest die ik nog niet heb ingepakt?
pi_66773863
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:02 schreef JohnDDD het volgende:
ja dat vond ik ook zo mooi "ik weet zeker dat er niemand aan mijn bagage is geweest"
hoe kan ik nú bevestigen dat er niemand aan de bagage is geweest die ik nog niet heb ingepakt?
Heb jij de glazen bol van Ryanair niet thuisgestuurd gekregen?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66787250
vlucht 0 euro incl. glazen bol gratis thuisgestuurd

je zou haast denken dat er een luchtje aan zit
pi_66803417
Volgende week vlieg ik voor het eerst van mijn leven met Ryanair van Eindhoven naar Dublin. Om kosten te besparen heb ik er voor gekozen om alleen handbagage mee te nemen. Nu heb ik een mooi handbagagekoffertje dat in de lengte 1 cm groter is dan toegestaan door de Ryanair voorschriften.

Mijn vraag is of ik hier gezeik mee krijg bij de incheckbalie. Ik weet dat Ryanair overal geld aan wil verdienen (naar de WC in het vliegtuig, 1 minuut te laat aankomen bij de incheckbalie) en ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil straks niet gedwongen worden om tegen een hoog tarief alsnog m'n koffertje in te checken.
pi_66805128
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:58 schreef Nielsch het volgende:
Volgende week vlieg ik voor het eerst van mijn leven met Ryanair van Eindhoven naar Dublin. Om kosten te besparen heb ik er voor gekozen om alleen handbagage mee te nemen. Nu heb ik een mooi handbagagekoffertje dat in de lengte 1 cm groter is dan toegestaan door de Ryanair voorschriften.

Mijn vraag is of ik hier gezeik mee krijg bij de incheckbalie. Ik weet dat Ryanair overal geld aan wil verdienen (naar de WC in het vliegtuig, 1 minuut te laat aankomen bij de incheckbalie) en ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil straks niet gedwongen worden om tegen een hoog tarief alsnog m'n koffertje in te checken.
Als het goed is, hoef je niet langs de incheckbalie aangezien je alleen handbagage hebt.

De vraag is of je gezeik krijgt bij de douane of bij de gate.

Het schijnt dat men in Eindhoven nooit moeilijk doet, althans bij de douane niet getuige ook het feit dat ik de vorig keer dat ik van Eindhoven vloog mensen met ongelooflijk grote koffers heb gezien.

Weet iemand of er op Rome (Ciampino) moeilijk wordt gedaan? Zal wel niet hè? Ik weet van Weeze bijv. dat men moeilijk schijnt te doen over koffergroottes.

Mijn koffer zit denk ik in de juiste klasse van grootte maar wellicht neem ik nog een extra rugzak mee met boeken.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:22:05 #285
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_66807888
1cm? Absoluut geen probleem. Als je ziet wat mensen soms meenemen...
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:25:51 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66810066
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:22 schreef nickybol het volgende:
1cm? Absoluut geen probleem. Als je ziet wat mensen soms meenemen...
Op Eindhoven zijn ze inderaad relaxt, maar op andere luchthavens kan er moeilijk worden gedaan, op Stansted bijvoorbeeld is het de beveiliging die soms lastig doet en het koffertje daadwerkelijk in een kofferklem stopt.

Voor 1 cm zou ik de gok wel durven wagen, zeker als de koffer er ook niet volgepropt uitziet en niet zwaarder is dan de 10 KG, dan kom je wel door de checks heen.
Opzich zijn die regels er niet voor niets, want hoewel de koffer welke een paar cm groter is dan de toegestane limiet echt wel in het bagagecompartinent past zorgt dit er wel voor dat er minder ruimte voor de koffer voor de overige passagiers is,
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66822970
Vanochtend teruggevlogen van Girona naar Brussel. Geen paspoortcontrole, geen tassencontrole en konden zo doorlopen naar het vliegtuig. Ik had vandeweek in Spanje gel gekocht (250 ml) en dacht, ach laat ik het maar proberen voor de zekerheid, pakken ze het af, dan pakken ze het af, anders heb ik het toch gewoon bij. Werd totaal niet naar gekeken. Vreemde gang van zaker. Op Charleroi controleerde ze op de heen weg wel of mijn koffer in het bagagerek paste. na een beetje geduw en gepas paste hij erin dus waren er verder geen problemen, ook mijn deo, en tandpaste etc kwamen er hier door heen. Het lijkt of men de laatste tijd weer wat soepeler wordt met het meenemen van zaken ..

Zo, nu eerst over 2 weekjes naar Dublin, kijken of dan alles weer zo soepeltjes gaat
  zondag 8 maart 2009 @ 13:26:27 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66823214
Vloeistoffen gaan al sinds lange tijd niet meer uit mijn tas, en als ik bij de security checks om my heen kijk, bij bijna niemand meer.
Dit is natuurlijk het gevolg dat de scanners zelf het ook allemaal wel geloven, zolang de vloeistoffen er op het scherm er niet te groot uitzien laten ze het maar passeren. (Ze zullen het wel zien op het scherm, maar er geen punt meer van willen maken). In het begin werd er natuurlijk streng op toegezien omdat er nog angst was, maar nu gelooft bijna niemand nog in de maatregel.
(Hoewel in de UK ze nog steeds mensen in dienst hebben die schreeuwen dat vloeistoffen apart moet worden aangegeven, wat vervolgens niemand doet, maar dit terzijde).

Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66835803
dat op Eindhoven is IMO echt een beetje belachelijk
wij zaten allemaal met onze tassen en jassen op schoot omdat dat stel italianen zonodig hutkoffers meemoest in het bagageding
  zondag 8 maart 2009 @ 20:00:27 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66836123
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:26 schreef ozzietukker het volgende:
Vloeistoffen gaan al sinds lange tijd niet meer uit mijn tas, en als ik bij de security checks om my heen kijk, bij bijna niemand meer.
Dit is natuurlijk het gevolg dat de scanners zelf het ook allemaal wel geloven, zolang de vloeistoffen er op het scherm er niet te groot uitzien laten ze het maar passeren. (Ze zullen het wel zien op het scherm, maar er geen punt meer van willen maken). In het begin werd er natuurlijk streng op toegezien omdat er nog angst was, maar nu gelooft bijna niemand nog in de maatregel.
(Hoewel in de UK ze nog steeds mensen in dienst hebben die schreeuwen dat vloeistoffen apart moet worden aangegeven, wat vervolgens niemand doet, maar dit terzijde).

Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
Bullshit. Op vloeistoffen controleren ze streng. Als dat in je tas zit gaat je tas open en krijg je een preek of gooien ze het weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 maart 2009 @ 20:08:12 #291
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_66836381
In de ervaring van ozzietukker controleren ze er dus niet meer zo streng op. Om dat nou bullshit te noemen... andere ervaringen blijkbaar.
pi_66836556
quote:
Nee absoluut niet, werd zelfs verkocht onder het mum van dat Lowcost budget maatschappijen deze zonder meer aannemen. Zat ook zeker geen 10 KG in. Je mag het haast niet zeggen, maar het leek haast omdat het was omdat ik Nederlander was. Want de Franstalige mensen voor me mochten zo doorlopen (met zeker 1 persoon met een veel grotere "koffer"). Toen er gevraagd werd of ik Frans sprak zei ik nee (zelfbescherming, ik kan het wel, maar zo kunnen ze me nooit vast lullen ), toen mocht ik gelijk mijn koffer in dat "rek" gooien ..
pi_66836567
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:00 schreef XL het volgende:

[..]

Bullshit. Op vloeistoffen controleren ze streng. Als dat in je tas zit gaat je tas open en krijg je een preek of gooien ze het weg.
Laatste keer dat ik van Eindhoven vloog heb ik gewoon een grote bus deo mee kunnen nemen. Geen probleem. Op de terugweg (vanuit Polen) moest ik hem echter wel weggooien.
  zondag 8 maart 2009 @ 20:16:04 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66836632
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:08 schreef nickybol het volgende:
In de ervaring van ozzietukker controleren ze er dus niet meer zo streng op. Om dat nou bullshit te noemen... andere ervaringen blijkbaar.

Hij kan de Alberto Steegmans geweest zijn bij wie het goed gaat. Ik zie het wekelijks anders. Ik vind niet dat je op een forum mensen kan vertellen dat je vloeistoffen niet uit je tas hoeft te halen. Als de douanier onwelwillend is en minder luchtig dan de raamambtenaar die Ozzietukker hielp dan vlieg je niet als je ze niet uit je tas hebt gehaald. Dus dan schiet ik de reactie van Ozzietukker maar wat harder af. Ik heb er dit jaar zo'n 20 enkele vluchten opzitten en meerdere malen gezien dat mensen apart werden genomen met bagage vanwege vloeistoffen, of nog veel onnozeler... omdat ze tegen de stroom in liepen bij de douane omdat ze iets vergeten waren.

Als die gasten een slechte dag hebben reageren ze dat af op jou. Die 5 minuten aan de douane gedraag je je dus als een gentlemen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66836680
Eindhoven is relaxed, maar in de UK zijn ze heel streng. Ikheb al een paar keer meegemaakt dat mensen hun handbagage in een veel te kleine tas moesten proppen omdat ze drie verschillende tasjes bij zich hadden. En dan kom je echt de security niet door. Het tonen van vloeistoffen daarentegen heb ik al een poos niet meer meegemaakt. Maar voor de zekerheid gaan ze in de plastic zak en kan ik ze zo tevoorschijn halen als ze erom vragen. Ik heb geen zin in gedoe en blijf braaf binnen de regels.
pi_66836733
In New york hoef je vloeistoffen ook niet meer in een zakje te doen. Ik vroeg aan ze of ik een zakje kon krijgen maar moest gewoon alles in m'n tas laten en dan was 't allang best. Iedereen ziet inmiddels wel in dat 't volkomen belachelijke regel is..

Mag hopen dat 'ie ooit nog eens afgeschaft wordt. Maar weinig hoop op.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:14:41 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66839070
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:16 schreef XL het volgende:

[..]

Hij kan de Alberto Steegmans geweest zijn bij wie het goed gaat. Ik zie het wekelijks anders. Ik vind niet dat je op een forum mensen kan vertellen dat je vloeistoffen niet uit je tas hoeft te halen. Als de douanier onwelwillend is en minder luchtig dan de raamambtenaar die Ozzietukker hielp dan vlieg je niet als je ze niet uit je tas hebt gehaald. Dus dan schiet ik de reactie van Ozzietukker maar wat harder af. Ik heb er dit jaar zo'n 20 enkele vluchten opzitten en meerdere malen gezien dat mensen apart werden genomen met bagage vanwege vloeistoffen, of nog veel onnozeler... omdat ze tegen de stroom in liepen bij de douane omdat ze iets vergeten waren.

Als die gasten een slechte dag hebben reageren ze dat af op jou. Die 5 minuten aan de douane gedraag je je dus als een gentlemen.
Niet om hoog van de toren te blazen, maar ik maak meer dan 75 vluchten per jaar en heb nog nooit mijn tas hoeven openen voor vloeistoffen.
Ik zie bij de verschillende vliegvelden tijdens de veiligheidscontrole ook bijna niemand meer vloeistoffen uit de tas halen, en je maakt mij niet wijs dat niemand meer vloeistoffen meeneemt. Sterker nog, op Schiphol bijvoorbeeld heb ik zelfs aangegeven dat vloeistoffen in de handbagage zat en dit vonden ze prima.
Een gemiddelde scanner kan ook vanaf het scherm beoordelen of de vloeistoffen binnen de limieten zijn, en als dit groter is dan toegestan, tja dan wordt je tas geopend.

Het verkondingen dat je niet vliegt als je de vloeistoffen niet uit je tas hebt gehaald is de grootste onzin die er is, ALS ze al je vloeistoffen willen controleren zullen ze kijken of dit binnen de limieten is en anders inderdaad innemen, maar je mag daarna gewoon verder TENZIJ je dit of andere verboden voorwerpen op je lichaam expres verbergt.

Al gaat dit topic over Ryanair, en opzich is natuurlijk voldoen aan de voorwaarden van de veiligheidscontrole en handbagagelimieten wel belangrijk, sterker nog, vooral de handbagagelimieten moeten inderdaad wat strenger worden nageleeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:17:27 #298
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66839203
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet om hoog van de toren te blazen, maar ik maak meer dan 75 vluchten per jaar en heb nog nooit mijn tas hoeven openen voor vloeistoffen.
Ik zie bij de verschillende vliegvelden tijdens de veiligheidscontrole ook bijna niemand meer vloeistoffen uit de tas halen, en je maakt mij niet wijs dat niemand meer vloeistoffen meeneemt. Sterker nog, op Schiphol bijvoorbeeld heb ik zelfs aangegeven dat vloeistoffen in de handbagage zat en dit vonden ze prima.
Een gemiddelde scanner kan ook vanaf het scherm beoordelen of de vloeistoffen binnen de limieten zijn, en als dit groter is dan toegestan, tja dan wordt je tas geopend.

Het verkondingen dat je niet vliegt als je de vloeistoffen niet uit je tas hebt gehaald is de grootste onzin die er is, ALS ze al je vloeistoffen willen controleren zullen ze kijken of dit binnen de limieten is en anders inderdaad innemen, maar je mag daarna gewoon verder TENZIJ je dit of andere verboden voorwerpen op je lichaam expres verbergt.

Al gaat dit topic over Ryanair, en opzich is natuurlijk voldoen aan de voorwaarden van de veiligheidscontrole en handbagagelimieten wel belangrijk, sterker nog, vooral de handbagagelimieten moeten inderdaad wat strenger worden nageleeft.
Ik vlieg ongeveer zoveel en mijn ervaring is tegenovergesteld.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:19:19 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66839304
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:18 schreef jmac het volgende:
In New york hoef je vloeistoffen ook niet meer in een zakje te doen. Ik vroeg aan ze of ik een zakje kon krijgen maar moest gewoon alles in m'n tas laten en dan was 't allang best. Iedereen ziet inmiddels wel in dat 't volkomen belachelijke regel is..

Mag hopen dat 'ie ooit nog eens afgeschaft wordt. Maar weinig hoop op.
Eind 2009 zal geleideljk de vloeistofmanie worden afgeschaft in de VS, en Europa zal dan wel volgen neem ik aan.
Officieel is de reden dat de VS dan goede scanners heeft geinstalleerd die de eventuele explosieve vloeistoffen kunnen ontdekken.... (M.a.w. op deze manier kunnen de hoge bobo's bovenin zonder teveel gezichtsverlies deze belachelijke en onzinnige maatregel afschaffen).

Zal wel mooi voor Ryanair zijn, als mensen weer vloeistoffen meenemen zullen de handbagage tassen ook zwaarder worden. Ryanair zal dan een weegschaal bij het boarden neerzetten en iedere kilo meer dan het toegestane gewicht berekenen op basis van 10 euro de kilo....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66845800
Deze discussie mag verder in => Nieuwe regels handbagage binnen EU

Hier weer verder over Ryanair.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')