+ Geboortedatum reizigers.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:30 schreef Thetallguy het volgende:
Ze willen minimaal weten:
Je boekingsnummer
Je vertrek- en aankomstluchthaven
Paspoortnummers/vervaldata van alle reizigers
Heb jij de glazen bol van Ryanair niet thuisgestuurd gekregen?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:02 schreef JohnDDD het volgende:
ja dat vond ik ook zo mooi "ik weet zeker dat er niemand aan mijn bagage is geweest"
hoe kan ik nú bevestigen dat er niemand aan de bagage is geweest die ik nog niet heb ingepakt?
Als het goed is, hoef je niet langs de incheckbalie aangezien je alleen handbagage hebt.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:58 schreef Nielsch het volgende:
Volgende week vlieg ik voor het eerst van mijn leven met Ryanair van Eindhoven naar Dublin. Om kosten te besparen heb ik er voor gekozen om alleen handbagage mee te nemen. Nu heb ik een mooi handbagagekoffertje dat in de lengte 1 cm groter is dan toegestaan door de Ryanair voorschriften.
Mijn vraag is of ik hier gezeik mee krijg bij de incheckbalie. Ik weet dat Ryanair overal geld aan wil verdienen (naar de WC in het vliegtuig, 1 minuut te laat aankomen bij de incheckbalie) en ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil straks niet gedwongen worden om tegen een hoog tarief alsnog m'n koffertje in te checken.
Op Eindhoven zijn ze inderaad relaxt, maar op andere luchthavens kan er moeilijk worden gedaan, op Stansted bijvoorbeeld is het de beveiliging die soms lastig doet en het koffertje daadwerkelijk in een kofferklem stopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:22 schreef nickybol het volgende:
1cm? Absoluut geen probleem. Als je ziet wat mensen soms meenemen...
Bullshit. Op vloeistoffen controleren ze streng. Als dat in je tas zit gaat je tas open en krijg je een preek of gooien ze het weg.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:26 schreef ozzietukker het volgende:Vloeistoffen gaan al sinds lange tijd niet meer uit mijn tas, en als ik bij de security checks om my heen kijk, bij bijna niemand meer.
Dit is natuurlijk het gevolg dat de scanners zelf het ook allemaal wel geloven, zolang de vloeistoffen er op het scherm er niet te groot uitzien laten ze het maar passeren. (Ze zullen het wel zien op het scherm, maar er geen punt meer van willen maken). In het begin werd er natuurlijk streng op toegezien omdat er nog angst was, maar nu gelooft bijna niemand nog in de maatregel.
(Hoewel in de UK ze nog steeds mensen in dienst hebben die schreeuwen dat vloeistoffen apart moet worden aangegeven, wat vervolgens niemand doet, maar dit terzijde).
Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
Nee absoluut niet, werd zelfs verkocht onder het mum van dat Lowcost budget maatschappijen deze zonder meer aannemen. Zat ook zeker geen 10 KG in. Je mag het haast niet zeggen, maar het leek haast omdat het was omdat ik Nederlander was. Want de Franstalige mensen voor me mochten zo doorlopen (met zeker 1 persoon met een veel grotere "koffer"). Toen er gevraagd werd of ik Frans sprak zei ik nee (zelfbescherming, ik kan het wel, maar zo kunnen ze me nooit vast lullenquote:Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
Laatste keer dat ik van Eindhoven vloog heb ik gewoon een grote bus deo mee kunnen nemen. Geen probleem. Op de terugweg (vanuit Polen) moest ik hem echter wel weggooien.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:00 schreef XL het volgende:
[..]
Bullshit. Op vloeistoffen controleren ze streng. Als dat in je tas zit gaat je tas open en krijg je een preek of gooien ze het weg.
quote:Op zondag 8 maart 2009 20:08 schreef nickybol het volgende:
In de ervaring van ozzietukker controleren ze er dus niet meer zo streng op. Om dat nou bullshit te noemen... andere ervaringen blijkbaar.
Niet om hoog van de toren te blazen, maar ik maak meer dan 75 vluchten per jaar en heb nog nooit mijn tas hoeven openen voor vloeistoffen.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:16 schreef XL het volgende:
[..]
Hij kan de Alberto Steegmans geweest zijn bij wie het goed gaat. Ik zie het wekelijks anders. Ik vind niet dat je op een forum mensen kan vertellen dat je vloeistoffen niet uit je tas hoeft te halen. Als de douanier onwelwillend is en minder luchtig dan de raamambtenaar die Ozzietukker hielp dan vlieg je niet als je ze niet uit je tas hebt gehaald. Dus dan schiet ik de reactie van Ozzietukker maar wat harder af. Ik heb er dit jaar zo'n 20 enkele vluchten opzitten en meerdere malen gezien dat mensen apart werden genomen met bagage vanwege vloeistoffen, of nog veel onnozeler... omdat ze tegen de stroom in liepen bij de douane omdat ze iets vergeten waren.
Als die gasten een slechte dag hebben reageren ze dat af op jou. Die 5 minuten aan de douane gedraag je je dus als een gentlemen.
Ik vlieg ongeveer zoveel en mijn ervaring is tegenovergesteld.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet om hoog van de toren te blazen, maar ik maak meer dan 75 vluchten per jaar en heb nog nooit mijn tas hoeven openen voor vloeistoffen.
Ik zie bij de verschillende vliegvelden tijdens de veiligheidscontrole ook bijna niemand meer vloeistoffen uit de tas halen, en je maakt mij niet wijs dat niemand meer vloeistoffen meeneemt. Sterker nog, op Schiphol bijvoorbeeld heb ik zelfs aangegeven dat vloeistoffen in de handbagage zat en dit vonden ze prima.
Een gemiddelde scanner kan ook vanaf het scherm beoordelen of de vloeistoffen binnen de limieten zijn, en als dit groter is dan toegestan, tja dan wordt je tas geopend.
Het verkondingen dat je niet vliegt als je de vloeistoffen niet uit je tas hebt gehaald is de grootste onzin die er is, ALS ze al je vloeistoffen willen controleren zullen ze kijken of dit binnen de limieten is en anders inderdaad innemen, maar je mag daarna gewoon verder TENZIJ je dit of andere verboden voorwerpen op je lichaam expres verbergt.
Al gaat dit topic over Ryanair, en opzich is natuurlijk voldoen aan de voorwaarden van de veiligheidscontrole en handbagagelimieten wel belangrijk, sterker nog, vooral de handbagagelimieten moeten inderdaad wat strenger worden nageleeft.
quote:Op zondag 8 maart 2009 20:18 schreef jmac het volgende:
In New york hoef je vloeistoffen ook niet meer in een zakje te doen. Ik vroeg aan ze of ik een zakje kon krijgen maar moest gewoon alles in m'n tas laten en dan was 't allang best. Iedereen ziet inmiddels wel in dat 't volkomen belachelijke regel is..
Mag hopen dat 'ie ooit nog eens afgeschaft wordt. Maar weinig hoop op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |