abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65546102
Vervolg op:

[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4

Ik heb dus net voor 68 euro totaal twee retourtjes naar Dublin geboekt.



[ Bericht 9% gewijzigd door Isegrim op 29-01-2009 21:49:21 ]
pi_65546380
Ik krijg alleen geen bevestigingsmail... Of duurt dat eventjes?

En voor de gevorderde Ryanair-gebruikers: hoe groot is nou eigenlijk de kans dat je vlucht omgeboekt wordt o.i.d.? Of zit het tusen mijn oren dat dat bij Ryanair veel gebeurt?
pi_65546595
Bij mij is nog nooit een vlucht gewijzigd. Vlieg regelmatig met Ryanair.

Bevestigingsmail duurt eventjes.
Stop rockin' the boat.
pi_65546803
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik krijg alleen geen bevestigingsmail... Of duurt dat eventjes?

En voor de gevorderde Ryanair-gebruikers: hoe groot is nou eigenlijk de kans dat je vlucht omgeboekt wordt o.i.d.? Of zit het tusen mijn oren dat dat bij Ryanair veel gebeurt?
Van te voren boekt Ryanair relatief weinig vluchten om, zeker als je weet hoeveel vluchten er per dag zijn.
Wel komt het voor dat op afgelegen vliegvelden in Frankrijk of Italie vluchten uitvallen door mist waardoor ze niet kunnen landen, en dat er niet de volgende dag direct weer een vlucht is.
Maar vanaf Dublin zal ik me maar niet al te veel zorgen maken!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65546921
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Van te voren boekt Ryanair relatief weinig vluchten om, zeker als je weet hoeveel vluchten er per dag zijn.
Wel komt het voor dat op afgelegen vliegvelden in Frankrijk of Italie vluchten uitvallen door mist waardoor ze niet kunnen landen, en dat er niet de volgende dag direct weer een vlucht is.
Maar vanaf Dublin zal ik me maar niet al te veel zorgen maken!
Dat dacht ik ook al idd.
pi_65548116
Krijg de bevestiging meestal paar uur later
pi_65548197
Okee, dan wacht ik rustig af zonder nerveus te worden.
pi_65566421
Worden tickets bij Ryanair ook nog weleens goedkoper?

Ik wil 13 februari van Dusseldorf vliegen naar Berlijn om 20:30 en terug 15 februari om 21:50 terug.
2 tickets kosten met nu totaal 126 euro.
Vorige week was dit 137 euro.
pi_65566673
Ja, dat had ik dus ook. Ik had eerder geprobeerd te boeken voor Dublin en toen kwam ik op meer dan het dubbele van waar ik nu voor geboekt heb. Gelukkig gaf de site toen een foutmelding en had ik geen tijd om het die dag opnieuw te doen.
pi_65568711
Binnenkort maar weer eens een tripje boeken
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65568824
Toch weer teveel betaald voor mijn ticket, ipv ¤ 10,- kost het ticket nu ¤ 2,50

Stop rockin' the boat.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:18:26 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65594860
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, dat had ik dus ook. Ik had eerder geprobeerd te boeken voor Dublin en toen kwam ik op meer dan het dubbele van waar ik nu voor geboekt heb. Gelukkig gaf de site toen een foutmelding en had ik geen tijd om het die dag opnieuw te doen.
Ik heb onlangs inderdaad voor 100 per persoon naar Dublin geboekt. Wel fixed date and time. Dus geen koopjes gezocht. Wanneer vlieg jij? vanaf Eindhoven?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_65597490
Vanaf Eindhoven op 12 feb heen en op 14 feb terug. Kort tripje, maar het is ook vooral omdat wij ons huis uit moeten in verband met het storten van een grindvloer die 48 uur moet drogen.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:57:28 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65598817
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:11 schreef Isegrim het volgende:
Vanaf Eindhoven op 12 feb heen en op 14 feb terug. Kort tripje, maar het is ook vooral omdat wij ons huis uit moeten in verband met het storten van een grindvloer die 48 uur moet drogen.
Ah, last minute. Ik ga in juni (ook kort en fixed date) dus ik kan niet wachten met bestellen. Tickets zijn ook niet duur (4 euro voor ieder). Door de belastingen en creditcards loopt het voor mij hard op.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_65614522
Het kan elke dag volgens mij veel schelen bij ryanair. Ik heb geboekt voor 11 feb en kom op 12 feb weer terug. Het rare was toen ik wilde boeken had ik geen cc bij de hand, was hem vergeten. De volgende dag was er een 50% korting actie dus in plaats van 10 euro per ticket was het nu maar 5 euro. Even wachten met boeken kan dus soms handig zijn.
  zondag 1 februari 2009 @ 10:01:29 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65616247
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:57 schreef Ludacriss het volgende:
Het kan elke dag volgens mij veel schelen bij ryanair. Ik heb geboekt voor 11 feb en kom op 12 feb weer terug. Het rare was toen ik wilde boeken had ik geen cc bij de hand, was hem vergeten. De volgende dag was er een 50% korting actie dus in plaats van 10 euro per ticket was het nu maar 5 euro. Even wachten met boeken kan dus soms handig zijn.
Zeker, ik vlieg ook op 11 februari, en heb geboekt voro 15 euro (inclusief credit card kosten). Dit was al in Oktober, daarna heb ik de vlucht goedkoper gezien, zelfs voor 6 euro inclusief.
Maar ja, je hebt ook kans dat de vlucht vol zit qua goedkope tickets en dan betaal je wel het volle pond, en ik moest perse de avondvlucht hebben.
Dus als je een prijs ziet tijdens een actie en je moet echt op die data vliegen kan je beter wel boeken, want er is geen pijl op te trekken of het nog goedkoper kan. (Ryanair komt wel met nieuwe acties, maar die zijn niet voor elke datum beschikbaar).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65651307
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:57 schreef Ludacriss het volgende:
Het kan elke dag volgens mij veel schelen bij ryanair. Ik heb geboekt voor 11 feb en kom op 12 feb weer terug. Het rare was toen ik wilde boeken had ik geen cc bij de hand, was hem vergeten. De volgende dag was er een 50% korting actie dus in plaats van 10 euro per ticket was het nu maar 5 euro. Even wachten met boeken kan dus soms handig zijn.
Het maakt zelf uit of je een boeking voor 1, 2 of meerdere personen maakt. Hoe groter het gezelschap hoe hoger de ticketprijs.
pi_65651327
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=feb&story=fin-en-020209
quote:
RYANAIR BEATS RECESSION AS TRAFFIC GROWS 13%

Q3 LOSS OF ¤102M AS FUEL COSTS SOAR BY 71%

Ryanair, Europe’s largest low fare airlines today, (2 Feb) announced a Q3 loss of ¤102m, (compared to a profit of ¤35m in last year’s Q.3). Average fares fell by 9% to ¤34, while fuel costs rose by 71% to ¤328m. Revenues rose by 6% to ¤604.5m, as traffic grew 13% to 14m, as more consumers switch to Ryanair’s low fares from high fare competitors.

Announcing these results Ryanair’s, CEO Michael O’Leary said:

Results
“Our Q3 loss of ¤102m was disappointing, but in line with expectations, and was almost entirely due to a ¤136m increase in fuel costs. Average fares (due to recession and weaker Sterling) fell by 9% to ¤34, but this decline was largely funded by a 3% reduction in non fuel operating costs. The general economic environment remains extremely difficult, as the recession saps consumer confidence, but this is proving to be good for Ryanair’s traffic growth, as more and more passengers switch to Ryanair’s lowest fare lowest cost model. Many of our competitors have in recent months reported short-haul traffic falls, while Ryanair continues to grow. We will continue to lower fares to maintain our traffic growth and high load factors.

“Ancillary revenues grew by 19% to ¤132m, and now account for 22% of revenues (19% last year). We expect our onboard mobile telephony service to become operational at the end of February on 20 Dublin based aircraft, and this trial, which will last for 6 months should be extended to some 40 aircraft by the end of the summer. We expect initial revenues to be small, but believe that in-flight communication will be a strong source of ancillary revenue growth in future years.

“Q.3 fuel costs rose by 71% to ¤328m and accounted for 47% of our operating costs (37% in Q.3 ’08). We have taken advantage of recent falls in jet fuel prices to extend our hedging position for FY’10 to 75% of Q.1 and Q.2, and 50% of Q.3, at an average price of $650 per tonne, which is 38% lower than the average $1,050 per tonne paid in the current year. If our average cost in FY’10 finishes at $650 per tonne, it will reduce our fuel bill by approx. ¤500m in the next fiscal year. Excluding fuel, other operating costs in Q.3 fell by 3% on a per passenger basis due to improved unit cost performances on staff costs, airport and handling costs, and depreciation.

Competitive Environment
“The rate of airline closures and consolidation across Europe continues to accelerate. Recent developments include the Air France/KLM 25% stake in Alitalia, the EU’s approval of the Clickair/Vuelling merger in Spain and the January bankruptcy of the Lithuanian carrier FlyLAL. As losses increase in 2009, more EU airlines will close and/or consolidate, as many lack the cash reserves to survive next winter.

This consolidation is hastening the emergence of four large European airlines, comprising three high fare fuel surchargers, led by Air France, BA and Lufthansa, and one very large low fare airline, Ryanair. Ryanair’s success is good news for Europe’s consumers and airports, as we will continue to offer choice, competition, growth and even lower prices.

Airport Costs
“The dramatic cuts in flights and capacity by many of Europe’s flag carriers has created traffic collapses at many of Europe’s larger airports. This is creating enormous opportunities for Ryanair, as these airports compete to reduce charges in order to attract Ryanair’s growth and to develop low cost facilities to take advantage of Ryanair’s quick turnarounds and our improved web check-in facilities. This movement towards lower cost, more efficient airports in Europe is welcome, even if it is 20 years too late.

“In the UK we welcome and strongly support the CAA’s recent recommendation that the high cost BAA airport monopoly be forced to sell Gatwick and Stansted airports in London and Edinburgh in Scotland to finally introduce much needed competition and speed up the delivery of low cost, efficient, additional capacity, something that the BAA monopoly has repeatedly failed to do. The CAA Regulator remains hopelessly inadequate and has recently approved another round of cost increases at Stansted at a time when airports all over Europe are lowering prices. The sooner real airport competition replaces the incompetent CAA Regulator in the UK, the better.

“In Ireland we welcomed the Government report in December which confirmed Ryanair’s view that the DAA’s Terminal 2 is “considerably over-sized” and that the risk of this over-sizing should be borne by the DAA monopoly and not by passengers. We hope that the equally incompetent Aviation Regulator in Ireland will now act upon the recommendations of this government panel having been correctly criticised for “passive regulation”. The fact that Dublin Airport’s traffic is now in freefall (down 9% in December) exposes the damage being done to Irish tourism and the wider economy by this high cost, inefficient, Government owned airport monopoly. We call again for the Government to allow a competing terminal to be developed at Dublin Airport. Ryanair would be willing to build and pay for such a facility which will relieve passengers from the high costs, long walks and even longer queues which are a feature of the third rate, third world services provided by Dublin Airport.

Regulatory Developments
“The European Court of First Instance’s decision in December to dismiss the EU Commission’s flawed 2004 Charleroi decision was a stunning victory for Ryanair, competition and regional airports across Europe. This ruling confirms that Ryanair did not receive unlawful State Aid or subsidies from Charleroi. This ruling renders the Commission’s 2005 Airport Guidelines redundant. We again call on the European Commission to abandon the 8 other State Aid cases against regional airports in Europe and focus instead upon the real abuse of State Aid including the latest Government bail-out of Alitalia, and the State Aid recently given by the Austrian Government to its flag carrier to induce Lufthansa to buy them. We warmly welcome the EU’s ruling last week that the over ¤1bn of discounted domestic airport charges, received by Air France at French airports was unlawful State Aid. There will now be a level playing field between international charges and domestic charges at French airports. The EU Commission should be commended for finally exposing this blatant abuse of the State Aid rules by Air France.

Aer Lingus Offer
“On 22nd January last, the Irish Government announced that it would not accept Ryanair’s cash offer of ¤1.40 per share for its 25% stake in Aer Lingus. We are disappointed by this rejection of a generous offer which valued Aer Lingus at ¤748m, but respected it and immediately withdrew the offer. This sadly condemns Aer Lingus to a bleak future as a loss making, subscale, regional airline, which has a high cost base and declining traffic numbers, and which, we believe, will report substantial losses in 2008 and again in 2009.

“Whilst we regret that the Government’s decision means that we can not now deliver on our promises to reduce Aer Lingus’s short-haul fares, double its short-haul fleet and create 1,000 new jobs, this decision clears the way for Ryanair to continue to focus on our own growth and expansion, reducing our costs and returning to substantial profitability over the coming year. It is doubtful that Ryanair will waste any further management time or resources making another offer for Aer Lingus, as its scale and losses will continue to render it increasingly irrelevant in Europe’s airline landscape.

Balance Sheet.
“Our balance sheet continues to be one of the strongest in the industry with over ¤1.8bn in cash at the end of Q3. The rebound in profitability in fiscal 2009/10 should lead to a further growth in our cash balances. Our large floating cash deposits provide a no-cost hedge to our floating debt and we plan to take advantage of the historically low interest rates to lock in much of our 2009 aircraft deliveries at these low fixed interest rates. Our long term dollar hedging strategy will mean that in 2009/10 we will benefit by paying for aircraft at ¤/$ exchange rate of 1.50, significantly better than current market rates. We also recently exercised options over 13 Boeing aircraft for delivery in 2011 which will enable us to add cheaper and more fuel efficient aircraft to our business”.

Q.4 and full year outlook
“Our outlook for the fourth quarter has improved somewhat. Our decision not to hedge Q.4 oil prices has been vindicated by their continuing decline and we will benefit from much lower oil costs in Q.4 of approx. $500 per tonne. Some of this cost advantage will be diluted by weaker yields, which are the result of our aggressive price promotions, the decline in Sterling and the impact of the recession which is making consumers much more price sensitive. As a result of this degrading environment we expect Q.4 average fares to fall by 20% at the upper end of our previously guided range. Thanks to lower oil costs and continuing reductions in non oil operating costs, we expect the Q.4 loss will be smaller than previously anticipated, so we are upgrading our full year 2008/09 guidance from break even to a net profit after tax in a range of ¤50m to ¤80m (Pre-exceptionals).

“Looking forward into fiscal 2009/10, Ryanair will enjoy significantly lower oil costs thanks to our recent hedging programme, when most of our competitors are already hedged at much higher prices. We intend to use this cost advantage to again lower fares. These lower prices will drive Ryanair’s traffic growth, maintain high load factors (and ancillary sales) and capture market share from higher cost fuel surcharging competitors. We won’t be in a position to give earnings guidance for next year, until the fare environment becomes somewhat clearer. At this time we expect fares to fall next year by over 10%, although if the recession deepens, it could be worse than this. However the 38% reduction in oil prices which our fuel hedging has secured will ensure that Ryanair returns to substantial profitability next year, when many of our competitors will be reporting losses.

“The longer and deeper this recession, the better it will be for the lowest cost producers in every sector. Like Lidl, Aldi, Ikea and McDonalds, Ryanair, is the lowest cost provider – by a distance - in the European airline industry, and we are poised for substantial traffic and profit growth in the coming year as the recession forces millions of passengers to focus on price, while still (in the case of Ryanair) enjoying our superior punctuality, fewer cancellations and younger aircraft fleet.”
pi_65664114
Hey allemaal,

ik had even een vraagje; ik ga a.s. woensdag naar Dublin en heb aangegeven dat ik graag 2 koffers wil meenemen.

Ik weet dat toen ik dat voorheen deed, deze koffers 15 kilo per stuk mochten wegen. Nu kijk ik op de website, en staat er het volgende;

Elke passagier mag maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo tegen vergoeding van de kosten voor ingecheckte bagage die van toepassing zijn. Voor elk ingecheckt bagage-item dat online wordt geboekt, geldt een speciaal kortingstarief voor ingecheckte bagage. Wanneer kosten voor ingecheckte bagage op de luchthaven of via een callcenter van Ryanair worden betaald, geldt het standaardtarief

Mag ik nu 2 koffers meenemen van 7,5 kilo elk, of 2 van 15 kilo elk? Het zou toch redelijk onlogisch zijn om bijvoorbeeld 3 koffers van 5 kilo in te checken, aangezien je wel per koffer betaald, als het maximum toch 15 kilo is...
Van de Engelstalige website werd ik ook niet veel wijzer...
pi_65664647
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:05 schreef Perruche het volgende:
Hey allemaal,

ik had even een vraagje; ik ga a.s. woensdag naar Dublin en heb aangegeven dat ik graag 2 koffers wil meenemen.

Ik weet dat toen ik dat voorheen deed, deze koffers 15 kilo per stuk mochten wegen. Nu kijk ik op de website, en staat er het volgende;

Elke passagier mag maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo tegen vergoeding van de kosten voor ingecheckte bagage die van toepassing zijn. Voor elk ingecheckt bagage-item dat online wordt geboekt, geldt een speciaal kortingstarief voor ingecheckte bagage. Wanneer kosten voor ingecheckte bagage op de luchthaven of via een callcenter van Ryanair worden betaald, geldt het standaardtarief

Mag ik nu 2 koffers meenemen van 7,5 kilo elk, of 2 van 15 kilo elk? Het zou toch redelijk onlogisch zijn om bijvoorbeeld 3 koffers van 5 kilo in te checken, aangezien je wel per koffer betaald, als het maximum toch 15 kilo is...
Van de Engelstalige website werd ik ook niet veel wijzer...

'maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo' zegt genoeg toch. Dus maximaal 15 kilo in totaal.
pi_65664763
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

'maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo' zegt genoeg toch. Dus maximaal 15 kilo in totaal.
dan hebben ze dat veranerd... shit :S hoe kan ik nou 4 maanden leven met 15 kilo, ha...
pi_65666181
Vorige week naar Santander en terug geweest.

Heenweg +/-30 man in het vliegtuig, hadden ze een ID kaart op het platform gevonden, naam werd omgeroepen in het vliegtuig, geen reactie, dan maar iedereen afgaan en vragen of ze de boarding pass laten zien, duurde ook even want iedereen moest hem weer opzoeken. Uiteindelijk de goede persoon gevonden

Terug: 2 mensen teveel bij de telling, dit keer iets drukker, man of 100. Toen werden er namen omgeroepen van mensen die er schijnbaar niet hoorden oid > geen reactie. Dan aan iedereen vragen waar ze heen moeten (Dusseldorf? Dusseldorf? Weeze? Niederrhein?) ook niks gevonden. Dan maar weer de truuk van iedereen de BP laten zien, en deze keer werkte het schijnbaar wel

Gelukkig wel 2x een emergency-exit row zonder priority boarding en zonder rennen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65680458
Kheb vorige week brussel-milan geboekt....blijkt dat het brussel charleroi is Via google Maps kwam ik bij Brussel Airport op Zaventhem uit, blijk dat ik nog 60 km verder moet

Maar ehm, k heb die bevestigingsmail gehad en heb het scherm wat ik na mn betaling kreeg ook uitgeprint...krijg ik nog meer over de email of moet ik gewoon dat uitprinten en dan naar hget vliegveld gaan?

En hoever is Brussel charleroi vanaf Breda ongeveer qua reistijd? midden in de nacht
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65681533
Je krijgt nog een bevestigingsmailtje.
pi_65681612
Binnenkort naar Dublin
pi_65686283
waar kan je in godsnaam aanmelden voor die nieuwsbrief? ik heb die hele site al afgezocht, maar niks gevonden
Even a broken clock is right twice a day.
pi_65686429
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 06:59 schreef Isegrim het volgende:
Je krijgt nog een bevestigingsmailtje.
En wanneer ongeveer kan ik die verwachten? Ik vlieg over 16 dagen
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65686638
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:34 schreef danos het volgende:
waar kan je in godsnaam aanmelden voor die nieuwsbrief? ik heb die hele site al afgezocht, maar niks gevonden
http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=About&sec=register

Linker kolom 'register for offers'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roel_Jewel op 03-02-2009 12:13:27 ]
pi_65686708
In maart weer naar Londen! Hopen dat die pond zo blijft.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_65687302
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=About&sec=register

Linker kolom 'register for offers'.
muchas gracias!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_65688165
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:38 schreef kalinho het volgende:

[..]

En wanneer ongeveer kan ik die verwachten? Ik vlieg over 16 dagen
Bij mij kwam 'ie de dag na het boeken.
pi_65691509
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bij mij kwam 'ie de dag na het boeken.
Dus je krijgt in totaal 2 bevestigingen? Ik heb er 1 een half uurtje na het boeken gekregen, moet ik het daarmee doen?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65691790
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:18 schreef kalinho het volgende:

[..]

Dus je krijgt in totaal 2 bevestigingen? Ik heb er 1 een half uurtje na het boeken gekregen, moet ik het daarmee doen?
Ja, dat is 'm gewoon dan.
pi_65702970
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef kalinho het volgende:
Kheb vorige week brussel-milan geboekt....blijkt dat het brussel charleroi is Via google Maps kwam ik bij Brussel Airport op Zaventhem uit, blijk dat ik nog 60 km verder moet

Maar ehm, k heb die bevestigingsmail gehad en heb het scherm wat ik na mn betaling kreeg ook uitgeprint...krijg ik nog meer over de email of moet ik gewoon dat uitprinten en dan naar hget vliegveld gaan?

En hoever is Brussel charleroi vanaf Breda ongeveer qua reistijd? midden in de nacht
Ook al gezien dat Milaan eigenlijk Bergamo is? Ligt op een uurtje van Milaan ongeveer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65703679
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:14 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ook al gezien dat Milaan eigenlijk Bergamo is? Ligt op een uurtje van Milaan ongeveer
Hmm ja Bergamo wist ik. Op zich niet heel erg, we moeten toch een trein hebben richting Florence. Uur is volgens mij, en google maps, lichtelijk overdreven maar het is niet in Milan, nee.
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65703923
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:33 schreef kalinho het volgende:
Hmm ja Bergamo wist ik. Op zich niet heel erg, we moeten toch een trein hebben richting Florence. Uur is volgens mij, en google maps, lichtelijk overdreven maar het is niet in Milan, nee.
Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisa
Vanaf Pisa Airport gaat er een rechtstreekse bus in een uurtje naar Florence
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:43:10 #37
202348 Susi
Temple of Love
pi_65703994
Ik vlieg binnenkort ook met Ryanair
pi_65704066
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisa
Vanaf Pisa Airport gaat er een rechtstreekse bus in een uurtje naar Florence
Of desnoods Charleroi - Pisa

Bus vanaf Bergamo deed er afgelopen oktober toch echt ongeveer een uur over om bij het CS van Milaan te komen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65704149
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:43 schreef Susi het volgende:
Ik vlieg binnenkort ook met Ryanair
Gefeliciteerd. Goede keuze
pi_65704173
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:45 schreef Thetallguy het volgende:
Bus vanaf Bergamo deed er afgelopen oktober toch echt ongeveer een uur over om bij het CS van Milaan te komen
Bij mij ook 5 jaar terug
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:29:15 #41
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65709066
Wanneer gaat Ryanair vliegen op Amerika?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:29:51 #42
202348 Susi
Temple of Love
pi_65709108
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Goede keuze
't Was meer een verkapte tvp
pi_65710400
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:29 schreef nickybol het volgende:
Wanneer gaat Ryanair vliegen op Amerika?
Dat zou wel tof zijn!
pi_65714425
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisa
Vanaf Pisa Airport gaat er een rechtstreekse bus in een uurtje naar Florence
omdat die toen een stuk duurder was. + je vliegt later en heb dus minder speling

Nu zijn we om 8.05 op Bergamo, dan hebben we nog een kleine 12 uur om in Florence te komen. Dat zou me bijna lopend nog lukken Daarbij vind ik het ook niet erg om te treinen in Italie, zie je nog es wat

Wat ik tot nu toe heb uitgezocht is dat er bussen gaan naar Bergamo treinstation. Vanaf daar komen we dan ook wel in Florence.

Het enige wat ik me nog afvraag, en wat jullie vast wel weten

-treinkaartje...is dat handig alvast online te boeken of is het beter gewoon daar wat te kopen?
-hotel boeken moet met visa, en dan kan je daar gewoon cash betalen. Moet je wel je VIsa meenemen dan? Ik heb nl. geen eigen Visa en denk niet dat ik die van me pa meekrijg

*Kalinho gaat de grote wijde wereld in
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65714948
Treinkaartje kan je op het station kopen, mits je Italiaans spreekt. Anders de Eurostar Milaan Centrale- Firenze SMN online kopen via http://www.ferroviedellostato.it/, zal ook wel een stukje goedkoper zijn als je dat nu al doet. Kost iets van 40 euro voor een enkeltje. De normale IC doet er 1,5 uur langer over en kost een tientje minder. Van Bergamo is het makkelijkste met de bus naar Milano Centrale.

Vraag me dus wel af of die andere vlucht echt zo'n 150 euro duurder was...

En een creditcard dient vaak als borg voor het hotel. Als je die al bij de boeking hebt opgegeven hoef je ´m niet altijd nog een keer te laten zien. Ze kunnen wel om een borg in contanten vragen dan.
pi_65715784
Hmm..

Brussel CHR - Pisa = op het moment rond de 600 euro
Toen was dat wel iets goedkoper maar nog zat je rond de 150 pp

Nu heb ik brussel-bergamo retour 45 pp
trein max 40 (x2 want je wil ook terug)
= 125 reissom
+15 parkeerkosten @brussel
+15 benzinekosten
is totaal 155, voor alles

Al was ik vanaf brussel-pisa gevlogen dat ik de laatste 2 kosten ookg emaakt en had ik nog vanaf Pisa naar Florence moeten komen. Nu vind ik het op zich ook wel prima. Beetje slapen in de trein en tegen de middag uur of 2-3 aankomst in de stad. Dag erna vliegen we pas terug om 21.15 dus hebben we nog de ghele dag om Of florence te kijken, of Milan

Als ik dit zo kijk, lijkt me dit ideaal

11:00 MI C.LE Arrival 14:24

25 pp. Hebben we tijd zat om vanaf Bergamo Airport in Milan tekomen, kost het niet al te veel én zijn we ruim op tijd in de stad

[ Bericht 17% gewijzigd door kalinho op 03-02-2009 23:35:01 ]
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65735227
Ik zit met een klein vraagstuk, wellicht kan iemand me hierbij helpen.

De situatie is als volgt: we willen met 3 mensen eind maart van Brussel naar Rome en terug. De prijs excl. tax voor de terugreis op onze gewenste vliegdatum is ¤ 1,49 p.p. bij één of twee personen. Bij drie (of meer) personen (wat dus het geval is) kost een ticket ¤ 12,99 p.p. (excl. tax).

Vraag 1: is dit de normale gang van zaken?

Dit zou betekenen dat we 2 boekingen moeten maken (naja, moeten ... het is dan goedkoper): één voor 2 personen + één voor 1 persoon.

Vraag 2: kan iemand me vertellen hoe het precies zit met de creditcardkosten van 5 euro? Is dit persoon, per boeking of per reis?

Even aan de hand van een voorbeeld. Stel: je reist alleen en betaalt voor de heenreis ¤ 28,38 (incl. tax) en voor de terugreis ¤ 23,92 (ook incl. tax). Hoeveel ben ik dan kwijt aan bijkomende cc-kosten?
Voor de rest alleen handbagage + online inchecken, geen priority, geen reisverzekering, etc.
pi_65735379
creditcard kosten is volgens mij per persoon per enkele reis 5 euro toch?
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_65735417
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Pietsie1 het volgende:
Ik zit met een klein vraagstuk, wellicht kan iemand me hierbij helpen.

De situatie is als volgt: we willen met 3 mensen eind maart van Brussel naar Rome en terug. De prijs excl. tax voor de terugreis op onze gewenste vliegdatum is ¤ 1,49 p.p. bij één of twee personen. Bij drie (of meer) personen (wat dus het geval is) kost een ticket ¤ 12,99 p.p. (excl. tax).

Vraag 1: is dit de normale gang van zaken?

Dit zou betekenen dat we 2 boekingen moeten maken (naja, moeten ... het is dan goedkoper): één voor 2 personen + één voor 1 persoon.
Per persoon boeken is het goedkoopste. Dan is de vluchtprijs per persoon het laagste. En de bijkomende koste zijn toch per persoon.
quote:
Vraag 2: kan iemand me vertellen hoe het precies zit met de creditcardkosten van 5 euro? Is dit persoon, per boeking of per reis?
Per persoon per vluchtdeel. Dus als je één boeking voor een retourvlucht met 8 personen maakt, ben je een schofterige 8 x 2 x 5 = 80 euro aan creditcardkosten kwijt. En ja, het klopt dat dat echt één betaling is. "Maar we berekenen nooit een brandstoftoeslag!"
pi_65735606
Dat schofterige voeren ze al jaren, maar toch blijven we met zijn allen ermee vliegen.
Heb eergisteren 14 tickets richting Goteborg geboekt voor 54 euro per persoon. Daar zit in de totaal prijs 180 euro aan creditcardkosten bij. Makkelijk verdiend....
pi_65736493
Ik betaal gemiddeld tussen de 12 en 60 euro (inclusief alle extra kosten) voor mijn retourtjes Eindhoven - Stockholm. Ondanks dat die 10 euro CC kosten erg veel zijn, is het nog steeds veel goedkoper dan KLM of SAS.

Mooie inkomsten voor Ryanair:
quote:
The low-cost airline Ryanair will receive £650 million in baggage charges and booking fees in 2009, reports Charles Starmer-Smith.
http://www.telegraph.co.u(...)arn-650m-a-year.html
Stop rockin' the boat.
pi_65740251
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Pietsie1 het volgende:
Ik zit met een klein vraagstuk, wellicht kan iemand me hierbij helpen.

De situatie is als volgt: we willen met 3 mensen eind maart van Brussel naar Rome en terug. De prijs excl. tax voor de terugreis op onze gewenste vliegdatum is ¤ 1,49 p.p. bij één of twee personen. Bij drie (of meer) personen (wat dus het geval is) kost een ticket ¤ 12,99 p.p. (excl. tax).

Vraag 1: is dit de normale gang van zaken?
Kan zijn dat er nog maar 2 stoelen over zijn voor het 1,49 tarief, en dat de 3e persoon dus automatisch in het 12,99 tarief komt. Dan maakt het niet uit of je nou 2+1 boekt of 3 in een keer.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65740984
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef kalinho het volgende:
Kheb vorige week brussel-milan geboekt....blijkt dat het brussel charleroi is Via google Maps kwam ik bij Brussel Airport op Zaventhem uit, blijk dat ik nog 60 km verder moet

Maar ehm, k heb die bevestigingsmail gehad en heb het scherm wat ik na mn betaling kreeg ook uitgeprint...krijg ik nog meer over de email of moet ik gewoon dat uitprinten en dan naar hget vliegveld gaan?

En hoever is Brussel charleroi vanaf Breda ongeveer qua reistijd? midden in de nacht
Ik schat ongeveer 1 uur en drie kwartier.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65778374
Iemand ervaring met de bus van Station Best NS naar Eindhoven Airport?

Ik zag op de OV site dat ik vanaf Utrecht ook op Best kan uitstappen en daar lijn 145 kan nemen naar het vliegveld. Naast dat het goedkoper is, is het ook nog eens sneller, maar is deze lijn een beetje betrouwbaar? Ik dacht dat alleen die bus van Eindhoven NS Station naar het vliegveld reed...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65780502
http://www.z24.nl/bedrijv(...)ebeleid_Ryanair.html

http://www.guardian.co.uk(...)ryanair-hand-baggage

30 pond voor je duty-free artikelen

Opzich wel een goede regel want als je ziet wat mensen allemaal meeslepen aan boord. Maar dan nog, wordt je goedkope flesje whiskey op het vliegveld opeens wel erg duur als ie niet meer in je tas past.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65783023
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:05 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)ebeleid_Ryanair.html

http://www.guardian.co.uk(...)ryanair-hand-baggage

30 pond voor je duty-free artikelen

Opzich wel een goede regel want als je ziet wat mensen allemaal meeslepen aan boord. Maar dan nog, wordt je goedkope flesje whiskey op het vliegveld opeens wel erg duur als ie niet meer in je tas past.
Ik kan er opzich wel mee leven als ik zie wat sommige mensen als handbagage meenemen, en dan ook de aantallen handbagage...
Deze mensen onderscheiden zich vooral door laat binnen te komen in het vliegtuig en dan mijn tas uit de bagagebak te halen en dan proberen verderop in een andere bak te plaatsen. Uiteraard gebeurd mij dat niet en ging de betreffende grote tas mooi weer uit de bagagebak en mijn tas weer terug op zijn oude plek, maar het geeft wel aan hoe sommige passagiers met de handbagageregels omgaan.

Al denk ik niet dat je heel veel problemen zal krijgen op Eindhoven airport, want de spaarzame keren dat ik met Ryanair vlieg valt de ervaring qua vriendelijkheid op Eindhoven echt mee, en heb ik daar nooit problemen, op Stansted is dat al stukken minder....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65783814
Wel 2 nieuwe routes aangekondigd vanuit Nederland: Eindhoven - Reus vanaf 4 juli, en Maastricht - Pisa/Florence vanaf 2 april
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65783974
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:05 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)ebeleid_Ryanair.html

http://www.guardian.co.uk(...)ryanair-hand-baggage

30 pond voor je duty-free artikelen

Opzich wel een goede regel want als je ziet wat mensen allemaal meeslepen aan boord. Maar dan nog, wordt je goedkope flesje whiskey op het vliegveld opeens wel erg duur als ie niet meer in je tas past.
Ja, en waar moet je die extra kosten dan gaan betalen Alsof dat niet tot wachttijden leidt.... En wat kost 't Ryanair extra als ik een tasje meer aan boord meeneem? Helemaal niets, dus die belachelijke 30 pond gaan zo in de zakken van O'Leary. Ryanair maakt zich weer es belachelijk door alwéér een reden te zoeken om extra geld te berekenen. En dat alles om te kunnen roepen dat ze nooit brandstoftoeslagen zullen berekenen . Je wordt bijna als crimineel behandeld als je een tasje teveel meeneemt in plaats van een klant die voor Ryanair omzet oplevert. Eens te meer een reden om niet te vergeten andere vliegmaatschappijen in overweging te nemen die passagiers wèl als een klant behandelen.
quote:
The Ryanair chief executive, Michael O'Leary, has admitted that the airline cannot eliminate hand luggage entirely but justifies the extra charges as "behavioural" because lower baggage handling costs would ultimately lead to lower fares.
'lower baggage handling costs'. Als er één vorm is waar geen enkele Ryanair-medewerker met z'n poten aan hoeft te zitten, is het wel handbagage. En waar berekenen ze nu die kosten voor? Juist....
pi_65791379
Easyjet heeft geen limiet aan de handbagage, zolang je hem zelf in de overhead cabin kunt plaatsen.
Stop rockin' the boat.
pi_65795377
Heeft hier iemand dan ervaring met het feit dat je dutyfree producten niet in je kleine handbagage tas past?
Ik niet tenminste. Koop meestal een fles drank maar die past altijd in de bagage.
pi_65796925
Bij mij past de fles drank ook altijd nog in mijn handbagage.
Stop rockin' the boat.
pi_65800016
Morgen vlieg ik vanaf Weeze naar Barcelona (Girona).
Kan je vanaf Girona het beste een bus of de trein nemen? Iemand ervaring?
pi_65801276
Er rijden bussen van Girona rechtstreeks naar Barcelona. Goed te doen. Geen idee of er ook treinen rijden.
Stop rockin' the boat.
pi_65801798
Ok dank u.

Wat zijn trouwens de beste plekken in zo'n vliegtuig? Voorin? Of toch in het midden?
pi_65802239
Ik zit meestal voorin of achterin. Dan ben je ook weer snel het vliegtuig uit, zeker als je alleen handbaggage hebt kun je meteen doorlopen naar de bussen.
Stop rockin' the boat.
pi_65805679
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:26 schreef BeeJee78 het volgende:
Morgen vlieg ik vanaf Weeze naar Barcelona (Girona).
Kan je vanaf Girona het beste een bus of de trein nemen? Iemand ervaring?
De bus gaat rechtstreeks vanaf de luchthaven naar Barcelona (duur: ongeveer 1 uur en 10 minuten). Als je met de trein naar Barcelona wilt, zul je eerst vanaf de luchthaven naar Girona moeten (rijdt ook een bus naar toe).
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65806324
Telt een handtasje eigenlijk ook al als handbagage? Moet ik mijn handtasje in mijn rugzak stoppen?

Edit: ik zie het al, staat op het ticket. Handtas moet in de handbagage.

[ Bericht 48% gewijzigd door Isegrim op 06-02-2009 17:31:05 ]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:58:43 #68
202348 Susi
Temple of Love
pi_65807367
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Telt een handtasje eigenlijk ook al als handbagage? Moet ik mijn handtasje in mijn rugzak stoppen?

Edit: ik zie het al, staat op het ticket. Handtas moet in de handbagage.
En ze zijn er heel serieus heel strikt op
pi_65813293
Ik heb even een vraagje.
Als je boekt bij ryanair mag je dan gewoon 1 handbagage tas meenemen en 1 koffer?
Bij het boeken kun je namelijk kiezen 0 koffers en online inchekken dan hoef je niet bij te betalen maar als je 1 koffer kiest en inchekken op de luchthaven moet je 30 euro bijbetalen.
Is die koffer extra of mag je anders niets meenemen?
pi_65813591
nee, als je naast handbagage 1 koffer wil meenemen moet je die inchecken dus moet je ervoor betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')