Precies, maar dat willen ze dan weer niet snappen. En blijven beweren dat Adobe Photoshop beter werkt op een mac.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:20 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ja, dat valt een beetje in dezelfde categorie als mensen die denken dat ze met een duurdere SLR-fotocamera 'betere' foto's gaan maken. Hangt allemaal van je eigen creativiteit en kennis af.
Het werkt niet beter , alles werkt alleen sneller dan op een pc met dezelfde specsquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:30 schreef H.Moody het volgende:
[..]
Precies, maar dat willen ze dan weer niet snappen. En blijven beweren dat Adobe Photoshop beter werkt op een mac.
Je avatarquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:27 schreef Afwazig het volgende:
Ik kan op een Mac niet fatsoenlijk gamen. En dat doe ik vrij veel, derhalve komt een Mac er bij mij niet in. Tenzij iemand mij er één sponsort
Klikquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:27 schreef Afwazig het volgende:
Ik kan op een Mac niet fatsoenlijk gamen. En dat doe ik vrij veel, derhalve komt een Mac er bij mij niet in. Tenzij iemand mij er één sponsort
Gezien het feit dat ik er professioneel met heel veel systemen mee bezig ben en mijn ervaring niet op 1 systeem gebaseerd is ben ik van mening dat ik daar wat meer over kan roepen, maar trek je eigen conclusies.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:46 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel. In jouw ervaring heeft het systeem redelijk veel onderhoud nodig. Ik daarentegen besteed daar ongeveer 5 minuten per maand aan. Bij wie ligt dan het probleem?
Daarvoor zijn toch de regels verzonnen? Als iedereen zich aan de regels houdt van Microsoft (en dat moet anders haal je simpelweg hun test niet) en de boel werkt dan nog niet, kloppen de regels niet, of het onderliggende systeem.quote:Die groepen waarnaar jij refereert zijn ook nog globaal hoor. Of wil je beweren dat elk mogelijk denkbare combinatie hardware getest is? het is naïef om dat te denken omdat er miljoenen verschillende configuraties mogelijk zijn.
Dat is dus gelul. De klant zou daar geen rekening mee moeten houden als de regels die micorsoft er aan stelt gevolgd zijn. Als het dan nog misloopt is er een fundamenteel probleem.quote:Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat op het moment dat jij een systeem samenstelt, jij rekening moet houden met de hardware die jij samen wilt laten werken. Zou dat misschien een reden zijn waarom ik nooit problemen heb met mijn systeem?![]()
Jij baseert je ervaring op 1 thuis systeem. Ik op tientallen testsystemen.quote:Kan je het Vistastuk ook onderbouwen? Ik heb toevallig Vista Ultimate draaien (officiele licentie), die ik over mijn XP Prof installatie heb geïnstalleerd. Iets wat eigenlijk tegen alle wetten ingaat. Ondanks dat werkt mijn systeem toch subliem. In die zin dat het stabiel draait (momenteel een uptime van 2 maanden), nooit blauwe schermen of andere ellende. Toeval, of ervaring.. zeg jij het maar.
[..]
Heb ik ooit ergens gezegd dat dat niet kon? Alleen gebeurt dat bij normaal gebruik simeplweg niet. Voorbeeldje. Ik kan op OSX een app gewoon de prullenbak in slepen als ik 'm niet meer wil. Een hele logische manier van uninstallen. Veel logischer dan een verwijder wizard. Doe je hetzelfde tevaak bij windows gaat het toch echt mis. En dit zijn precies de 'fouten' die noobs maken.quote:Nu kan het opeens wel verkloot worden?
Nee dat is niet in de eye of the beholder, daar zijn eigenlijk best duidelijke stelregels voor. Waarmee ik overigens niet zeg dat Apple die in alle gevallen handhaafdquote:Maargoed, een "heldere waarschuwing" is natuurlijk in the eye of the beholder. Ik persoonlijk vind Windows ook heldere meldingen geven. Op het moment dat jij met systeembestanden sleutelt geeft hij een waarschuwing dat de mogelijkheid bestaat dat Windows de eerstvolgende opstart niet meer correct werkt. Vrij duidelijk imho.
Het is gewoon een kutontwerp.quote:Verder leuk dat je dat artikel aanhaalt. Ik zal je vertellen waarom. In Vista is er erg veel geklaagd over UAC. Nu is het beleid versoepelt en klaagt men erover dat het onveilig is. Het is een ontwerpkeuze en dat zal ik toelichten aan de hand van dit simpele voorbeeld.
Terecht. Een systeem hoort per definitie veilig te zijn maar niet over elk wissewasje te gaan zeiken over een passwoord zoals UAC. Nogmaals security through obscurityquote:Gebruiker A vindt het vervelend dat hij telkens een wachtwoord moet opgeven bij het inloggen. Microsoft biedt hem de mogelijkheid om automatisch in te loggen. Hij hoeft geen wachtwoord in te voeren en kan na het aanzetten van de computer een cola'tje halen en wanneer hij terugkomt is zijn Windows opgestart en kan hij zijn mail lezen.
Gebruiker A vindt dit geweldig, alleen... zijn broertje kan nu ook op zijn PC werken. Gebruiker A klaagt bij Microsoft over hoe onveilig dit wel niet is. Is dit terecht, of is dit een logisch gevolg?
Nee dat zegt per definitie wat over de inherente onveligheid. Dat het vervolgens allemaal dichtgetimmerd moet worden om het veilig te houden is een teken aan de wand.quote:Als gebruikers in een bedrijfsomgeving jouw Windows kunnen verneuken is dit een Designflaw. Als beheerder zorg je ervoor dat een gebruiker genoeg rechten heeft om te werken en niet meer dan dat. Precies zoals het op mijn werk wel geregeld is. Indirect zegt dit toch iets over de kennis van de beheerders waar jij het over hebt.
Het meest gehoorde antwoord is 'omdat ze thuis geen gezeik willen.quote:Omdat zij dit prettig vinden. Omdat zij al een Windowsbak hebben. Omdat zij ervaring met het systeem op willen doen. Oftewel, ik kan hier geen eenduidig antwoord geven omdat dit per persoon verschilt.
Je kan ANDERE hardware erin stoppen, maar gelijke hardware kan niet minder.quote:Hardwarematig gezien kan je toch minder met een Apple dan een PC? Een PC kan veel verder gepimpt worden dan een Apple waardoor hij sneller is toch? Ik zie niet in waarom het niet klopt. Als jij die mening niet deelt, mag je antwoord geven op bovenstaande vragen.
En apple maakt dezelfde motor waar je zonder onderhoudt hetzelfde mee kanquote:Dat voorwiel loopt er alleen af, als de motor niet goed onderhouden is. Oftewel, de APK niet netjes gedaan is. Of de bestuurder die dingen met de motor doet waarvoor hij niet bedoeld is.
Een apple is niet per definitie bedoelt voor een bedrijfs netwerk, hoewel er hier gewoon een stuk of 10 in het netwerk hangen zonder probleem. Het gaat nu wat je specifiek als gebruiker minder kan op een apple. En dat is heel simpel....nietsquote:Kan OSX overweg met AD-policies? Volgens mij niet he.
Er is ook niemand die dat ontkent, maar wel een beetje 1999 argument. Overigens speel ik regelmatig spore en C&C3 op mijn macbookje, dus het argument wordt ook steeds minder geldig.quote:Verder maskeer je heel slim de beperking wat betreft gaming op OSX zodat ik dat niet meer als punt kan aandragen. Of het relevant is of niet, het is een pre voor Windows.
Tja, maar dan kan ik wel roepen dat ik The Missing Sync niet kan draaien op een PC en de PC daardoor minder kan. Onzin argument derhalvequote:In ieder geval voor een gamer. Mijn stelling is volgens mij gewoon juist. Op Windows kan je nu eenmaal meer dan op OSX. Je geeft het namelijk zelf al aan door te referen naar het "game verhaal"
Ik praat nergens omheen. Nergens had je een desktop gespecificeerd en apple heeft ook gewoon desktops in het assortiment zonder ingebouwde schermen en cams. En gezien het feit dat laptops nu meer verkopen dan desktops vinden mensen all in one met de kans dat wanneer er 1 item kapot gaat je het hele spul naar de winkel moet sturen inderdaad geen probleem meer. Lijkt me dus wel degelijk een argument.quote:Nu vergelijk je een desktop met een laptop. Dat is appels met peren vergelijken voor het geval je nog niet door had. Nogal logisch dat een laptop compact moet zijn, dus all in one. Dit is echter niet het geval bij desktops. Dat er verder meer laptops verkocht zijn dan desktops, doet niets af aan mijn stelling waar je weer op creatieve wijze omheen praat.
Hier hangen meerdere macs in een Windows netwerk met Active directory. Daanaast heeft je hele netwerk verhaaltje geen enkele binding met wat je als persoon minder kan op een mac. En verder geloof ik er geen kut van dat je uberhaupt een apple van dichtbij gezien heb, gezien je referentie aan Classic als 'oude varianten' van OSX.quote:Ik geef je (weer) antwoord, op voorwaarde dat ik ook antwoorden krijg. Gamen is beperkt op een Apple, OSX past niet in een AD-omgeving en ik heb in totaal ongeveer 2.5 jaar met OSX gewerkt. Waar ik zowel de oude varianten, als de nieuwe gebruikt heb.
Jij hebt overduidelijk geen verstand van FATSOENLIJKE games. Kanker even op met je Tetrisquote:
Maar sneller is toch beter?quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:32 schreef Swindler het volgende:
[..]
Het werkt niet beter , alles werkt alleen sneller dan op een pc met dezelfde specs
Inderdaad. Dat zijn van die spelletjes die ieder mobieltje kan draaien.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:01 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk geen verstand van FATSOENLIJKE games. Kanker even op met je Tetris.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
Maar wel weer verkozen tot het coolste merkquote:Op woensdag 4 februari 2009 14:14 schreef Synthesist het volgende:
Heb in het verleden een tijdje op zo'n nederlands macforum gekeken. Best eng hoe mensen een merk kunnen verheven tot godheid.
Macfans zijn trieste mensen imho
Dat is ook het grootste nadeel van Apple gebruikers. Het is niet voor niks dat ze Jehova's genoemd worden. In ieder topic komen ze hun leer verkondigen en zijn ze gewoon opdringerig bezig. Dat is wat veel gebruikers van andere systemen het meest stoort. Net als alto's die constant moeten verkondigen dat ze tegen alles wat populair, commercieel etc is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:14 schreef Synthesist het volgende:
Heb in het verleden een tijdje op zo'n nederlands macforum gekeken. Best eng hoe mensen een merk kunnen verheven tot godheid.
Macfans zijn trieste mensen imho
quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:16 schreef Swindler het volgende:
[..]
Maar wel weer verkozen tot het coolste merk
Mjah zolang er van dit soort onzin verkondigt blijft worden hou je dat. Het topic gaat helemaal niet over stopcontacten, maar over het feit dat iemand zijn laptop minder dan anderhalf uur kan gebruiken zonder stopcontact. En daarbij is de opmerking wel relevant want die macbook batterij gaat veel langer mee.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:18 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat is ook het grootste nadeel van Apple gebruikers. Het is niet voor niks dat ze Jehova's genoemd worden. In ieder topic komen ze hun leer verkondigen en zijn ze gewoon opdringerig bezig. Dat is wat veel gebruikers van andere systemen het meest stoort. Net als alto's die constant moeten verkondigen dat ze tegen alles wat populair, commercieel etc is.
Goed voorbeeld: Geen stopcontacten meer
Het gaat over stopcontacten en dan vind zo'n fanboy het weer nodig om nutteloos over een macbook batterij te kwijlen. Alsof die nooit opgeladen hoeven te worden.
Door?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:16 schreef Swindler het volgende:
[..]
Maar wel weer verkozen tot het coolste merk
Nee, het heeft gewoon ontzettend weinig zin om over een macbook batterij te beginnen als iemand duidelijk gewoon een stopcontact zoekt en een Windows laptop heeft. Past een macbook batterij in een gewone laptop? Nee. Wat is dan het nut van zo'n post? Geen. Daarbij zijn er ook genoeg accu's voor een "gewone" laptop die langer dan anderhalf uur mee gaan.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah zolang er van dit soort onzin verkondigt blijft worden hou je dat. Het topic gaat helemaal niet over stopcontacten, maar over het feit dat iemand zijn laptop minder dan anderhalf uur kan gebruiken zonder stopcontact. En daarbij is de opmerking wel relevant want die macbook batterij gaat veel langer mee.
Dus zolang mensen zoals jij geen hoofd- en bijzaken kunnen onderscheiden blijven dit soort misverstand bestaan.
Hm? Jij noemt als voordeel van Windows dat het je handje niet vasthoudt en niet zegt wat je moet doen. Dan geef ik een paar simpele praktijkvoorbeelden waaruit blijkt dat Windows dat juist wél doet. Dan is dat kinderachtig? Ga er liever inhoudelijk op in ipv zo vanaf de zijlijn nietszeggende opmerkingen te plaatsen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:53 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Gaan we op deze kinderachtige tour verder, omdat de "echte" argumenten op zijn?![]()
Ja die strandbal ja. Nee, dat is niet de tegenhanger van de BSOD, eerder de tegenhanger van de zandloper. Mocht je hem namelijk tegenkomen dan kill je gewoon de betreffende app en werk je verder.quote:Ooit van de "Spinning pizza of death" gehoord? Nee, dat is de tegenhanger van de beruchte BSOD.
Ik heb het niet over de hoeveelheid foutmeldingen, maar welke foutmeldingen. Overigens heb ik het niet eens over foutmeldingen! Heb je m'n bericht wel gelezen?quote:Verder zal je natuurlijk meer foutmeldingen van Windows op het internet zien omdat het statistisch gezien veel meer gebruikt wordt, waardoor er relatief gezien meer problemen zijn. Procentueel gezien valt dat reuze mee..
Lekker op de man spelen! Goed voor je geloofwaardigheid!quote:Maargoed, dat zal je vast niet snappen
Is marktaandeel gerelateerd aan kwaliteit dan? Is de Volkswagen Golf kwalitatief een betere auto dan een Maserati?quote:Wat ik dan niet snap is dat ondanks OSX zo superieur is volgens jullie, het toch een laag marktaandeel heeft. Iemand die daar zijn licht over kan laten schijnen?
Echt álles? Dus ik hoef met een Mac van ¤2000 maar 1 seconde te wachten i.p.v. 2 seconden bij het renderen van een lens flare in Photoshop? Oké, ik ben verkocht! Ik rij nu naar de Apple shop!quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:32 schreef Swindler het volgende:
[..]
Het werkt niet beter , alles werkt alleen sneller dan op een pc met dezelfde specs
TS klaagt over een batterij die maar anderhalf uur meegaat, dan is een opmerking over de macbook batterij wel relevant want als TS een macbook had gehad had hij het probleem niet gehad.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, het heeft gewoon ontzettend weinig zin om over een macbook batterij te beginnen als iemand duidelijk gewoon een stopcontact zoekt en een Windows laptop heeft. Past een macbook batterij in een gewone laptop? Nee. Wat is dan het nut van zo'n post? Geen.
Autocad bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
En vertel me nu eens, behalve het game verhaal (hetgeen nog niet eens een hardware of OSX beperking is), wat kan je wel op een pc wat je niet op een mac kan?
Dus van alle macbooks ter wereld gaat de batterij minstens anderhalf uur mee?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:42 schreef dottinator het volgende:
TS klaagt over een batterij die maar anderhalf uur meegaat, dan is een opmerking over de macbook batterij wel relevant want als TS een macbook had gehad had hij het probleem niet gehad.
Hoe de fuck moet ik dat weten? Er zal vast uitschot tussen zitten maar over het algemeen gaan die batterijen lang mee ja, zeker 4,5 - 5 uur.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dus van alle macbooks ter wereld gaat de batterij minstens anderhalf uur mee?
Ja, da's ook lekker, dan zou ik dus een Mac moeten kopen, daar Windows op installeren, vervolgens Autocad en dan altijd in Windows werken omdat ik altijd Autocad nodig heb.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:43 schreef dottinator het volgende:
Er is, softwarematig, niks wat je wel op een PC kan en niet op een Mac. Een Mac draait namelijk gewoon Windows. Een Mac kan dus softwarematig per definitie meer dan een PC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |