abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65587985
Overwegwachters erbij.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 03:35:38 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65588476
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

lijkt me dan het meest waarschijnlijk, aangezien de v250 dat ook snapt (tenminste, volgens wikipedia)
Gaat die V250 er ooit nog komen dan, denk je?

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen met de Denen: DSB heeft een ultimatum gesteld voor mei, tegen die tijd moet een X aantal (ik dacht 14) werkende treinstellen zijn afgeleverd, anders wordt de volledige order geannuleerd. Ik ben benieuwd of het AnsaldoBreda gaat lukken om dat te halen

Ik heb trouwens nooit een reactie gehad op mijn mailtje

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 31-01-2009 03:56:32 ]
  zaterdag 31 januari 2009 @ 03:39:12 #103
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65588496
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

leuk! maar geheid dat t hier weer de budget versie moet worden met alle gevolgen van dien
Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:18:37 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65589908
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 03:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.
Tuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 januari 2009 @ 13:52:12 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65594293
Onderhandelingen tussen DB en de vakbonden:
quote:
Vierte Runde im Tarifstreit
Bahn und Gewerkschaften verhandeln wieder

Die Deutsche Bahn sowie die Gewerkschaften Transnet und GDBA sind erneut zu Tarifverhandlungen zusammengekommen. Arbeitgeber und Gewerkschaftsvertreter äußerten sich vor Beginn optimistisch über Fortschritte bei den Gesprächen. Nach der Vorlage eines weiteren verbesserten Angebots am gestrigen Abend sei man auf einem guten Weg, sagte Bahn-Personalvorstand Norbert Hansen.

Die Vorsitzenden der Gewerkschaften Alexander Kirchner (Transnet) und Klaus-Dieter Hommel (GDBA) hatten das Angebot gestern als "Grundlage für Verhandlungen, aber nicht als ausreichend" bezeichnet.
Erhöhung nicht mehr an Unternehmenserfolg gekoppelt

Das Angebot über insgesamt 18 Monate sieht laut Kirchner für die rund 140.000 Beschäftigten eine Entgelterhöhung von zunächst zwei Prozent ab Februar 2009 vor, im Januar 2010 soll es weitere 2,5 Prozent geben. Hinzu kommt eine Einmalzahlung im Dezember von 400 Euro. Die Forderung, die Erhöhung an den Unternehmenserfolg zu koppeln, habe die Bahn fallen gelassen. Mit dem Angebot seien die Verhandlungen "ein Stück weiter gekommen", sagte Kirchner. Das Angebot sehe auch Verbesserungen bei der Arbeitszeit vor, dies müsse aber noch genauer geprüft werden.
Gewerkschaften drohen mit Warnstreiks

Die Gewerkschaften hatten mit weiteren Warnstreiks ab Montag gedroht, falls die Bahn nicht weit genug auf die Gewerkschaften zugehe. Bereits am Donnerstag hatten sich etwa 400 Mitarbeiter in mehreren Städten an einem zeitweiligen Ausstand beteiligt, um den Druck auf die Arbeitgeberseite zu erhöhen.
Lokführergewerkschaft führt separate Gespräche

Das Angebot wurde auch der parallel verhandelnden Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer (GDL) vorgelegt. Sie führt für etwa 12.000 Lokführer separate Tarifverhandlungen, die ebenfalls heute weitergeführt werden sollen. Auch die GDL fordert bessere Arbeitszeiten, wollen anders als Transnet und GDBA aber nur 6,5 Prozent höhere Löhne.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 15:33:06 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65596432
Gespot in de Telegraaf, klein stukje over hondekoppen en SLeT:



(Ja, ik lees Telegraaf, proefabo )
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:15:19 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65597588
Ze doen alsof de Hondekoppen nu pas buiten dienst worden gesteld!

Oh wacht! Telegraaf!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65597825
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:15 schreef Duvel het volgende:
Ze doen alsof de Hondekoppen nu pas buiten dienst worden gesteld!

Oh wacht! Telegraaf!
ze lijken ook zo veel op mat64 he! :|
pi_65597847
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 15:33 schreef James1988 het volgende:
Gespot in de Telegraaf, klein stukje over hondekoppen en SLeT:

[ afbeelding ]

(Ja, ik lees Telegraaf, proefabo )
Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64 . Daarbij is de SLT nog niet eens indienst, dus wat te toegevoegde waarde van dit nieuwsbericht
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:28:26 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65598015
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64 . Daarbij is de SLT nog niet eens indienst, dus wat te toegevoegde waarde van dit nieuwsbericht
Waarom zouden ze mat'64 bedoelen als ze zeggen dat de trein vanaf de jaren vijftig rondreed?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:43:57 #111
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65600146
Omgeleide treintjes Asd-Ut:


VIRM 9481 als IC naar Nijmegen


ICE 4602 als trein 129 naar Frankfurt
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:11:32 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65601036
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM

Maasvlakte Marauder, deel 1



"Op 9 september 1995 voerde de jaarlijkse donateursrit van de Werkgroep 1501 naar enkele zandvlaktes... Eerst werd, na een ontmoeting met de 1201 op de Watergraafsmeer, Lelystad aangedaan. Vervolgens werd koers gezet naar Kijfhoek. Bespannen met vier 2200'en werd koers gezet naar de Maasvlakte. De rit eindigde 's avonds laat in Hoek van Holland."
Bron: www.klassiekelocs.nl

Het materieel voor deze dag bestond natuurlijk uit de 1501, aangevuld met vier rijtuigen Plan W en een ICR-BKD voor de warme worst. De dag begon nogal nat, maar knapte gelukkig later wel op. Hierbij deel 1 van het fotoverslag (het scannen van de dia's duurt nogal lang, vandaar).

De eerste fotostop was op Den Haag HS.


Vervolgens werd koers gezet naar station Haarlem (waar het weer ook al niet zo fijn was).


Via Amsterdam CS (geen interessante foto's) werd de Watergraafsmeer bereikt, waar een line-up was samengesteld. Helaas had ik mijn reserve geheugenkaartje diarolletjes in de trein laten liggen, zodat het vervolmaken van de line-up met de 1200 helaas niet is vastlegd.


Vervolgens ging de reis naar Lelystad Opstelterrein, waar weer een line-up werd gemaakt, nu wel met de 1201 op zijn plaats.


Op de terugweg werd nog even gestopt naast een museaal armsein dat naast het personeelsverblijf geplaatst is. Misplaatst eigenlijk, de Flevolijn heeft nooit klassieke beveiliging gekend.


Op weg naar het oude land werd nog een fotostop gehouden op station Almere.


Tot zover deel 1! Wordt vervolgd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 31-01-2009 19:01:52 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65603862
Leuke foto's Duvel!
pi_65605062
Komtie nou mee hoor Iedereen zit te smachen om wat foto's, heeft hij ineens nog van alles op de plank liggen. SCHANDE!!

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65605102


Two thousand nine hundred and seventy eight
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 20:24:31 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65605294
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Two thousand nine hundred and seventy eight
nog 22 en dan is het feest?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:25:43 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65605328
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:42 schreef Wadloper het volgende:
Leuke foto's Duvel!
Dank je!
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Komtie nou mee hoor Iedereen zit te smachen om wat foto's, heeft hij ineens nog van alles op de plank liggen. SCHANDE!!

Plank? Achter een schot op zolder bedoel je!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65605392
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

nog 22 en dan is het feest?
Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden ja Zoals wel vaker trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 februari 2009 @ 10:18:54 #119
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65616436
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden ja Zoals wel vaker trouwens.
Zoals op ieder bordje

Mooie en speciale foto's duuf

IK heb nog een stropdas van die loc
  zondag 1 februari 2009 @ 11:33:45 #120
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65617784
Cubaanse trein

pi_65619941
Ha Vet!, Dat is nu echt een sort of Railbus
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:11 schreef Duvel het volgende:
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM

Maasvlakte Marauder, deel 1
Gave platen Duvel!!

[ Bericht 56% gewijzigd door Zug-Chef op 01-02-2009 13:04:06 ]
pi_65620287
Gisteren, zaterdag 31 januari werd een zonovergoten dag verwacht door het KNMI. Dan moet je niet thuis blijven, maar er op uit trekken, want thuis zitten doen we wel als het regent :lol: Met een collegafotograaf met auto uit Hvs naar het zuiden afgezakt, om precies te zijn, ons doel was de zogenaamde Brabantroute. Een selectie van onze vangst op diverse plekjes gelegen tussen Breda en Oisterwijk.


Vervoerder Locon rijdt onder de vlag van ACTS per week tweemaal met papierpulp tussen de Sloehaven/Antwerpen en het Oostenrijkse Amstetten. Hun eigen lok is daarbij sinds enkele weken toegelaten in Nederland. Onder treinnummer 48961 is de 186 144 met een flinke sleep schuifwandwagens op weg naar Venlo, hier ter hoogte van Heukelom tussen Tilburg en Oisterwijk.


Sinds enkele maanden beproeft NedTrain LED-verlichting bij enkele materieelsoorten, op den duur zullen hoogstwaarschijnlijk bij al het NSR materieel de huidige gloeilampen worden vervangen door dit technische hoogstandje. Plan V 887 is een van de proefkonijnen en passeert hier met stel 883 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Overigens zal deze stoptreindienst per 2 februari 2009 bijna geheel worden uitgevoerd met DD-AR.


Met de instroom van 189'ers, nu alweer ruim een jaar geleden, is de inzet van de oud gediende lokserie 1600 flink teruggeschroefd. Vandaag reed daarentegen in plaats van een 189'er de 1614 met Unit Cargo trein 45719 van Kijfhoek naar Keulen Gremberg.


Ook het ICK materieel (ICK = Intercity Korte termijn) zal er binnen enkele maanden aan moeten geloven. Door de instroom van nieuw VIRM wordt materieel doorgeschoven en wordt het ICK hier overbodig. NSR's 1827 is met een stam ICK rijtuigen als Intercity op weg van Den Haag naar Venlo.


Vanwege werkzaamheden elders in het land moeten enkele treinen worden omgeleid via de Brabantroute, zoals hier Veolia's 189 094 met Kalkslurrytrein 49501 vanuit Antwerpen naar het Oost Duitse Schwedt a/d Oder.


Bij Breda Takkebijsters komt RD 189 077 met een zeer fraaie Unit Cargo trein 45712, welke bijna geheel uit ketelwagens bestaat, de bocht door zeilen. De trein reed overigens anderhalf uur in de plus.


Ook vanwege werkzaamheden werd de Warschau-shuttle van ERS, trein 42330, vandaag omgeleid via Tilburg-Breda. Met een kleine vertraging van 30 minuten, passeert de 6617 met een vol beladen trein Breda Takkebijsters op weg naar de Kijfhoek en de Maasvlakte West.


In het open veld even buiten Breda klikken we eerst de Tilburg-shuttle, trein 50073 met -90 op de klok, op de weg terug naar de Maasvlakte West. Tractie wordt verzorgd door de ACTS 7108, een van de nieuwere loks type G1206 bij ACTS. De lok is ondertussen overigens ontdaan van haar groene hekjes.


Vanaf 2 april 2009 valt het doek voor het ICK in de treinserie 1900 (Den Haag - Venlo v.v.), het zal vervangen worden door VIRM en ICRm. In een steeds lager staande zon passeert de 1827 met een stam ICK rijtuigen vanuit Venlo op weg naar Den Haag Centraal.

Meer foto's staan hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 01-02-2009 13:37:53 ]
  Redactie Sport zondag 1 februari 2009 @ 13:34:39 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65621481
Mooie plaatjes

* dennistd gaat morgen naar utrecht, voor het koninklijke rijtuig dat terug komt van onderhoud, en de mat'54 386 die van Leidschendam weer richting utrecht komt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65627528
@Zug-Chef: leuke foto's

http://www.flickr.com/photos/hvondelen/3243385111/

Ziet er wel gelikt uit, een Benelux Bs omgespoten in NS Hispeed Prio livery
pi_65627990
Jammer dat de kop van de Bs er niet uit ziet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')