abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65733637
quote:
VB: AZ-trein dendert onverstoorbaar door
Niets lijkt koploper AZ momenteel te kunnen stoppen. De Alkmaarders kregen de afgelopen weken te maken met ernstige blessures van de verdedigers Hector Moreno en Niklas Moisander. Hun vervangers Kew Jaliens en Kees Luijkcx blijven vooralsnog echter zonder veel moeite overeind en hielden in de drie wedstrijden na de winterstop de Alkmaarse poorten gesloten.

Ook Sparta Rotterdam kreeg het afgelopen zondag niet voor elkaar een bres te slaan in de verdediging van AZ. Bovendien kunnen de Alkmaarders dit seizoen vertrouwen op hun aanvallers. Zonder in paniek te raken wachtte de ploeg van trainer Louis van Gaal op de kansen om ze vervolgens koeltjes te benutten. De weer herstelde Moussa Dembélé en Eredivisie-topscorer Mounir El Hamdaoui hielpen AZ in de tweede helft aan wederom een driepunter.

Weinig kansen voor 'zelfstandig' Roda JC

De vraag is dan ook wie de Alkmaarse triomftocht door de vaderlandse Eredivisie gaat stoppen. Het Roda JC van trainer Harm van Veldhoven lijkt hiervoor niet de aangewezen ploeg. Zes punten is de momentele schrale oogst in uitwedstrijden voor de Limburgers. De enige competitiezege op vreemde bodem van dit seizoen dateert van 25 oktober, toen Roda JC onder leiding van interim-trainer Martin Koopman met 2-3 won van PSV.

De confrontatie met AZ zal Roda JC dinsdag waarschijnlijk voor de laatste keer als zelfstandige club aangaan. De Limburger kwam dinsdag met het bericht dat de club uit Kerkrade volgend seizoen waarschijnlijk samen met Fortuna Sittard als fusieclub verder zal gaan in het betaalde voetbal. De stuurgroep die het samengaan heeft onderzocht, heeft een positief advies gegeven.

AZ wil nu een buffer opbouwen

Bij AZ is het besef doorgedrongen dat het in de maand februari zijn slag zal moeten slaan in de strijd om de landstitel. Het programma dat de Alkmaarders de komende weken voor de boeg hebben biedt perspectief en de recente uitglijders van concurrent Ajax zullen de Alkmaarders ongetwijfeld positief hebben gestemd.

Roda JC pakte de voorbije jaren echter regelmatig een punt in Alkmaar en zal zich gezien de huidige positie op de ranglijst ook niet zomaar gewonnen geven. De confrontatie van komende woensdag zal voor AZ derhalve opnieuw een belangrijke test zijn op de weg naar volwassenheid.

Afwezigen

AZ: Ari (knie), Moreno (voet), Moisander (knie), Lens (voet)

Roda JC: Delorge (bil), Tyton (knie), Van Tornhout (knie), Lachambre (hamstring)
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_65734990
Wedstrijden op dinsdag of woensdag
pi_65738688
Jij bent dus niet in het stadion?!
Tot later, ik ga naar de victoriewok!

Ik zeg 2-0 en dus de 0 houden en doelpunten van Martens en jaja Schaars!
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_65738753
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef fuckbuddy het volgende:

Victoriewok voor de wedstrijd

@Gatalin, als het zo doorgaat krijgen we wel meer wedstrijden om dinsdag en woensdag.
pi_65739409
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:50 schreef Genius-F het volgende:
@Gatalin, als het zo doorgaat krijgen we wel meer wedstrijden om dinsdag en woensdag.
Ik weet het, ik weet het... Als we CL halen, hoop ik iig dat we 3e worden in de poule, want als ik op een donderdag richting Alkmaar moet, kan ik er altijd nog een lang weekeinde bij m'n pa van maken.
pi_65739512
quote:

Ik heb met de Kerst pas voor het eerst eens gewokt. Beviel prima dus die Victoriewok moet ik ook maar eens opzoeken
pi_65739566
quote:

Ik ben dus idd niet in het stadion, heb m'n broertje m'n SCC uitgeleend.

Ik heb zelf ook 2-0 ingevuld in de toto, maar ik blijf het toch spannend vinden met het centrale verdedigingsduo dat we nu hebben. Ben tevens benieuwd of Klavan minuten gaat krijgen. Voor het publiek is het te hopen dat Holman ook weer eens mag spelen, want dan komt er ten minste een beetje sjeu in de ploeg.
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:41:05 #258
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65742368
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:11 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Ik weet het, ik weet het... Als we CL halen, hoop ik iig dat we 3e worden in de poule, want als ik op een donderdag richting Alkmaar moet, kan ik er altijd nog een lang weekeinde bij m'n pa van maken.
CL

Uefa Cup
Confidence through competence
pi_65745770
Als Ajacied moet ik natuurlijk eigenlijk mijn mond dichthouden na de wanprestaties van mijn club de afgelopen weken, maar is dit nu de nieuwe kampioen?
Wat een matig zooitje, er is maar 1 ploeg die voetbalt en dat is Roda. Het zal dus wel weer 1-0 of 2-0 worden voor AZ..
En jullie hebben wel een goede keeper, dat scheelt enorm.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_65747262
Tsja, PSV is de laatste 5 jaar op dezelfde manier kampioen geworden. Als je mooi speelt dan verspeel je je kampioenschap op de laatste dag....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:50:51 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_65747309
Als jullie dit nog weggeven.......

Gun het jullie, gun het van Gaal, maar die lul van een Scheringa niet.. maar goed..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_65747322
Hoe speelde Klavan?
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:53:00 #263
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_65747404
Ik heb zwaar gegokt op Unibet. Sparta, AZ en Groningen moeten winnen! En nog met minstens 2 - 0 / 0 - 2.

AZ gewonnen 1 - 0. Kost me al 1000 euries.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:54:23 #264
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_65747461
AZ
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:55:13 #265
30220 Barca
pi_65747506
Sparta verloren
pi_65747541
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:55 schreef Barca het volgende:
Sparta verloren
Ligt AZ wel wakker van denk ik.

Oooh wacht, je bet zag ik niet.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:58:40 #267
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65747649
AZ
pi_65747661
Lekker voor je Barca
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:00:30 #269
30220 Barca
pi_65747722
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:58 schreef Scorpie het volgende:
Lekker voor je Barca
Inderdaad ... dit kost me heel veel doekoe!
pi_65747772
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:51 schreef Blawh het volgende:
Hoe speelde Klavan?
Niet heel lang gespeeld, maar wat hij deed was 'gewoon'. Niets uitmuntend, tevens geen fouten. Moet toch eerst wat meer spelen voor je een knap oordeel kan vellen.
pi_65747917
Was weer niet best van AZ. Veel onnodig balverlies, met name in de 1e helft. Veel afvallende ballen ook voor Roda (die daar overigens wel veel energie in staken) Vond ook dat veel kopduels verloren gingen bij AZ.
Tweede helft was een stuk beter, wat meer rust, bal wat meer in bezit. Desondanks vond ik dat er nog steeds niet snel naar voren getikt kon worden, ook al stond de organisatie (de basis) wel goed. Roda stoorde prima wat dat betreft.

Als we dan toch ruk spelen hoop ik dat toch enkele spelers wat 'druk' hebben gevoeld nu, doordat het doelpunt toch wel een tijd uitbleef en AZ gewoonweg niet lekker speelde. Op die manier worden ze wellicht weer even wakker geschud en weten ze (weer) wat het is om wat dieper te moeten gaan. Dat hebben we echt wel nodig met de zware wedstrijden in het verschiet.

ps. Pelle! Scoren doet ie nog net zo vaak als Herman van Idols bij de chickies, maar die donder is wel reuze handig als je wat tijd wil verspelen, die kreeg zo'n beetje bij elk licht vergrijp een overtreding mee.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:06:29 #272
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65747943
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:58 schreef Scorpie het volgende:
Lekker voor je Barca
Inderdaad
pi_65748322
Live....from alkmaar..
Kutwedstrijd maar weer de punten, Pelle bracht via zijn lijf meer dreiging maar welke positie had moussa in godsnaam?!
Ftw,
Op naar het waaghplein/berry's en a pilsen!!
Morgen lekker vrij
pi_65748384
Hoop echt dat AZ de titel pakt. Kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat ze het weg gaan geven.
pi_65748515
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:53 schreef Barca het volgende:
Ik heb zwaar gegokt op Unibet. Sparta, AZ en Groningen moeten winnen! En nog met minstens 2 - 0 / 0 - 2.

AZ gewonnen 1 - 0. Kost me al 1000 euries.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')