quote:VB: AZ-trein dendert onverstoorbaar door
Niets lijkt koploper AZ momenteel te kunnen stoppen. De Alkmaarders kregen de afgelopen weken te maken met ernstige blessures van de verdedigers Hector Moreno en Niklas Moisander. Hun vervangers Kew Jaliens en Kees Luijkcx blijven vooralsnog echter zonder veel moeite overeind en hielden in de drie wedstrijden na de winterstop de Alkmaarse poorten gesloten.
Ook Sparta Rotterdam kreeg het afgelopen zondag niet voor elkaar een bres te slaan in de verdediging van AZ. Bovendien kunnen de Alkmaarders dit seizoen vertrouwen op hun aanvallers. Zonder in paniek te raken wachtte de ploeg van trainer Louis van Gaal op de kansen om ze vervolgens koeltjes te benutten. De weer herstelde Moussa Dembélé en Eredivisie-topscorer Mounir El Hamdaoui hielpen AZ in de tweede helft aan wederom een driepunter.
Weinig kansen voor 'zelfstandig' Roda JC
De vraag is dan ook wie de Alkmaarse triomftocht door de vaderlandse Eredivisie gaat stoppen. Het Roda JC van trainer Harm van Veldhoven lijkt hiervoor niet de aangewezen ploeg. Zes punten is de momentele schrale oogst in uitwedstrijden voor de Limburgers. De enige competitiezege op vreemde bodem van dit seizoen dateert van 25 oktober, toen Roda JC onder leiding van interim-trainer Martin Koopman met 2-3 won van PSV.
De confrontatie met AZ zal Roda JC dinsdag waarschijnlijk voor de laatste keer als zelfstandige club aangaan. De Limburger kwam dinsdag met het bericht dat de club uit Kerkrade volgend seizoen waarschijnlijk samen met Fortuna Sittard als fusieclub verder zal gaan in het betaalde voetbal. De stuurgroep die het samengaan heeft onderzocht, heeft een positief advies gegeven.
AZ wil nu een buffer opbouwen
Bij AZ is het besef doorgedrongen dat het in de maand februari zijn slag zal moeten slaan in de strijd om de landstitel. Het programma dat de Alkmaarders de komende weken voor de boeg hebben biedt perspectief en de recente uitglijders van concurrent Ajax zullen de Alkmaarders ongetwijfeld positief hebben gestemd.
Roda JC pakte de voorbije jaren echter regelmatig een punt in Alkmaar en zal zich gezien de huidige positie op de ranglijst ook niet zomaar gewonnen geven. De confrontatie van komende woensdag zal voor AZ derhalve opnieuw een belangrijke test zijn op de weg naar volwassenheid.
Afwezigen
AZ: Ari (knie), Moreno (voet), Moisander (knie), Lens (voet)
Roda JC: Delorge (bil), Tyton (knie), Van Tornhout (knie), Lachambre (hamstring)
Victoriewok voor de wedstrijdquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef fuckbuddy het volgende:
Jij bent dus niet in het stadion?!
Tot later, ik ga naar de victoriewok!
Ik zeg 2-0 en dus de 0 houden en doelpunten van Martens en jaja Schaars!
Ik weet het, ik weet het... Als we CL halen, hoop ik iig dat we 3e worden in de poule, want als ik op een donderdag richting Alkmaar moet, kan ik er altijd nog een lang weekeinde bij m'n pa van maken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:50 schreef Genius-F het volgende:
@Gatalin, als het zo doorgaat krijgen we wel meer wedstrijden om dinsdag en woensdag.
Ik heb met de Kerst pas voor het eerst eens gewokt. Beviel prima dus die Victoriewok moet ik ook maar eens opzoekenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik ben dus idd niet in het stadion, heb m'n broertje m'n SCC uitgeleend.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef fuckbuddy het volgende:
CLquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:11 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ik weet het, ik weet het... Als we CL halen, hoop ik iig dat we 3e worden in de poule, want als ik op een donderdag richting Alkmaar moet, kan ik er altijd nog een lang weekeinde bij m'n pa van maken.
Inderdaad ... dit kost me heel veel doekoe!quote:
Niet heel lang gespeeld, maar wat hij deed was 'gewoon'. Niets uitmuntend, tevens geen fouten. Moet toch eerst wat meer spelen voor je een knap oordeel kan vellen.quote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:53 schreef Barca het volgende:
Ik heb zwaar gegokt op Unibet. Sparta, AZ en Groningen moeten winnen! En nog met minstens 2 - 0 / 0 - 2.
AZ gewonnen 1 - 0. Kost me al 1000 euries.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |