abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:35:37 #251
175985 Silaz
drie bier
pi_65564799
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:31 schreef navigator het volgende:
Net ff laatste stukje training meegepakt, zag er wel ontspannen uit, wat goed is denk ik. Partij eindigde met een shoot out waar mijn held Stekel wederom geen bal pakte.
Morgen verwacht ik een vlammend Ajax dat vanaf het begin scherp is, net als tegen NEC.
En pakte vermeer er wel een paar dan?
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_65565061
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:35 schreef Silaz het volgende:

[..]

En pakte vermeer er wel een paar dan?
allemaal!
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_65565120
Sowieso vind ik Stekelenburg bij alle goals na de winterstop niet echt een heel goede indruk maken. Al werd er tegen NEC ook niet echt heel goed verdedigd ofzo. Maar dat schot van Holla vond ik toch echt niet onhoudbaar.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_65565335
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:44 schreef kevin6188 het volgende:
Sowieso vind ik Stekelenburg bij alle goals na de winterstop niet echt een heel goede indruk maken. Al werd er tegen NEC ook niet echt heel goed verdedigd ofzo. Maar dat schot van Holla vond ik toch echt niet onhoudbaar.
Dat gevoel heb ik dus ook, maar misschien moet hij er weer een beetje inkomen...
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65565770
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]
Als je die opstellingen ziet is het toch ongelooflijk triest dat je nog niet weet te winnen . Bij Ajax spelen een aantal zogenaamde A-spelers mee, bij feyenoord niets.

In en in triest .
pi_65565824
Gisteravond undercover naar jong feyenoord - jong ajax geweest.

Even een voor Sno. En een voor Kennedy.

Verder werden er in de rust nog een paar Ajax supporters uitgeslagen.
pi_65565865
quote:
John Nieuwenburg komt dit seizoen niet meer in actie. Uit een MRI-scan bleek dat de middenvelder van Haarlem voor de vierde keer in zijn carrière een voorste kruisband van zijn knie heeft beschadigd, aldus RTV Rijnmond.
Triest, triest, triest. Gewoon voor de fucking vierde keer je kruisband naar de tering.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_65566053
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:44 schreef kevin6188 het volgende:
Mwa het was wel een snoeihard schot wat in de heok ging, jammer dat ze het niet van achter hebben laten zien op tv.
pi_65566192
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:51 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik dus ook, maar misschien moet hij er weer een beetje inkomen...
Als keeper kan dat gewoon niet, een fout en je hebt een goal tegen. Als Stekelenburg zaterdag weer een fout maakt zou ik graag Vermeer terug zien in het doel.
pi_65566380
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:12 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Als keeper kan dat gewoon niet, een fout en je hebt een goal tegen. Als Stekelenburg zaterdag weer een fout maakt zou ik graag Vermeer terug zien in het doel.
Jezus, wat een bullshit. Bij de volgende hoge bal waarbij Vermeer mistast gaat Stekelenburg er dan weer in? Vermeer heeft prima gekeept, maar Stekelenburg is in alles gewoon nog verder. Dat ie er tegen NEC niet helemaal lekker bij zat kan eens gebeuren, en dat resulteert dan direct in een goal - maar dat staat vast bij een fout van de keeper.

Hij keept al 3 of 4 seizoenen gewoon uitstekend, wordt steeds beter en wordt ook steeds meer een puntenpakkende keeper. Die ga je niet op 1 fout na een maandenlange blessure er weer uittieven.
pi_65566411
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:09 schreef Jasza het volgende:

[..]

Mwa het was wel een snoeihard schot wat in de heok ging, jammer dat ze het niet van achter hebben laten zien op tv.
Dat idee had ik echt totaal niet. Op de tribune zat ik ook echt te kijken van: 'kansloze poging, domme Holla, hehe. ' Zie ik verdomme ineens die bal het doel in rollen. En ook in herhalingen op tv/internet had ik niet dat idee dat het een wereldschot was.

Neemt niet weg dat er natuurlijk ook weer dramatisch werd verdedigd. Punt is alleen: voor de winterstop hield je in veel wedstrijd de nul waardoor je relatief makkelijk je wedstrijden won. Dat pluspunt ben je nu kwijt met drie tegengoals in twee wedstrijden en het is zaak om dat snel weer op orde te hebben. Als Groningen die goal niet had gemaakt, hadden ze ook nooit gewonnen. Ze waren echt niks beter dan Ajax. De hele wedstrijd niet. Maar dat ene moment van niet opletten (verdedigend) en misschien een keeper die niet vrijuit gaat, zorgt ervoor dat je ineens zes punten achter staat op AZ.

Gelijk ff reactie op Bliksemschigt.
quote:
Hij keept al 3 of 4 seizoenen gewoon uitstekend, wordt steeds beter en wordt ook steeds meer een puntenpakkende keeper. Die ga je niet op 1 fout na een maandenlange blessure er weer uittieven.
Je hebt gelijk, maar misschien had Stekelenburg eerst even twee of drie potjes in Jong Ajax moeten keepen. Had je dit probleem en dus heel deze discussie ook niet gehad. En Stekelenburg had meer ritme opgedaan.
pi_65566615
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:17 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Jezus, wat een bullshit. Bij de volgende hoge bal waarbij Vermeer mistast gaat Stekelenburg er dan weer in? Vermeer heeft prima gekeept, maar Stekelenburg is in alles gewoon nog verder. Dat ie er tegen NEC niet helemaal lekker bij zat kan eens gebeuren, en dat resulteert dan direct in een goal - maar dat staat vast bij een fout van de keeper.

In de wedstrijd tegen NEC waren beide goals totaal niet onhoudbaar en waren zijn uittrappen om te huilen, tegen Groningen was de bal van Holla ook echt niet onhoudbaar. Dit heeft toch punten gekost in het kampioenschap, ik vind de keepers weinig voor elkaar onder doen maar Vermeer maakte gewoon een zeer goede indruk als vervanger van Stekelenburg.
pi_65566742
Definitief geen Enoh morgen.
pi_65566763
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:26 schreef kevin6188 het volgende:
Definitief geen Enoh morgen.
Oh no!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_65566901
Dan maar met Lindgren en Gabri
pi_65567120
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:30 schreef Wooldoor het volgende:
Precies. Gelukkig is Lindgren weer fit. Toch een stuk geruststellender dan dat Schilder meedoet.
pi_65567134
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:30 schreef Wooldoor het volgende:
Lindgren is ook prima. Als Bassie, Schilder maar niet opstelt, lijkt me niet zo'n goed idee tegen Beerens.

Steek
Silva - Wiel - Wielaert - Vermaelen
Gabri - Sulejmani - Lindgren
Suarez - Cvitanich - Emanuelson
pi_65567578
Wielaert is toch een pure rechtspoot mischien beter om Alderweireld dan te laten spelen als linker centrale verdediger en Wielaert gewoon rechts en van der Wiel als back.
pi_65567816
Geloof echt niet dat Silva start hoor. Schilder is niet echt door het ijs gezakt
pi_65568071
quote:
Enoh moet ook duel met Heerenveen laten schieten
Geschreven op vrijdag, 30 januari om 14:51

Ajax gaat zaterdag tegen SC Heerenveen op zoek naar revanche. Eerder dit seizoen liepen de Amsterdammers in Friesland tegen een smadelijke 5-2 nederlaag aan, en dat smetje moet koste wat kost worden weggepoetst. “We zullen zaterdag met alles wat we in ons hebben, proberen het anders te doen”, aldus coach Marco van Basten.

“Die uitslag was voor ons zeer pijnlijk”, blikt de oefenmeester terug. “Het was een nare ervaring. We zullen zaterdag met alles wat we in ons hebben, proberen het anders te doen. Ik denk bovendien dat we verder zijn als toen. We zijn meer een team en het is meer duidelijk bij de spelers wat we willen. Dat moet zich wel vertalen in de wedstrijd.”

Afgelopen week verloor de nummer twee met 1-0 bij FC Groningen, en ook dat duel is Van Basten uiteraard nog niet vergeten. “Collectief hebben we niet kunnen brengen wat nodig was om de wedstrijd in winst om te zetten. We begonnen niet goed en dat is een vreemd mirakel in de sport”, zegt de coach. “In de rust van het duel tegen Groningen heb ik de gemaakte afspraken en de beleving aan de kaak gesteld. Daar was ik ontevreden over. Maar we moeten allemaal de hand in eigen boezem steken.”

Het verschil met AZ is door het puntverlies opgelopen tot zes punten. Het maakt dat Ajax komend weekend verplicht zijn om te winnen. “Er is altijd druk bij Ajax. Dat moet ook als je groot wilt worden. Als we morgen weer punten verliezen zal iedereen begrijpen dat het steeds moeilijker wordt om kampioen te worden. Dus het motto is, winnen.”

Die missie moet worden begonnen zonder Eyong Enoh, die nog altijd last heeft van zijn hamstrings. Jan Vertonghen ontbreekt met een schorsing, maar de jonge Belg is tevens geblesseerd. “Het is afwachten of hij de wedstrijd van dinsdag tegen Heracles haalt”, zo geeft Van Basten aan.

Het begint toch niet weer he, al die blessures, pffffffff gek wordt je ervan
pi_65568118
Gelukkig is Cvitanich terug
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_65568414
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:05 schreef MaxC het volgende:
Gelukkig is Cvitanich terug
Idd, hoeft Bassie tenminste geen middenvelder in de spits te zetten

Hoop wel dat de jongens vlammen morgen want winst is echt een must!

Ook graag geen Schilder want die wordt overlopen door Beerens.
pi_65569272
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:17 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Probleem is gewoon dat het een redelijke keeper is die zich niet doorontwikkelt. Met zijn 26 jaar en in zijn 7e seizoen staat hij nog steeds als eenn juffertje in z´n 5 meter gebied en hou ik mijn hart vast bij elke hoge bal.
En daarbij heeft hij ook een beetje last van het Henk Timmer syndroom: bij houdbare ballen als aan de grond genageld staan en vervolgens je verdediging uitfoeteren
Maar goed, hij is wel Ajacied dus ik zal hem steunen morgen en hopen (eerder bidden) dat hij zijn doel schoon houdt tegen Hveen.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_65570061
Blijkbaar heb jij het vak van overdrijven ook aardig onder de knie. Er zijn tegenwoordig meer momenten dat Stekelenburg er ons er door heen helpt, dan dat hij een noodlottige puntenverspelende misser maakt, zoals een seizoen of 2 geleden vaker het geval is geweest. Maar goed, ieder zijn voorkeur.
pi_65570199
Een beetje aandikken hier en daar hoort er bij.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:02:18 #276
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_65570203
vermeer en stekelenburg hebben beide hun sterke- en zwakke punten. Maar de optelsom slaat bij mij in het voordeel van Stekelenburg uit. Maar ik vind wel dat hij telang dit niveau houdt, hij lijkt de laatste tijd niet echt meer te groeien (ook voor zijn blessure)

Zijn uittrappen zijn dramatisch, 90% voor de tegenstander, en hij is in de lucht nog steeds niet supersterk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_65570217
quote:
Lindgren terug in selectie

Amsterdam, 30 jan 2009
Rasmus Lindgren keert voor het duel zaterdagavond tegen sc Heerenveen terug in de wedstrijdselectie van Ajax. Jan Vertonghen mist het duel wegens een schorsing.
Lindgren ontbrak vorig weekeinde nog wegens een blessure. Ten opzichte van vorige week zondag maakt Evander Sno geen deel uit van de selectie. Hij werd voor de duur van een week disciplinair teruggezet naar Jong Ajax.

De volledige selectie van Ajax voor het thuisduel met sc Heerenveen, zaterdag 31 januari 20.45 uur, ziet er als volgt uit:

Maarten Stekelenburg
Oleguer
Thomas Vermaelen
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Rob Wielaert
Gabri
Dario Cvitanich
Siem de Jong
Leonardo
Jeffrey Sarpong
Vurnon Anita
Robbert Schilder
Toby Alderweireld
Bruno Silva gepasseerd dus.

Lijkt me Stekelenburg - Van der Wiel - Wielaert - Vermaelen - Schilder - Gabri - Sulejmani - Lindgren - Suarez - Cvitanich - Emanuelson te worden.

Of eventueel Lindgren een linie naar achter, en Siem de Jong toch in de basis.
pi_65570227
Ik snap dat gezeur op Stekelenburg echt niet, hij heeft het laatste jaar uitstekend gekeeped en op een aantal momenten ajax op de been gehouden.

En dan heb ik nog niet over een aantal penalty's die hij gestopt heeft.
AFC Ajax
pi_65570304
Silva was vorige week geblesseerd?

Misschien nog niet helemaal fit, zal wel weer een billenknijpen slotfase worden morgen.
pi_65570340
Hij schijnt volledig fit te zijn.
pi_65570359
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Lijkt me Stekelenburg - Van der Wiel - Wielaert - Vermaelen - Schilder - Gabri - Sulejmani - Lindgren - Suarez - Cvitanich - Emanuelson te worden.

Silva zal nog wel te geblesseerd zijn.

Maar Schilder. De afgelopen wedstrijden stond hij niet tegenover een echte buitenspeler. Nu dus wel. En dat is kut, vrees ik.
pi_65570483
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:03 schreef Tvduijn het volgende:
Ik snap dat gezeur op Stekelenburg echt niet, hij heeft het laatste jaar uitstekend gekeeped en op een aantal momenten ajax op de been gehouden.

En dan heb ik nog niet over een aantal penalty's die hij gestopt heeft.
quote:
Kijk daar eens wat er op de mat valt: de nieuwe Meersche Helden. Morgen te koop rond het stadion voor twee doekoe, kudo, pleuro of hoe je de Europese munteenheid ook wil noemen. Deze keer een lang interview met onze eerste doelman Maarten Stekelenburg. Opvallende uitspraken? Ook Maarten maakt bij penalty's gebruik van een boekje. “Als ik de statistieken moet geloven heb ik vorig seizoen elke penalty die we kregen tegengehouden. Ik hield er een paar tegen achter elkaar. Ik heb gebruik gemaakt van zo'n boekje: welke speler graag in welke hoek schiet. Bij Heracles-uit klopte dat. Bij AZ-uit stond dat El Hamdaoui in de rechterhoek van mij zou schieten. Waarom ik dan toch naar links dook, weet ik niet. Maar ik had 'm wel!”
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:16:31 #283
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_65570695
quote:
Café Ajax Life opent de deuren
Ajaxsupporters kunnen vanaf zaterdagavond aanstaande, rondom de wedstrijd Ajax - sc Heerenveen, in een gezellige Amsterdamse sfeer borrelen in Café Ajax Life. Het café wordt één uur voor de wedstrijd geopend en blijft tot één uur na de wedstrijd toegankelijk voor publiek. Het café is gerealiseerd door de Supportersvereniging Ajax, Amsterdam ArenA, Vak 111 en AFC Ajax. Door dit initiatief kunnen stadionbezoekers de wedstrijd met elkaar voor- en nabespreken. Het café is voorlopig alleen bereikbaar voor supporters op de eerste ring Noord en Oost.
Bron: Ajax
Gourmetten of steengrillen?
pi_65570820
Is dat die toko binnen in de Arena?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:24:31 #285
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_65570993
Ja, volgens mij wel. Ik weet het niet precies want ik kom zelden bij die vakken in de buurt, maar volgens mij is dat het enige café-achtig iets wat je daar hebt.
Gourmetten of steengrillen?
pi_65572398
Toevallig kreeg ik deze weer een keer te zien:

pi_65572444
Raar eigenlijk dat het altijd over die wedstrijd en die tegen AZ gaat, terwijl je eigenlijk nooit iemand hoort over Huntelaar in de laatste minuut tegen PSV.
pi_65572537
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:03 schreef kevin6188 het volgende:
Raar eigenlijk dat het altijd over die wedstrijd en die tegen AZ gaat, terwijl je eigenlijk nooit iemand hoort over Huntelaar in de laatste minuut tegen PSV.
Het zijn iig altijd geniale wedstrijden
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:50:26 #289
175985 Silaz
drie bier
pi_65573757
quote:
Heerenveen mist zieke Elm tegen Ajax

SC Heerenveen-coach Trond Sollied kan zaterdagavond niet over Viktor Elm beschikken. De Zweedse aanvaller is ziek en zal achterblijven in Friesland.
Dat scheelt iig
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_65574072
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

En weer de mits in gaan door alles te gaan zitten verschuiven omdat alleen Vertonghen er niet is. Ik zou zo spelen:

--------------------Stekelenburg------------------------

van der Wiel - Wielaert - Alderweireld - Vermaelen

----------Gabri-------------------Lindgren---------------

---------------------Sulejmani-----------------------------

Suarez------------Cvitanich --------------Emanuelson
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:08:04 #291
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_65574248
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:01 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

En weer de mits in gaan door alles te gaan zitten verschuiven omdat alleen Vertonghen er niet is. Ik zou zo spelen:

--------------------Stekelenburg------------------------

van der Wiel - Wielaert - Alderweireld - Vermaelen

----------Gabri-------------------Lindgren---------------

---------------------Sulejmani-----------------------------

Suarez------------Cvitanich --------------Emanuelson
Alderweireld zou ik persoonlijk vervangen door Oleguer, oa met de uefa-cup wedstrijden voor de deur...
Bij misbruik zal contact opgenomen worden met je provider. In geval van illegale praktijken zal er volledige medewerking worden verleend aan justitie.
pi_65574274
Ik zou Sulejmani altijd op de flank neerzetten, daar is hij verreweg het gevaarlijkst.
Gewoon De Jong op 10 plempen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65574327
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:09 schreef venomsnake het volgende:
Ik zou Sulejmani altijd op de flank neerzetten, daar is hij verreweg het gevaarlijkst.
Gewoon De Jong op 10 plempen.
Wie wil je er dan uithalen van daarvoor?
pi_65574339
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Urby .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65574361
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Urby.

Maar doe Urby maar wisselen met Sulejmani .
pi_65574382
Jullie hebben niet in de gaten dat Urby aan een van zijn beste seizoenen bezig is?
pi_65574430
Zet dan Urby op 10, die doet het uitstekend op dit moment.
pi_65574435
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jullie hebben niet in de gaten dat Urby aan een van zijn beste seizoenen bezig is?
Zal best, maar ik denk toch echt dat Sulejmani beter op die positie tot zijn recht komt.
Sulejmani op 10 is pure kapitaalvernietiging.

Een Sulejmani in vorm op de vleugels schat ik een stuk hoger in dan Urby.
pi_65574461
Sowieso, als je ze ziet spelen, zijn ze niet heel erg gebonden aan posities, degenen die rondom de spits spelen. Ze staan niet vast op 1 plek, dus wisselingen zijn genoeg mogelijk.

Suarez, Sulejmani en Emanuelson moeten gewoon altijd starten, hoe zonde het ook kan zijn van een Aissati of De Jong.
pi_65574503
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:15 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zal best, maar ik denk toch echt dat Sulejmani beter op die positie tot zijn recht komt.
Sulejmani op 10 is pure kapitaalvernietiging.

Een Sulejmani in vorm op de vleugels schat ik een stuk hoger in dan Urby.
Dat denk ik ook, maar zolang Aissati niet fit is Urby op 10. Daarna mag hij Isi het uitvechten met Urby. Je moet op elke positie de best mogelijke speler neerzetten naar mijn mening. Niet als iemand beter bezig is dan vorig jaar.

Al heb ik er wel vertrouwen in dat Urby op een of andere manier wel een basisplek kan afdwingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')