Men zegt alleen wel dat het ook niet snel minder waard wordt ... Het is dus geen risicovolle onderneming lijkt me, en het telt niet mee in box 1 en 3 als vermogen ... Dusja, wat is nou wijsheid.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:02 schreef LXIV het volgende:
Oh ja, als investering is het waardeloos. Het zal niet snel veel meer waard worden.
Als de overheid dat nou toch eens zou vrijgeven... Natuur hebben we toch niet in Nederland, en wat is er nou leuker dan je eigen huisje laten bouwen in het bos? Woon je prachtig, rustig, en aanzienlijk goedkoper dan in een hutje-mutje flatje in de stad.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:05 schreef Netsplitter het volgende:
En verkopen als bouwgrond mag tien van de tien keer niet.
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en kan ik nog rustig over de veluwe lopen zonder huizen tegen te komen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als de overheid dat nou toch eens zou vrijgeven... Natuur hebben we toch niet in Nederland, en wat is er nou leuker dan je eigen huisje laten bouwen in het bos? Woon je prachtig, rustig, en aanzienlijk goedkoper dan in een hutje-mutje flatje in de stad.
Als je je geld op de bank zet kun je ieder jaar 5% rente krijgen. Dat percentage haal je op bosgrond nooit!quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:07 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Men zegt alleen wel dat het ook niet snel minder waard wordt ... Het is dus geen risicovolle onderneming lijkt me, en het telt niet mee in box 1 en 3 als vermogen ... Dusja, wat is nou wijsheid.
't Is maar wat je voorkeur heeft... Ik woon liever in een mooie omgeving, dan dat ik 364 dagen per jaar in een betonnen omgeving woon, om 1 dag per jaar over de Veluwe te lopen!quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en kan ik nog rustig over de veluwe lopen zonder huizen tegen te komen.
Dan moet je gaan verhuizen naar het oosten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
't Is maar wat je voorkeur heeft... Ik woon liever in een mooie omgeving, dan dat ik 364 dagen per jaar in een betonnen omgeving woon, om 1 dag per jaar over de Veluwe te lopen!
En daarbij...quote:'t Is maar wat je voorkeur heeft... Ik woon liever in een mooie omgeving, dan dat ik 364 dagen per jaar in een betonnen omgeving woon, om 1 dag per jaar over de Veluwe te lopen!
Of naar het noordenquote:Op donderdag 29 januari 2009 08:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moet je gaan verhuizen naar het oosten.
Mijn ouders hebben een stuk bosgrond. En eigenlijk heb je er niets aan. Je mag er namelijk helemaal niets. Je mag er niets op bouwen, je mag er niet eens een tent op zetten en daar een nachtje in slapen, maar vanzelfsprekend mag je wel OZB en waterschapslasten betalen. Het voordeel is dan wel weer dat het niets waard is en de OZB dus ook wel meevalt. En mocht je bomen willen rooien voor in de open haard dan mag je wel eerst een kapvergunning aanvragen en afwachten of je die krijgt (aan de andere kant, als je zo af en toe een boom eruit haalt dan valt dat vanzelfsprekend niet op).quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:56 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Zijn er hier mensen die ook bosgrond in bezit hebben, of misschien wel verkocht (met winst of verlies)? Graag zou ik eens wat ervaringen lezen. Wat mag wel in je eigen bos, wat mag niet ...? En zijn de OZB en waterschapsheffing te betalen, evenals de notaris/legeskosten kadaster bij overdracht?
ja dat vraag ik me ook af het is toch je eigen stukje grondquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:18 schreef Soohr het volgende:
waarom mag je er niet een nachtje overnachten in een tent?
Dan moet je eerst een kampeervergunning hebben. En die krijg je meestal niet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:18 schreef Soohr het volgende:
waarom mag je er niet een nachtje overnachten in een tent?
Ondanks dat het je eigen grond is mag je niet zoveel in Nederland. Voor een blokhut heb je een bouwvergunning nodig.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:24 schreef genakt het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook af het is toch je eigen stukje grond
en waarom ook geen blokhutje ofzo
hmm logies als je erover nadenktquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Dan moet je eerst een kampeervergunning hebben. En die krijg je meestal niet.
[..]
Ondanks dat het je eigen grond is mag je niet zoveel in Nederland. Voor een blokhut heb je een bouwvergunning nodig.
ga eens naar Belgie, dan zul je berijpen waarom het een slecht idee is.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als de overheid dat nou toch eens zou vrijgeven... Natuur hebben we toch niet in Nederland, en wat is er nou leuker dan je eigen huisje laten bouwen in het bos? Woon je prachtig, rustig, en aanzienlijk goedkoper dan in een hutje-mutje flatje in de stad.
denk niet dat je een hek mag plaatsen ivm het wildleven wat doorgang moet hebben. misschien wel een toegangsweg vanaf de openbare weg ofzo.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:21 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Ok, het levert dus praktisch niets op ...
Maar mag je er bv. wel een hek plaatsen (volgens VROM wel tot 1 meter hoogte, maar of dat ook bij natuurbestemming geldt?) of gewoon zelf gaan snoeien (dus niet rooien)?
En met dat kamperen ... Er zit een verschil tussen een tent of caravan wegzetten, en daar ook daadwerkelijk gaan slapen eh ...
Maar zoals je ziet, zijn alle percelen minstens 1 hectare of wat. Het enige wat ik wil, is een stukje grond van pakweg 1000 m2 zonder bouwbestemming, het liefste aan de openbare weg. Puur voor de hobby, om te onthaasten en wat te kweken e.d. Zit er dan echt niets tussen een volkstuintje van 100m2 en een landbouwperceel van 10.000 m2 ...??quote:Op maandag 22 juni 2009 20:13 schreef LXIV het volgende:
http://www.fundalandelijk.nl/ObjectSearchResults.aspx?provinceCode=NB&surfaceFrom=0&surfaceTo=1000000000&types=2
Maar het blijft een slechte investering. Zeker als je de grond niets laat voortbrengen. Vergeet bovendien niet dat als je het laat verwilderen, het op een zeker moment natuur wordt en je het feitelijk kwijt bent.
vijf volkstuintjes van 100m2quote:Op maandag 22 juni 2009 20:18 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Maar zoals je ziet, zijn alle percelen minstens 1 hectare of wat. Het enige wat ik wil, is een stukje grond van pakweg 1000 m2 zonder bouwbestemming, het liefste aan de openbare weg. Puur voor de hobby, om te onthaasten en wat te kweken e.d. Zit er dan echt niets tussen een volkstuintje van 100m2 en een landbouwperceel van 10.000 m2 ...??
Jij denkt dat het kweken van wiet oid niet gaat opvallen in een bos?quote:Op maandag 22 juni 2009 20:18 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Maar zoals je ziet, zijn alle percelen minstens 1 hectare of wat. Het enige wat ik wil, is een stukje grond van pakweg 1000 m2 zonder bouwbestemming, het liefste aan de openbare weg. Puur voor de hobby, om te onthaasten en wat te kweken e.d. Zit er dan echt niets tussen een volkstuintje van 100m2 en een landbouwperceel van 10.000 m2 ...??
Nee hoor, gewoon kerstbomen of andere boomsoorten opkweken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:26 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Jij denkt dat het kweken van wiet oid niet gaat opvallen in een bos?
in de boswet zijn een paar uitzonderingen op bos en natuurterreinenquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:47 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon kerstbomen of andere boomsoorten opkweken.
Mag je trouwens op bosgrond (bestemming bos of natuurgrond) ook zelf bomen planten / kweken?
heb je een linkje ofzoquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:41 schreef GeenHelpdesk het volgende:
- Enorme schop -
Ik sta nu voor de keuze van 5500 m2 bosgrond voor 8250 euro (1,50 euro per m2) vrij op naam in Noord-Brabant (Alphen, vlakbij Breda en Tilburg).
Houtopstand voornamelijk grove den met wat loof, gelegen op 100 meter van de openbare weg. Onderhoud is redelijk tot goed. Bestemming is gewoon bosgrond.
Doen of niet doen?
Late reactie maar toch: Ik ben vaker in Belgie geweest, en daar hebben ze prima heel veel bos. Niks mis mee dat er af en toe een rijtje vakantiehuisjes langs een riviertje staat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:53 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
ga eens naar Belgie, dan zul je berijpen waarom het een slecht idee is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |