They see me trollin, they hatin..quote:Spong wil beveiliging vanwege haatmail vervolging Wilders
Advocaat Gerard Spong heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie om persoonsbeveiliging gevraagd wegens bedreigingen door de aanhang van Geert Wilders. Spong zegt honderden hatelijke e-mails te hebben ontvangen sinds het gerechtshof in Amsterdam vorige week besliste dat de PVV-leider moet worden vervolgd vanwege anti-islamitische uitlatingen. Spong is een van de mensen die de vervolging heeft afgedwongen.
Ook het hof heeft tientallen haatmails ontvangen, zeggen ingewijden. Een woordvoerder van het hof wil dit bevestigen noch ontkennen. Het Openbaar Ministerie wil evenmin kwijt of er beveiligingsmaatregelen zijn getroffen.
Spong - die maandag om persoonsbeveiliging vroeg - zegt nog geen reactie van de hoofdofficier te hebben ontvangen. Intussen heeft hij zelf zijn beveiliging georganiseerd. De afzenders van de dreigmails steken volgens hem niet onder stoelen of banken dat zij fan van Wilders zijn. Soms doen zij dat met naam en toenaam.
Spong: 'Er zitten veel doodsverwensingen tussen. In andere e-mails wordt gedreigd mijn kop eraf te hakken als Wilders wordt veroordeeld. Of er wordt gevraagd hoelang ik zelf nog zonder beveiliging de straat denk op te kunnen.' Hij gaat ervan uit dat het OM hiernaar onderzoek instelt.
Daarnaast deed Spong aangifte wegens chantage. Iemand dreigt een smadelijke brief over hem te openbaren, als hij niet afziet van zijn aangifte tegen Wilders. De chanteur zegt een brief te bezitten met de bewering dat Spong 35 jaar geleden als docent in Suriname goede cijfers gaf aan rechtenstudenten in ruil voor seksuele gunsten. 'Onzin', reageert Spong.
Andere betrokken advocaten ontvingen ook hatelijke berichten, maar deden geen aangifte.
quote:De chanteur zegt een brief te bezitten met de bewering dat Spong 35 jaar geleden als docent in Suriname goede cijfers gaf aan rechtenstudenten in ruil voor seksuele gunsten. 'Onzin', reageert Spong.
Zegt hier inderdaad veel over. Zou iets moeten zijn dat de rechter meeweegt bij zijn beslissing.quote:Op donderdag 29 januari 2009 06:38 schreef elcastel het volgende:
Dit verbaast me nou niks van die WIlders volgelingetjes.
Dat doe je bij Wilders niet?quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Wilders komt wel voor zijn mening uit, maar dat van Spong betwijfel ik.
Ik denk dat die daden eerder goedgepraat zullen worden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:18 schreef Yildiz het volgende:
Valt me trouwens weer tegen dat Wilders de bedreigingen nog niet veroordeeld heeft. Ik neem aan dat hij dat binnen 2 dagen doet. Het is immers zijn achterban die het doet. Ik verwacht dat, omdat Wilders ook verwacht dat Imams, allochtonen, etc. ook daden van anderen veroordelen.
En hoe meet je dat? Een speciale 'waarheidsmeter' ofzo? Die bij Wilders op groen springt, maar bij Spong op oranje? Lijkt me behoorlijk subjectief. Spong wordt bedreigd om datgene wat hij zegt en doet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Die zal ook wel zijn momenten hebben, maar van hem verwacht ik wel iets.
Komt er dan een discussie in de Tweede Kamer of die lui -met familie en al- het land uitgezet kunnen worden, geïnitieerd door de PVV?quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat die daden eerder goedgepraat zullen worden.
editquote:Op donderdag 29 januari 2009 06:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Klappen uitdelen, maar zelf ineenzakken als hij een (terechte) stoot onder de gordel dreigt te krijgen.
Spong veroordeelt al jaren lang de doodsbedreigingen aan Wilders, is 't niet?quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:18 schreef Yildiz het volgende:
Valt me trouwens weer tegen dat Wilders de bedreigingen nog niet veroordeeld heeft. Ik neem aan dat hij dat binnen 2 dagen doet.
Bron?quote:Het is immers zijn achterban die het doet.
Kijk maar uit dat je niet in verwachting raakt.quote:Ik verwacht dat, omdat Wilders ook verwacht dat Imams, allochtonen, etc. ook daden van anderen veroordelen.
Inderdaad. Het zou Wilders wel sieren als hij die haatmails publiekelijk zou afkeuren/veroordelen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 06:38 schreef elcastel het volgende:
Is het je ontgaan dat Wilders al jaren beveiliging nodig heeft om precies die reden?quote:Op donderdag 29 januari 2009 06:58 schreef JaapB het volgende:
Toch te gek voor woorden dat we in een vrij land mensen van beveiliging moeten voorzien omdat ze een bepaald standpunt hebben?
Ik heb het gewoon niet op met politici die hun politieke correctie maar al te graag etaleren.quote:
Je weet dat Spong geen politicus is, maar een advocaat? Je weet wel, zo iemand die graag zware criminelen vrij krijgt...quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon niet op met politici die hun politieke correctie maar al te graag etaleren.
Kut dat heb ik gemist, mijn mail is nog niet verstuurdquote:Op donderdag 29 januari 2009 06:38 schreef elcastel het volgende:
Nee het is nog vroeg, de meeste slapen nog of ze zijn aan het mailenquote:Op donderdag 29 januari 2009 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heeft de PVV al een spoeddebat aangevraagd?
quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:20 schreef buachaille het volgende:
Die beveiliging is helemaal niet nodig; van rechterzijde is in Nederland zelden of nooit geweld afkomstig.
Dat heeft Wilders al gedaan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:40 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zou Wilders wel sieren als hij die haatmails publiekelijk zou afkeuren/veroordelen.
Inderdaad... Hij heeft de haat/dreigmails veroordeeld en bij Hirsch Ballin aangedrongen op beveiliging van Spong.quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:18 schreef Yildiz het volgende:
Valt me trouwens weer tegen dat Wilders de bedreigingen nog niet veroordeeld heeft. Ik neem aan dat hij dat binnen 2 dagen doet. Het is immers zijn achterban die het doet. Ik verwacht dat, omdat Wilders ook verwacht dat Imams, allochtonen, etc. ook daden van anderen veroordelen.
quote:
Wilders neemt het op voor Spong
PVV-leider Geert Wilders veroordeelt 'op de meest krachtige wijze' alle bedreigingen aan het adres van advocaat Gerard Spong. Het Tweede Kamerlid zal er vandaag bij minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie op aandringen dat de strafpleiter beveiliging krijgt.
Wilders zei dat in een reactie op een bericht in de Volkskrant dat Spong aan het Openbaar Ministerie (OM) om persoonsbeveiliging heeft gevraagd wegens bedreigingen door de aanhang van Wilders. De advocaat bevestigde vandaag dat hij honderden hatelijke e-mails heeft ontvangen sinds het gerechtshof in Amsterdam vorige week bepaalde dat Wilders alsnog moet worden vervolgd voor anti-islamitische uitspraken. Spong was een van de partijen die zich voor die vervolging heeft ingezet.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... _spon.html
Het kan aan mij liggen, maar zoiets had Balkenende ook kunnen zeggen.quote:PVV-leider Geert Wilders veroordeelt 'op de meest krachtige wijze' alle bedreigingen aan het adres van advocaat Gerard Spong.
"Rechtse subsidieslurpers die schijnbaar niks beters te doen hebben dan met hun door de slinkse kerk verschafte computer dreigmails te versturen, zijn wat mij betreft geen knip voor de neus waard. Ik vind het verachtelijk dat deze mensen mij schijnbaar steunen. Met zulke barbaarse ideologieën wil ik niet verbonden worden. Ik trek me bij deze terug uit de politiek."quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, Wilders had moeten zeggen dat de bedreigingen afkomstig zijn van mensen die "knettergek" zijn.
Net zoals de LPF toen haatmails naar zichzelf stuurde, alsof het van moslims kwam.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:23 schreef Kadesh het volgende:
Mischien zijn die mailtjes wel verzonden door die gene die Wilders voor de rechter willen brengen, om hem zo nog meer in een kwaad daglicht te stellen.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Rechtse subsidieslurpers die schijnbaar niks beters te doen hebben dan met hun door de slinkse kerk verschafte computer dreigmails te versturen, zijn wat mij betreft geen knip voor de neus waard. Ik vind het verachtelijk dat deze mensen mij schijnbaar steunen. Met zulke barbaarse ideologieën wil ik niet verbonden worden. Ik trek me bij deze terug uit de politiek."
quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar zoiets had Balkenende ook kunnen zeggen.
Oeps... Staan al die fanboys hier even voor lul.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad... Hij heeft de haat/dreigmails veroordeeld en bij Hirsch Ballin aangedrongen op beveiliging van Spong.
Ik vind het prima dat hij het (zo snel) heeft veroordeeld, maar ik had van Wilders een wat vlammender betoog verwacht. Dat valt me gewoon een beetje tegen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:25 schreef charleen het volgende:
het is ook nooit goed, he? Ik vind het ook wel netjes dat hij dat gedaan heeft, hij had Spong ook keihard in zijn gezicht uit kunnen lachen
.
Fans van Hirsch Ballin? heeft die fans dan?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Oeps... Staan al die fanboys hier even voor lul.
Fuck hee wat heeft ie nou precies gezegd. We willen letterlijke citaten. Niet ik neem op krachtige wijze afstand van.. amehoela! We willen dat hij zijn aanhangers aanvalt op hun gedrag!quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar zoiets had Balkenende ook kunnen zeggen.
Nu is hij een keer genuanceerd, dan is het weer niet goed.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat hij het (zo snel) heeft veroordeeld, maar ik had van Wilders een wat vlammender betoog verwacht. Dat valt me gewoon een beetje tegen.
Omdat-ie anders juist niet genuanceerd is, zou je zijn nu wél genuanceerde uitspraak ook kunnen opvatten als een niet echt gemeende veroordeling.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:05 schreef AvispaCS het volgende:
Nu is hij een keer genuanceerd, dan is het weer niet goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |