Nou, als ik er al een betoog over had, zou ik het hebben over termen als een "inschattingsfout" en niet over een "valse melding". Ik zelf kan me heel goed voorstellen dat als een kind om onverklaarbare reden niet aanwezig is, daar de standaard procedures voor worden doorlopen. Zeker als er plotseling een schoolwisseling wordt aangekondigd, want dan heb je er als school helemaal geen controle meer op.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Oy!
Heb je ook nog zo'n mooi betoog over de rol van de school?
Nou inderdaad. Het AMK, kinderrechters, maatschappelijk werkers, het gaat hun allemaal om persoonlijke rancune. Dat is hun drijfveer en daarop worden ze geselecteerd. Dit geldt voor iedereen in die sectoren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, persoonlijke rancune als professional mee laten spelen! Goed idee! En volgens jou heel normaal dus!
Dat zeg ik toch niet? Maar kennelijk is een 'lastige klant' (laten we het zo maar even noemen) voldoende voor dit soort praktijken:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Het AMK, kinderrechters, maatschappelijk werkers, het gaat hun allemaal om persoonlijke rancune.
Dat zeg je net zelf.quote:dan moet je ook niet raar opkijken als je een kruisje achter je naam krijgt en dit een vervelende langslepende zaak wordt.
Heel naar en ik kan me ook goed voorstellen dat je dingen als persoonlijke kritiek ziet. Ik zelf heb (ander onderwerp) wel wat ervaring met rechtszaken bijvoorbeeld en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Maar als de muziek speelt moet je meedansen. Ja het is vervelend maar gewoon braaf door de hoepeltjes springen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Uit de OP maak ik op dat ze dit allemaal hebben aangegeven, maar toch vinden ze bij controle van allerhande dingen die dan niet kloppen. Dergelijke instanties hebben een ideaalbeeld van hoe een huiskamer eruit moet zien. Komen ze op een dag dat je nog niet gestofzuigd hebt en het ligt vol stof, tja, aantekening.
Bedden nog niet opgemaakt? Aantekening. Kapot stuk speelgoed met scherpe randjes...... enz....
Ja, die hele beroepsgroep is 100% integer en er zitten absoluut geen gefllipte controlfreaks bijquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Het AMK, kinderrechters, maatschappelijk werkers, het gaat hun allemaal om persoonlijke rancune. Dat is hun drijfveer en daarop worden ze geselecteerd. Dit geldt voor iedereen in die sectoren.
Gestoorde gek.
Er was geen sprake van onverklaarbare reden, het kind was ziek.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:26 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nou, als ik er al een betoog over had, zou ik het hebben over termen als een "inschattingsfout" en niet over een "valse melding". Ik zelf kan me heel goed voorstellen dat als een kind om onverklaarbare reden niet aanwezig is, daar de standaard procedures voor worden doorlopen. Zeker als er plotseling een schoolwisseling wordt aangekondigd, want dan heb je er als school helemaal geen controle meer op.
Inderdaad, braaf de storm uitzitten, alleen gaan de "melders"gewoon om 18 uur aan de warme prak en wordt het leven van de braaf de storm uitzitters volledig overhoop gehaald.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Heel naar en ik kan me ook goed voorstellen dat je dingen als persoonlijke kritiek ziet. Ik zelf heb (ander onderwerp) wel wat ervaring met rechtszaken bijvoorbeeld en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Maar als de muziek speelt moet je meedansen. Ja het is vervelend maar gewoon braaf door de hoepeltjes springen.
Er is een reden te bedenken waarom het semi-dagelijks meppen van een kind geoorloofd is?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet jij dan ook waarom die een paar draaien om z'n oren krijgt?
Kop & maaiveld?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Inderdaad, braaf de storm uitzitten, alleen gaan de "melders"gewoon om 18 uur aan de warme prak en wordt het leven van de braaf de storm uitzitters volledig overhoop gehaald.
Vooral nergens tegenin gaan is het beste, de boel uitzitten.
Ken jij iemand dan persoonlijk die z'n kind semi dagelijks mept?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:33 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Er is een reden te bedenken waarom het semi-dagelijks meppen van een kind geoorloofd is?
Bij dit soort instanties? ja, speel het spelletje zo goed mogelijk mee.quote:
Gelukkig niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ken jij iemand dan persoonlijk die z'n kind semi dagelijks mept?
Mwoa, wel wat gechargeerd... Als mijn zus, die werkzaam is in de jeugdzorg, zo'n soort confrontatie aan moet gaan, is er sowieso een collega bij, en staat er indien nodig een surveillance auto van de politie om de hoek geparkeerd. Elk geval is uniek, en ja, ze laten steken vallen, maar als vaders die tesamen met de zoon des huizes de dochter jarenlang hebben misbruikt, dit overigens met medeweten van de moeder, nog een bezoekregeling af kunnen dwingen via de rechter, kan je je serieus afvragen of er ooit een wet/regeling in het leven kan geroepen worden die alle excessen zal afvangen.quote:
Ik vind TS hysterisch en agressief overkomen, niet naar mij, maar naar school en het AMK. Hij gedraagt zich erg defensief, en heeft een onsamenhangend verhaal.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:42 schreef r_one het volgende:
De kwalificaties die jij TS meegeeft, komen toch echt op jouw konto. Ik zie hem jou fel van repliek dienen maar niet agressief etc. (althans, jij doet niet voor TS onder in toonzetting). Ik heb alleszins begrip voor die reactie, die jij je persoonlijk extra aantrekt.
Dat TS niet te ver in details wil treden (uit oogpunt van herkenbaarheid wellicht), is zijn goed recht. Ik zou ook niet uitgebreid kont gaan doen van mijn IRL problemen als die 1-2-3 herleidbaar zijn naar mijn persoontje. Daarvoor is Internet (en Fok!) iets te makkelijk googlebaar.
Een "inschattingsfout", postuumquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:26 schreef eleusis het volgende:
Nou, als ik er al een betoog over had, zou ik het hebben over termen als een "inschattingsfout" en niet over een "valse melding". Ik zelf kan me heel goed voorstellen dat als een kind om onverklaarbare reden niet aanwezig is, daar de standaard procedures voor worden doorlopen. Zeker als er plotseling een schoolwisseling wordt aangekondigd, want dan heb je er als school helemaal geen controle meer op.
Dat TS het puur emotioneel ziet, als dreigement en alsof het een persoonlijke vete is, dat moet zij weten, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat niet zal leiden tot het meest productieve gedrag om dit probleem op te lossen. Want instanties kijken ook niet met zo'n bril naar de zaak.
Kafka is er niks bij.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:40 schreef r_one het volgende:
TS moet dus slaafs de willekeurige nukken van de instanties volgen, want dat gedrag is "het meest productief"
Ten eerste had de school eerder moeten ingrijpen of tenminste een huisbezoek af moeten leggen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:36 schreef Jikpunth het volgende:
Ik ben het compleet en 100% eens met eleusis. Het zou overigens wat zijn als er vragen worden gesteld over de afwezigheid van een kind, de ouders van school wisselen en daarmee de kous af is. Het misschien een overdreven maatregel om direct naar het AMK te stappen maar om op je handen te gaan zitten is weer een ander uiterste.
Kijk, dit is nou een mooi staaltje van zwart-wit-(drog)redeneringen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:36 schreef Jikpunth het volgende:
Ik ben het compleet en 100% eens met eleusis. Het zou overigens wat zijn als er vragen worden gesteld over de afwezigheid van een kind, de ouders van school wisselen en daarmee de kous af is. Het misschien een overdreven maatregel om direct naar het AMK te stappen maar om op je handen te gaan zitten is weer een ander uiterste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |