In Brabant en Limburg heet het ook gewoon friet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:52 schreef Annnet het volgende:
[..]
In Zeeland hebben ze friet, in de rest van Nederland patat. Je weet niet wat je mist.
Naar mijn weten heet het overal friet, heb nog iemand 'patat' horen zeggen irl, alleen hier op fok kom je een paar snoeshanen tegen die beweren dat het zo heet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:59 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
In Brabant en Limburg heet het ook gewoon friet.
Wat een rebel tegen je familie ingaanquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:29 schreef RadioSlut het volgende:
Nu zegt zelfs mjn familie dat het friet isIs het een ziekte ofzo????
P.s. Ik heb dus lekker een bord patat op
Idd.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:02 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Tevens heeft je familie wel gelijk
Naar mijn weten kom je uit de provincie, want ik ben vaak in Den Haag, Amsterdam (omdat ik er woon) en Rotterdam en in al die plaatsen kom ik bij de snackbar alleen patat tegen. Vrienden en familie zeggen eten ook alleen patat. In scheviningen heb je een fantastische snackbar met als naam... PATATPALEIS, gewoon omdat in de randstad niet veel van die friet-debielen rondlopen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:18 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Naar mijn weten heet het overal friet, heb nog iemand 'patat' horen zeggen irl, alleen hier op fok kom je een paar snoeshanen tegen die beweren dat het zo heet.
Je praat over friet alsof het een harddrug betreft.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:16 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik heb gelukkig maar weinig mensen gekend die friet gebruikten, en de enigen die het gebruikten kwamen uit Brabant. En ik heb het natuurlijk gehoord in Belgie.
nee, ik zeg juist dat ik uit de randstad kom. lonsdale-keets (of keten, wat is het meervoud?) heb je juist daar waar ze friet eten, namelijk de provincie. En verder ben ik niet zo'n friet-debiel die het woord matties (dat woord is zo 2007quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:36 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Je praat over friet alsof het een harddrug betreft.
Je zou je moeten schamen, ga maar lekker patat bakken met je matties in je Lonsdale-keet.
Amen!quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:26 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]
FRIET!!!!!!!!111!!!!!!!!
end of discussion
Dat zeg ik, het is friet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Whehe ze hadden het bij Shownieuws over "een frietje"![]()
Shownieuwsquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Whehe ze hadden het bij Shownieuws over "een frietje"![]()
Omdat wij in Nederland wonen en een aardappel gewoon een aardappel is en wanneer deze in reepjes gesneden en gefrituurd wordt, wij het patat noemen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Waarom zijn hier zoveel mensen die aardappelen lekker vinden
Als je patat in reepjes snijd word het frietquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:45 schreef Casos het volgende:
[..]
Omdat wij in Nederland wonen en een aardappel gewoon een aardappel is en wanneer deze in reepjes gesneden en gefrituurd wordt, wij het patat noemen.
Waarom zou je patat nou weer in reepjes snijden? Het zijn toch al reepjes?quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:09 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Als je patat in reepjes snijd word het friet
Daar ga je de fout inquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Waarom zou je patat nou weer in reepjes snijden? Het zijn toch al reepjes?
Dat is niet waar, het ronde is de aardappel en daaruit maak je patatquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Daar ga je de fout inPatat is rond met schil en al...
Ja maar ik heb gelijk want Google zegt het boehoequote:Op donderdag 5 februari 2009 14:08 schreef Spougle het volgende:
google to the rescue
Resultaten 1 - 10 van circa 399.000 voor friet
Resultaten 1 - 10 van circa 732.000 voor patat
Patat ----> Friet
Ja Google zegt het dus het is inderdaad patatquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja maar ik heb gelijk want Google zegt het boehoe
zo kunnen we nog wel even doorgaan he?quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:24 schreef Casos het volgende:
Jajaja, en pannenkoeken is ook fout, dat zijn crêpes en zoals eerder al opgemerkt, tosti's is ook onzin, dat is een croque monsieur.
En wat vinden we dan van piepers? Die moet je eerst jassen, alvorens je er reepjes van snijdt en er patat van maakt.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:08 schreef Spougle het volgende:
google to the rescue
Resultaten 1 - 10 van circa 399.000 voor friet
Resultaten 1 - 10 van circa 732.000 voor patat
Patat ----> Friet
Goede nieuwe argumenten ditquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:30 schreef Pool het volgende:
Verder is dit geen probleem dat democratisch opgelost kan worden. Boven de rivieren weten ze niet eens hoe ze fatsoenlijke friet moeten bakken, laat staat dat ze weten welk benaming het meest geschikt is voor dit gerecht.
Anders moeten we het binnenkort zelfs "fliet" gaan noemen, vanwege al die Chinezen die tegenwoordig een snackbar runnen en het zo uitspreken.
Ik maak ook mijn eigen aardappels, voor patat ga ik de plaatselijke economie ondersteunen door langs de snackbar (vroeger noemde ik het patatboer) te gaan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:12 schreef error32 het volgende:
Net weer lekkere zelf gemaakte frietjes gegeten
patat = aardappelquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:59 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Ik maak ook mijn eigen aardappels, voor patat ga ik de plaatselijke economie ondersteunen door langs de snackbar (vroeger noemde ik het patatboer) te gaan.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:06 schreef error32 het volgende:
[..]
patat aardappel = aardappel
friet patat = gefrituurde aardappel staafjes
kom op zeg, hoe moeilijk is het nou
Fratat dan...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
waarom noemen het gewoon niet Pietiet of Fratat
Smaad!quote:
omdat het gewoon Friet isquote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
waarom noemen het gewoon niet Pietiet of Fratat
Ik eet altijd op zaterdag friet!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:44 schreef Roflpantoffel het volgende:
Vanavond friet eten.
Nee, appeltjap, dat is het niet.quote:
Toch wel?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:46 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Nee, appeltjap, dat is het niet.
Toch niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |