Ik meld mij ook maar weer eens!

Ik ben alweer een tijdje terug uit New York. De Arctic Monkeys zijn ergens in de tijd dat ik er was gespot in een of andere hippe club in Williamsburg, met die hipsters van Lightspeed Champion en Keith van We Are Scientists. Matt was toen net terug van z'n uitstapje naar Miami. De studio waar ze opnamen was ook gevestigd in Williamsburg, Brooklyn. Anyway, ze waren niet aanwezig tijdens
het optreden van Paul McCartney en Ringo Starr in de Radio City Music Hall. Ik wel.

Verkapte "ik-heb-de-helft-van-The-Beatles-live-gezien". Sorry.
Zo, wat een verrassing dat ze Reading/Leeds headlinen

. Opvallend om te zien dat hun nieuwe logo wordt gebruikt op de posters. En ook de nieuwe persfoto's zien er goed uit:
![]()
quote:
Helaas weet ik dat wel zeker... Net zoals ondertussen meer mensen in dit topic

.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 01:51 schreef febster het volgende:Ik geloof daar niks van. De AM zijn niet groot genoeg om festivals aan te doen met materiaal van 2 jaar en ouder. Daarnaast is het net allemaal te toevallig dat er 'soon' dingen aan de website veranderen cq bijkomen en er een nieuwe stijl is bv.
Al weet ik dat je je mening ondertussen herzien hebt, toch nog even: Er zijn zat 'kleinere' bands die vóór hun release eerst een (festival-)tour doen met nieuwe (dus nog niet uitgebrachte) nummers. Al valt het me tegen, het lijkt er op dat Arctic Monkeys dat deze zomer ook doet. En ik weet zeker dat Arctic Monkeys dat best kan doen, zeker in Europa, met een nieuw album in het vooruitzicht.
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:13 schreef Merkie het volgende:Meest bizarre filmpje tot dusver lijkt me zo

. Matt is trouwens wel een hilarische gast

.
Matt staat er ook totaal overrompeld bij op sommige momenten

. En die dronken James Ford...

Een hintje dat James Ford hun derde album produceert?
quote:
Ik vrees Cookie

.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:27 schreef febster het volgende:[..]
Geen albumrelease voor de zomer. Ik was er eerst heilig van overtuigd maar nu we richting mei kruipen word ik steeds minder zeker van mijn zaak.
Ik zag het al niet meer gebeuren toen ze in maart nog (opnieuw of alweer?) aan het opnemen waren...

Misschien gaan ze tegen alle ongeschreven regeltjes in, maar realistisch gezien kunnen we ons gaan voorbereiden op een release in oktober. Bekijk het van de positieve kant: Album wordt nu extra zorgzaam geproduceerd

. En dan is er ook een grotere kans dat we ze in 2010 op festivals kunnen zien, en nog minstens tot eind 2010 in de zalen?
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:34 schreef hallo-daar het volgende:En zijn die 'view from' filmpjes wel helemaal up-to-date? Bijv; het filmpje 'rehearsels'
http://www.arcticmonkeys.com/news.php?newsID=280&type=1 werd gepost op 26 maart en gaat over dingen die 10 dagen daarvoor gebeurde. Wie weet was the 'view from sean' ook wel 10 dagen oud en zijn ze dus al langer bezig met mixen.
Gewoon een gedachte (al ben ik maar een 'noob')
Naja, die filmpjes zijn natuurlijk niet 'live'. Toen het rehearsal-filmpje uit Londen online werd gezet, waren ze al een tijdje in Amerika. Matt was op 28 maart met Puff Daddy in Miami, en dat kwam ook 2 weken later online. Ze geven vast niet té veel weg

. Daarover gesproken, de gedeeltes van die nieuwe song wat steeds terugkomt in de filmpjes, klinkt echt te gek.

Ik verwacht dat ze zichzelf wederom weten te overtreffen.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:26 schreef hallo-daar het volgende:Hoe lang duurt het meestal ongeveer om te mixen, eerste clip te maken, releasen dat soort sheiz als het album klaar is qua opnemen?
Ik heb daar nog niet zo veel verstand van

Laat ik ten eerste zeggen dat het zeer ongebruikelijk is om een release, laat staan zo'n grote release, in de zomer uit te brengen. Dat is de doodsteek voor elke vorm van promotie of verkoopcijfers. En reken maar dat in ieder geval Domino/EMI geld wil verdienen.

Midden mei kan nog best. Begin juni wordt krap. Juli/augustus gaat niet gebeuren. Begin september is altijd een mooi moment voor een eerste single, dus eind september/begin oktober kunnen we het derde Arctic Monkeys-album op z'n vroegst verwachten.
Begin april zijn ze teruggekomen uit New York. Ik ben benieuwd naar een aantal dingen, die ik me al eerder hier heb afgevraagd. Waarom waren ze in New York? Nog een aantal songs opnemen, of het album afmixen, of alles opnieuw opnemen? Wat is er gebeurd met de sessies in LA met Josh Homme? Gebruiken ze nog nummers uit de sessies met James Ford uit eind 2007? En ik vraag mij ook af of ze misschien niet tevreden waren over de songs, en daarom rustig aan nieuwe songs hebben geschreven? Dat de complete 'nieuwe stijl' al klaar ligt, maakt het wel extra spannend

.
Mixen hoeft geen maanden te duren, maar het ligt er maar net aan hoe tevreden ze zelf zijn. En verwacht anderhalve tot 2 maanden voor de release van het album een aankondiging. Dan is er nog genoeg tijd om te hypen, promo te plannen, recensie-materiaal te versturen naar de papieren media etc. En dan 2 weken voor de release van een album dé single, 3 dagen voor de release lekt-ie 'per ongeluk' uit, je kent het wel...