abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65540519
Ik vond de test dit jaar ook wel heel makkelijk (althans de vragen lagen we wel goed) wat me een score opleverde van 139. Normaal zit ik rond de 128-132 zo'n beetje.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65541583
HALLOOHOO,

Wat een bull-crap!!!
Heeft er niemand dan in de gaten dat het misschien wel raar is dat je zelfs met de hoogste score "maar" een maximaal iq van 142 kunt scoren (voor 40- ers dan)? Ik heb ooit een andere iq-test gedaan en scoorde toen 146. Gek dat dat bij deze test niet eens mogelijk is... Bovendien waren de vragen wel van een erg laag niveau. Er zijn vijfjarige kinderen die al boven de 160 scoren op officiele iq-testen, dus... Ach laat ook maar, waarschijnlijk zijn jullie toch te naiëf (lees: dom) om dit te begrijpen.
pi_65542215
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:51 schreef RacingChick het volgende:
HALLOOHOO,

Wat een bull-crap!!!
Heeft er niemand dan in de gaten dat het misschien wel raar is dat je zelfs met de hoogste score "maar" een maximaal iq van 142 kunt scoren (voor 40- ers dan)? Ik heb ooit een andere iq-test gedaan en scoorde toen 146. Gek dat dat bij deze test niet eens mogelijk is... Bovendien waren de vragen wel van een erg laag niveau. Er zijn vijfjarige kinderen die al boven de 160 scoren op officiele iq-testen, dus... Ach laat ook maar, waarschijnlijk zijn jullie toch te naiëf (lees: dom) om dit te begrijpen.
laatste bezoek: 9 minuten, 30 seconden geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)

kloon
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:20:00 #279
167595 mirved
Infobesitas
pi_65542718
quote:
HALLOOHOO,

Wat een bull-crap!!!
Er zijn maar zeer weinig mensen die normaal gesproken boven de 140 halen. Dus dat jij je buitengesloten voelt omdat je zo slim bent betekend nog niet dat de test niet goed is voor de meerderheid. Overigens heb ik mijn twijfels of iemand die zo slim is zo een domme opmerking hier zou neerzetten.

Oh en als je werkelijk zo slim was dan zou je ook weten dat een IQ boven de 160 niet met normale testen kan worden berekend. Maar dat je dan naar MENSA moet voor speciale testen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_65542768
quote:
HALLOOHOO,

Wat een bull-crap!!!
Waarschijnlijk ben jij te dom om te begrijpen dat officiële IQ-testen er niet 1 test is voor iedereen. Voor kinderen van 5 zijn er hele andere IQ tests. Hiervoor kunnen ze dan inderdaad 160 halen. Het getal is gewoon vergeleken met het gemiddelde op die leeftijd.
Verder is de BNN test natuurlijk heel slecht en alleen maar bedoelt voor mensen als jullie om te kunnen "pimpen" met je hoge IQ
Slevin: Who are you?
The Boss: I'm The Boss.
Slevin: I thought he was The Boss.
The Boss: Why? Do we look alike?
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:54:06 #281
167595 mirved
Infobesitas
pi_65544069
Kreeg net dit bij de thuistest op mensa.nl

Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest.

Wie maakt hem ook even om te kijken of dit gewoon een standaard antwoord is voor als je het niet haalt of dat ik echt in de buurt van de "top 2%" zit?
pi_65544209
geef de url maar
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:58:16 #283
167595 mirved
Infobesitas
pi_65544236
pi_65544266
working
pi_65544555
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:53 schreef raptorix het volgende:
, in principe heeft maar zo rond de 0.5 procent een IQ hoger als 130, a
[ afbeelding ]
2,5%
pi_65544953
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie beslist boven het gemiddelde ligt, zijn wij van mening dat u waarschijnlijk niet zult slagen voor de Mensa-eindtest, die onder toezicht van een psycholoog moet worden afgelegd om toe te treden tot Mensa.

alleen maar van die klote ruimtelijkinzicht reeksen...precies waar ik slecht in ben ....
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:15:58 #287
167595 mirved
Infobesitas
pi_65545004
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:14 schreef helldeskr het volgende:
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie beslist boven het gemiddelde ligt, zijn wij van mening dat u waarschijnlijk niet zult slagen voor de Mensa-eindtest, die onder toezicht van een psycholoog moet worden afgelegd om toe te treden tot Mensa.

alleen maar van die klote ruimtelijkinzicht reeksen...precies waar ik slecht in ben ....
Inderdaad daar ben ik gelukkig juist goed in. Maar je uitkomst is toch niet slecht.
pi_65545075
Ik schat dat je ongeveer 20 tot 25 punten van de BNN test moet aftrekken om ongeveer in de buurt van je IQ te komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65545161
mwa ..der zit een logica achter die dingen...
Die rasters met figuurtjes gaat nog wel.. 3 keer de zelfde volgorde met een grijs vlakje erbij om een beetje te fucken...die getallen vind ik moeilijker... soms zie ik t wel.. 1 der bij 2 derbij 3 derbij enzo
soort van fibonacie reeks
Ik heb liever taaldingen dat ligt me toch beter.
Heb een aantal assements gedaan bij LTP ( http://www.ltp.nl/ ) .
Kwam beide keren uit op HBO nivo..1e keer net aan ( 10 jaar terug ) 2e keer ( 2 jaar terug ) op HBO management.
Toch niet slecht voor iemand met 4 havo en 3 jaar MBO Zeevaartschool

[ Bericht 31% gewijzigd door helldeskr op 29-01-2009 21:27:43 ]
pi_65545671
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:19 schreef helldeskr het volgende:
mwa ..der zit een logica achter die dingen...
Die rasters met figuurtjes gaat nog wel.. 3 keer de zelfde volgorde met een grijs vlakje erbij om een beetje te fucken...die getallen vind ik moeilijker... soms zie ik t wel.. 1 der bij 2 derbij 3 derbij enzo
soort van fibonacie reeks
Ik heb liever taaldingen dat ligt me toch beter.
Heb een aantal assements gedaan bij LTP ( http://www.ltp.nl/ ) .
Kwam beide keren uit op HBO nivo..1e keer net aan ( 10 jaar terug ) 2e keer ( 2 jaar terug ) op HBO management.
Toch niet slecht voor iemand met 4 havo en 3 jaar MBO Zeevaartschool
IQ heeft vrij weinig met opleiding dan wel werk te maken, ik meen dat de hoogst genoteerde IQ score van iemand was die Bouwvakker of iets dergelijks was, voor HBO heb je overigens geen bijzonder hoog IQ nodig.
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:38:30 #291
167595 mirved
Infobesitas
pi_65545983
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

IQ heeft vrij weinig met opleiding dan wel werk te maken, ik meen dat de hoogst genoteerde IQ score van iemand was die Bouwvakker of iets dergelijks was, voor HBO heb je overigens geen bijzonder hoog IQ nodig.
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/7072

Ik vond deze wel grappig. Super score op gymnasium en kiezen voor buschauffeur.
pi_65546039
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor een gedeelte heb je gelijk.. je IQ is een graadmeter .
Als je niet wil leren ( zoals ik vroeger ) of je vind het leuker om met je handen te werken dan hoef je geen professor te worden.
Dan wordt je banketbakker of bouwvakker met een hoog IQ.
Het is wel makkelijker om iets te bereiken met een hoog IQ dan met een lager IQ.
Als je wil en de kans hebt, kun je verder komen.
Ik meen dat de MENSA club bevolkt wordt door van alles..van huismoeder tot hoogleraar.
De meetlat voor management bij LTP ligt voornamelijk bij je stijl van leidinggeven in de rollenspellen.
Je IQ is een indicatie of je in staat bent om rapportages en cijfertjes te interpreteren.
Iemand met een IQ onder de 90 zal best een hele goede chef kunnen zijn, maar zal geen fuck van de jaarlijkse budgetrondes en managementslingo snappen.
pi_65546183
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:39 schreef helldeskr het volgende:

[..]

Voor een gedeelte heb je gelijk.. je IQ is een graadmeter .
Als je niet wil leren ( zoals ik vroeger ) of je vind het leuker om met je handen te werken dan hoef je geen professor te worden.
Dan wordt je banketbakker of bouwvakker met een hoog IQ.
Het is wel makkelijker om iets te bereiken met een hoog IQ dan met een lager IQ.
Als je wil en de kans hebt, kun je verder komen.
Ik meen dat de MENSA club bevolkt wordt door van alles..van huismoeder tot hoogleraar.
De meetlat voor management bij LTP ligt voornamelijk bij je stijl van leidinggeven in de rollenspellen.
Je IQ is een indicatie of je in staat bent om rapportages en cijfertjes te interpreteren.
Iemand met een IQ onder de 90 zal best een hele goede chef kunnen zijn, maar zal geen fuck van de jaarlijkse budgetrondes en managementslingo snappen.
Uhm ik wil niet lullig doen maar managementskills of het leren lezen van cijfertjes heeft weinig met IQ van doen, juist IQ tests gaan niet van vooraf aangeleerde vaardigheden uit maar van inzicht.
pi_65546418
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uhm ik wil niet lullig doen maar managementskills of het leren lezen van cijfertjes heeft weinig met IQ van doen, juist IQ tests gaan niet van vooraf aangeleerde vaardigheden uit maar van inzicht.
Je bent niet lullig maar hebt t wel fout
Een van de pijlers van de IQ test is cijfermatig inzicht.
Om een rapportage te kunnen interpreteren heb je cijfermatig inzicht nodig.
Voor een assesment hanteert men standaarden op diverse vlakken.
IQ is daar een van.
Je moet over het hele scala binnen de parameters vallen.
Anders ben je gewoon niet gequalificeerd.
Of dat terecht is , is een tweede, maar zo werken ze nu eenmaal.
pi_65546590
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:48 schreef helldeskr het volgende:

[..]

Je bent niet lullig maar hebt t wel fout
Een van de pijlers van de IQ test is cijfermatig inzicht.
Om een rapportage te kunnen interpreteren heb je cijfermatig inzicht nodig.
Voor een assesment hanteert men standaarden op diverse vlakken.
IQ is daar een van.
Je moet over het hele scala binnen de parameters vallen.
Anders ben je gewoon niet gequalificeerd.
Of dat terecht is , is een tweede, maar zo werken ze nu eenmaal.
Een rapportage interpreteren is gewoon een skill die je kan aanleren, heeft weinig met inzicht te maken.
pi_65546817
IQ Test heeft een FOUT LOLZZZZ

Zie BNN Website

Ben net van 135 naar 122 gezakt lolz
pi_65546842
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een rapportage interpreteren is gewoon een skill die je kan aanleren, heeft weinig met inzicht te maken.
Voorkomen dat je in een " wellus-nietus " discussie verzeilt raakt is ook een bruikbare managementskill
pi_65547063
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:57 schreef WillempieB het volgende:
IQ Test heeft een FOUT LOLZZZZ

Zie BNN Website

Ben net van 135 naar 122 gezakt lolz
Zit die knakworstjes vraag er online ook nog in
Want ik begreep dat dat in de studio werd gedaan?
pi_65548285
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zit die knakworstjes vraag er online ook nog in
Want ik begreep dat dat in de studio werd gedaan?
Neen.
pi_65591813
Komt deze aflevering niet op uitzendinggemist? :s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')