Omdat ze dat niet van te voren weten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef Pacmaniac het volgende:
Ja hoor . We merken het meteen als er mee gefraudeerd gaat worden![]()
Waarom een systeem invoeren dat op het gebied van privacy alsmede met fraude totaal niet betrouwbaar is?
In NL niet nee.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:31 schreef TeleluvR het volgende:
Langer dan 24 uur houd je het toch niet uit in het openbaar vervoer
Het was te allen tijde duidelijk dat deze kaart met enig gemak gekraakt kon worden. Diverse adviezen van verschillende instituten en universiteiten om te staken met deze OV-chipkaart en te werken aan een nieuwe, werden in de wind geslagen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef Pacmaniac het volgende:
Ja hoor . We merken het meteen als er mee gefraudeerd gaat worden![]()
Waarom een systeem invoeren dat op het gebied van privacy alsmede met fraude totaal niet betrouwbaar is?
Dan moet die 80% van Nederland wel volstrekt debiel zijn als die geen wegwerpkaartjes kunnen kopen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Briljant de OV-chipkaart. 80% van nederland kan Rotterdam niet meer in met de MetroEn dan nu dit weer
http://www.nu.nl/algemeen(...)kaart-jaren-uit.html
NS
Waarom uberhaupt een systeem afschaffen dat gewoon prima werkt?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef Pacmaniac het volgende:
En hoe kom je door die poortjes dan ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan moet die 80% van Nederland wel volstrekt debiel zijn als die geen wegwerpkaartjes kunnen kopen.
Dat is goed nieuws!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En dan nu dit weerhttp://www.nu.nl/algemeen(...)kaart-jaren-uit.html
NS
Waarom toch doorgaan, omdat het niet lucratief is om die kaarten om de paar dagen opnieuw te maken. Als ik lees hoe ze het hebben moeten doen, is het niet iets wat je makkelijk voor elkaar krijgt en toch wel wat tijd in moet steken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het was te allen tijde duidelijk dat deze kaart met enig gemak gekraakt kon worden. Diverse adviezen van verschillende instituten en universiteiten om te staken met deze OV-chipkaart en te werken aan een nieuwe, werden in de wind geslagen.
Waarom toch doorgaan?
Tsja, staat leuk op het CV van Huizinga? Registratie van reisgedrag voor zeven jaar van alle mensen die van het OV gebruik maken?
Wellicht is dat belangrijker dan de zwartrijders..
Uhmm... Door gebruik te maken van die wegwerpkaartjes misschien?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En hoe kom je door die poortjes dan ?
Neequote:Op woensdag 28 januari 2009 15:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Uhmm... Door gebruik te maken van die wegwerpkaartjes misschien?
Volgens mij heb jij geen idee hoe het werkt
Ik vind de strippenkaart echt geen prima systeem.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:34 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt een systeem afschaffen dat gewoon prima werkt?
Volgens mij is het allebei ingevoerd. Fraudeurs kan je dan opsporen door het saldo op een kaart te vergelijken met het saldo in je database. Als dat niet overeenkomt wordt de kaart geblokkeerd.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Dus het reisproduct of saldo staat op de kaart zelf? Dat is dan natuurlijk een enorm risico. Dan krijg je dit soort geintjes. ik dacht eerst dat de kaart enkel een uniek nummer bevat, en dat een online systeem bijhield wat er op staat.
Dus je gaat kritiek leveren op een systeem waarvan je niet weet hoe het werkt en wat het allemaal kanquote:
Ze verdienen er prima aan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom toch doorgaan, omdat het niet lucratief is om die kaarten om de paar dagen opnieuw te maken. Als ik lees hoe ze het hebben moeten doen, is het niet iets wat je makkelijk voor elkaar krijgt en toch wel wat tijd in moet steken.
Het huidige systeem werkt prima.quote:Geld en paspoorten kunnen ook nagemaakt worden. Toch gebeurd dat ook niet zo vaak omdat het veel moeite is.
En nu was het 2 dagen, grote kans dat het over een tijdje gewoon 1 dag is zoals de OV bedrijven verwachten.
Ja, het huidige systeem heeft geen enkele last van zwartrijders natuurlijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het huidige systeem werkt prima.
De OV-chipkaart maakt dingen duurder, heeft nu al last van zwartrijders, en is slecht voor de privacy.
Dan komen ze met het argument "gemak" omdat je nu maar één kaart bij je hoeft te hebben ipv twee of meerdere. Nou en, alsof zoveel mensen daar moeite mee hebben, zat mensen die gewoon de papieren kaartjes willen houden. En terecht.
Bron?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En daar dachten ze bij de invoering van de strippenkaart ook zo over. Toen was het ook grote paniek en dachten de mensen dat het mis zou gaan. Nu willen ze er niet meer vanaf
Dat zei ik niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, het huidige systeem heeft geen enkele last van zwartrijders natuurlijk
Volgens mij is dat normaal met deze systemen, anders zouden de poortjes te langzaam worden. Hier in Singapore werkt het systeem trouwens fantastisch, Zo'n 6 jaar geleden ingevoerd en nu net een paar weken geleden hebben we nieuwe kaartjes gekregen die denk ik veiliger zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Dus het reisproduct of saldo staat op de kaart zelf? Dat is dan natuurlijk een enorm risico. Dan krijg je dit soort geintjes. ik dacht eerst dat de kaart enkel een uniek nummer bevat, en dat een online systeem bijhield wat er op staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |