Dat is Strattera toch? (Of Adderall?)quote:Op maandag 2 februari 2009 20:40 schreef 8. het volgende:
Ah, ik vroeg me al af waarom er niet meer in het andere topic gepost werd. Topic was vol dus.
Hoe dan ook, ik ben nu al een tijdje aan de dexamfetamine en het werkt heel goed. De bijwerkingen zijn wel erg wild. Zo heb ik dagen gehad waarop ik helemaal niks gegeten heb en ben ik ook afgevallen. Ik leer mezelf nu te dwingen om elke dag 's ochtends en 's avonds te eten. Dan kan ik dit medicijn blijven gebruiken zonder dat ik er over een aantal weken uitzie als een anorexiapatiënt.
Dus ja, ben wel tevreden.
Nee, Strattera is iets anders en Adderall is volgens mij een combinatie van dexamfetamine met nog een andere stof.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:49 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Dat is Strattera toch? (Of Adderall?)
Heb je eerder Concerta gehad? Wat is het verschil voor jezelf?
De psychiater hè.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:01 schreef Oproerkraaier het volgende:
Wie schrijft die dexamfetamine dan voor?
Lees mijn andere post. Ik heb nooit concerta gebruikt. Dexamfetamine remt de honger sterker dan ritalin, verder is het ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:28 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
En de bijwerkingen ivm concerta/ritalin?
We zien het vanzelf wel... Maandag gesprek bij de psych en daarna (wederom) kijken wat het vervolgtraject wordt.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:16 schreef alledagenheeldruk het volgende:
[..]
Die dingen verminderen je ADHD-symptomen over het algemeen juist
(wat dus in jouw geval iets goeds kan zijn, want het kan betekenen dat je geen ADHD hebt)
Feli ja...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:34 schreef MaJo het volgende:
Vandaag weer het bewijs dat Ritalin voor mij werkt. Heb eindelijk het tentamen gehaald waar ik al een jaar mee zat te worstelen. Steeds niet gehaald maar hoor net dat ik hem nu wel heb gehaald![]()
Het "lullige" is dat ik nou niet echt makkelijk toegang heb tot die medicijnen...quote:Op maandag 2 februari 2009 11:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt er toch 1 innemen en kijken wat het met je doet? Dan heb je meteen zekerheid
zoals Mighty ook zegt zou het best kunnen dat je helemaal geen ADHD hebt. Klachten zouden af moeten nemen met meer regelmaat
dus neem gewoon een pilletje, dan merk je het snel genoeg
Je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:
zo'n 5 jaar geleden is bij mij ADD geconstateerd, eerst van die ritalin, daarna concerta en toen dat nieuwe middeltje.. strattera geloof ik.
ik gebruik die pillen al 3 jaar niet meer en ik heb heul geen last meer van mn ADD.
domme dokters, dus het is wel waar! ADD/ADHD is een echte hype en elk kind dat zichzelf een beetje ongemakkelijk voelt is gelijk een ADHD patient.
In het kort, ja.quote:Op woensdag 4 februari 2009 04:00 schreef IEAIEI het volgende:
Hallo AD(H)Ders!
Ik heb me speciaal op dit forum geregistreerd om deze vraag te stellen. Ik ga het proberen kort te houden.
Het zit zo: ik ben een meisje van 22 jaar en ongeveer een half jaar geleden ben ik per ongeluk op een ADD-site terecht gekomen. Ik herken mij in veel dingen, maar lang niet alles. Sindsdien heeft het mij nooit echt losgeslaten: bij alles wat ik doe denk ik dit is wel/geen kenmerk van ADD![]()
Nu ga ik jullie niet vragen of ik mogelijk AD(H)D zou kunnen hebben, ik weet zelf ook wel dat ik daarvoor een uitgebreid psychologisch onderzoek nodig heb. Wat ik mij wel afvraag is of het nut heeft om "te vechten" voor een etiketje, als ik geen ritalin (oid) wil slikken? Ik heb nogal het idee dat ik dan meteen vast zit aan allerlei rare praatgroepen e.d. waar ik alleen maar veel tijd mee kwijt ben en er niet zo veel aan heb:O
[in het kort:] heeft het zin om de diagnose AD(H)D te laten stellen als je er geen medicatie voor wil gebruiken?
medicijnen moet gewoon een van de laatste stappen zijn, aangezien je leefsituatie is gewijzigd lijkt me dit een goed stappenplanquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:16 schreef TC_Artemis het volgende:
Gister dus een gesprek gehad over medicijnen, het kwam op het volgende neer. Omdat mijn thuissituatie heel erg veranderd is ( stabieler geworden ) willen ze me nog een keer al die tests laten doen. Goed, ik kan d'r moeilijk tegen in gaan maar het is toch wel weer klote om alles te moeten doen.
Klopt zeker, maar ik krijg al een hele tijd coaching enzo, maar het helpt minimaal qua schoolprestaties. Tis wel weer zo dat als ik leer, en m'n bui heb dat ik in een kwartier of half uur door de stof heen ga waar een ander minstens een week over doetquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:57 schreef Re het volgende:
[..]
medicijnen moet gewoon een van de laatste stappen zijn, aangezien je leefsituatie is gewijzigd lijkt me dit een goed stappenplan
Dat hangt er vanaf denk ik. Ik zelf begrijp deze houding niet helemaal. Vlak voor mijn diagnose had ik écht hulp nodig. Alles was een zootje en ik wist niet waarom en wat ik er aan moest doen. Ik moest ontdekken wat het probleem was en was blij dat ik uiteindelijk wist wat ik had en dat er medicijnen voor waren. ik had het echt nodig.quote:Op woensdag 4 februari 2009 04:00 schreef IEAIEI het volgende:
Hallo AD(H)Ders!
Ik heb me speciaal op dit forum geregistreerd om deze vraag te stellen. Ik ga het proberen kort te houden.
Het zit zo: ik ben een meisje van 22 jaar en ongeveer een half jaar geleden ben ik per ongeluk op een ADD-site terecht gekomen. Ik herken mij in veel dingen, maar lang niet alles. Sindsdien heeft het mij nooit echt losgeslaten: bij alles wat ik doe denk ik dit is wel/geen kenmerk van ADD![]()
Nu ga ik jullie niet vragen of ik mogelijk AD(H)D zou kunnen hebben, ik weet zelf ook wel dat ik daarvoor een uitgebreid psychologisch onderzoek nodig heb. Wat ik mij wel afvraag is of het nut heeft om "te vechten" voor een etiketje, als ik geen ritalin (oid) wil slikken? Ik heb nogal het idee dat ik dan meteen vast zit aan allerlei rare praatgroepen e.d. waar ik alleen maar veel tijd mee kwijt ben en er niet zo veel aan heb:O
[in het kort:] heeft het zin om de diagnose AD(H)D te laten stellen als je er geen medicatie voor wil gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |