tja... en wat als je geen chemische "teringzooi" wilt gebruiken?....quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar de ultieme test is als je uiteindelijk Ritalin gaat gebruiken. Dan merk je snel genoeg of je ADHD hebt of niet
Dan ben je eigenwijs en moet je niet zeuren dat je adhd hebt en er gewoon mee leven.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
tja... en wat als je geen chemische "teringzooi" wilt gebruiken?....
Dat is wel de bedoeling en de hoofdreden dat ik nu wederom in het diagnose traject zit. Zodra de uitslag binnen is, wil ik een manier vinden om zonder medicijnen te leven.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:52 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Dan ben je eigenwijs en moet je niet zeuren dat je adhd hebt en er gewoon mee leven.
Acht, je hebt het tot nu toe nog overleefd zonder pillen he.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling en de hoofdreden dat ik nu wederom in het diagnose traject zit. Zodra de uitslag binnen is, wil ik een manier vinden om zonder medicijnen te leven.
Lukt/kan dat niet... Dan moet t maar. Maar eerst zonder proberen
Ruis in mn kop en de onrustigheid... Laatste tijd is het alleen maar erger geworden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:32 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Acht, je hebt het tot nu toe nog overleefd zonder pillen he.
Welke problemen wil je precies aanpakken?
Die dingen verminderen je ADHD-symptomen over het algemeen juistquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ruis in mn kop en de onrustigheid... Laatste tijd is het alleen maar erger geworden.
Mn vriendin heeft daar wel een plausibele verklaring voor. Laatste jaar ben ik steeds gezonder gaan leven. Regelmatigheid, redelijk gezond eten en sinds een paar maanden zelfs sporten. Wellicht dat mijn lichaam nu weer werkt zoals het hoort te werken.
Je kunt er toch 1 innemen en kijken wat het met je doet? Dan heb je meteen zekerheidquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
tja... en wat als je geen chemische "teringzooi" wilt gebruiken?....
Daar heb ik echt zoo geen behoefte aan, terwijl met aankomende examens het misschien wel handig zou zijn, helemaal als ik kijk wat ik afgelopen tentamenweken geproduceerd heb. Ik WIL wel, maar het lukt gewoon niet, hoe erg ik het ook probeer of doe of wat dan ook, het is zo frustrerend.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
dus neem gewoon een pilletje, dan merk je het snel genoeg
Waarom sta je er zo afkerend tegenover? Als het helpt is dat toch superfijn?quote:Op maandag 2 februari 2009 11:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Daar heb ik echt zoo geen behoefte aan, terwijl met aankomende examens het misschien wel handig zou zijn, helemaal als ik kijk wat ik afgelopen tentamenweken geproduceerd heb. Ik WIL wel, maar het lukt gewoon niet, hoe erg ik het ook probeer of doe of wat dan ook, het is zo frustrerend.
Ik probeer je niks aan te smeren ofzo. Maar die pillen zorgen er wel voor dat je op je gemak kunt leren zonder over andere dingen na te denken. Ik snap je aversie niet helemaal.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Daar heb ik echt zoo geen behoefte aan, terwijl met aankomende examens het misschien wel handig zou zijn, helemaal als ik kijk wat ik afgelopen tentamenweken geproduceerd heb. Ik WIL wel, maar het lukt gewoon niet, hoe erg ik het ook probeer of doe of wat dan ook, het is zo frustrerend.
Omdat m'n pa ook aan de medicijnen zit, en sinds hij gebruikt is hij echt enorm veranderd en ik weet niet of ik dat wel wil. Ik heb net mn psych gemailed voor een afspraak vandeweek want ik moet nog zoveel doen en ik loop zoo achter dat ik echt gewoon niet weet wat ik moet doen. Maybe it's worth a try.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom sta je er zo afkerend tegenover? Als het helpt is dat toch superfijn?
bij mij helpt het zo goed. Kan opeens uren aan een stuk studeren en mijn cijfers schieten omhoog!
Gebruikt hij ook Ritalin?quote:Op maandag 2 februari 2009 11:50 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Omdat m'n pa ook aan de medicijnen zit, en sinds hij gebruikt is hij echt enorm veranderd en ik weet niet of ik dat wel wil. Ik heb net mn psych gemailed voor een afspraak vandeweek want ik moet nog zoveel doen en ik loop zoo achter dat ik echt gewoon niet weet wat ik moet doen. Maybe it's worth a try.
Nee dat niet, misschien moet ik het gewoon maar aan kijken, want dit schiet ook niet op en ik ga me er toch alleen maar kutter door voelen omdat niemand het gevoel heeft dat ik m'n best doe.quote:
Ritalin is ontzettend vrijblijvend. Het is niet verslavend dus je kunt het ook alleen gebruiken voor studie. Ik slik het vaak ook niet in het weekend, dat is ook niet per se nodig.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:54 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Nee dat niet, misschien moet ik het gewoon maar aan kijken, want dit schiet ook niet op en ik ga me er toch alleen maar kutter door voelen omdat niemand het gevoel heeft dat ik m'n best doe.
Lithium is los niet echt heftig, vangt alleen een missende stof opquote:Op maandag 2 februari 2009 12:11 schreef TC_Artemis het volgende:
Pff weet niet precies, oa iets met lithium.
Sommige medicijnen zijn inderdaad zooi maar niet alles is zo heftig.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:18 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
zypr... het schiet me half te binnen opeens, maar volgensmij is het wel gewoon teringbende.
Hoe lang slik je nu ritalin? Heb je al dat euforische gevoel gehad?`quote:Op maandag 2 februari 2009 12:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sommige medicijnen zijn inderdaad zooi maar niet alles is zo heftig.
Ritalin doet minder met je dan je wellicht denkt. Ik vond mijn eerste pil supereng omdat ik dacht dat het me helemaal zou veranderen. Maar het enige wat ik ervan merk is dat het eindelijk stil is in mijn kop. Verder word ik er niet heel anders van.
vrienden zeggen wel dat ik een stuk rustiger ben
zyprexa, maar dat is geen lithium... wel een antipsychoticumquote:Op maandag 2 februari 2009 12:18 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
zypr... het schiet me half te binnen opeens, maar volgensmij is het wel gewoon teringbende.
Is niet het enige wat hij slikt, hij slikt 3 dingen.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:54 schreef Re het volgende:
[..]
zyprexa, maar dat is geen lithium... wel een antipsychoticum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |