abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65551062
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is wel zo maar de ultieme test is als je uiteindelijk Ritalin gaat gebruiken. Dan merk je snel genoeg of je ADHD hebt of niet
tja... en wat als je geen chemische "teringzooi" wilt gebruiken?....
pi_65555962
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dan ben je eigenwijs en moet je niet zeuren dat je adhd hebt en er gewoon mee leven.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_65558263
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 08:52 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Dan ben je eigenwijs en moet je niet zeuren dat je adhd hebt en er gewoon mee leven.
Dat is wel de bedoeling en de hoofdreden dat ik nu wederom in het diagnose traject zit. Zodra de uitslag binnen is, wil ik een manier vinden om zonder medicijnen te leven.

Lukt/kan dat niet... Dan moet t maar. Maar eerst zonder proberen
pi_65558384
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:27 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling en de hoofdreden dat ik nu wederom in het diagnose traject zit. Zodra de uitslag binnen is, wil ik een manier vinden om zonder medicijnen te leven.

Lukt/kan dat niet... Dan moet t maar. Maar eerst zonder proberen
Acht, je hebt het tot nu toe nog overleefd zonder pillen he.
Welke problemen wil je precies aanpakken?
pi_65561016
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:32 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Acht, je hebt het tot nu toe nog overleefd zonder pillen he.
Welke problemen wil je precies aanpakken?
Ruis in mn kop en de onrustigheid... Laatste tijd is het alleen maar erger geworden.

Mn vriendin heeft daar wel een plausibele verklaring voor. Laatste jaar ben ik steeds gezonder gaan leven. Regelmatigheid, redelijk gezond eten en sinds een paar maanden zelfs sporten. Wellicht dat mijn lichaam nu weer werkt zoals het hoort te werken.
pi_65649664
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ruis in mn kop en de onrustigheid... Laatste tijd is het alleen maar erger geworden.

Mn vriendin heeft daar wel een plausibele verklaring voor. Laatste jaar ben ik steeds gezonder gaan leven. Regelmatigheid, redelijk gezond eten en sinds een paar maanden zelfs sporten. Wellicht dat mijn lichaam nu weer werkt zoals het hoort te werken.
Die dingen verminderen je ADHD-symptomen over het algemeen juist
(wat dus in jouw geval iets goeds kan zijn, want het kan betekenen dat je geen ADHD hebt )
pi_65650218
Pfff concentratie, wat is dat?
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 11:39:34 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65650386
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je kunt er toch 1 innemen en kijken wat het met je doet? Dan heb je meteen zekerheid

zoals Mighty ook zegt zou het best kunnen dat je helemaal geen ADHD hebt. Klachten zouden af moeten nemen met meer regelmaat

dus neem gewoon een pilletje, dan merk je het snel genoeg
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 11:41:40 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65650444
Ik ben trouwens verhoogd in mijn dosis Ritalin. De psych denkt dat ik wellicht die paniekaanvallen krijg door de rebound. Ik kon kiezen tussen een hogere dosis of vaker innemen. Aangezien ik met de ad al steeds verhoogd word heb ik besloten om het eerst te proberen met vaker innemen. Moet nu om de 3,5 uur en gaat tot nu toe goed
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_65650502
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:39 schreef MaJo het volgende:

[..]
dus neem gewoon een pilletje, dan merk je het snel genoeg
Daar heb ik echt zoo geen behoefte aan, terwijl met aankomende examens het misschien wel handig zou zijn, helemaal als ik kijk wat ik afgelopen tentamenweken geproduceerd heb. Ik WIL wel, maar het lukt gewoon niet, hoe erg ik het ook probeer of doe of wat dan ook, het is zo frustrerend.
pi_65650538
Ik neem ze in om de 3 uur, dan gaan ze geleidelijk in elkaar over.
9, 12 en 15 uur, dan ben ik als ik thuis ben weer 'normaal'.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 11:46:28 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65650572
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:43 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Daar heb ik echt zoo geen behoefte aan, terwijl met aankomende examens het misschien wel handig zou zijn, helemaal als ik kijk wat ik afgelopen tentamenweken geproduceerd heb. Ik WIL wel, maar het lukt gewoon niet, hoe erg ik het ook probeer of doe of wat dan ook, het is zo frustrerend.
Waarom sta je er zo afkerend tegenover? Als het helpt is dat toch superfijn?

bij mij helpt het zo goed. Kan opeens uren aan een stuk studeren en mijn cijfers schieten omhoog!
pi_65650670
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:43 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ik probeer je niks aan te smeren ofzo. Maar die pillen zorgen er wel voor dat je op je gemak kunt leren zonder over andere dingen na te denken. Ik snap je aversie niet helemaal.
pi_65650671
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waarom sta je er zo afkerend tegenover? Als het helpt is dat toch superfijn?

bij mij helpt het zo goed. Kan opeens uren aan een stuk studeren en mijn cijfers schieten omhoog!
Omdat m'n pa ook aan de medicijnen zit, en sinds hij gebruikt is hij echt enorm veranderd en ik weet niet of ik dat wel wil. Ik heb net mn psych gemailed voor een afspraak vandeweek want ik moet nog zoveel doen en ik loop zoo achter dat ik echt gewoon niet weet wat ik moet doen. Maybe it's worth a try.
pi_65650782
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:50 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Omdat m'n pa ook aan de medicijnen zit, en sinds hij gebruikt is hij echt enorm veranderd en ik weet niet of ik dat wel wil. Ik heb net mn psych gemailed voor een afspraak vandeweek want ik moet nog zoveel doen en ik loop zoo achter dat ik echt gewoon niet weet wat ik moet doen. Maybe it's worth a try.
Gebruikt hij ook Ritalin?
pi_65650821
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:53 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Gebruikt hij ook Ritalin?
Nee dat niet, misschien moet ik het gewoon maar aan kijken, want dit schiet ook niet op en ik ga me er toch alleen maar kutter door voelen omdat niemand het gevoel heeft dat ik m'n best doe.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 12:06:19 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65651242
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:54 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Nee dat niet, misschien moet ik het gewoon maar aan kijken, want dit schiet ook niet op en ik ga me er toch alleen maar kutter door voelen omdat niemand het gevoel heeft dat ik m'n best doe.
Ritalin is ontzettend vrijblijvend. Het is niet verslavend dus je kunt het ook alleen gebruiken voor studie. Ik slik het vaak ook niet in het weekend, dat is ook niet per se nodig.

wat slikt je pa dan?
pi_65651404

[ Bericht 100% gewijzigd door TC_Artemis op 02-02-2009 13:35:47 ]
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 12:15:03 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65651540
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:11 schreef TC_Artemis het volgende:
Pff weet niet precies, oa iets met lithium.
Lithium is los niet echt heftig, vangt alleen een missende stof op maar waarschijnlijk iets van ad als het hem afvlakt?
pi_65651653

[ Bericht 100% gewijzigd door TC_Artemis op 02-02-2009 13:35:33 ]
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 12:21:15 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65651774
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:18 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

zypr... het schiet me half te binnen opeens, maar volgensmij is het wel gewoon teringbende.
Sommige medicijnen zijn inderdaad zooi maar niet alles is zo heftig.

Ritalin doet minder met je dan je wellicht denkt. Ik vond mijn eerste pil supereng omdat ik dacht dat het me helemaal zou veranderen. Maar het enige wat ik ervan merk is dat het eindelijk stil is in mijn kop. Verder word ik er niet heel anders van.

vrienden zeggen wel dat ik een stuk rustiger ben
pi_65652214
Ik ga het gewoon proberen denk ik, zal even overleggen met 'm maar dit schiet natuurlijk ook niet op, gewoon hele dagen lang proberen te leren maar kansloos bezig zijn.
pi_65652759
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sommige medicijnen zijn inderdaad zooi maar niet alles is zo heftig.

Ritalin doet minder met je dan je wellicht denkt. Ik vond mijn eerste pil supereng omdat ik dacht dat het me helemaal zou veranderen. Maar het enige wat ik ervan merk is dat het eindelijk stil is in mijn kop. Verder word ik er niet heel anders van.

vrienden zeggen wel dat ik een stuk rustiger ben
Hoe lang slik je nu ritalin? Heb je al dat euforische gevoel gehad?`
  maandag 2 februari 2009 @ 12:54:45 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65652941
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:18 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

zypr... het schiet me half te binnen opeens, maar volgensmij is het wel gewoon teringbende.
zyprexa, maar dat is geen lithium... wel een antipsychoticum
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65653122
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:54 schreef Re het volgende:

[..]

zyprexa, maar dat is geen lithium... wel een antipsychoticum
Is niet het enige wat hij slikt, hij slikt 3 dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')