abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65488648
Neuh, ik had een beetje bot of verkeerd geformuleerd volgens mij..

[ Bericht 1% gewijzigd door peterfan op 28-01-2009 14:11:18 ]
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:09:07 #52
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65488905
bij michelle wouden we het weten, maar zagen we het niet. Al wist ik al heel sterk dat ze een meisje zou zijn, ondanks dat al die bakerpraatjes op een jongen wezen. De verlos zei het is een meisje maar dat was op dat moment helemaal niet belangrijk.

Bij dennis wouden we het ook weten, en met de 12 weken echo zagen we het al uitgebreid in beeld. Hebben daarna ook geen verstoppertje gespeeld. de naam hebben we wel geheim gehouden.

Overigens was tijdens de zwangerschap van michelle en nichtje ook zwanger, toen hebben we eerste letters gegeven aan elkaar.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65488980
Met 12 weken al?! Flink geschapen zeker die Dennis
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:15:51 #54
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65489155
nee, de navelstreng zat omhoog naar zijn hoofdje en een piemeltje is makkelijker te zien dan een meisje natuurlijk
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65489327
Hoe zou het met happy zijn?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 28 januari 2009 @ 13:21:08 #56
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65489360
Ik heb dat geheimzinnige gedoe ook nooit zo goed begrepen eigenlijk. Ik kan me wel voorstellen dat je misschien niet aan Jan en Alleman ook de naam verteld, maar toen BE bijvoorbeeld zwanger was van Sasha vond ik het wel heel bijzonder om vooraf zijn naam en geslacht te weten. Er was een Sasha onderweg, maar het persoontje Sasha was nog een verrassing.

En nu met tessie (mijn beste vriendinnetje) kan ik niet wáchten tot ik het geslacht weet Shoppppeeeeeeh!!! hahahaha
pi_65489421
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Ticootje het volgende:
Hoe zou het met happy zijn?
Ja idd, vraag ik me ook af. Ik hoop dat ze lekker aan het vieren is nu met haar man.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65489797
Wij willen het wel weten, houden het niet geheim, en als we uit de naam zijn, gaan we ook die niet geheim houden. De verrassing komt op een ander moment, maar is er niet minder om, wat mij betreft. Al dat geheimzinige gedoe houik niet van en kan ik ook niet

Bovendien vind ik juist door het niet geheim te houden, maar helemaal open en bloot te gooien (inclusief naam) je je kindje al echt opneemt in je gezin, familie, leven. Met naam en toenaam. Alleen nog kijken wat voor persoontje dat het dadelijk zal zijn/worden

Ik heb overigens afwijzing nummer 3 van een kraambureau op zak. Zij gaf me nog een andere waar ik contact mee op kan nemen, en daar heb ik me dan ook maar bij ingeschreven. Als dit ook niets wordt, ga ik mijn probleem bij FBTO neerleggen. Dan moeten zij maar zorgen dat ik kraamzorg krijg.

Happy, ik hoop zo dat het allemaal goed was!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65489878
Wat lastig met die kraambureaus zeg Miss_sly!
Hopelijk wordt het wat met dit bureau!
pi_65490122
hey goed dat je het zegt miss_sly! ik zou eigenlijk verleden week volgens mij al gebeld moeten zijn door de kraamzorg over beschikbaarheid... maar eens even nakijken. Ik was het eerlijk gezegd alweer een beetje vergeten
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65490229
Na twee afwijzingen vergeet ik het niet, dus ik had gisteren een herinneringsmailtje gestuurd dat ik nog zat te wachten op hun reactie. Die kwam dus prompt vandaag, alleen had ik liever een andere reactie gehad

Maar in dit geval was de reden dat de kraamverzorgsters dan straks 3 kwartier moesten fietsen tussen diverse gezinnen en dat het in die drukke periode daar wel op neer zou komen en dat konden ze hun kraaomverzorgenden niet aandoen...nee, ze kunnen het mij wel aandoen om heel alleen met een pasgeborenen te moeten klooien terwijl ik van niets weet...dat lijkt me een stuk minder erg dan 3 kwartier moeten fietsen
pi_65490333
Bij mij moest de verzekering het regelen. Ik hoefde alleen door te geven welke mijn voorkeur had.
pi_65490400
Mijn verzekering regelt het niet!! Anders had ik daar toch allang aan de bel gehangen? Zij zeggen gewoon dat ik me rechtstreeks kan aanmelden. Nou, dat lukt wel, alleen aangenomen worden blijkt een lastiger iets.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:07:55 #64
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65491325
Dat is wel lastig miss_sly, wat een gedoe!

Pfff happy, waar blijf je! Ben zo benieuwd!
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:10:54 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491467
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef marlieske het volgende:
Oooh BE ik snap je twijfels wel hoor over wel of niet het geslacht willen weten
*knip*
Ik twijfel niet over het willen weten hoor! Het idee... ik en iets niet willen weten.
Ik twijfelde over evt. een extra pretecho met 18w doen om alvast het geslacht te weten te komen ipv iets langer te wachten tot de 20w echo.
Maar daar ben ik dus al uit, dat krijg ik niet gepland op dit moment. Ik weet alleen dat ik op reis moet, nog niet wanneer, en als je dus lang van te voren een afspraak moet maken gaat dat niet. Dan maar gewoon braaf geduld hebben.
pi_65491469
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn verzekering regelt het niet!! Anders had ik daar toch allang aan de bel gehangen? Zij zeggen gewoon dat ik me rechtstreeks kan aanmelden. Nou, dat lukt wel, alleen aangenomen worden blijkt een lastiger iets.
Hee miss_sly, heb je Parnassus al geprobeerd?
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:11:13 #67
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65491485
Per 1 januari is dat idd veranderd, Tico. Je moet nu zelf je kraamzorg regelen en dan doorgeven aan je verzekeraar. Ik ga voor de zekerheid ook nog maar eens bellen. Weet niet meer of ik nou een bevestiging heb gehad of niet.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:13:04 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491561
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:14 schreef peterfan het volgende:
Wij wisten niet wat het zou worden en ik vond die verrassing juist geweldig! Een zoon!!! Wow

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat zo veel mensen het al willen weten, en het dan ook nog vertellen. En sommigen gaan zelfs nog verder, die vertellen ook de naam al (en ik zag hier zelfs iemand die het geboortekaartje al maanden van te voren liet zien... ).. Jammer vind ik het.

Ik wil het van vrienden dan ook nooit weten en merkte dat iedereen het bij ons ook zo leuk vond dat het een verrassing was.
Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...

Ik zie het gewoon als 3 leuke momenten, de eerste als je zwanger blijkt te zijn, de 2e als je het geslacht te weten komt en de 3e als het kindje geboren is en je hem/haar eindelijk leert kennen.
pi_65491579
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef Memmel het volgende:
Per 1 januari is dat idd veranderd, Tico. Je moet nu zelf je kraamzorg regelen en dan doorgeven aan je verzekeraar. Ik ga voor de zekerheid ook nog maar eens bellen. Weet niet meer of ik nou een bevestiging heb gehad of niet.
Ah, ik ben zoooo 2008
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:17:57 #70
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65491770
Ja psies, via de verzekering kraamzorg regelen is echt soooo 2008!

Heb ook een voorkeur doorgegeven of wij dezelfde kraamhulp kunnen krijgen als vorige keer. Die was zo leuk!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:18:30 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491789
Ow... alles was al gezegd...
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef Memmel het volgende:
Bij mijn verzekeraar niet hoor? Heb bij hen doorgegeven dat ik zwanger was en welk bureau ik wilde en ik kreeg van de week keurig de aanmeldingsbevestiging binnen.

miss_sly, wat balen dat het nog niet gelukt is zeg. Echt idioot, het is nog maanden ver weg...
pi_65491822
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...

Ik zie het gewoon als 3 leuke momenten, de eerste als je zwanger blijkt te zijn, de 2e als je het geslacht te weten komt en de 3e als het kindje geboren is en je hem/haar eindelijk leert kennen.
Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...
pi_65492365
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef peterfan het volgende:

[..]

Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...
Ik denk dat mijn moeder net zo verrast en blij zal zijn als ze over 4 weken hoort wat het wordt, als wanneer ze dat meteen na de bevalling hoort. Het is een moment eerder in de zwangerschap, maar dat is dan ook het enige verschil.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:36:23 #74
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65492618
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

miss, wat balen zeg dat het maar niet lukt met die kraamzorg. En dan te bedenken dat ik hier lig te genieten in bed terwijl de kraamverzorgster hier druk is met het huishouden, Lennon en ons... Zij vertelde nog dat hier in de buurt geen tekort was, zij had zelfs vorige week 3 dagen geen gezin gehad.... Onze kraamverzorgster is trouwens een echte lieverd die dingen goed uitlegt maar ook ruimte laat voor onze eigen ideetjes.

En ze doet ook niet moeilijk over de tijden, zo is ze gisteren en eergisteren langer gebleven dan afgesproken, ze vond het sneu voor ons dat we minder uren kregen ivm ziekenhuisopname. Dat wordt vrijdag een hele grote bos bloemen!!!
Make love, not war ☮
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:41:10 #75
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65492845
Heerlijk. Fijn dat jullie zo boffen met jullie verzorgster Diaan. Spam nog eens wat! <3
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')